|
|
| lidt mere vintertøj |
|
|
ja jeg har altså fundet ud af man skal være hurtig ude når man skal købe vinter/sommertøj. Men syntes altså det er lidt svært at forholde sig til hvad man får brug for når den tid er der. Når man er der ved man det, men så er det måske forsent at købe noget ordentlig. Så kan I ikke hjælpe mig lidt. Hvad får jeg brug for til sådan en størrelse af vintertøj? indtil videre ved jeg at jeg skal have en flyverdragt, hat og vanter, men hvad er ellers en idé???
Nu mor til jordens smukkeste pige Alice Sofia 13. Februar 2010 3330 g og 53 cm lang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ***'***½ |
|
|
ej nu bliver jeg helt i tvivl, var det det samme jeg spurgte om sidst? Hvis det var så bær over med mig ikke  Må vidst lige tjekke den anden tråd  Jeg er bare MEGA træt i tiden, man skulle tro jeg var gravid, meen det er vidst tidligt nok 
Nu mor til jordens smukkeste pige Alice Sofia 13. Februar 2010 3330 g og 53 cm lang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
jeg regner med flg: 2 flyverdragter Vanter De der "sko" der er vandafvisene dek an kravle med osse Huer/hatte af forskellig art Halsedisser MÅSKE uldundertøj - har ikk haft brug for det i vinters endnu dog Uldsokker En god vinter jakke Div. gode og tykke bodyer, bluser, bukser, strømper mv
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Størrelse? |
|
|
Jeg synes mere problmet ligger i hvilken str guldklumpen bruger til den tid? Viktoria har netop indviet str 74, trods hun kun er 5½ måned. Synes det er vildt tidligt, men hun vokser bare enormt i længden, så bukser og bodyer bliver hurtigt for korte til hende. Louise, hvilken str ser du på når du kigger vintertøj? Vores to er jo næsten lige gamle. Der er virkelig meget at spare ved at købe vintertøjet nu, men det er bare surt hvis det er for stort/ småt til den tid...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ********* |
|
|
Ja det med str. har jeg også tænkt over men min Tulle er først lige gået igang med 68  Men indtil vidrer har jeg købt en flece jakkke i str. 80. Det siges at være 9-12 måneder. Det regner jeg også med at flyverjakken skal være. Men regner egentlig også med at hun kommer til at bruge 86 så det er lige mellem to str. og overtøjet er jo ikke billigt, så det er lidt surt... Men tror i man beøves termo tøj? Har nemlig fundet noget på tilbud, så skal jo være hurtig hvis jeg skal nå at købe det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm.... |
|
|
Jeg tror nemt Viktoria når op i str 86 til vinter, og måske også 92? Åhh altså, det er svært, det med størrelser!! Men når hun er i str. 74 nu, rammer hun formentlig 80 i løbet af efteråret. Utroligt der kan være en hel størrelse i forskel på dem. Synes ellers din Tulle også ser ud til at være i god foderstand, ligesom min. Men ja, med to høje forældre, har hun noget hun skal leve op til. Mor = 175 og far = 187. Mon jeg skal helt op i 92??? Hvor blev min lille baby af??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sallie skal i år have flg.: - Flyverdragt
- Luffer
- Et par elefanthuer i forskellige tykkelse
- Et par alm. huer i forskellig tykkelse
- Vinterstøvler
- Halsedisse
- Vinterjakke
- En tyk fleece med hætte
- Uldbodyer
- Lange uldunderbukser
- Et sæt termotøj
- Et sæt regntøj
Sallie bruger nu str. 80 i tøj, så jeg køber str. 86 i flyverdragt og deslige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *********** |
|
|
ja det er faktisk lidt svært at spå med de størrelser. Også fordi man allerede nu skal købe. En børnetøjsbutik i Randers (kan ikke huske navnet) fortalte deres vintertøj til babyer allerede kom anden uge i august. Men hvis hun lig er gået i 74 hmmm... ja så ville jeg nok købe 86. Det er alligevel stort 92. Mon hun bliver ved at vokse så meget? Men er det tøj fra H&M så 92, deres tøj er lidt mindre syntes jeg.. Men ellers tror jeg du skal prøve at måle flyvedragte størrelserne og se hvor stor en forskel der er på de to størrelser, er der ikke kæmpe forskel så ville jeg tage 92. Tror I en pige der er 8-13 måneder får brug for termotøj, regntøj og muligvis gummistøvler. Gummistøvlerne er jo kun hvis hun går hurtigt, men med den fart hun allerede har nu kunne jeg forstille mig hun gik hurtigt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sallie |
|
|
Hvor gammel er Sallie nu??? Ja, jeg må ud og måle på det i en butik, inden jeg shopper amok. Synes tit man kan finde nogle gode tilbud på nettet, så håber at jeg sætter mig for en størrelse så jeg kan gå amok i nethandlens fantastiske verden. Håber ikke Viktoria fortsætter i samme tempo med at vokse. Hun startede med at str. 50 var lige stort nok til hende. Så hun har på 5½ måned været i 50, 56, 62, 68 og nu 74. Det går ALT for stærkt!!!! Jeg ender med et kæmpe barn i både højden og bredden inden hun er et år!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| allerede nu? |
| Forfatter:  |
little-horsie ♥Blaze♥ |
| Dato:  |
29-07-2010 19:22 |
|
Er man virkelig tvunget til at skulle købe vintertøj allerede? Jeg syntes det er vildt tideligt osse når man som i selv nævner jo ikke kan vide præcis hvad str de kan passe til den tid. Det ville da være enormt ærgeligt at gå ud og købe i dyre domme og det så viser sig at det er for småt til den tid  Er det sådan i alle butikker eller mon sådan nogen som H&M ikke har noget når vinter tiden nærmer sig??
?? (Kage)
Nu med en lille dreng i armene født den 9/2-10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
jeg køber normalt altid når jeg falder over gode tilbud uanset årstiden. Jeg køber dog så stort at jeg er sikker på det passer el er for stort- man kan smøge op alt efter hva det er jo. Her er trolden om knap 14 dage 8 mdr - han var jo kun en bette skid på 2500 g og 47 cm ved fødslen og brugte knap nok str 48. Han er hoppet i str 74 her for en mdrs tid siden. Han vokser dog ik så hurtigt mere (men har osse mange perioder hvor han ik gider spise ret meget skal det siges). Jeg regner med han skal i str 86 til vinter ca. Så alt blir købt i den str el et hak større så det passer hele vinteren.
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sallie er 13,5 måned. Og det er rigtigt - str. 50-68/74 går bare rigtig hurtigt, men når de runder det første år, så stopper den hurtige vækst også. De skyder ikke lige så hurtigt i vejret, men bruger en del krudt på at bygge muskler og styrke knogler. Når de er omkring 1 år er de fleste begyndt at gå, eller har kravlet i et stykke tid, og så slanker de sig en smule. Eller bliver ihvertfald anderledes i faconen  Sallie har brugt str. 80 i et stykke tid nu (omkring 3 måneder), og jeg tror først hun skal op i en 86 om en måned - måske lidt senere. Selvfølgelig er der forskel på de forskellige mærkers størrelser, men str. 92 til et barn på omkring 1 år er altså rigtig stort!!! Selvfølgelig er der børn, som bruger 92 i den alder, men det er altså et fåtal. Husk at flyverdragter ikke må være ret meget for store i størrelsen. En del af isoleringeffekten forsvinder, hvis stoffet flagrer for meget om kroppen. Jeg spurgte lige i Kvickly idag, hvornår deres vintertøj kommer frem, og det gør det om en lille måned. Og deres flyverdragter er til at betale, og var med i top 3 sidste år i TÆNK's (tror jeg nok det var) test om gode flyverdragter. H&M's dumpede med et brag!!! Jeg synes H&M har godt basistøj, men mister hurtigt faconen. Og kan være svært at vaske ordentligt rent. De er en lille smule små i størrelserne. Kvickly's "Friends" mærke er lidt stort i størrelsen, men holder rigtig godt. Og kan tåle en del i vaskemaskinen. Name It har rigtig smart tøj, og er også lidt stort i størrelsen. De laver også rigtig godt overtøj, og har nogle rigtig gode jakker, elefanthuer og deslige. Det kan godt være lidt svært at vaske rent, men det er som regel stof af god kvalitet. Jeg har ikke den store erfaring med BILKA eller Føtex - udover Føtex's uldbodyer - de er gode, og meget almindelige i størrelsen. Nå, det blev en lidt lang smøre. Jeg kan jo kun fortælle ud fra hvordan Sallie er sat sammen, og jeg tror hun er ret gennemsnitlig. Hun vejer omkring 11 kg og er måske 80 cm. høj. Er lige startet på str. 5 i bleer. Jeg ville ikke købe regn -eller termotøj, før barnet er startet i institution eller hos DP. En god flyverdragt og en god vinterjakke er rigeligt, hvis de ikke skal udenfor og lege.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg sys ikke |
|
|
name it er stort i str - tvært imod meget alm/til slankt. Vores trold er lang men ikke så tyk igen (så håber da ik han svinder ind som du beskriver når muskler og knogler styrkes ). Han passer name it super godt i bredde og længde, hvor imod føtex og bilkas bodyer er aaalt for store i bredden men for små i længden (generalt er jeg ik meget for deres tøj - kun noget af joggintøjet). Name it er jeg rigtig glad for på alle måder- det har en dejlig pasform til ham. H&M sys jeg er ok - jeg har endnu ik nået at ligge mærke til at det hurtigt ryger ud af facon må jeg erkende i og med han er vokset hurtigt jo.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rolig nu..... ;o) |
|
|
Hold da op, ro på, der er da tøj til alle. Jeg køber IKKE vintertøj i juli/august måned, og jeg har aldrig manglet noget til mine 3 børn. Tit er det først i oktober når børnepengene dumper ind folk går amok. (Men der er altid rigtig meget vintertøj til januar-udsalgene) Men jeg vil sige, der er rigtig mange penge at spare ved at kigge på netbutikkerne, hvis man kan leve med sidste års model. Jer med små poder som muligvis får brug for to størrelser flyverdragt, hvad med at købe den de passer her i efteråret og vent til januar og så køb den anden størrelse på udsalg hvis I får brug for det. Jeg har gjort det til mine børn når de er begyndt i børnehave at de har fået to flyverdragter, ikke før! Det har de ikke haft behov for. En i størrelsen som passer og en et nr. større. Den som passer i størrelsen har været primær dragt. Den store har været til reserve og det er ikke ret mange gange vi har brug for en reservedragt, og så bliver den brugt som primære dragt næste år. Vi har købt Helly Hansen (Skod dragt) Mikkline (Gode dragter som holder hvis man køber dem i beaver nylon) Friends (gode) Bilka (Holder max en sæsson, men er jo billige og pris og kvalitet hænger sammen syntes jeg) Lego dragter (sværger normalt til Lego, men syntes IKKE de har været pengene værd) for andet år i træk får alle mine 3 unger Mikkline dragter i beavernylon, dem købte jeg sidste år på udsalg i foråret til 175,-. Hilsen Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor køber |
|
|
du dem til den pris? Babysam??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja...... |
|
|
Ja, vent med at købe. Der er´ nok vintertøj. Men ja korrekt. Hvis man lige har bestemt sig for, at poden kun kan overleve vinteren i en´ bestemt model i en bestemt farve - ja så kan der evt ske det, at den er udsolgt. Her har vi prøvet mange modeller, men i bund og grund har de alle kunne klare opgaven. Den som institutionen var gladest for, var faktisk en´ fra en sportsbutik. Da alle andre børn blev våde efter at have siddet i vandpytter holdt den min mindste tør sagde de. Men jeg har også købt Mikk-line ( fra netbutik ). Første år have den store en fra Tøj og sko. Den virkede nu lige så godt som ver de terre dragten til 1200. De dyre dragter er nok også lidt for mors skyld  Men thermotøj er jeg ellers kæmpe tilhænger af. Kunne vi ikke undvære her 
Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vintertøj |
|
|
Kære alle! Gør lige jer selv den KÆMPE TJENESTE at kigge på denne side: www.ml-dk.dk De sælger bl.a. Mikk-Line flyverdragter til ingen penge, og de der vandtætte "futsko" til kr. 30,- Jeg købte 2 Mikk-Line flyverdragter der sidste vinter til kr. 150,- pr. stk. Der kommer løbende nye tilbud......... Pia
Team Østerled Fjordheste i Sport * Nu mor til 2 dejlige piger *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg kan kun inde flyverdragter af mærket "Twins" på den hjemmeside? Der står ikke andet om dem, end at de vejer 800 g...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan |
|
|
heller ingen mikk-line finde - kun twins
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommer.... |
|
|
Jeg tror de kommer. Det er jo ikke ligefrem vinter vejr lige nu  Jeg købte Mikk-line der sidste efterår. Pia
Team Østerled Fjordheste i Sport * Nu mor til 2 dejlige piger *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lllllllllllll |
Nanna Geenie |
30-07-2010 22:24 |
|
Jeg køber oftest Reima, en lidt dyrere dragt, her betales dog ikke for design. Forskellen på de dyre og de billigere dragter oftest ikke i om barnet holdes tørt eller ej, men i åndbarhed og hvor tyk dragten er samtidig med barnet holdes tørt og varmt (bevægelsesfrihed). Ofte har jeg købt til næste sæson i januarudsalget, og altid ramt plet ang. størrelse. Eskild fylder 1 år til august, er normal i størrelse (bruger 74 nu, så småt ved at rykke op i str. 80), og jeg regner med at købe en størrelse 86 dragt til ham. Jeg har også altid brugt Reimas elefanthuer i uld til Jeppe, de er fantastiske, og de kan bruge samme str. flere år i træk, på den måde bliver det ikke så dyrt i sidste ende.
Støt børnecancerfonden www.boernecancerfonden.dk Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09. ....og Fina fra Thurø, Fála fra Nøddegården og selskabshyppen Candy i stalden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vent.... |
Hanne GJ |
31-07-2010 15:48 |
|
jeg ville vente hvis jeg var dig. Det er umuligt at vide hvad hun får brug for med den alder. Og hvor meget. Og det er altså ikke udsolgt bare lige med det samme. Vi har ind til videre købt et skisæt i str. 80 (eller 86) fra reima på bud, men resten køber vi hen af vejen. Har arvet et par ubrugte reima støvler i str. 25, men det er jo umuligt at vide om de kommer til at passe en eller anden vinter (det passede ikke fætrene, derfor stadig med mærke i)
Hanne Mor til Villads musen født 0708-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sidste år |
|
|
købbte jeg et skisæt fra color kids til 600 kr til min datter. Det er det dårligste køb jeg nogensinde har gjort! på trods af at alle vaskeanvisninger er fuldt er det absolut ikke vandtæt! I stedet havde vi ingen klager over flyverdragterne fra Bilke, så dem har jeg lige købt igen i år. Ligeledes kan jeg absolut ikka anbefale regntøjer fra Ticket to heaven, det er sipelthen noget møg!
Fjordhest er bedst. Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ************* |
|
|
I Randers har vi en butik der hedder mødrehjælpen. Normalt køber jeg ikke tøj dernede, da jeg ikke bryder mig om ikke at vide hvor tøjet er fra. Men efter lidt tænkning da jeg sad dernede en dag og gave hende mad (det er også et sted hvor man kan skifte ble, amme osv) spurgte jeg om flyverdragter. Jeg havde diskuteret lidt med mig selv, 500-1000 kr for en flyverdragt til en lille som "måske" kan gå. Som måske ikke får den brugt meget, da hun er meget varm. En god varm jakke var måske bedre. Nå men konklusionen blev jo så jeg spurgte og købte 2 rigtig flotte flyverdragter. En der er vandtæt og en anden af stof. Hold nu fast allesammen : 2 stk flyverdragter = 95 KR. Ja det kan vi lide Har købt dem i 80, så håber hun tager et ryk snart, så hun også kan passe dem, hun er nemlig kun lige på vej ind i 68  Har også købt et nyt termosæt i 74 fra tøj og sko Men overvejer nu stadig en varm jakke, til når hun sidder i vognene ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|