|
|
| Klam opringning fra vuggestuen |
|
|
Ja det er hvad jeg fik her for en god times tid siden. Damen jeg talte med pointerede med det samme at det ikke var pga lillemanden hun ringede, han har det fint. Men der har åbenbart været et barn tilbage på legepladsen da institutionen blev lukket igår og den sag er nu så nået til E.B. De ville lige informere kort om det inden vi forældre hørte det andetssteds fra og så får vi en uddybende forklaring når vi henter børn i løbet af dagen. Lidt klamt at tænke på at det kan lade sig gøre at der er et uafhentet barn der bliver overset og efterladt alene tilbage på legepladsen. Der står en smule her, men ikke ret meget: www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/ Ballerup/2010/09/07/ 103302.htm®ional
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ************' |
|
|
Føj hvor klamt. Sådan noget må simpelthen IKKE ske. Endnu engang et bevis på hvor min datter skal være hjemme. Stakkel lille sara 
Nu mor til jordens smukkeste pige Alice Sofia 13. Februar 2010 3330 g og 53 cm lang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vuggestue |
| Forfatter:  |
Louise-s |
| Dato:  |
07-09-2010 12:26 |
|
det burde selvfølgelig ikke ske, men nu var han jo sent på den, og de ansatte har måske gået forbi hinanden sådan så at de troede at alle var hentet. Nu var det så også maks 10 min hvis faren ikke var senere på det, så et kæmpe trauma kan det vel heller ikke være... Men nej det burde selvf ikke ske, men mon ikke de ansatte fremover tjekker rigtig godt efter?
Mvh Louise
Portræt-tegning af din hest tilbydes - skriv til mig for billeder og tilbud
Søger en lejlighed/rækkehus i Odense, egen have, 3 værelser - kontakt mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *********** |
|
|
Ej Louise, det er da ingen undskyldning overhovedet. De ansatte må bare ikke gå forbi hinanden. Selvfølgelig skulle han ha været der til tiden, men man alle kan blive lidt forsinket. 10 min for et barn på 1 år, det er altså mere end nok. Jeg syntes virkelig det er langt fra okay !!!!!!!!
Nu mor til jordens smukkeste pige Alice Sofia 13. Februar 2010 3330 g og 53 cm lang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Burde ikke kunne ske |
|
|
Jeg synes heller ikke der er nogen undskyldning. Og jeg er ellers rimelig glad for lillemandens vuggestue. Men havde det været ham (okay det ville det så aldrig kunne blive, for han vil aldrig blive hentet så sent) havde jeg reageret ligesom Sara's forældre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rolig nu..... |
Louise-s |
07-09-2010 13:36 |
|
Har på intet tidspunkt ment eller sagt at det er ok eller en undskyldning? langt fra... Og jeg var da også blevet sur hvis det var mit barn, men synes bare stadig man skal huske at de nok bestemt ikke har gjort det i ond mening, og har fået en ordentlig lærestreg nu, de kommer i EB osv. De skal sikkert også få en del kommentarer, måske endda trusler, det ville ikke være første gang i sådan en sag - så mon ikke bare vi skal lade det være ved det? Hentyder bare til det der står i artiklen med at de er politianmeldt, at forældrene får krisehjælp osv...
Mvh Louise
Portræt-tegning af din hest tilbydes - skriv til mig for billeder og tilbud
Søger en lejlighed/rækkehus i Odense, egen have, 3 værelser - kontakt mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Hej, Tina, vil du ikk være sød at opdatere om hvilken forklaring I får, når I henter Jeres dreng i dag? Jeg er fuldstændig chokkeret - og MEGET vred på personalet. Det kan da for pokker ikke være så svært at tjekke børnehaven og sandkassen en ekstra gang??? Jeg syntes vi hører om den slags episoder lidt for ofte.... Stakkels barn!!! Mvh Lene
TOPPONY sælges. Hoppe 6 år, 147cm - dressur potentiale i top.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chokeret |
|
|
Dybt chokerende, at det kan ske!!! I vores vuggestue visker man sit barns navn ud på "sovetavlen" (der hvor der står, hvornår de har sovet til middag), når man henter. På den måde er der dobbelt tjek på, hvem der endnu ikke er hentet. Jeg ville være blevet fuldstændig tosset, hvis det havde været mit barn 
Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament Brunt, velgående sec. A hingsteføl sælges ved fravænning Welsh-stutteri Cashella
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For ringe |
|
|
meeen hvorfor har farmand ikke ringet institutionen op og fortalt at han er forsinket før de lukker på den måde var dette ikke sket idet personalet var klar over at der var en forælder på vej godt nok for sent men dog på vej. Jeg synes nogengange vi har det med at blive totalt "det er ikke min skyld" når disse meget kedelige og på ingen måder ok hændelser opstår men for søren da tænk på de stakkels pædagoer der har overset et barn de har det mindst ligeså forfærdeligt, håber også de får hjælp tilbudt udover det de ellers modtager i sådan en sag. Jeg håber også at Saras far har lært noget i denne sag og det er man henter bare ikke sit barn efter lukketid og hvis man bliver forsinket ja så ringer man og giver besked.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det må ikke |
|
|
... ske, men selvfølgelig sker det, når der er så mange børn på ét sted. Jeg bliver endnu mere glad for min dagplejer lige pludselig  Faren er ligeså skyldig som pædagogerne i min verden - han har også begået en fejl, som har været medvirkende til situationen. Alle har fået en lærestreg, og lille Sara har heldigvis hurtigt glemt episoden igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
selvfølgelig må det ik ske- men det ER mennesker der er tale om og mennesker KAN fejle, osse hvor de helst ikke skal/må. Jeg sys dog et el andet sted det er lidt surt at den tørres 100% af på personalet- jeg ved godt det er dem der holder øje osv. Men jeg sys faderen burde ha ringet og fortalt han var forsinket- så havde det desuden osse været afværget. Som forælder må man altså lige ringe hvis man er sent på den. Andet er generalt ik fair da personalet- om ik andet en person i hvert fald kommer for sent hjem pga forældrenes fejl. MEN derfor tror jeg alle havde reageret mere el mindre på samme mådeh vis det havde været ens eget barn - selvom man nok kan sidde og tænke ok 10 min. er heldigvis ik længe (hvis ik faderen altså var yderligere forsinket reelt). Men alligevel er 10 min. længe for så lille et barn der er ked og efterladt alene uden tryghed ect. Jeg håber på en opdatering når du har afhentet barn - hellere det end EBs vurdering.
diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej det MÅ IKKE |
|
|
ske at en forælder kommer for sent og henter sit barn UDEN at give besked om at han er forsinket.. Det er da fuldstændig at sk#de på pædagogerne og deres tid.. Selvfølgelig må det ikke ske at der er et barn der bliver glemt eller overset men sådan som sagen fremstilles så synes jeg godt nok faderen bør tage sig selv i nakken og indrømme at han da vist heller ikke var for god..
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tra la la |
|
|
Det er en rigtig træls situation som ikke burde kunne ske. For det første troede jeg at de i institutioner havde liste hvor de havde styr på hvilke børn der er til stede? Men ved intet om det for Frida går kun i dagpleje. Men som forælder bør man ringe til institutionen og informere om hvis man bliver forsinket. Også bare hvis det er 5 minutter. Det kan ske for enhver at man havner i bilkø m.m., men informer dog pasningsstedet! Det er ubehageligt at få sådan en opringning fra institutionen. Jeg fik selv en meget ubehagelig opringning i sidste uge fra Fridas dagpleje (dog ikke omhandlende en sag som denne, men også dybt tragisk) og man bliver rystet når der sker ting der hvor ens barn bliver passet. Men jeg er dog sikker på at pædagogerne er ligeså rystede og meget kede af situationen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold nu op |
Bellstar ♥Snoop♥ |
07-09-2010 19:55 |
|
så er jeg igen igen glad for min søn går i dagpleje og ikke i vuggestue, det er jo netop sådanne situationer man som forældrer ikke vil opleve, ja faren kom lidt for sent, men seriøst, ligegyldigt om han så kom 1 time for sent, skal et barn bare ikke sidde alene tilbage, uansvarligt af de pædagoger der har været på arbejde den dag, at de ikke har styr på om alle er hentet og helt utilgiveligt, jeg var flejnet fuldstændigt ud, og kan da så udemærket forstå deres beslutning om udmelding og politianmeldelse... gik mit barn i den vuggestue tror jeg nok jeg havde fundet en anden løsning!!! og det er jo desværre ikke første og sidste gang det sker, hvilket næsten er det mest uhyggelige...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nedskæringer nedskæringer og atter |
|
|
nedskæringer... Det er forfærdeligt at det kan ske og det MÅ IKKE ske. Til personalets forsvar vil jeg ikke pege fingrene kun mod dem, men også mod regeringen - både den kommunale og den anden om, at NU er smertegrænser for længst overskredet over hvad vi kan forlange af arbejdsvilkår for de ansatte i feks. vuggestuer!!!
Pony vallak, stg. ca. 1 meter købes/lånes (Viby Sj.) Ring til mig på 26 270 272 hvis du har en til salg/udlån.
Mvh Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sådan episoder |
|
|
de sker altså vi er kun menneske. jeg er selv pædagog, men arbejder dog ikke med så små børn. min datter går dog i vuggestue og det er jeg da vildt glad for. men har hørt om det før. og med disse spare tide og nedskæringer alle steder ja så er der færre hænder til flere børn. det gør dog ikke situationen bedre, men det forklare meget. pædagogerne på stedet har taget ved lære af denne situation og dobbelt tjekker nu fremover hvis ikke de 3-4 gange dobbelt tjekker. og farmand har forhåbenlig lært at man fremover skal ringe når man er forsinket, så man ved det på stedet. det er jo hverken første eller sidste gang vi høre til sådan noget, heller det end hvis det er et barn der dør, det syntes jeg er lang værre. jane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| på ingen måde |
Bellstar ♥Snoop♥ |
07-09-2010 20:26 |
|
jeg hverken kan eller vil forsvare det der er sket, og kan slet ikke forstå at man kan sige det er pga nedskæringer og sådan noget.. uanset hvor få pædagoger der er ansat, så SKAL der bare være styr på hvor børnene er, og om de er blevet hentet, det er i mine øjne utilgiveligt, og i mine øjne er der kun et sted at lægge skylden, nemlig hos de pågælende pædagoger der skulle lukke, jeg forstår så udemærket at der er travlt, og stresset sådan et sted og det kan være svært at overskue det hele, og jeg er helt enig i at der er for få ansatte, men det undskylder dem ikke, og det er på ingen måde rimeligt... ja forhåbentligt har farmand lært at man skal ringe og give besked om at han er forsinket, og pædagogerne har lært at tjekke ordentligt efter, hvad andre gør er op til dem, men jeg ville ikke sætte mine ben, og da slet ikke min søn et sted hvor de åbenbart har for meget om ørene til at tage sig ordentligt af børnene.. iiiihh hvor er jeg glad for vores dagplejer, hun er guld værd, og jeg ville aldrig aldrig vælge vuggestue fremfor dagplejen, forstår virkeligt ikke hvorfor staten vil afskaffe dem fremfor vuggestuer der er totalt underbemandede..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina.... |
|
|
Hvad for en forklaring fik du af personalet, da du hentede din søn?
Hilsen Carina.
Nu mor til Magnus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| @!#$.... |
|
|
godt nok har jeg nerver på, nu hvor min pige snart skal i dagpleje (og jeg har aktivt fravalgt vuggestue, netop fordi jeg syntes det er alt for instituelt...Og det der er sket er virkelig noget jeg har tænkt på kunne ske). Jeg glæder mig til at høre hvad de siger. Lige meget hvor meget faren var kommet forsent, er det stadig utilgiveligt, at glemme et barn. -Tænk hvis faren var med i en ulykke... Hvornår var barnet så opdaget???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu har min |
|
|
Nu har min datter gået i præcis samme vuggestue (går nu i børnehave i en helt anden by) og jeg tror bestemt ikke kun vi taler 10 min!!! Lige i den vuggestue er der nemlig utrolig mange børn som bliver hentet MEGET tidligt - forstået på den måde at hvis jeg fx hentede 15.15 så var der ikke mange tilbage. Har prøvet engang først at ku hente hende kl 16 og der var hun DEN SIDSTE - både fra vuggestuen og børnehaven.... Så de kan SAGTENS være gået meget før deres "lukketid".....
Hilsen Mette som elsker sin dejlige pony Prince SÅ højt!! Mor til Malou 29. maj 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Princemand.. |
|
|
Men det ved du jo ikke vel? Hvad tid de gik. Så det kan kun blive til gætteri. Tænk.. Jeg kan slet ikke hidse mig op over det. Nuvel må indrømme at jeg er pædagogstuderende, men er da bevidst om, at fejl sker alle steder. På hospitalet, i trafikken, i ægteskaber ( ) etc etc.. Vel må det ej ske, men det sker. Når det er sagt syntes jeg faktisk at alle institutioner burde have bedre afkrydsningssystem. I vuggestuen har jeg godt nok alle steder set en seddel, men ikke i børnehaver. Forældre burde krydse deres eget barn ud, og pædagoger ringe, hvis der ikke er krydset. Men så skal forældrene godt nok også oppe sig - og huske det. At nogen kan blive så forskrækket af sådan en historie forstår jeg ikke ( det behøver jeg jo så heller ikke ). Hvor mange tilfælde om året er der mon tale om? Hvor mange børn er kommet til skade fordi de bliver glemt? Hvad pokker vil det hjælpe at skifte inst? Jeg ville nok være mere sikker på, at første inst ikke gjorde samme fejl igen. Hvorfor skal barnet udsættes for et skift? Jeg forstår forældrenes manglende tillid og deres frustration. Men var jeg kommet 10 min for sent uden at give et kald - ja så havde jeg nok bare holdt min mund ( selvfølgelig kontaktet inst ), og glædet mig over, at der ikke var sket barnet noget.
Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror altså |
|
|
Jeg tror altså på at sådan nogle fejl kan opstå på grund af for få ansatte. Fx bemærker jeg i dag, da jeg henter min søn i børnehaven kl 16, at der er to medhjælpere til en hulens masse børn i fælles rummet. Det er jo et tidsrum, hvor der sker mange afhentninger, og den ene medhjælper kan i hvertfald ikke gøre meget for børnene, da han har nok at gøre med at krydse af. Jeg tror, at nogle børn nemt kunne afhentes, uden at han fik det registreret. Hvis det så sker dagligt at nogle børn ikke er krydset ud, men børnehaven er fuldstændig tom for børn, så må de ansatte jo stole på at børnehaven er tom. Og så kommer den dag hvor der så liiiige er et barn, der sidder og putter sig et sted. Så ruller skandalen. Men i den nuværende regeringens ånd, så burde alle børn i daginstitutioner chippes og så skulle deres ankomst og afgang automatisk scannes ved indgangen til børnehaven. Så kunne personalet frigøres fra afkrydsningen og man kunne måske spare endnu mere personale.
Mvh Tina R.I.P Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002 Calle 28.04.1998 - 02.04.2010 "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forklaring var der ikke megen af |
|
|
Der lå dog et notat ved hvert enkelt barns plads til forældrene. Ikke at man blev meget klogere af at læse det. Princemand/Mette, de var ikke gået før tid, de havde lukket og slukket kl. 16.45. Faktisk viste det sig at det var en af pædagogerne fra lillemandens stur der var den ansvarlige for at barnet var blevet efterladt. Hun er vel omkring de 50 år og har arbejdet med børn i mange mange år. Hun havde det selvfølgelig ad helvede til med det skete, men kunne jo ikke forklare hvordan det kunne ske. For så var det jo nok ikke sket. Faderen der skulle hente er åbenbart faldet i søvn på sofaen, skulle lige hvile sig inden afhentning, og vågner så op og ser panisk er tiden er over lukketid og styrter derned. Legepladsen barnet befandt sig på var heldigvis ikke aflåst (og dog, tænk hvis en eller anden psykopat havde taget barnet??) og hører til børnehaven. De har nu gennemgået deres rutiner og ændrer dem en smule, så det ikke burde kunne ske fremover. Om det får yderligere konsekvenser for den pågældende pædagog ved jeg ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så ærgeligt |
|
|
Og synd for både pædagogen og den lille oige. Og mon ikke pigen kommer over det hurtigere end pædagogen. I vores børnehave skal vi krydse af når barbet kommer og streget ud når vi henter. En dag havde jeg glemt at stege min datter ud, da vi tog hjem. Da børnehaven lukkede ringede en af pædagoerne op og spurgte om vi havde hentet Alice. Så her tror jeg ikke det kunne ske, men igen, så er vi kun mennesker alle sammen og begår alle fejl. Desværre nogle værre fejl end andre
MVH Tina Læssetov sælges. Nu med 2 nye føl i stalden. Hoppe e BH Rosoff/Solos Carex og hingst e BH Leredo/Solos Landtinus. Begge til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan kun |
|
|
sige 1 ting og det er den far kan være glad for at han ikke bor sammen med mig for at lægge sig til at sove og sove over sig det var simpelthen ikke gået herhjemme man henter sit barn når man har fri, vi kan alle have dage hvor vi har bentrætte men så må man sku gå lidt tidligere i seng om aftenen. Øv jeg var blevet en sur kost, dybt uansvarligt ja det mener jeg om hans "undskyldning".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jo kun 2. hånds viden |
|
|
at han er faldet i søvn på sofaen, så jeg ved jo ikke om den holder. Men knap så heldigt ja.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syntes sgu |
|
|
det er skægt at det skal mere eller mindre pålægges faderen, at det er hans skyld. Herhjemme ligger både jeg og faren tit og tager en lur. Min mands dag starter kl 5 om morgenen, og ja, jeg ville skam gerne unde ham en lur, hvis han kunne nå det inden evt afhentning. Ikke på dagsbasis, men jeg ville heller ikke kræve han skulle stå skoleret direkte fra arbejde. Jo det er sur r*v han sov over sig (hvis det er historien), men igen, hvad hvis han havde været ude for en ulykke? Nixen, det er synd for pædagoen at hun har overset barnet, men lige meget hvordan man vender og drejer den, i min verden, så bør man tjekke hver en afkrog i huset og udenoms arealerne, før man går. Et 1 årig barn er vel heller ikke helt lydløst?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi er slet ikke uenige Tine |
|
|
Jeg fortæller bare at det er åbenbart er grunden til at faderen kom for sent. Jeg kunne finde på det samme (at tage en lille lur) hvis jeg kom tidligere hjem en dag og var helt bombet. Jeg forstår stadig heller ikke hvordan man kan overse en 1-årig, som du skriver så er sådan nogle jo ikke ligefrem lydløse. Markus var i hvert fald ikke (og er det stadig ikke for den sags skyld).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| **************** |
|
|
Jeg kan godt nok ikke se det så pludselig bliver farens skyld. Barnet har da været lukket ude om om det var ulykke eller ikke. Ja faren sov over, så kunne pædagogerne have givet ham en skide balle når han kom. Om det er ulykke, sove over sig eller hva pokker der end er sket, skal et barn altså bare ikke lukkes ude. For lidt personale er heller ikke en undskyldning. Deres job er at holde GODT øje med børnene, og det gjorde de til synladen ikke. Ja jeg syntes også det er synd for pædagogerne. Og de gør det sikkert aldrig igen. Men det kan altså ikke undskyldes på noget måde!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er jo |
|
|
... ikke nogens skyld. Det var et uheld forårsaget af flere sammenfaldende begivenheder. Det er ikke i orden, men vi er kun mennesker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Placering |
|
|
af skyld, ja det er jo noget vi alle kan forholde os til og det er åbenbart meget vigtigt at få placeret "aben" det eneste jeg siger er blot at man i denne situation har flere ting men at politianmelde institutionen synes jeg er at gå langt over stregen. Hvis faren har sovet over sig havde jeg gjort ham helvede hedt hvis det var vores børn det var gået ud over, men selvfølgelig skal der ALDRIG glemmes børn uanset afhentningstidspunkt så jeg vil bare sige at begge parter har gjort ting der ikke må ske, dette er ikke en den part eller anden part. Jeg er klar over at det kan virke meget firkantet når jeg skriver det med at lægge sig til at sove for det gør jeg da også selv, men jeg har væggeuret slået til og altid så jeg ikke kan komme forsent men vores vugger lukker først 17.15 så det burde også kunne lade sig gøre. Man må nogengange lige slå bremsen i inden man bliver ramt af "nogen skal betale for det her" følelsen og se lidt på ens egen rolle, det er IKKE det samme som at det de andre har gjort er OK, men det er ikke OK at man alene holder modparten ansvarlig uden at anderkende sig egen andel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|