Det lyder underligt at afviser din faster som dagplejer til din datter...
Da mine (der er 14 mdr mellem min børn) skulle i dagpleje, havde jeg ønsket nr to samme sted hen som nr et, da jeg vidste hun fik en plads ca 2 mdr før min barsel udløb, men jeg skrev hende så op til den dato for at få pladsen (søskenderet).
Jeg fik så ikke pladsen, da en anden havde skrevet sin søn op før mig, MEN så blev jeg sur og mente hun kunne blive tilbudt en anden plads i samme område, der var 3 dagplejere på under 500 meters afstand.Og en af de andre havde nemlig en plads ledigsamme dato som hos hende vi begge to ønskede en plads hos.
Hendes grund til at ønske den plads, var at storesøsteren til sønnen HAVDE gået der (hun var startet i børnehave).
Jeg ringede så til kommunen og sagde at jeg ville tale med chefen til hende fra institutionskontoret som fordeler pladserne.
Ham talte jeg så med, og han gav mig ret i at det var fokert fordelt, da jeg havde førsteret til pladsen gr søskende fordel.
MEN han ville ikke gøre noget ved det da pladsen jo var fordelt nu (men ikke startet op endu da datoen ikke var nået endu).
Jeg vil derfor råde dig til, at ringe til kommunen igen, og be om at tale med chefen til den person som siger det er en uskreven regel, for spørgsmålet er nemlig om de overhovedet må følge sådan en uskreven regel, om de ikke bare SKAL holde sig til loven.
Her i ringsted, fraråder "områdepædagogen" også at søskende er samme sted, men jeg holdte på min ret og fik en plads hos en anden dagplejer som havde to pladser til den dag min barsel var slut.
Du kan ALTID forlange at tale med chefen til en fra kommunen, i sidste ende er det bormesteren du får fat i.
Jeg forstår godt du gerne vil have din datter hos fasteren, det lyder da mest fornuftigt nu hun også kender til hendes sygdom.
Held og lykke med det..