Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

I dagpleje hos faster?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 09:05

Min faster er dagplejemor. Hun har ledige pladser pt, hun er uddannet pædagog og har "speciale" i børn med særlige behov.

Min datter flytter til samme kommune som faster om 2 uger. Hun har Turner Syndrom som pt ikke kræver nogle specielle hensyn, men det kræver at hun får en voksen som er meget opmærksom over for de ting som kan komme (som ex Social fobi).

Jeg spørger derfor kommunen om ikke min datter kan komme i dagpleje ved min faster, da hun jo mildest talt er oplagt i og med at hun kender til min datters sygdom, hun har kompetence til at opdage evt afvigelser samt at hun kender barnet og hendes historie (samt at barnet kender hende)

Det er så ikke muligt, da vi er i familie.....

Er der nogen der kender til denne regel??

Jeg har snakket med flere som har eksempler på at børn er blevet passet af nært stående familiemedlemmer, samt kan intet finde om denne regel på nettet eller andre steder.

Jeg forstår fuldt ud at de fraråder det, men da dette kun er for en kortere periode (max 1 år) indtil hun får plads i en integreret institution kan jeg ikke helt se problemet i det.

Smid gerne et link til pågældende regler hvis du/i ved hvor jeg kan læse det

Mvh Kit

"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

"If you look like your passport picture, you probably need the trip"

0
0
Svar på denne tråd

regel ell
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 09:29

Tror ikke der er en decideret regel som forbyder det, men der er jo plusser og minusser ved det hele når man blander familie ind i det.

Personligt har vi ikke haft problemer.

Da Emma skulle i dagpleje endte hun hos Malene i "gruppe 2" - det er samme gruppe som min mor, altså Emmas mormor.

Det betyder at når Malene er fraværende, skal gæstedagplejen findes inden for gruppen.

Mormor blev 1. prioritet efter lidt tankegang og det har fungeret problemfrit.

Vi snakkede blandt andet om følgende:

• Vil mormor miste sin "værdi" i familien efter hun bliver dagplejer for Emma - også selvom det kun er gæste?
  • Vil Emma søge mormor til fælles arrangementer, fremfor Malene som hun reelt hører sammen med?
  • Vil Emma blive tilgodeset i forbindelse med hvad man må/ikke må, når nu mormor er med til fællesarrangementer?
  • Gængs holdning mellem dagplejerne...?

Alt i alt ingen problemer over hovedet - Emma vidste godt at det var Malene hun var sammen med.

Selvfølgelig duede mormor en smule ekstra end de andre hvis Malene gik på wc el.lign. men slet ikke noget bemærkelsesværdigt.

Den eneste synlige forskel vi så var når mormor passede hende og Emma så kaldte hende for mormor ;)

Det kunne de andre børn ikke helt forstå, for hun hed da Aase???

Og nåja, så hentede hun selv tallerken og bestik til spisetid i skuffen.

Ikke fordi de andre børn ikke måtte det, men det plejede de ikke - så nøj de gloede nogen gange :P

Men altså i vores kommune gælder reglen jo så ikke - måske jeres har besluttet det på baggrund af tidligere episoder?

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

0
0
Svar på denne tråd

Min søn..
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 10:14

Hej

Min søn bliver passet i hjemmet af hans Bedste og jeg kunne ikke ønske mig noget bedre, min søn kan bestemt godt skelne mellem når bedste er på arbejde og når vi har fri :) Min søn kommer i legestue 3 gange om ugen og ellers er han nede og lege med andre børn på legepladsen (andre dp børn) og ellers er de fx i jumboland og andre aktiviteter. Min søn trives og det samme gør hans bedste :)

Så her kan det helt sikkert anbefales :)

0
0
Svar på denne tråd

Underligt
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 10:54

Det lyder mærkeligt. Hvad hvis familiemedlemmet var ansat i fx børnehaven? Kunne barnet så ikke komme i børnehave?

Nej, den ville jeg ikke købe, hvis jeg var dig. Ring og insister eller hør dem evt. hvem de ellers kan anbefale, som har de samme kvalifikationer som "Faster". Der er nok ikke nogen...

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

dagplejer
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 14:03

min mor er også dagpleje, og hun må heller ikke få mit kommende barn i hendes dagpleje fordi vi er i familie.

men jeg må gerne få hende som gæstedagpleje.

jeg blev selv passet af min mormor da jeg var lille, det elskede jeg.

JNP

------------------------ oooOOOooo --------------------------

0
0
Svar på denne tråd

Bare en tanke...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 14:22

Er det egentlig ikke lidt underligt at en mor gerne må blive ansat som DP og derved passe sit eget barn, men at mormor eller faster ikke må passe en nær slægtning??

Det hænger altså ikke helt sammen i min verden.

Selvfølgelig kan der blive lidt fnidder, hvis man ikke er enige om tingene, men det må man jo gå ud fra at folk selv taler igennem inden de evt vælger denne løsning. Der kan vel blive fnidder uanset hvilken DP man får Det handler vel om at man kan sammen. Familie eller ej...

Mvh. Maibrit.

0
0
Svar på denne tråd

Alfred skal passes af mormor
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 18:38

Alfred starter i DP på mandag hos sin mormor, dog kun indtil vi får vuggestueplads til ham, men der var ingen regler om at hun ikke må passe sit barnebarn

Nina

0
0
Svar på denne tråd

8778654543
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 09:28

Mange tak for jeres svar.

Jeg snakkede med kommunen igen igår, og de har ikke mulighed for at vise mig dokumentation på det, da det er en uskreven regel! Og der er intet jeg kan gøre ved det.

Så nu har vi fået en dagpleje 20 km væk som skal på ferie 2 uger efter at hun er startet, men min datter må så heller ikke komme i gæste dagpleje ved min faster, en uskreven regl er jo en uskreven regel uanset om det er fuld tid eller bare 1 uge .. Suk!

Gruer lidt for fremtiden med den kommune hvis min datter skulle gå hen og få brug for hjælp i fremtiden.

SUUK!

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Love og regler
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 12:14

Det lyder underligt at afviser din faster som dagplejer til din datter...

Da mine (der er 14 mdr mellem min børn) skulle i dagpleje, havde jeg ønsket nr to samme sted hen som nr et, da jeg vidste hun fik en plads ca 2 mdr før min barsel udløb, men jeg skrev hende så op til den dato for at få pladsen (søskenderet).

Jeg fik så ikke pladsen, da en anden havde skrevet sin søn op før mig, MEN så blev jeg sur og mente hun kunne blive tilbudt en anden plads i samme område, der var 3 dagplejere på under 500 meters afstand.Og en af de andre havde nemlig en plads ledigsamme dato som hos hende vi begge to ønskede en plads hos.

Hendes grund til at ønske den plads, var at storesøsteren til sønnen HAVDE gået der (hun var startet i børnehave).

Jeg ringede så til kommunen og sagde at jeg ville tale med chefen til hende fra institutionskontoret som fordeler pladserne.

Ham talte jeg så med, og han gav mig ret i at det var fokert fordelt, da jeg havde førsteret til pladsen gr søskende fordel.

MEN han ville ikke gøre noget ved det da pladsen jo var fordelt nu (men ikke startet op endu da datoen ikke var nået endu).

Jeg vil derfor råde dig til, at ringe til kommunen igen, og be om at tale med chefen til den person som siger det er en uskreven regel, for spørgsmålet er nemlig om de overhovedet må følge sådan en uskreven regel, om de ikke bare SKAL holde sig til loven.

Her i ringsted, fraråder "områdepædagogen" også at søskende er samme sted, men jeg holdte på min ret og fik en plads hos en anden dagplejer som havde to pladser til den dag min barsel var slut.

Du kan ALTID forlange at tale med chefen til en fra kommunen, i sidste ende er det bormesteren du får fat i.

Jeg forstår godt du gerne vil have din datter hos fasteren, det lyder da mest fornuftigt nu hun også kender til hendes sygdom.

Held og lykke med det..

Chinchilla hun, 3 år sælges.

Håndtam/meget kontaktsøgende.

Pris: 100 kr.

Se min annonce her:

www.gnavergalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=4054

"MAN HØSTER SOM MAN SÅR"

0
0
Svar på denne tråd

897876765765
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 12:26

Jeg har allerede talt med chefen af flere gange, samt insisteret på at få min faster. (har været igennem tovtrækkeri 2 mdr bare for at få skrevet min datter op da hun har svensk personnr)Og det lykkedes først i torsdags overhovedet at få skrevet hende op til den intergrerede institution vi gerne vil have, på trods af at papirerne blev afleveret for 2 mdr siden!!

Vi har ringet til dem hver dag, flere gange om dagen i 16 dage. Hver gang med lovning på at blive ringet op-også fra den overordnede. Vi er 5 gange blevet ringet op... I torsdags!!

En klage får de uanset hvad, dagpleje kontoret har så været de mest samarbejdsvillige i denne her sag. Men det lover ikke så godt for fremtiden :(

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Skriv til kommunen
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 17:15

Du kan også skrive en skriftlig "ansøgning" om at få dispensation, til en højere opppe i kommunen.

Det gjorde jeg da min lille datter skulle i børnehave, og den jeg ønskede hende i (som storesøsteren allerede var i) var der fyldt op i på den årstid hvor min datter skulle starte.

Der skal man begrunde sine sociale årsager til man mener man vil have lige netop den plads.

Jeg fik så pladsen...

Nu ved jeg ikke hvor højt oppe for en chef du har talt med, men du kan jo blive ved at gå opad...

Har du spurgt dem om det er lovligt at holde sig til uskrevne regler istedet for bare at holde sig til loven ?

Det lyder underligt med en "uskreven regel" når dte drejer sig om en offentlig plads, det bør stå sort på hvidt hvis det skal gælde..

Chinchilla hun, 3 år sælges.

Håndtam/meget kontaktsøgende.

Pris: 100 kr.

Se min annonce her:

www.gnavergalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=4054

"MAN HØSTER SOM MAN SÅR"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider