Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvornår har i vænnet fra "godnat" flaske
Forfatter: 
Dato:  27-09-2010 12:47

Ja hvornår har i vænnet jeres poser fra at blive puttet med en godnatflaske?

.

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  27-09-2010 14:10

Ved Frida kom det helt af sig selv. Jeg kan ikke engang huske hvor gammel hun var, men til sidst gad hun ikke spise inden hun skulle sove og så droppede vi det.

Men hun var vel omkring 10-11 måneder.

Landejendom sælges. Se her:

www.kj-fast-ejendom.dk/ sag.asp?sagsnr=093203L...=670&DID=2

Hingsteføl e. Daylight/Ultrafürst af Hvarre sælges

Vallak, 3 år, e. Cannon SPH 103 sælges

0
0
Svar på denne tråd

godnatflaske
Forfatter: 
Dato:  27-09-2010 14:36

min dreng var omkring 10½-11mdr fordi han hele tiden var syg, og snotforkølet og gad den derfor ikke, men sov helt fint alligevel.. så det kom også lidt af sig selv..

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  27-09-2010 17:19

magnus stoppede af sig selv.. ca 1år der sov han nemlig igennem.. julie stoppede også som ca 1års men får dog en tudekop med ind... magnus får et glas mælk ind også.. julie vågner noglegange om natten og ber om en ny tudekop.. og det får hun bare.. oliver på 4mdr får ikke natflaske men kan være det ændrer sig.. man ved aldrig..

Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510

Med hestene:

Thor Munksgård født 280595

Viktor Enghøjgård født 210707

0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  27-09-2010 18:35

gad marcus den pludseligt ikke mere, han var vel også de der 10-11 mdr..

hans kusine er 1 år og 9 mdr, og får for det meste stadig en godnat flaske, også somme tider om dagen når hun skal sove eller hvis hun vågner om natten, tror nok at hendes forældre simpelthen ikke har energien og tålmodigheden til at få hende vænnet fra, for efter min mening er hun lige gammel nok efterhånden, hvertfald til mere end en om dagen..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2010 20:22

Sallie er 15 måneder, og hun får den stadig. Når hun ikke vil ha' den mere, så stopper vi

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

*overskrift*
Forfatter: 
Dato:  27-09-2010 20:55

Jeg følger lige med her, for Ida får også stadig (hun bliver 1 år på mandag)- og kan slet ikke forestille mig det ramaskrig det ville udløse hvis den ikke kom.

Vi har prøvet at trappe den lidt ned for jeg har fonemmelsen af det er psykologisk - hun er jo ikke sulten! Det virker fint, hun er fuldt tilfreds selvom hun kun får halvdelen, så næste uge prøver jeg at halvere den mængde også :)

MVH Laila

Holstener hingsteføl Casillas x Leandro født 2010 sælges

Opstaldning tilbydes nær Roskilde

Se mere på www.staldlaurberg.dk

0
0
Svar på denne tråd

godnat mælk!
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 09:18

Jeg tror at josefine var lidt over et år da det var så lidt komælk (MME stoppede ve med da hun var ca 10 mdr) i flasken at den blev byttet med et glas. Jeg kan ikke huske om vi gav hende kold mælk i flasken til sidst eller vi varmere mælken i glasset det første stykke til. Men trappede hende stille og roligt ned i mængde mælk i flasken og byttede til glas og efter 3 mdr fik hun heller ikke mælk i glasset mere! hun fravalgte det selv tilsidst!!

MVH
Dorthe
Ejer af to skønne Vizsla'er og en vidunderlig Travhest,
og mor til Josefine 29/10-2008

Passir sælges 17" med bom på 27,5 cm. Se præs!

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på!!
0
0
Svar på denne tråd

fravæn..
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 13:17

Jeg er også igang med at afvænne Andreas fra flasken inden sengetid. Han er lige blevet 1 år og stadig vældig glad for den, men jeg syns det er på tide nu.

Det er 2 uger siden vi tog middagsflasken og afløste med yoghurt eller grød. Det gik uden problemer.

Om aftenen får han så nu en lille portion grød efter aftensmad også ½ flaske. Det går vældig godt.

Samme procedure anvendte vi ved storesøster, der også var meget glad for sin flaske. Der gjorde vi bare fejlen at gøre det i forbindelse med dp start og en masse uro omkring hende :( Det har vi lært af....!

Men det gik nu ellers uden problemer :)

Jeg kunne selvfølgelig bare have ladet dem blive ved, men synes personligt ikke det er så charmerende eller så god en vane at lade dem holde fast i.

Vi har aldrig givet flaske i seng/barnevogn, men altid i sofaen hvor de kun meget sjældent er faldet i søvn imens :)

Arbejder som sygeplejerske

- Og MOR til Astrid, født 24.04.08!

OG til Andreas, født 10.09.09!

0
0
Svar på denne tråd

her til weekenden
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 15:08

vi dropper den her til weekenden tror jeg. Han har været syg de sidste dage og så vil jeg ikke lige tage den fra ham, men de sidste 14 dage har han drukket mindre og mindre, tager den selv ud og munden og skubber den væk.

Han er lige knap 14 mdr.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak for svar
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 12:02

Tusind tak for svar! Det er altid rart med andres input . Sønnen drikker ikke meget til natten af flasken, max 100 ml, men jeg synes nu det er hyggeligt at sidde og putte. Han vænnede sig selv fra de andre flasker, så jeg ser lige an om han også gør det med denne , han er kun godt 13 mdr, så jeg har ikke så travlt.

.

0
0
Svar på denne tråd

Yoghurt
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 23:30

Liva stoppede med amning til nat, da hun var 8 mdr. Da havde jeg ikke mere mælk, og vi indførte istedet nat-mad.

Hun får fortsat en lille yoghurt (tidligere var det lidt grød) inden hun skal sove. Det skaber et hyggeligt ritual omkring sengetid, og hun ved, at når hun får en lille yoghurt, så skal hun sove bagefter.

Liva er 3 år, og vi har ikke tænkt os at afskaffe "natmaden" før sengetid.

Jeg kan heller ikke klare mig fra aftensmaden kl. 18 til morgenmaden kl. 7 næste morgen, så tror ikke Liva har nogen skade af lidt natmad...

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Brunt, velgående sec. A hingsteføl sælges ved fravænning

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

flaske til natten
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 13:45

Jeg havde først tænkt, at Lasse ikke skulle have en flaske at sove på når han rundede 1 år men han var en del syg, så ventede lige en postgang..

.. så blev flasken byttet ud med en kop vand, og det er gået fuldstændig helt og aldeles problemfrit.

Han er nu 15 mdr og får intet fra aftensmaden kl 18 indtil morgenmaden kl ca 6,30

Han sover hele natten.

Mor til 2 bulderbasser

Mads 20-05-06 og Lasse 10-07-09

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider