|
|
| Nat bleer???? |
|
|
Hvilke bleer bruger i til jeres små pus om natten? Vores alm dagsbleer dur ik til nat - de kan simpelthen ik suge nok om natten! Jeg købte så Huggies str 4 - men nope heller ik dek unne. Nu harj eg prøvet med en str større- altså str 5, så må jeg se i morgen tidlig hva bleen fortæller mig. Der må jo være lidt mere sugeegenskab der i eftersom de er en smule større- men det kan da ik passe man skal en ekstra ble str op for de kan suge nok??? Ok sådan en ble sidder jo lang tid kan man sige. Men ville dælme gerne ha nogle der holdt ham ok tør så huden ik er i kontakt med urin på den måde som indtil nu - el hvor det ligefrem begynder at trække ud af bleen på ydersiden så hans nattøj blir fugtigt af tis.
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billige bleer |
| Forfatter:  |
little-horsie ♥Blaze♥ |
| Dato:  |
16-08-2010 16:49 |
|
vi bruger de billige baby charm eller bleerne fra lidl, og han holder tør fra 7 aften til 6 morgen uden problem. prøvede for sjov en pampers, så var han våd efter 3 timer.
?? (Kage)
Nu med en lille dreng i armene født den 9/2-10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj |
|
|
Her er ingen problemer med for våde bleer, Oscar bruger Libero str. 4 dag og nat.
Live your life to its fullest potential... Mor til Oscar 18-09-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De billige |
|
|
fra Aldi i str. 4 har ikke problemer med at de ikke kan holde en nat, har ikke haft det heller med de andre 2 der brugte henholdsvis Libero og Pampers.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liam... |
LineogPiv (Line Ditlevsen) |
16-08-2010 18:20 |
|
Liam bruger Aldis str. 5 hele dagen, de kan dog langt fra holde ham tør om natten, så der bruger vi Huggies super-dry, også 5 eren, de er lidt store, men for silvan en portion de kan indeholde 
Mvh Line - Med lille Liam på armen.
24-11-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Celina brugte, dengang hun stadig brugte ble, Libero og det var yderst sjællent at hun tissede igennem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
jeg har overvejet om jeg skal prøve libero til nat hvi ikke Huggies super dry str 5 nu kan holde ham tør (men hold op de er for store ha ha) Jeg bruger aldis str 4 må det være om dagen og de holder i hvert fald ik om natten. Det skal siges at han sover længe nu om natten - fra 19 til mellem 07 og 09 næste dag. Det er immervæk nogle timer der er tale om jo!
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det kan tælles på én hånd, hvor mange gange Sallie's ble ikke har kunne holde en hel nat - hun sover som regel fra 19 til 6-7. Herhjemme bruges enten Änglamark eller Pampers lige for tiden - både nat og dag, og de holder til det hele. Også 12 timers sovning uden at lække. Ellers har hun brugt Libero, samt bleerne fra ALDI og REMA uden problemer. Er du sikker på bleen sidder tæt omkring lårene?? Ofte bruges et nummer større om natten, fordi man tror det er bedre. Og så sidder bleerne så ikke så tæt om benene, som de skal, og så løber tisset ud...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| indtil |
|
|
i dag har han netop brugt samme str om natten og problemet er at de ik kan indeholde nok. I nat har han så str 5 på i Huggies fordi de er større og dermed bør kunne suge mere. Men nej den sidder tilgengæld ik lige så godt og tæt (resultatet ser jeg så i morgen deraf) Det løber bestemt ikke ud normaltvis (ik en eneste gang) - de har været total fyldte til bristepunktet ganske simpelt. Man kan tydeligt se at der ik har været plads til mere (de har bestemt vejet derefter ligeledes). De er fyldte fra aller øverst bag til aller øverst forrest så det er begyndt at trænge igennem den der hinde der ellers normalt holder det inde (altså på ydersiden). Man kan se de sejler total når man tager dem af. Han sover jo så osse 12-14 timer nat som sagt nu - hvor det før kun var 11 timer maks. Men nu i morgen regner jeg ik med en overfyldt ble uanset da han ik har spist så meget som han plejer- han har vist holdt sultestrejke i dag tror jeg...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvis han stadig spiser om natten, så kan det måske også være derfor?? Sallie stoppede helt med mad om natten, da hun var omkring 8 måneder, og siden da har natbleerne ikke været helt så tunge som førhen. De er stadig godt tunge om morgenen, men ikke voldsomt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
normalt spiser han ikke om natten - der er enkelte nætter hvor han blir så urolig en flaske er nødvendig hvis han skal sove videre - men det er som oftest kun hvis han har spist meget lidt om dagen. Ellers sker det ik så tit. Generalt sover han jo lige et par timer mere end de fleste børn - og så tisser han bare mest om natten samtidigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undres |
|
|
med så tunge bleer må der altså komme noget ind i den dreng ellers ville de jo være tomme, herhjemme spises der 2-3 fulde måltider grød samt 3-4 flasker MME af ca. 200 ml. og har ikke været i nærheden af at bleerne er fyldt op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
hva er det der undrer dig? Ja der kommer noget i ham - hans flasker og to små bitte måltider grød om dagen med vand til. Og alt efter hvor varmt det er så får han tilbudt ekstra vand. og som jeg skrev - så tisser han ikke ret meget om dagen, men mest om natten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PS..... |
|
|
i de perioder hvor han ik rigtigt spiser hvis det er det du hentyder til (hvilket ik har noget med denne tråd at gøre reelt) så sørger jeg jo da for han får godt med væske som er ret vigtigt. Så ja der skal da gerne være noget i bleen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har for |
TSB |
17-08-2010 18:00 |
|
Vi har stort set altid brugt et nr større bleer om natten end om dagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| årh de dumme |
|
|
bleer - i dag opgave jeg at smide en str 5 huggies på ham - jeg kunne simpelthen ik få den til at sidde så godt som i går desværre. Det er ret svært da han i forvejen ikke er en buttet dreng - ik så meget som de fleste i hvert fald. Så i nat er det en alm dagsble han har på... Det skal siges at natbleen i går 1 nr større faktisk var lige så våd næsten som de andre bleer plejer være. Det var ik meget galt på trods af han ik gad spise ret meget i går.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bleskift |
|
|
hejsa, her i huset er det libero som er bedst. Vores tisser klart mest om natten, men der får hun også en hel del vanddrivende medicin . Men en tanke, hvordan sover han om natten? Vil det evt være muligt at skifte ham en gang inden du selv går i seng? Så han ikke skal ligge helt så længe med samme ble? Det har vi gjort en gang i mellem hos os, når hun har fået ekstra meget vand i løbet af dagen. Hilsen katarina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej desværre |
|
|
der skal absolut ingenting til før han vågner. Jeg overvejer osse lige at prøve libero om natten og se om de dur bedre der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anglemark ... |
|
|
Nu er min datter jo ikke så stor at jeg har erfaring med ovennævnte problem ... Men - da mit vand gik kunne alm natbind slet ikke holde på væsken mere en 10 min af gangen .. Så jeg prøvede mig frem med de bleer vi havde købt på forhånd - Libero, Pampers og Anglemark ... Og her vandt anglemark altså stort - de holdt dobbelt så længe som de andre mærker mindst .. Og som et plus så føltes de langt mere tørt at have på ... De er jo bestemt ikke dyrere end hverken Pampers eller Libero, så her bruger vi kun dem..
MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions? Bryllup 20.02.10 Termin 07.08.10 2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ha ha ha |
|
|
det er da superm ed en der ligefrem selv har afprøvet bleerne  Årh hvordan er det de ser ud (pakken) jeg er ik sikker på jeg kan få dem her i byen, jeg er lidt i tvivl nemlig. De har nogle øko bleer i brugsen men jeg ved skisme ik lige om det ER dem... (Ja jeg skal jo bare op og se ad). For er de så meget bedre som du skriver, jamen så må jeg da prøve dem om natten helt klart.
diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bleer.. |
|
|
Vores bruger Aldi's bleer hele dagen, men kan ikke holde dem tøre om natten så der bruger de Pampers, som vi er rigtig glade for 
DSP'er sælges: -hoppe, 3 år, rød, super springafstamning 12.000,- -hoppe, 4 år, kåret: 7.500.-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anglemark.. |
|
|
Er næsten helt sikker på det er de økobleer din Brugs har .. ... I hvert fald kan jeg købe dem i min lokale Brugs herude på bøhlandet.. .. Pakken er hvid med noget grønt på og så det klassiske anglemark logo.. Ja folk kigger også lidt når jeg siger at jeg selv har afprøvet bleerne, men hvad dælen skal man gøre når vandet bare siver.. .. Det var så størrelse 3-6 kg jeg afprøvede (og nej jeg havde dem altså ikke på som babyerne, de lå bare i trusserne som et bind, inden nogle får sjove billeder i hovedet .. ) ... Men sugeevnen skulle jo i hvert fald ikke blive ringere jo større størrelse.. ..
MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions? Bryllup 20.02.10 Termin 07.08.10 2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ManEater |
|
|
så MÅ det nærmest være dem jo - godt nok bor vi i en by, men den erl ille og ude på landet osse - de her er osse sådan nogle grønne/hvisde agtige pakker. De ser total anderledes ud end alle andre (knap så kunstige) fristes jeg til at sige  DO ?med DSP-erne?: Ja jeg har sådar haft i tankerne at prøve pampers til nat osse - MEN jeg gør det helst ik i og med at der er lotion i. Det er jo det 1/2 af et døgn han skal ha bleen på kan man sige.
diskuterer helst kun med mig selv- så er der ingen der siger mig imod RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gennembrud :D |
LineogPiv (Line Ditlevsen) |
22-08-2010 21:54 |
|
Hej igen Stute  Vi løb tør for Huggies og købte lige en hurtig pakke Lidl bleer, og knastør var knægten! og så til 30-40 kr, amen det er da lige til at overkomme Så dem bliver det bestemt til nat fremover!
Mvh Line - Med lille Liam på armen.
24-11-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blebruger |
Lisab |
22-08-2010 23:07 |
|
Ja nu har jeg jo ikke flere blebørn  Men jeg brugte dem fra Lidl eller pampers og de har holdt alle mine 3 tørre både nat og dag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmm |
|
|
jo - jeg kan jo prøve lidls næste gang bilen fører os til Kolding... Jeg har på fornemmelsen min knægt tisser mere end de fleste om natten + nu skal han fast ha en natflaske da han ik holder sig mæt til nat oven i
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Her bruger vi Vibelle nat og dag, og det er sjældent der er tisset igennem (o: Han sover også fra 19-7 nogen gange længere.. De er guld værd herhjemme, huggies dur ikke på han popo 
RegitzeReenberg Mor til Oliver - 15/9-09 Calvados J - Perfect Poseidon & Magic Fever <3 Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ManEater |
|
|
det var faktisk ik de bleer jeg troede - jeg var sikker på det var dem der hedder noget med nature. MEN jeg HAR fundet de rigtige- og nu skal str maxi prøves til nat... Næste gang blir lidl hvis ik de her kan trække heller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bleer.. |
|
|
Er spændt på at høre om de kan klare tricket så ... .. Prinsessen er jo ikke så gammel så hun sover ikke mere end 4 timer af gangen, og der er jo nok lidt forskel på et barn der ligger og sover og så mig der render rundt med dem i bukserne .. .. Håber i hvert fald i finder noget der kan holde ham tør.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ManEater |
|
|
Desværre Samme effekt som de andre bleer- ganske fyldt og på bristepunktet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Der er altså ikke lotion i Pampers. Alle Pampers-bleerne er astma/allergimærket, og det betyder, eks.vis, at der ikke må være lotion i. Liberos bleer er kun astma/allergimærket til og med nr. 3.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nope... |
|
|
jeg var inde i går og kigge på deres side og så skam hva du skrev - der er dog en vaseline belægning på nogle af dem (meget lidt) og ik noget jeg er hys med. Men det ved jeg andre er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bleer. |
|
|
Vi bruger dem fra Rema. De holder hende fint tæt trods en tung ble om morgenen. Men det afhænger vel i høj grad af pasformen? Men har du prøvet Libero? Dem var vi også rigtig glade for. Remas er noget stivere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps... |
|
|
libero er prøvet - dem har vi osse brugt før skam. Der er generalt ingen problemer med pasformen - jeg ahr endnu ik oplevet en ble der ik sidder godt på ham. Det er alt lige fre faktas til libero ect ect. Det er ik fordi det siver ud - problemet er at han tisser meget mere om natten end om dagen i forvejen - nu er han så desværre fast på en ekstra natflaske osse og det kommer der jo ik mindre tis af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pampers baby dry |
|
|
er det eneste der virker her der fungere super godt og så lækkre fordi de er så tynde de kun fylde en 3 del på numsen. Julie var også plask våd med en 100 % fuld ble (brugte Libero) så blev jeg anbefalet pampers og lige siden har der ingen problemer været. Det er bar vigitgt at der er baby dry!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg skal |
|
|
i hvert fald finde ud af noget - for de sidste to nætter har bleerne været så fylde at når han har lagt på dem (i går maven i dag ryggen), så ligger hans vægt på den våde ble- så skidtet har faktisk lækket fordi de har været overfyldte de to nætter  Jeg er sikker på problemet ikke eksisterede hvis han spiste noget alm mad udover flaske altså... Suk... Så ville han jo ik indtage så stor del væske... Det er super træls når han samtidigt tisser mest om natten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hej Stute |
|
|
I en periode havde jeg samme problem med ungerne. Jeg kunne simpelthen ikke finde nogle bleer der kunne holde hele natten. Istedet fandt jeg noget nattøj, hvor det var let at komme til at skifte bleen inden jeg selv gik i seng. Det var ikke opimalt, men jeg slap for ekstra vasketøj, og det må da også være behageligere for baby.
Mvh. Anja På stald: Sidse, Rasmus, Tarsan, Fina og Madam Skrald
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| problemet |
|
|
er bare at inden jeg går i seng har han næsten ikke tisset en tår alligevel . det er først senere det kommer...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|