Det minder mig om en historie, min faster fortalte mig. Jeg har vel været omkring to år, og hun passede mig. Der skete et eller andet, og jeg fik sådan et hysterisk anfald og smed mig ude i haven og skreg. En nabo, der kom på besøg, kunne ikke forstå, at min faster ikke hentede mig, så han gik hen og samlede mig op og tog mig med hen til dem. Lige så snart jeg fik vredet mig løs, løb jeg tilbage til samme sted, smed mig ned og skreg videre. Så forstod naboen det vist godt 
Nu var det jo et helt klart valg fra min side dengang, at jeg ikke ville trøstes. Men ellers bryder jeg mig ikke om, at man går fra sine børn, når de bliver rasende. Jeg synes, det er en måde at fortælle sine børn på, at nogle følelser er forkerte, og at mor ikke vil dem, når de har de følelser. Jeg tænker på, at man måske skal starte med at glemme, at man er på vej til at komme for sent, så man kan være der sammen med barnet og hjælpe det med at tackle de følelser. Hvis man ikke kan snakke med barnet, kan man måske holde ham? Eller have en hånd på ham, så han kan mærke, at du er der? Det er min tanke om, hvad jeg vil forsøge mig med, når vi når dertil. Men jeg er der ikke endnu, så jeg har ingen erfaringer på området 
Jeg ville også overveje, om der kan ligge en fysisk årsag bagved? Min Kathrine (5 måneder) bliver skruphysterisk, når hun skal have armene i ærmer. Det er vist meget normalt for børn i den alder, men Frederik (tvilling) er det altså ikke. Jeg var afsted med dem til deres behandler til tjek i går, og han sagde, at Kathrine var lidt låst - ikke så meget, at han vurderede, at det gjorde ondt, men at det godt kunne give lidt ubehag. Hvis man har sådan en lillebitte smule ubehag i kroppen, kan det måske godt blive træls, når man rykker rundt i dem for at få arme i ærmer. Eller det kan måske forstærke en irritation over at skulle i seng, hvis man allerede har lidt ubehag i kroppen? Jeg ved det ikke, og det kan også sagtens være, at det bare er selvstændighedsfasen, du bliver udsat for, men jeg er nu en stærk fortaler for at starte med at udelukke noget fysisk, inden man konkluderer, at det er normalt 
I øvrigt skreg Kathrine, da hun skulle have tøj på i dag, så indtil nu har det i hvert fald ikke haft nogen effekt...
mvh. tina