Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

hvad kan vente (babyting)
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 15:40

går og tænker lidt over hvad man skal have når baby kommer og hvad der kan vente til senere.

Altså pusleting, barnevogn, sutter, tøj, bleer, evt flasker hvis amning ikke går, seng, har vi styr på.

Men tænker på sådan noget som højstol, og klapvogn, det skal man jo ikke bruge til at starte med.Så det har vi ikke købt endnu.

Men kan i komme i tanke om flere ting man skal have, hvad der kan vente, og sidst men ikke mindst- hvad har man ikke brug for.

butikkerne vil jo så gerne sælge- og nogle gange står man og tænker- kan man virkelig ikke undvære det?

0
0
Svar på denne tråd

det er jo
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 16:01

forskelligt fra person til person - samt hva man mener, tror og sys man har overskud til lige efter fødslen, el om man slet ik vil rokke sig ud af flækken i nogle uger efter ect ect

Personligt havde jeg ALT lige fra det første legetøj til bleer i str 1+2 (en pakke af hver el prøver), skråstol som kan ligges helt ned, tøj i flere str (overtaget noget bl.a. jo), barnevognen + madrasser, dyne, tæpper, huer, dragter, sutteflasker da jeg næsten var klar over amning ik ville gå (mme hentede vi på vej hjem) sutter, div, babybad, creme, lotion, olie osv, 1 gangs vaskeklude, vådservietter, stofbleer, neglesaks, børste, badekåbe, vugge, seng, lagener til alle madrasser... Ja ALT fra starten af...

diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

mest nødvendige
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 16:35

Vi havde det mest nødvendige, og så havde vi alt andet på ønskeseddel, så der var til både barselsgaver og dåbsgaver. Og ellers købte hen ad vejen, som vi skulle bruge det.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

og William 11.06.10

0
0
Svar på denne tråd

malle81
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 18:48

Jeg synes godt man kan vente til barnet er omkring 5-6 mdr. med at f.eks. købe højstol og klapvogn.

Eller skrive det på dåbsønskeseddel, jeg skrev en højstol & klapvogn på dåbsønskeseddel.

-Klapvogn får du kun brug for tidligt, hvis du vil bruge den som barnevogn med lift (liften fra barnevognen) i.

Hvis man vil bruge vugge, kan man også vente lidt med tremmeseng (2-3 mdr.), nogle bruger liften sat ned i tremmesengen.

Jeg vil anbefale at købe et stort badekar, da det jo kan bruges i længere tid. Der kan jo købes en babybade stol til.

-Hoved og hale fad har jeg ikke brugt særlig meget. Jeg bruger vådservietter, synes det er nemmest.

Sælges:

DV hoppeplag e. "UNO" Don Diego, gik i finale og fik rene 8 taller til følskue

Kieffer Donau flatseat springsadel 17" begge sorte.

0
0
Svar på denne tråd

mange ting
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 18:57

en ammepude var uunderværlig for mig selvom jeg gav flaske.

men som de andre siger så behøver man ikke klapvogn og højstol de første mange mdr.

Her har lille manden aldrig sovet i en lift om natten men bare i hans tremmeseng.

Vi har haft meget glæde af Mai puden da han skulle lære at ligge på mave og løfte hovedet.

pudslebord er osse rart at have fra start.

Lad vær med at købe for meget tøj de vokser som ukrudt de første mdr.

Vi er glade for vores Flexi Bath den fylder ingenting når den er klappet sammen og det er rart når man ikke har meget plads vi bruger så en badestol i den.

Det er næsten nemmere at du spørger til ting som du er i tvivl om i har brug for.

??
(Kage)

Nu med en lille dreng i armene født den 9/2-10
0
0
Svar på denne tråd

Undværlige ting
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 20:38

Her er Sofia bu 8 uger, og vi har endnu ikke brugt hendes seng - og hun har endda to.

Så det er meget forskelligt, hvad man får brug for... Måske kan I bare købe det mest basale og så se, hvad I ellers får brug for.

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 21:00

det er bestemt at han kommer i tremmeseng med det samme- i liften. Vi har ikke plads i soveværelset til vugge så han kommer ind på egen værelse med det samme. Hans værelse og soveværelse hænger sammen med direkte adgang,uden dør. så han kommer bare til at sove på den anden side af skabene der deler værelserne.

0
0
Svar på denne tråd

babyting
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 22:23

Her er Mathilde 8 uger og vi her endnu ikke haft brug for hverken tremmeseng, klapvogn, eller højstol.

Vi ville heller ikke købe mere end hvad der var højst nødvendigt og butikkerne har jo kun lukket om søndagen, så det skulle være muligt at kunne få fat i det man mangler. fx. havde vi ikke købt en ammepude, for vi viste ikke om vi ville få den brugt. indtil videre har vi ikke haft brug for den og vi har derfor sparret den udgift.

Vi gjorde det at vi lavede en lang liste med ting som vi mente at vi ville få brug for og forhørte os hos venner og bekendte om hvad de havde haft brug for.

Mht. tøj har du nok hørt at det ikke er nødvendigt med alt for meget tøj i starten, så lad værre med at købe alt for meget. Vi har meget tøj som hun kun har haft på et par gange inden det er blevet for småt.

Endvidere har vi stort set ikke haft brug for legetøj endnu. Indtil videre har vi kun brugt det aktivitetstæppe og det pyramidespejl som vi fik i barselsgave.

Et almindeligt blødt håndklæde er ligeså godt, hvis ikke bedre end disse der badelagen med "hue" som man kan købe, så det er absolut heller ikke nødvendigt med dem, tilgengæld vi lvi være kede af at undvære badestolen i badekarret.

Tingene som fx. tremmeseng, klapvogn, skåstol og højstol kan man ønske sig i dåbsgave, julegave eller 1 årsfødselsdag.

0
0
Svar på denne tråd

Helle Chr. 2
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 07:39

En skråstol kan altså ikke vente til baby's 1 års fødselsdag...

Vores skråstol brugte vi til vores barn var ca. 6½-7 mdr.

Da hun kunne sidde stabilt selv, kom hun over i en højstol.

Jeg har så været meget glade for de baby badelagen med hætte, især til babysvømning. Der er de gode at have om baby.

Sælges:

Kieffer Donau flatseat springsadel 17" sort.

0
0
Svar på denne tråd

lejung
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 10:50

Jeg har også formuleret mig ret dumt, typisk mig. Du har helt ret i og de ting jeg nævnte til sidst i mit indlæg måske er svære at vente med til en 1 års fødselsdag.

Det jeg mente var at man i stedet for at skulle købe alt med det samme, kunne ønske sig dem i gave til evt. dåb, jul eller fødselsdag. Hvis man så ikke får tingene kan man jo overveje at købe dem selv.

Fx. har jeg hele tiden gerne ville have en voksi pose eller en slee bee pose til min datter. Vi ønsker os den til hendes barnedåb som vi skal holde i oktober. Får vi den ikke, vi lvi nok selv investere i sådan en.

Med hensyn til baby badelagent, syntes jeg allerede at de vi har virker små (Jeg ved så ikke om der er forskel i størrelserne, hos de forskellige mærker). Jeg syntes et dejligt stort håndklæde er mindst ligeså godt. Men det er jo en smagssag

0
0
Svar på denne tråd

Helle Chr. 2
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 11:35

du har ret selvfølgelig kan man lige så godt ønske sig nogle ting til/i barselsgave, barnedåb, jul og fødselsdag.

Men lige netop skråstolen, kan ikke rigtig bruges efter 1 års fødselsdagen

De badelagen med hætte de har i Ikea, synes jeg er noget større og tykkere end dem man ellers kan købe.

Voksi/slee bee pose, vil jeg klart anbefale at investere i en original Voksi pose. Jeg har 2 stk. den originale/alm. og den der hedder Voksi aktiv. Jeg er rigtig glade for begge 2, Voksi aktiv bruger jeg i klapvognen (ikke her sommeren), men når det bliver lidt koldere.

Den alm. Voksi pose bruger jeg i barnevognen, er lidt ked af jeg ikke havde en fra fødslen af. Man kan jo bruge den som lift, hvis man har det bræt og seler i.

Slee bee posen, jeg mener føtex køre tilbud på den, i den her uge!!!

Sælges:

Kieffer Donau flatseat springsadel 17" sort.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 21:08

Hvad brugte jeg først og sidst og hvad fik jeg slet ikke brug for...

Slynge eller bæresele brugte jeg meget, også fra helt nyfødt af. Havde en bæresele fra babybjörn.

Barnevogn m/lift og autostol gi'r sig selv vil jeg mene. Måske en ekstra barnevogn til senere brug hvis der vælges en dagpleje i stedet for vuggestue. Klapvogn kan vente til de er mellem ½ og 1 år gammel.

Badekar og badestol er et tidligt køb. Et stort badekar er fint men baby kan ikke kigge op over kanterne. Måske ikke hyggeligt i længden. Og min datter sad fint i det lille kar til lillebror "sparkede" hende ud (2 år gammel). Hun kan stadigt være i det men har sit eget store kar nu (nu 4 år gammel).

Hoved/hale fad forstår jeg ikke hvorfor folk køber. Men nu har vi så også altid haft pusleplads på badeværelset. Bruger skumklude. Men en alm lille skål eller bøtte fra køkkenskabet er fin nok ellers. Varmtvand kan opbevares i en termokande.

Blespand købte vi, men synes ikke den har fungeret optimalt (sanginic). Pt kører vi med alm affaldsposer som bindes knude på og smides ud i den store skraldespand. Er meget bedre.

Børste og kam til babyer. Ja jeg købte dem, og brugte dem til at fjerne arp med, men skulle det gøre om igen ville jeg ikke købe dem.

Div creme, puder, sæbe og babyolie blev indkøbt. Brugte kun zinksalve eller inotyol. Baby blev vaske i ren vand i starten.

Tøj fik meget, arvede endnu mere og købte selv lidt. Endte ud med for meget. Venligst tænk behagelig for baby. Ingen lukninger i nakken/på ryggen de ligger bare på lynlåse/trykknapper elign. Cowboybukser er fine, sparkedragter er de bedste i starten.

Håndklæder m/hætte er gode at have, men ikke et must have. Et tyndt håndklæde er bedre end et kraftigt. Lettere at holde styr på baby under det tynde. Stofbleer brugte mange, rigtig mange. Men havde også to gylpe unger, og modermælk der løb ukontroleret. Ammeindlæg brugte selv pigion, de eneste der virkeligt holdt tæt. Også dem som kostede mest. Men de andre kunne bare ikke klare mosten.

Bleer og skumklude er et must have. Flasker og mme er gode at have på lager. En lille billig flaske "just in case" og en brik med mme gemt i skabet kan give ro på en søndag aften eller midt om natten hvor modermælken ikke vil mere (min erfaring efter noget feber, stod dog uden flaske og mme). Sutter skal du måske ikke købe for mange af. Ikke alle børn bruger de smarte sutter. Køb en eller to forskellige og se om en af dem virker. Min datter brugte en flad oval og min søn den gode runde sut.

Tremmeseng kan vente medmindre man vælger at sætte en skumgummi sengerend op så den bliver vugge størrelse indvendigt. Eller hvis man benytter lift i sengen tricket.

Færdig lavet mad i fryseren for nem aftensmad i starten hvor det hele er nyt, det er et must have. Alle depoter af dåsemad og frostvare er fyldt op. Kage og boller bagt og lagt i fryseren til barselsbesøgende.

Babylegetøj kan vente. De første par måneder har baby nok i de indtryk der er i et rum og når man sidder og snakker til babyen. Men hvilke forældre har ikke købt lidt på forhånd.

Dyne, pude, sovepose, voksipose eller..? Dyne er et must have, pude er kun til pynt da bybyer sover uden pude. Sovepose er først/måske til senere brug når babyen bliver bevægelig om natten. Voksipose har jeg aldrig brugt, brugte en sovefleece pose fra fleece.dk. Men mange er fortalere for voksiposen. Min søn er i vuggestue, og ville kun skulle bruge en voksi i weekenden, synes den er for dyr så. Juniordyne er først når baby skal over i tremmeseng.

Tror vist ikke jeg lige kan komme på mere pt. Og som flere siger det er kun søndag butikkerne har lukket.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider