Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Opdatering - spiseproblemerne
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 11:46

til de interesserede - og bestemt dem med børn som kunne lyde som at ha noget af det samme som jeg tidligere har beskrevet i andre indlæg mht mad herinde- kig med og se om noget af det er noget i kan bruge - har i børn med lignende problemer, så bed om en henvisning til spiseteamet nær jer (her er det Kolding).

Desværre har vi gjort alt det forkerte i hht trolden og mad- alt det SPen mente var det rigtige- og som havde været det hos et normalt barn. Men nu har vi bare ikke et helt normalt barn kan jeg efterhånden konstaterer.

Uha ja i dag var den store dag vi var på Kolding igen.

Mine værste tanker er desværre blevet gjort til virkelighed - ik nok med det, men de er osse værre end ventet

For det første så starter vi i (heldigvis) ambulant behandling. Så må vi se om det er nok el der skal indlæggelse til osse.

For det andet er han meget sensitiv som jeg hele tiden har sagt (påpeget uden nogen ahr sagt noget til det)- dette har bl.a. med maden at gøre-

OG det har det så fordi han af en el anden grund i hht sanserne er bagud. Nogle børn er det bare så at sige - som vores af en el anden grund (ved ik om det kan ha at gøre med hans øjne - altså nystagmus). Men normalt ses det som han har her hos for tidligt fødte børn.

Så vi har altså et barn der på mange punkter har været/er som et for tidligt født... Men han er bare IKKE for tidlig født. Altså han lider af nystagmus, er højsensitiv, sansemæssigt bagud (har han jo været på andre punkter ligeledes) og ik kan lide/blir bange for rigtig mange ting

Alt sammen hænger åbenbart sammen (øjnene ved jeg dog ikke) med hinanden når alt kommer til alt.

Værsgod og æd den siger man så

Nu ved jeg så hvordan det er/kan være at ha en for tidlig født, på trods af han ikke er det.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 11:57

Øv Stute

Har I fået en behandlingsplan så??

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

stute trøst
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 12:24

dig med at du hele vejen igennem har lyttet til dig selv, også når du var "oppe imod" Sp´ere mm. Du blev ved med at tro på dig selv, også når andre tænkte "nu KAN hun da ikke finde på mere den unge kan fejle"!! Du havde jo ret!

Nu kan det kun gå fremad!! Jeg håber I får den bedst mulige hjælp, også til at finde ud af, hvilke områder der stadig kan sættes ind på mht at skærme ham, ligesom for tidligt fødte skal.

kram

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

Pyha da
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 13:36

Hej Stute,

Først og fremmest - du er famne sej!!! Du har hele tiden vidst der var noget, og du har lyttet til dit moderinstinkt. Og ja din SP må godt nok få noget at tænke over.....!

Når det er sagt, er det jo vildt positiv der nu ses på din skønne dreng, og du kan få nogle redskaber at handle ud fra.

Vil du ikke prøve at skrive lidt mere omkr det med øjnene og hans hypersensitivitet - hvordan reagerer han? (altså håber ikke det er anmasende, men vil gerne lære lidt omkr det....)

Håber alt det bedste - og I skal nok klare det!!!

Knus Lene

TOPPONY sælges. Hoppe 6 år, 147cm - dressur potentiale i top.

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 13:58

pt skal vi derned 1X ugentligt til hver 14 dag ambulant- og det vi skal har vi fået forklaret i dag + papirer derpå. Så ja det har vi jo sådan set - men ik med en tidshorisont.

Skingur: Ja det har du ret i!

0
0
Svar på denne tråd

ChrevisCali
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 14:02

det er egentlig meget nemt- du søger bar på nystagmus på nettet for det første.

Mht lyde er der bare visse lyde der skræmmer ham meget så han begynder at græde og blir utryg. Det er lyde som eks. busdørene, nysen, hosten, råben, græden, taben ting på gulvet, andre børn.

Det kan osse være alm. fysisk berøring- hvilket han sådan set har til en vis grænse- mange af ungerne har det under fødderne. Det har han så netop ikke. Men han er eks ik glad for at blive aet på hlnderne.

De største føle/sansecentre er hænder, fødder og mund netop.

Nej nej det eri k anmassende gerne at ville lære.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 14:33

Der er en god beskrivelse omkring taktile vanskligheder her hvis du er interesseret:

www.sundhedsplejersken.info/media/ 7754/ de%20sarte%20taktile%2...sesystemer

0
0
Svar på denne tråd

Vil bare...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 15:26

... give skingur ret :-)

Det er GODT, at der endelig bliver sat nogle ord på og kigget på knægten som det han er, så du kan få den hjælp, du skal bruge til at hjælpe ham.

Du er sgu sej, Stute. Der har været meget modvind, men du står stadig op :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Tante...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 17:22

tak for det.

Taina: hehe mange tak- mon ik de fleste havde stået op endnu når det gælder deres unger. Man kan jo ik andet- her kan man på ingen måde opgive som med dyrene om så man har mest lyst til det til tider.

Det ER super hårdt i sammenhæng med DP start - der skal arbejdes på en bestemt måde som blir svær da han skal ha 110% ro ved måltider uden forstyrrelser af nogen som helst art- han er jo lige startet i DP!

Så momser mv skal ha en fuld beskrivelse af hvordan og hvorledes- de må IKKE vige fra den på NOGEN måde. KUN 1 ske må han bruge - den vi har fra sygehuset pt osv.

Jeg er MEGET glad for at ha ekstra tre mdr hjemme lige nu - ellers ville det aldrig gå med min depression mv

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 00:55

Kære Stute,

først tillykke med du er nået så langt, at du faktisk får den hjælp i har brug for. Kender desværre alt for godt til det med sansesarthed og madlede/frustrationer.

Jeg vil kort fortælle lidt om hvad jeg har lært/læst med min datter og hendes problemer. Forhold til berøring - børsteprogram og ledstimulation -> leddene bliver trykket sammen. Har virkelig hjulpet her.

Men noget som virkelig har rykket for os (er min egen holdning) er kranio sakral terapi!! Ifølge nogen undersøgelse kan et asymmetrisk hoved give forskellig tryk på de 2 hjernehalvdele, hvilket medfører disse problemer. www.rafaelcenteret.dk/ senfolger.html

Efter vi startede hos vores kranie dame, som jeg kalder hende er der sket rigtigt meget positivt. Kombineret med spædbarnsterapi og kiroprakter har jeg nu en datter som selv smager på maden, men dog ikke spiser endnu. Dette skyldes andre problemer (handicap).

Men prøv at evt at kigge lidt på fortidlig fødte børns forening hjemmeside. Der står rigtig meget godt om mange ting. http://www.praematur.dk/

Jeg håber det lykkes for dig/jer. Det er super rart med en opdatering i din kamp.

Hilsen

katarina

Mor til de dejligeste børn

Beatrice som er hjertebarn (HLHS)

og Laurits

www.duclos-julsdorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Katarina
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 06:32

ja for pokker du siger sgu noget- jeg sys at ha hørt at kranio i den sammenhæng kan hjælpe før... DET skl jeg osse ha set på...

Åh der er så meget jeg skal - inkl at ha snakket med alle dem der har med os at gøre fra kommunen (gentagelse er en træls ting som dræner mig meget)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider