Hej I garvede HN' kvinder
Jeg vil lige høre Jer om noget
.
Jeg er gravid i uge 18.
Da jeg i min sommerferie skulle havde lavet vandrejournal, så alt ud til at være i den skønneste orden lige indtil jeg fik taget mit blodtryk 175/115 sagde det. @!#$ @!#$ jeg blev indlagt på Thisted syghus med det samme, og sat i medicinsbehandling.
Desværre har medicinen ikke helt den ønskede effekt som man kunne ønske sig, dog er blodtrykket faldet en del, men det ligger ikke inden for den grænse som hedder 140/90. Det ligger nærmere ret stabilt på 150/95.
Jeg går nu til kontrol flere gange om ugen, er gerne ved egen læge eller på sygehuset, eller omkring min jordemoder.
Jeg har spurgt flere genge omkring hvad med mit job???? Jeg er dagplejemor med 4 faste børn + en i gæstedagpleje flere dage om ugen. Jobbet er jo til tider fysisk hård når man som jeg har en børnegruppe fra 9 mdr. til 16 mdr. lige pt. Jeg har haft jobbet i næsten 3 år.
Derfor har min egen læge og sygehusets læger sagt, at jeg ikke må arbejde. Jeg må lave lette dagligdags ting og gå en tur osv. men ikke fysisk anstrengene arbejde, og det vigtigt jeg tager mange hvile pauser hverdag.
Men nu kommer mit spørgsmål så??
Jeg er lige blevet ringet op af kommunes sygedagpenge kontor, som vil se mig til samtale næste onsdag kl 15.
Hvor vi skal drøfte min fremtid, og mine muligheder for evt. at aktivre mig i et mere stille sidden job.
Jeg er måløs???
Jeg har da et fast job, og skal man nu aktivres med noget andet fordi jeg i en periode ikke kan passe det faste job.
Jeg vil dælme godt nok gerne høre hvad I andre gravide, som har været sygmedldt fra Jeres job er blevet bedt om???
mvh Karina