Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Endometriose og graviditet?
Forfatter: 
Dato:  23-11-2010 13:12

hejsa,

min søster har en hård graviditet, og ville høre, om nogle af jer har erfaring med endometriose og graviditet?

Hun havde tvillinger, men det ene foster er dødt, og derfor bløder hun ind imellem. Til scanning viste de, at sammen med fosteret lå der en stor klump - de går ud fra, det er endometriosen, men kan også være en cyste, som hvis den springer, kan dræbe hende.

Hun må ikke føde naturligt. Har I prøvet noget lignende, og gik det godt?? Nogen komplikationer? Vi er meget bekymrede, fordi det ikke er en helt normal graviditet, og jeg vil ikke miste min søs :(

Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

Gratis shetter-hingste plag, til godt hjem! Djursland. Skriv pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  23-11-2010 14:23

Jeg lider af endometriose i svær grad.

Graviditet er noget lægerne er MEGET glade for hos kvinder med endometriose. For de hormoner som stimulere endometriosen de er holdt nede på et meget meget lavt niveua. Altså østrogen. Man har heller ikke sin naturlige menstruationscyklus som endometriose vævet normalt vokser i takt med, som slimhinden i livmoderen gør det, for til sidst at bløde. Dette sker ikke ved graviditet.

Jeg er blevet opereret 2 gange og har fået fjernet rigitg meget væv. På højre æggestok, mellem skede og endetarm, og på ligamenterne som holder livmoderen. Normalt kan man nøjes med at brænde vævet væk, men der var for meget i mit tilfælde så de måtte også skærer noget af et væk.

Det har gjort at jeg har haft enorme ligamentsmerter fordi jeg meget sandsynligt har arvæv på mine ligamenter. Det blev behandlet med morfin og selv om jeg lå mussestille gjorde det bare ONDT!

Nu ved jeg ikke hvor blødningen hos din søster kommerfra. Ved lægerne noget om det?

Om det er endometriose der ligger ved fosteret tvivler jeg på. For det er IKKE endometriose væv før det er UDEN FOR livmoderen.

Jeg går ud fra at hun ikke kan få lov at føde selv pga det døde foster. Det kan gå ud over det som stadig lever, det er helt sikkert det lægerne er bange for også fordi de ikke præcist kan vide hvad det er de har set på scanningen ved det døde foster.

Stol på at lægerne gør ALT hvad de kan. Det er langt fra sikkert at det er endometriose som er skyld i det her.

Jeg håber du vil opdatere omkring din søster, for det lyder meget væmmeligt. Hvor langt er hun henne?

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider