Kære Stute,
først tillykke med du er nået så langt, at du faktisk får den hjælp i har brug for. Kender desværre alt for godt til det med sansesarthed og madlede/frustrationer.
Jeg vil kort fortælle lidt om hvad jeg har lært/læst med min datter og hendes problemer. Forhold til berøring - børsteprogram og ledstimulation -> leddene bliver trykket sammen. Har virkelig hjulpet her.
Men noget som virkelig har rykket for os (er min egen holdning) er kranio sakral terapi!! Ifølge nogen undersøgelse kan et asymmetrisk hoved give forskellig tryk på de 2 hjernehalvdele, hvilket medfører disse problemer. www.rafaelcenteret.dk/ senfolger.html
Efter vi startede hos vores kranie dame, som jeg kalder hende er der sket rigtigt meget positivt. Kombineret med spædbarnsterapi og kiroprakter har jeg nu en datter som selv smager på maden, men dog ikke spiser endnu. Dette skyldes andre problemer (handicap).
Men prøv at evt at kigge lidt på fortidlig fødte børns forening hjemmeside. Der står rigtig meget godt om mange ting. http://www.praematur.dk/
Jeg håber det lykkes for dig/jer. Det er super rart med en opdatering i din kamp.
Hilsen
katarina