Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

kommune hjælp til bolig - nyligt enlig
Forfatter: 
Dato:  11-09-2010 13:19

Hej.

Kæresten og jeg er gået fra hinanden. Vi bor pt. stadig i samme hus. Han overtager huset, og junior og jeg skal finde nyt sted at bo. Har hørt, at kommunen skal være behjælpelig med at finde bolig, hvis det er nødvendigt. Mine spørgsmål er så:

- Hvordan hjælper de: Finder de bare en tilfældig bolig, eller kan de hjælpe en frem på ventelisterne i boligforeningen til den bolig, man er skrevet op til?

- Hvornår står man uden tag over hovedet? Jeg er medejer af huset indtil januar, så er jeg først i "krise" (i deres øjne) derefter?

Håber nogle kan hjælpe - tager dog også kontakt til kommunen (når jeg får tid til det).

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2010 13:27

nu er det ganske vist 13 år siden jeg stod alene med 2 børn, men jeg boede hos min far i 8 mdr med pigerne indtil jeg fik noget at bo i. Fandt det selv da kommunen kun havde hver fjerde til rådighed på akutlisten :)

Men som sagt er det jo mange år siden, så ved ikke om reglerne er lavet om.

vh Vipse

Bøgeflis sælges, 150 kr pr m3 plus levering. Ring til Flemming på 40253499

Hestebokse lejes ud. Postnr 4360

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt..
Forfatter: 
Dato:  11-09-2010 13:35

Det er forskelligt fra kommune til kommune.. Hvor bor du?

Jeg fik en engang da jeg var i akut bolignød. Tror det hjalp, at jeg henvendte mig personligt ( og med 2 børn i klapvogn ), og desuden var flink og forstående.

En anden i samme kommune på samme tidspunkt fik et blankt nej. Han kunne leje et værelse, trods at han var eneforsørger da konen lige var død.

I denne kommune jeg bor i nu, ved jeg at man skal " have store problemer " føren at de vil kigge på sagen.

Og jeps. Enten har de akut boliger i mindre eftertragtet område, og ellers råder de over 25 % af boligforeningernes lejligheder. Der skal man nok heller ikke være alt for kræsen med tilbuddet.

For er man reelt uden bolig - ja så ville man vel tage nærmest hvad som helst.

Jeg tror ikke du ville få hjælp nu, som medejer at et hus.

Held og lykke :-)

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 09:02

de hjælper ik medm indre du ik har tag over hovedet - og du kan risikerer at bor du hos en ven fordi du ingen bolig har- at de så ik betragter dig som en der har brug for hjælp fordi du jo har tag over hovedet. Ved en på hn har stået i den situation desværre.

MEN det kommer andet på hvilken hjælp du ahr brug for osse jo.

Er det at finde en bolig - fordi du ik har tag over hovedet (til januar) el kan du selv finde en men mangleri ndskud?

Indskud kan du hvis du er heldig få hjælp til EN gang af dem mod tilbagebetaling.

akutboliger siger maks 3 mdrs ventetid jvf loven - MEN det overholdes sjældent!

OG du betragtesi k som i bolignød hvis du har tag overh ovedet - nogle er naturligvis værre end andre.

diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider