Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Vores datter VIL IKKE sove i egen seng!
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 08:53

Vi er virkelig komme i klemme herhjemme. Sallie har det sidste ½ år været en drøm at putte, og har sovet ok om natten. Hun har siden hun var 4 måneder gammel sovet på sit eget værelse, og der har ikke været de store problemer i dét. Hun sov i vores seng de to første uger af hendes liv, og så har vi ellers ikke dyrket det.

De sidst 3-4 uger er hun så gået fuldstændig agurk. Hun skriger når hun skal i seng i om aftenen, og vil overhovedet ikke ind i sit værelse. Det eneste sted hun vil ligge - det er hos mor og far. Det er jo hvad det er, og det ville egentlig være fint nok, hvis hun så sov hele natten i vores seng. Men!! Hun vågner op om natten, og så tror hun, at hun der skal leges, snakkes osv. Hun vælter rundt i sengen, snakker og går fuldstændig i banjo, hvis vi tager fat i hende, og lægger hende ned.

Det sceneshow har stået på i små 4 uger nu, og vi er, mildt sagt, røvtrætte af det. Lørdag til søndag sov hun hos sin mormor og morfar - og hun sov alene i gæstesengen. Fra kl 20-6 uden at vågne én eneste gang!!!!!!! Da hun sov hos farmor og farfar i efterårsferien var det samme procedure - blot blev hun ked kl. 2 om natten, de tog hende over i sengen, og hun lagde sig ned og sov videre - uden nogle dikkedarer.

Vi har været enormt frustreret over at vi ikke kan trøste hende, så hun kan sove i egen seng, og har ikke brudt os om, at hun lå på sit værelse og skreg/græd sig i søvn. Derfor har vi taget hende ind hos os, fordi jeg ikke ville give hende time out i hendes seng om natten, da sengen skal være et trygt og godt dted at være - kan I følge mig?

Men efter at have hørt, at hun sagtens kan sove i egen seng andre steder, så er jeg blevet i tvivl om, om det vi gør er rigtigt?! I nat har det været helt sindssygt. Hun hamrede i hæl i øjet på mig, og kastede sig rundt i sengen. Hun skreg og vrælede, når vi tog fat i hende, og lagde hende ned. Til sidst lagde jeg hende ind i sin egen seng, og så gik hun agurk. Hun græd/skreg sig selv i søvn - og jeg havde det så dårligt med det. Hun er fuldstændig hysterisk, og det eneste der hjælper er hvis hun kan ligge i mine arme og sove. Men det holder jo heller ikke!

Hun har ikke ondt i ørerne, og hun er begyndt i Spirocort behandling, så hendes hosteri er forsvundet.

HVad tænker I omdet hele, og har I nogle forslag til hvad dælen vi kan gøre?? Jeg skal ha' ringet til vores sundhedsplejerske idag og høre hende ad, om hun har nogle ideer... Jeg tænker selv, at hun er ved at blive så bevidst om sig selv, at det er en slags seperationsangst?!

HILFE BITTE!!!!

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Soveritualer
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 10:32

Så vidt jeg husker er jeres datter 2 år, ikke? Der er pludselig mange ting der før var fjong, pludselig bliver angstprovokerende og utrygt for dem.

Jeg tror "sove eksperterne" ville råde dig til at holde fast i at hun skal sove i sin egen seng, og så bruge den tid det tager, før hun igen accepterer. Nu kender jeg ikke jeres putteritualer, men måske gå ind i værelset og læse en godnathistorie sammen, evt. dæmpe lyset og gøre putteritualet rigtig trygt og hyggeligt på værelset. Efter ca. 10 minutters hygge, lægge hende og sige godnat og at mor og far er lige inde ved siden af og passer på hende. Når hun så går agurk, så gå ind til hende, lægge hende ned og sige godnat du skal sove nu, gå ud igen og ind igen efter lidt tid, fortsætte i en uendelighed :) ind til hun falder i søvn. På den måde lader I hende ikke græde sig i søvn alene, men anerkender hendes angst, samtidig med at I holder fast i, at det er bedst for hende (og jer) at hun sover i sin egen seng og at I er ved siden af og passer på hende. Det tager lidt tid at (gen)skabe rutiner, så det er en periode I skal holde ud og gøre det samme hver aften. Vi har brugt denne metode i de perioder vores datter har haft modstand på at falde i søvn, og det har virkelig virket, efter et par dage, har vi været tilbage i rutinen. Rutiner giver tryghed. At hun sagtens kan sove alene ude, tror jeg ikke du kan sammenligne med hjemmesituationen, da alt jo er helt anderledes ude, og nu hun er rykket ind til jer, bliver det jo en ny rutine for hende derhjemme.

Nu ved jeg ikke hvad SP vil råde dig til, og det er jo ikke sikkert ovenstående virker for jer, men her virker det.

Har også prøvet at tage hende over i vores seng, med samme resultat som jer, så det har vi kun gidet et par dage, så har vi taget kampen op og fået genskabt trygheden ved hendes egen seng.

Held og lykke med det, det er så vigtigt at alle får en ordentlig søvn :)

0
0
Svar på denne tråd

synes ikke
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 10:51

... at hun som sådan lyder til at være angst.

Kan hun give udtryk for, hvad der er galt med at sove i sit værelse? Spørg hende, når I ikke står i puttesituationen.

Måske kan en natlampe gøre det?

Men jeg tænker lidt, om I kan komme afsted med at stille hendes seng i jeres soveværelse i et stykke tid? Dermed sover hun hos mor og far, men i sin egen seng?

0
0
Svar på denne tråd

Angst/modstand
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 11:02

Næ, jeg aner heller ikke ud fra det skrevne, om her er tale om angst, men om det så blot er modstand, så har ovenstående også virket her. Vores datter er indenfor en måned blevet skrækslagen for at komme i bad og især at få vasket hår (få vand i hovedet) Det har aldrig før været et problem, så tænkte måske det at falde i søvn, pludselig kan virke utrygt, selvom det intet problem har været før.

Jeg tænkte som Louise også på løsningen med sengen i mors og fars soveværelse, men så tænker jeg at modstanden eller hvad grunden er, bare opstår igen, når mor og far på et tidspunkt gerne vil have deres soveværelse tilbage, så skal rutinerne endnu engang ændres..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 11:03

Til oplysning fylder Sallie lige om lidt 17 måneder. Vi har desværre ikke mulighed for at flytte hendes seng ind ved siden af vores - der er ikke plads

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Madras på gulvet??
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 19:04

Da Katrine skulle flytte på værelse havde hun lidt i perioder sære ideer om ikke at ville sove på sit værelse. Så i perioder smed vi en madras ved siden af hendes seng så hun ikke "fik sin vilje og lov til at hygge i mors og fars seng", og så sov en af os ved siden af hende og holdt hende i hånden. Det tog lidt tid, men hun fandt i hvert fald ud af at hun skulle sove på sit eget værelse og at vi var indenfor rækkevidde hvis det blev nødvendigt.

-Randi

.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 19:42

Ja, vi er på anden måde blevet gjort opmærksom med at ligge en madras på gulvet ved siden af hendes seng. Jeg har set man kan købe sådan en foldemadras i JYSK, så sådan en køber jeg imorgen.

Hun har været overraskende nem at putte her til aften, så er noget spændt på/nervøs for natten.

Jeg har bare været så ked hele dagen, fordi det kogte helt over for mig i nat. Min samvittighed er kulsort, og det er bare ikke fair overfor Sallie

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

De gange
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 21:10

Johanne har gjort anstrøg til ikke at ville være på væreslet har vi gjort ekstra meget ud af at lege derinde sammen med hende, så værelset er et dejligt sted - og sengen er et dejligt sted, hvor man har det rart og hvor bamserne har det rart!!

Og så mener jeg altså der er en fase omkring den alder - ligesom der er en fase med vand.

Prøv at google "tumlingekalenderen" .. aj jeg kan også lige google lidt!

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 08:21

Det er så mærkeligt, men Sallie valgte at sove i ét hug fra kl 19 - 6 idag. Uden én eneste lyd!!!

Jeg fatter altså ikke hvad dælen der foregår oppe i hendes lille smukke hovede....

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Det er bare
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 09:44

for at narre fjenden. Sådan gør Jeppe også nogle gange

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 10:46

Fy Christina!!!!!!

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider