Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Dagpenge/ barsel?
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 12:28

Er der nogen der er mere inde i reglerne end jeg er. jeg er nu arbejdsløs og startet på dagpenge for en månede siden. jeg kom så til at tænke på at hvis jeg nu er uheldig ikke at få arbejde det næste lange stykke tid (værste tilfælde er tænkt her) og så bliver gravid inden for det næste halve år. Hvad gør man så hvis ikke man kan få job som gravid og stadig skal gå abejdsløs til man føder, så vil min barsel jo strække sig over de to år som jeg er berettiget til dagpenge som nu.

vil jeg så ende med at få kontant hjælp? eller kan man på den måde få forlænget sin ydelse. (vil jo ik ende med at side stramt i økonomien med et barn, ja ved godt at dagpenge heller ik er meget men det vil vi godt kunne klare)

Eller dækkes det på en anden måde hvis jeg evt bare har en deltids stilling?

Aloe vera produkter sælges

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele..

2 flatcoatede retriever hvalpe sælges

0
0
Svar på denne tråd

dagpenge...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 12:37

der er forskel på barselsdagpenge og ledighedsydelse. Hvis du nu kunne gå på barsel om et halvt år så ville du bruge 6 mdr af din ledighedsydelse til at starte med. Herefter bruger du jo næsten 1 år på barselsdagpenge og når du kommer tilbage som ledig har du stadig 1½ år på ledighedsydelse. MEN så er der noget med at de der 2 års ledighedsydelse, skal udbetales over en 3 årig periode. Den er lidt kringlet og kan ikke huske den præcis.

Du bliver nød til at snakke med din sagsbehandler på jobcenteret for at være på den sikre side.

Du vil under din graviditet blive behandlet som alle andre ledige, du skal i aktivering, være aktiv jobsøgende o.s.v. Det kan godt være ret demotiverende at være ledig som gravid for chancen for at få job er jo ret lille.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

barsel...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 12:50

jeg er så uheldig at vi er kommet på fordeling, så jeg skal have dagpenge hver anden uge. fordeligen stopper den 30. januar.

jeg går på barsel den 7.december, så er det kommunen der skal betale for de uger hvor jeg skulle være på fordeling, og får løn af firmaet de uger jeg skulle arbejde. Når fordelingen er ovre betaler firmaet et vis antal uger (kan ikke lige huske hvor mange). Bagefter overgår jeg til kommunen igen, indtil min barsel er ovre.

A-kassen betaler ikke barselsdagpenge.

0
0
Svar på denne tråd

1223575
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 12:57

Det jeg tænker på er hvis jeg nu er uheldig ikke at få job inden for det næste år og så bliver gravid, om jeg så pludselig vil enden på kontant hjælp eller andet hvor jeg får mindre udbetalt end dagpenge eller barselspenge.

Aloe vera produkter sælges

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele..

2 flatcoatede retriever hvalpe sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 13:06

hvis du ikke finder et arbejde mens du er gravid, vil du bare fortsætte på dagpenge indtil du går på barsel.

Du skal jo så stadig søge arbejde.

det skal jeg også selvom jeg har et job, og selvom jeg kun har 2½ måned til termin.

0
0
Svar på denne tråd

Dagpengeregler
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 20:33

Jeg tror at det trådstarter mener, er om den tid hun er på barsel, tæller med i hendes 2-års periode med ret til dagpenge.

NEJ det gør den ikke, på barsel eller sygdom over 14 dage, går tiden "i stå", dvs efter barsel/sygdom kan du fortsætte på den tid du har tilbage på dagpengene.

Så i princippet, lad os sige du har været ledig et år når du føder, du går så på barsel 1 år, men er igen gravid og går direkte på næste barsel, sådan kan du fortsætte der ud af..

Det er kun mens du er "til rådighed for arbejdsmarkedet" at din 2-årsperiode tæller, og du er jo ikek til rådighed under barsel.

Mht sygdom, så går perioden dog først i stå når det er over 14 dage, jeg ved ikke hvorfor men sådan er det..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider