Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Planlagt kejsersnit bedst hvor?
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 00:14

Jeg havde en meget traumatisk fødsel i 2007, hvor både jeg og min datter var ved at "tage billetten".

Jeg er nu gravid igen, og vil gerne have et planlagt kejsersnit i håb om en bedre oplevelse denne gang.

Sidst fødte jeg på Svendborg (katastrofe).

Det vigtigste for mig er at forsøge at finde et sted, hvor jeg ikke bliver skilt fra mit barn efter kejsersnittet- findes det?

Sidst var Liva 6 timer gammel, før jeg så hende!!!

Hun havde jo så også både fået mad og fået tøj på, uden vi forældre havde set noget til det... og fået en narresut, selvom vi ikke ønskede det.

Håber der findes bedre steder til et planlagt kejsersnit?

Erfaringer søges!

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Brunt, velgående sec. A hingsteføl sælges ved fravænning

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

Hej.......
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 06:37

Puh, det lyder ikke rart..

Jeg fødte også min søn Lukas på Svendborg Sygehus i 1999. Også ved kejsersnit efter 36 timers med veer, og til sidst dykkende hjertlyd. (Han stod "skævt" i fødegangen, og kunne derfor ikke komme ud)

Det skal siges, jeg havde en kanon jordemoder! Den sidste ihvertfald, der var jo et par vagtskifter mens jeg var der..

Jeg kan huske, at jeg trods alt havde overskud til at skælde de læger ud der skulle sy mig sammen (tog ca 20 min) Det var selvfølgelig ikke fair :) Men så fik jeg lov til at komme ind til ham, hvor hans far, og min mor var allerede...

Så jeg tænker at din tilstand må have været meget kritisk?

Nu skal jeg sandsynligvis føde i Esbjerg.. og er da også noget spændt på hvordan, og hvorledes...

Men skal klart have planlagt kejsersnit.. Sidste gang var gået galt, hvis ikke kejsernit var muligt..

0
0
Svar på denne tråd

svendborg
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 08:07

jeg har fodt 8 gange pa svendborg, ikke alle har varet lige lykkelige/gode oplevelser.

forste barn dode pga. jdm/lage sjusk... men jeg valgte alligevel at fode naste barn pa samme sygehus, jeg fik det som jeg ville, ekstra kontroller,, overvaget fodsel mm.

de naste par fodsler gik helt ok, men sa gar endnu en fodsel galt, dog overlever barnet, men kun med nod og nappe. en lage vil ikke komme op fa fodestuen, selvom barnets hjertelyd er vak, og hendes navlestreng er roget ud og afklemt, moderkagen losnet, og situationen er meget kritisk, men han valger alligevel at tage sig god tid, selvom jdm til sidst ringer med frygt i stemmen..

da han endelig kommer, siger han bare at jeg sagtens kan fode,,, men da han gar ud, er barnets hjertelyd helt vak, og blod overalt, det skal bare vare ks nu, jdm siger det skal vare ks nu.. lagen stikker hovedet ind, og siger sa narmeste hanligt, sa gor det dog..

jeg har hadet ham lige siden, nogle ar efter tog han sit eget liv.. maske han havde meget mere pa samvittigheden, det er hvad jeg har hort..

men alligevel valger jeg at fode de naste born dernede ogsa.. igen far jeg det som jeg vil ha det.. vil ikke have denne lage igen, det skrives i min journal..

jeg skal sa have en pl. ks.. idet jeg nu har haft 2 akutte.. men denne gang virker bedovelsen ikke rigtigt, men de valger alligevel at gennemfore ks.. uden at lagge yderligere bedovelse, en sa grufuld oplevelse, men jeg fik et sundt og raskt barn ud af det..

pa intet tidspunkt tog de barnet ud, jeg fik ham op med det samme, havde givet klart udtryk for inden at de ikke skulle tage ham ud eller gi ham toj pa... sa det blev sadan.

nu har jeg sa lige fodt sidste barn for 18 dg siden, ogsa pa svbg. pl. ks, det samme sker igen bedovelsen virker ikke, men ks gennemfores, men de tager pa intet tidspunkt barnet ud, som jeg igen har givet udtryk for, ej heller giver de ham toj pa.

selvom der har varet knap sa rare ting, synes jeg de er meget lydhore, isar hvis man har haft traumatiske fodsler i forvejen, jeg ville forklare hvordan du har det, snak evt. med jette flindt, hun er sa rar og forstaende.

alle sygehuse kan give darlige oplevelser, intet er bedre end andet, det handler ogsa i en grad om kommunikation.

haber du denne gang far en god oplevelse...

Mette

0
0
Svar på denne tråd

planlagt kejsersnit
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 08:07

Jeg tror ikke du skal være bekymret for at få lavet et PKS samme sted som du fik et AKS. Det er en helt anden "forretningsgang" med et planlagt og der bliver man IKKE skilt fra baby. Jo, de skal selvfølgelig suge slim ud, massere den (fordi den ikke bliver "moslet" gennem fødselskanalen) mm, men det er ikke noget der tager særlig lang tid og bagefter får du baby op til dig.

Under alle omstændigheder får du IKKE en nøgen, slimet baby på maven, eftersom et hold læger har travlt med at rimpe dig sammen igen. Men en baby i en dyne er også en baby :-)

Her er billeder fra mit PKS 31 marts, Viborg.

På billedet har jeg lige fået Jeppe op til mig. På den anden side af det blå gardin står fem læger og steriliserer mig, griner!!!

Det her er taget lige inden jeg får jeppe hen til mig. De skal lige ordne navle mm. Han blev ikke tørret af for fosterfedt mm, men bare pakket ind så han ikke frøs.

Planlagt kejsersnit styrer for vildt, griner. Man er ikke udmattet efter en lang, sej kamp inden.

Jeg fik bl.a. et PKS fordi min første fødsel også endte i et akut kejsersnit. Der var jeg ret flad bagefter, men med Jeppe var jeg klar til at tage hjem allerede om aftenen (han blev "født" 13.32!). Det måtte jeg så ikke, men jeg sad hjemme i min sofa 24 timer efter :-)

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

der er
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 10:52

lidt langt at køre - men ellers vil jeg foreslå Haderslev eller Herning sygehus.

Min datter er født ved pks i Haderslev. Kanon oplevelse og skønt personale

Da jeg skulle have nr 2, tænkte jeg at det kunne ikke passe at jeg ikke kunne føde normalt...

Havde fået pks med nr 1, da jeg havde fået at vide at min krop sandsynligvis ikke "ville høre efter" mig.

Har i modsætning til de fleste kvinder, der får løsere og løsere bækkenbundsmuskler, meget meget stramme bækkenbundsmuskler.

Det kunne det så godt... Efter veer i 14 timer, med 12 timers meget kraftige plukkeveer inden, siger jordemoren til mig om ikke jeg skal ha kejsersnit.

Var helt åben, men han flyttede sig ikke. Og de havde taget 2-4 blodprøver af hans hoved, hvert kvarter i 5½ time.

Jo tak! Var ved at være godt brugt...

Det var en god oplevelse! Igen et fantastisk personale! (Hernig Sygehus)

Der gik ca 1½ time inden jeg fik ham over, men han trak ikke vejret helt som han skulle da han kom ud, så han måtte lige en tur omkring børneafdelingen Men min mand var jo hos ham hele tiden!

Desuden skulle jeg lige tjekkes, da min blære var groet fast på min livmoder. Meget normalt efter ks.

http://www.hounsgaard.eu

Forhandler at VetCur´s fantastiske produkter!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for erfaringer
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 15:30

Skingur; hvor fik du PK henne?

Lyder som en dejlig oplevelse :-D

Nogen der har fået PK på OUH?

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Brunt, velgående sec. A hingsteføl sælges ved fravænning

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

jeg fik mit
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 20:06

pks i Viborg - samme sted som mit aks :-)

Jeg tror at planlagte kejsersnit er mere eller mindre ens landet rundt....

Her er et billede fra det akutte ks :-)

Johanne er lige blevet pillet ud og jeg forsøger at få et glimt af hende!

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 21:18

Jeppe fødte jeg ved AKS i Odense, og havde samme oplevelse som dig, blev skilt fra ham i 4 timer efter fødslen, dog fik jeg ham lagt op på brystet 2 sek. mens de kørte mig på opvågning. Jeg fik bagefter en forklaring om at det var weekend og derfor var opvågningen ved fødegangen lukket, og man kom over på den store hvor spædbørn ikke måtte komme med.

Eskild fødte jeg i Skejby, det var en tirsdag, og det endte også i KS. Han var med på opvågningen i Skejby. I det hele taget var min oplevelse af Skejby meget positiv, fra ende til anden, så det kan jeg kun anbefale.

Jeg har været en del indlagt i Odense med Jeppe, og også selv arbejdet der, og har bestemt også meget godt at sige om Odense, men Skejby var altså en super oplevelse.

Det vigtigste er egentlig kommunikation, giv udtryk for dine ønsker, dine bekymringer, få det noteret i journalen så kan man få alle rimelige ønsker opfyldt. Snak om det i konsultationerne og under fødslen.

Jeg synes også det er vigtigt at være tæt på sit hjem, det er ikke sjovt at køre flere timer hjem med et lille spædbarn.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø, Fála fra Nøddegården og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-08-2010 21:40

Hej

Lad være med at tage Randers.

Det kan bestemt ikke anbefales.

Hilsen Heidi

<3 Mor til Mia fra 170707 og Sara fra 211209

Ejer af 2 dejlige jyder og 1 Belgier, <3

0
0
Svar på denne tråd

PKS på OUH - supergodt
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 13:48

HEJ!

Har lige fået lavet pks på OUH her for en måned siden, da vores ene tvilling vendte forkert - og det var den bedste oplevelse, man kan ønske sig. Ingen stress eller panik, alle var søde og afslappede, virkelig rar stemning hele vejen igennem. Også godt og grundigt informationsmøde inden operationen, så man fik svar på ALT - slet ikke anledning til at blive nervøs.

Både børn, far og mor havde det godt hele vejen igennem, selvom den ene dreng var lidt bleg og måtte køres på børneafd. og tjekkes, lige da de små var kommet ud. Men far fulgte med derhen og snart kom de alle 3 tilbage til mig, da alt var ok.

Kan kun sige, at det var en dejlig oplevelse, som jeg ikke kunne have ønsket anderledes. Havde ikke lyst til at ligge og lide i timevis, når det kunne klares så let her på under en time! Så bare kald mig pivet...

Har ikke lige planer om flere børn, men skulle det være, så ville jeg da have det helt på samme måde igen.

Camilla Grenaa Clausen

- nu også mor til to skønne små drenge!

- "mor" for Flora og San Diego

- tidl. dressurrytter, nu westernrytter... ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Kejsersnit
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 12:38

Jeg fik planlagt kejsersnit på OUH sidste år og det var et rigtigt godt forløb.

Alt foregik meget stille og roligt og jeg var med hele vejen, hvis man kan kalde det det. Min kæreste blev super behandlet og var også med hele vejen og til alt det bagefter som jeg ikke kunne deltage i pga bedøvelse.

Var indlagt 3 dage på D efterfølgende hvor der var en super service og rådgivning.

- LIVING IS....
Knowing which bridges to burn and which to cross...
0
0
Svar på denne tråd

Kolding
Forfatter: 
Dato:  26-08-2010 19:32

Jeg fik lavet et planlagt kejsersnit i Kolding.. De var super søde og meget professionelle.. Det skulle klart være der igen:-)

LÆKKER 2 ÅRS SEC A hingst, SÆLGES TIL SUPER HJEM.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider