Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Ammeproblemer
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 09:27

William er nu 3 måneder, og en rigtig dejlig dreng der ammes fuldt ud. Men lige fra starten af har jeg haft problemer med mit venstre bryst, det gjorde ondt i vorten når han tog fat, selvom han får rigtig fat. Når han så har suttet lidt, så forsvinder smerten, og det kører bare. Jeg tænkte så at der måtte være et lille sår eller rift, som jeg ikke umiddelbart kan se, og har nu i en uges tid smurt vorten et par gange om dagen.

Men nu her i weekenden er det blevet værre, det er nu ikke kun vorten der er øm, men hele den ene side af brystet, også når han ikke spiser. Brystet er hverken spændt eller lign.

Det gør nu rigtig meget ondt når han tager fat, men igen, når han har spist lidt, så letter smerten.

Det højre bryst har jeg ingen problemer med overhovedet.

Er der nogle der ved hvad det kan være? - og gerne forslag til bedring.

Vil helst ikke stoppe amning, da det ellers kører super - men skal godt nok lige tage mig sammen hver anden gang, når han skal have fra venstre.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

og William 11.06.10

0
0
Svar på denne tråd

Kan forestille
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 10:07

mig det måske er en mælkeknude.

Dem havde jeg en del af.

Tricket er at amme en del, og massagere samtidig, der hvor det gør ondt (ikke sjovt!!).

Jeg var desværre ikke aktiv nok med det, så jeg endte ud i en brystbetændelse

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

0
0
Svar på denne tråd

er der også
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 12:50

... problemer, hvis du for eksempel ammer liggende? Hvad hvis du malker ud med en pumpe? Hvis du varierer ammestillingen fra gang til gang, forebygger du mælkeknuder.

Måske kan det hjælpe at varme brystet lidt op, inden du lægger ham til, for eksempel med en våd stofble varmet i microovnen.

og endelig er der jo de berømte suttebrikker, som måske vil kunne have en gavnlig effekt et stykke tid, i hvert fald i forhold til den ømme vorte.

0
0
Svar på denne tråd

mælkeknuder
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 13:24

Mælkeknuder er det ikke - det har jeg også haft i det bryst 2 gange, hvor jeg netop har fået dem væk ved at sørge for at han tømte den ømme side helt.

Jeg ammer liggende om natten, og der er det også skidt, jeg har faktisk overvejet om det er om natten han måske får skævt fat, så jeg prøver nu at sætte mig op ved det bryst om natten.

Suttebrikker brugte jeg den første måned, men nu vil han ikke have dem.

Men vil prøve den med at varmebrystet.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

og William 11.06.10

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider