Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Tigerspring. -Varighed?
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 12:22

Ja selvom jeg ikke kan være helt med på teorivognen med tigerspring, er vi desværre i en periode pt, hvor jeg har "behov", for at få en forklaring på min datters pludselige ændring.

Jeg har googlet tigerspring og sørme om det ikke passer præcis med min datter er 26 uger pt, og der har de officielt tigerspring.

Men hvor lang tid varer det mon ca?

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 12:44

Jeg tror ikke på "tigerspring".

Jeg tror på, at de små udvikler sig konstant og hele tiden, og lige når man er kommet ind i en rytme og et mønster, så ændrer de sig... Jeg ser hellere på det, som at de får nye og ændret behov, og det som forældre kan være svært at tolke på, hvad der sker oppe i hovederne på de små.

Jeg ved ikke om der kan gives et svar på lang tid de varer, før både forældre og børn tilpasser sig de nye behov - nogle er nemme at læse - andre er svære....

Måske ikke lige det svar du håbede på....

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Du kom med
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 12:46

det svar jeg selv ville have givet.

Men i en kedlig kombi af træthed, begyndende forkølelse også min datter, der tydeligvis ikke syntes verden er et fedt sted pt, så prøver jeg at søge "trøst" i et eller andet.

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 12:52

Jeg har heller ikke oplevet de så kaldte tigerspring :S

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Tigerspring...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 13:39

Er også en af de skeptiske der ikke tror på begrebet tigerspring... Men måske kommer jeg til det når min datter bliver ældre.. ;) ..

Ville blot give et råd fra min SP videre, når man er lidt opgivende og syntes det er frustrende at man ikke lige kan tyde de små og dække deres behov øjeblikkeligt som man jo helst vil..

Det hjælper at sige til sig selv at det bare er en periode.. At det bare lige er i morgen med, så er det måske bedre... Kort sagt at tage det en dag af gangen, istedet for at tænke "holder det dog aldrig op" ..

Her i huset hjælper det i hvert fald min mand (vores datter på 5 uger er kun glad hos mor og kan ikke rigtig trøstes af andre, heller ikke far) ... Det er ret hårdt for ham, men vi "trøster" hinanden med at "det kun er en periode" ... :) ...

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Jamen som
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 15:23

jeg startede med at skrive, så er jeg også selv ret så skeptisk.

Og jeg prøver at tage en dag af gangen, men har virkelig behov for at have et eller andet konkret (selvom jeg godt ved det ikke er det... Luftkasteller er helt ok lige nu).

Nå, men det går da lidt bedre lige nu. Pigen sov i næsten 2 timer (hun har så også været vågen fra kl 6!!), og har netop indtaget noget rugbrød for første gang, med stor succes. Håber dagen fortsætter med den moderate succes vi indtil videre har haft

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror så
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 15:37

... på tigerspringene, men jeg vil også medgive, at det nok er forskelligt fra barn til barn, hvor meget man mærker til dem.

Tigerspring er jo et ændret behov, som barnet pludselig får. Forvirringen opstår jo så, fordi at alle ens mange gode rutiner pludselig ikke dur mere. Er man (måske ubevidst) god til at støtte barnet gennem denne nye udvikling, mærker man måske ikke helt de frustrationer, der kan følge med tigerspringet.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 20:14

vi havde tigerspring i uge 13, 19 og 26 som det efter sigende skulle være- jeg tror på det. Men ik at alle får det el rammes lige slemt.

Vores i uge 13 varede 1 uge ca- måske 1 1/2. ummer to i uge 19 varede 2 uger og den 3 i uge 26 varede 3 uger - og var tæt på at være som at ha et kolikbarn. INTET duede andet end mors skulder og kun når det hele gik vildt for sig ellers vrælede han bare.

Tigerspring hos de der påvirkes er fordi der sker en masse i hjernen på de små - hvor de gennemgår alle de nye indtryk- forvirres, frustreres og blir kede - fordi det hele jo sker i hjernen på dem på en gang (altså en kende mere end til dagligt ellers).

diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

Tigerspring...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 12:53

Vi er pt. ved starten af tigerspringet ved 19 uger, og de foregående har kun varet 1-2 dage, hvor bassemanden har været lettere ved siden af sig selv. Så vi er endnu ikke så hårdt ramt...

Men ja - det er en periode, og det går over... Uha, den har jeg sagt mange mange gange med vores store søn, for han var hårdt ramt. Nøj, jeg var ved at gå ud af mit gode skind, for det var kun mor der duede - og det er det faktisk stadigvæk...

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser

-

Nu med job i forsvaret...!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider