Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Sygemeldt
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 09:42

Hej I garvede HN' kvinder

Jeg vil lige høre Jer om noget .

Jeg er gravid i uge 18.

Da jeg i min sommerferie skulle havde lavet vandrejournal, så alt ud til at være i den skønneste orden lige indtil jeg fik taget mit blodtryk 175/115 sagde det. @!#$ @!#$ jeg blev indlagt på Thisted syghus med det samme, og sat i medicinsbehandling.

Desværre har medicinen ikke helt den ønskede effekt som man kunne ønske sig, dog er blodtrykket faldet en del, men det ligger ikke inden for den grænse som hedder 140/90. Det ligger nærmere ret stabilt på 150/95.

Jeg går nu til kontrol flere gange om ugen, er gerne ved egen læge eller på sygehuset, eller omkring min jordemoder.

Jeg har spurgt flere genge omkring hvad med mit job???? Jeg er dagplejemor med 4 faste børn + en i gæstedagpleje flere dage om ugen. Jobbet er jo til tider fysisk hård når man som jeg har en børnegruppe fra 9 mdr. til 16 mdr. lige pt. Jeg har haft jobbet i næsten 3 år.

Derfor har min egen læge og sygehusets læger sagt, at jeg ikke må arbejde. Jeg må lave lette dagligdags ting og gå en tur osv. men ikke fysisk anstrengene arbejde, og det vigtigt jeg tager mange hvile pauser hverdag.

Men nu kommer mit spørgsmål så??

Jeg er lige blevet ringet op af kommunes sygedagpenge kontor, som vil se mig til samtale næste onsdag kl 15.

Hvor vi skal drøfte min fremtid, og mine muligheder for evt. at aktivre mig i et mere stille sidden job.

Jeg er måløs???

Jeg har da et fast job, og skal man nu aktivres med noget andet fordi jeg i en periode ikke kan passe det faste job.

Jeg vil dælme godt nok gerne høre hvad I andre gravide, som har været sygmedldt fra Jeres job er blevet bedt om???

mvh Karina

Engang Fjordhest altid Fjordhest

www.stutteri-moldrup.dk

Vi har nu 3 voksne hopper til salg alle 144 cm på stang to rødgule og en gul. Desuden to ungheste vallakker af prima afstamning.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 10:01

Først tillykke med graviditeten.

Jeg blev sygemeldt i begge graviditeter og er ikke blevet bedt om at skulle aktiveres med noget andet.

Da jeg blev sygemeldt her 2. gang valgte jeg selv at komme på mit arbejde (er sosu-assistent) nogen timer om ugen, for ikke at blive sat helt bagefter.

Jeg lavede mest administrativt arbejde og sad en del.

Jeg er ansat i morsø kommune.

Annemarie mor til:

Laura og Emma 20/07-06 og Nanna 13/8-09

"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"

0
0
Svar på denne tråd

Arbejde...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 10:12

Blev sygemeldt da jeg var ca 6 mdr henne med Mikkeline...

Dette pga bækkenløsning, plukveer og risiko for for tidlig fødsel...

Er butiksassistent i BabySam og udstyrsansvarlig .. Det betyder mange tunge løft, møbler, autostole, barnevogne osv...

Vi forsøgte først at finde alle de lette opgaver til mig, f eks alt regnskab og alt hvad der skulle ordnes på pc.. Men efter små 3 uger var der ikke rigtig flere opgaver at trække på og derefter blev jeg så fuldtidssygemeldt..

Blev også ringet op fra kommunen, forklaringen var at de var forpligtet til at forsøge at holde mig i arbejde så længe som muligt ...

Men da jeg kunne fortælle at vi allerede selv på jobbet havde gjort hvad vi kunne for at holde mig på job, ja så gjorde de ikke mere ved det og jeg hørte heller ikke mere fra dem ...

Så tror du ikke bare det er noget i den stil de vil? .... Altså undersøge om der er en mulighed for at holde dig i job lidt endnu? .. Og det er jo for vores egen skyld de forsøger dette, ikke fordi de ikke vil betale .. :)

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 09:32

med graviditeten karina:-)-og selvfølgelig også til morten.

den der sygesamtale er typisk noget de gør her i jammerbugt,og de plejer godt at kan se det ikke logiske i aktivering når man er gravid og sygemeldt...

jeg blev selv sygemeldt under min graviditet og der sku jeg bare lige møde op til det møde,snakke med en socialrådgiver og så gemte hun min sag under "kommer tilbage til eget job efter fødsel"

og da jeg efterfølgende sku ha de 3 mdr barsel pga dødt barn var det også bare en opringning og der var "ro"

så tror ik du skal i aktivering-om ik andet kan din læge nok lave et papir med deres vudering..

held og lykke med det hele.

mvh jette

top reiter islænder sadel sælges.

hubertus islænder sadel sælges.

www.123hjemmeside.dk/stald- trekanten

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 10:57

Jeg er gravid i uge 30. jeg har været sygemeldt siden 1.6 pga blødninger samt at min ene hofte er meget løs. Til daglig arbejder jeg som sygeplejerske.

Jeg har også været til en sådan samtale. Samtalen skal gennemføres idet der er en lovgivning som siger at det skal den. Jeg havde en klar fornemmelse af at det blot var formalia. Jeg blev ikke tilbudt nogen former for aktivering eller des lige. De forholdt sig til at læge samt sygehus havde skrevt at jeg var 100 % sygemeldt. Og det var det. men lovgivningen er sådan at er man langtidssygemeldt skal man til en sådan samtale. Tja og så kan man jo tænke sit. Men tag det helt roligt. jeg kan ikke forestille mig at du behøver at være bekymret

Selvom et minde ikke vejer noget....Kan det være noget af det tungeste at bære på......

R.i.p Sally 8. Oktober 2008

R.i.p.Silja 23. Februar 2009

R.i.p.Tarzan 9. Juni 2009

R.i.p.Hope 26. April 2010

0
0
Svar på denne tråd

Jeg håber
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 12:24

da ikke kun det er noget de praktiserer i jammerbugt, for så tror jeg nok alle andre kommuner får på puklen.

Pr 1.1.10 trådte der nye refusionsregler i kraft, hvilket betyder at kommunerne får den største refusion for de sygemeldte der er aktive i mindst 10 timer ugentligt. Ordlyden i det brev du har fået, skal du ikke være bekymret over - det er formentlig bare en standardtekst. De vil formentlig vurdere om det er muligt at aktivere dig i et antal timer, i en mere skånsom funktion - allerhelst i dit nuværende job. Hvis nu f.eks. der er en vuggestue i kommunen, kunne det evt. være en mulighed at arbejde der i lidt timer.

Jeg tror ikke de vil sende dig i aktivering, dels pga. graviditeten og dit blodtryk, men også fordi der ikke fremover er fare for at du igen vil kunne arbejde efter din graviditet.

Lovgivningen siger også, at du skal indkaldes til en personlig samtale, så det er så det de gør. Tror ikke umiddelbart der er grund til bekymring, men det kommer selvfølgelig an på hvad de vurdere.

Og så kæmpe tillykke med graviditeten.

0
0
Svar på denne tråd

er delvist sygemeldt
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 12:26

og sikke en redelighed.

Det er et yderst mærkeligt system. Jeg "plages" ugentligt med kommunen. Skal sende en mail med mine arb tider.( har skiftende dag/aften /timemæssigt)

Desuden fik jeg brev fra jobcenteret at vi skulle have en samtale om at få mig i job igen. Hallo jeg kommer jo nok tilbage efter barsel! Kik dog på hvad man fejler.

Det er en hård tørn, for denne måned mister jeg 5000kr. Det kan sku mærkes. Vi har hver vores økonomi og jeg overlever nok, men min stolthed er hårdt ramt. Føler mig meget straffet og skal nu tigge om penge ved min mand. Jeg plejer sku at kunne klare mig selv

Øv øv i alt det @!#$ er ungerne det hele værd.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 15:07

Jeg har i begge min graviditeter gået sygemeldt fra uge 12 og er i uge 31 nu, jeg er ikke blevet ringet op af nogen eller fået brev. Jeg har bare en lægeerklæring fra min læge at han ikke vil ha mig i job og min jordemor har os skrevet det samme i vandrejounalen,.

Men systemet er lidt mærkeligt, for min far har lige gået i kemi/strålebehandling og det sluttet han med en lørdag efter 6ugers behandling og der havde kommunen allerede sendt ham et brev og og møde op mandag morgen efter han sluttet om lørdagen..

Lad dog lige manden blive frisk igen....

Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08

Elsker ham så meget....

Venter en lille pige med ankomst ca. 10/11-2010

0
0
Svar på denne tråd

samtale
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 17:31

Den samtale har jeg også været til. Hende, jeg talte med, var ret opgivende og sagde, at det var dumt, at de skulle holde den slags samtaler med gravide sygemeldte, for her ved man jo, hvad årsagen er, og at det går over igen. Men det er altså lov, og de SKAL holde den - selv om vi blev enige om, at medarbejderne sikkert kan finde på meget mere fornuftige ting at bruge deres tid til :-)

mvh. tina

Det er skønt at have tvillinger. Det bedste er, når man nogle gange kan få lov til at gå alene på toilettet!

0
0
Svar på denne tråd

Halløjsa
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 17:51

tror bestemt ikke socialrådgiverne er uenige med jer i, at det nogen gange kan virke noget nytteløst.

Famnielsen: Nu ligger landet desværre ikke sådan, at kommunerne kender behandlingsdatoerne, så denne klemme er nu ret nem at falde i. Desuden er der forskellige tidsfrister de skal overholde for deres samtaler.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider