Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

hvorfor og hvad er det?
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 18:46

kommer de ord tit fra jeres børn? min brors børn har spurgt meget og den yngste gør det hele tiden for tide.. men vores har vi ALDRIG hørt det fra.. hvordan kan det være? sundhedsplejersker og læger siger de er meget meget fremme i skoene, kan det have noget med det at gøre?

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 19:46

Uha, disse ord kom en overgang fra Celinas mund i et væk!!!

Hun fyldte 3 i August 2010 og heldigvis stoppet med det igen, men det er jo bare nysgerrighed og ganske normalt

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor - hvad er det
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 20:09

Inden Karla blev et år, kunne hun sige "a det" - så jo, det har hun spurgt meget om. Nu spørger hun lidt mere avanceret, fx "hvad hedder den bil" eller "hvad er klokken" (men det er bare for at høre et tal). Hun er lige fyldt to.

Jeg ser det som et udtryk for, at hun gerne vil vide, hvad tingene hedder, hvis der er noget, hun er i tvivl om.

I dag spurgte hun fx, "Hvad hedder mors bil". Da vi kørte senere, sagde hun "Nu huske det. Mor bil hedder Toyota". Så det er vel en eller anden interesse for ordene?

Hvorfor er hun ikke rigtig kommet til endnu, men det spurgte de konstant om i min 1. klasse

Jeg troede alle børn, spurgte "hvad er det".

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 20:37

"Hvad er det" har Emma læææænge haft i sit ordforråd og "hvad hedder det/den".

For et stykke tid siden kom "hvorfor" så også til...

Efterfulgt at "okaaaay" når jeg har forklaret hende tingene hehe :)

Emma er fra aug. 2007

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

0
0
Svar på denne tråd

Ja for pokker...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 21:05

Specielt min den store kunne/kan spørge konstant. Hvorfor dit og hvorfor dat? ( og vi har for øvrigt lige læst Spørge Jørgen som godnathistorie til aften ).

Hans spørgsmål afløses som regel af endnu et spørgsmål..

A la : Hvor kommer kornet fra? Hvordan kommer det der? Hvad bruger man det til? Hvor bliver det kørt hen osv ovs osv..

Den mindste spørger knap så meget, men dog en del.

Troede også alle børn spurgte..

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Haha.....
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 21:12

Herhjemme har Adrian, siden han var 10-11 måneder (han er 15 måneder i morgen) sagt 'Hva' det'. Det kan komme 10 ganeg på et minut og fingeren peger i alle retninger - han er MEGET nysgerrig og vil gerne vide hvad alting hedder. Dernæst prøver han selv at udtale, hvilket jo ikke er det nemmeste, når man er 15 måneder :-)

Vi svarer ham altid på hans spørgsmål + hvad han peger på. Tager det som et tegn på, at han er åben overfor omgivelserne og interesseret i at lære og tage imod.

Mvh Juliette

Bedækning tilbydes ved champion palominohingsten Shulay Gold Fever

Sommergræs tilbydes Vestsjælland, 500kr/hest

Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09 og en ny melder sin ankomst 02-02-11

0
0
Svar på denne tråd

det lærer
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 21:28

... vi dem jo selv, med alle vores egne spørgsmål som "hvor er morfar?", "hvad er det?" og "hvad laver du?" og så videre.

Emma havde en overgang hvor hun spurgte "hvor er du mor?" selvom man stod lige ved siden af hende :-P, og lige nu er det farver hun spørger til. Særligt på biler.

0
0
Svar på denne tråd

undrer mig også
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 22:06

min konsaterer i stedet.. se mor der er en ko, se der er en traktor, der er en blå bil osv.. magnus bliver 3 til januar og julie 2 til februar..

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

0
0
Svar på denne tråd

Men....
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 22:28

Nu ved en 3 årig fx jo også godt hvad en ko og traktor er. Så han konstaterer de ting han / de kender. Noget må der være, som de ikke kender til. Spørger de ikke til det? Eller er undrende?

Min 3 årige spurgte fx meget ind til gud, himmelen, døden osv..

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

nej syes jeg ik
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 23:22

kan ikke komme i tanke om nogen spørgsmål mine stiller så skulle det være; mig må gerne? hvor far? og lign men ikke rigtige spørgsmål.. hvis vi går tur så forklarer jeg om tingene når jeg ser det feks at en vindmølle drejer rundt så den kan lave strøm og lign..

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

0
0
Svar på denne tråd

min pige
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 09:40

på 2 ½ siger aldrig hvorfor, eller hvad er det.

Hun konstaterer også, "se der er en mølle, den drejer rundt, den er hvid, den står på græsset. Det er grønt" (Altså alt hvad der er at fortælle i relation til den mølle. Vi får altid hele smøren)Og så siger hun "hvad bruger man den til" hvis hun ser noget for hende ukendt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider