Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

fødselsforberedelser?????
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 08:57

Jeg er lidt nysgerrig om at høre om, i har været til det?? og om i fik noget ud af det????

Nu skal man jo selv, finde ud af og BETALE!!!

Har fået af vide fra flere at det lidt er spild af tid og penge.

Jordemødrene på fødegangene skulle være ret gode til til at guide en når nu man ligger der som førstegangsfødende og ikke aner hvad der skal ske!!!!

Hvor meget fødselsforberedelse har i været til og hvad fik i ud af det????

Kan man klare sig helt uden??

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 09:08

Jeg var ikke til fødselsforberedelse, syntes heller ikke jeg havde brug for det under. Fødslen gik ganske fint helt uden.

Så jeg går ihvertfald ikke med fø3lsen af at jeg nok skulle ha haft det :)

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Fødsel ...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 09:13

Har kun været til det såkaldte "fødselsforberende undervisning" som Jordemoderen tilbyder ... (Hos os var det 2 timers "foredrag" hvor fædrene var med) ...

Derudover har jeg selvfølgelig læst en del i blade og på nettet plus diverse pjecer man får udleveret..

Har termin næste lørdag og har endnu ikke haft nogle nervøse anfald over at skulle føde ... Føler mig helt klar og stoler på at JM og min mand (som har prøvet det før) nok skal hjælpe mig igennem fødslen på den bedste måde..

Glæder mig til at arbejde med min krop under fødslen og eftersom den er bygget til at føde, så skal den nok "guide" mig igennem ... :) ...

Kan selvfølgelig ikke sige før efter fødslen om det var nok - men på den anden side kan man jo heller ikke sige om noget ville gå anderledes hvis man havde fået mere forberedelse ... :)

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

min tanke
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 09:21

Jeg regner egentlig også med at klare mig uden

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Fødselsforberedelse
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 09:33

Jeg skal føde på Roskilde og der er et tilbud om at man kan komme til fødselsforberedelse 3 gange af 1-1½ time med jordemødrene.

Første gang (som vi har været til) hører man om den almindelige fødsel. Hvor skal man ringe hen og hvornår og hvordan ser et "normalforløb" ud og hvad sker der undervejs og hvad er faderens rolle og muligheder.

Anden gang hører man om komplikationer i forløbet, hvad kan der ske og hvordan løser man det, så man ved hvad det drejer sig om hvis man fx skal sættes igang eller lige pludselig skal have kejsersnit eller der er andet.

Tredje gang hører man om smertelinding, hvad er der af muligheder, hvordan virker de forskellige ting og hvornår skal man vælge hvad.

Derudover er der rundvisning på fødegang, barselshvileafsnit og barselshotel, som vi var på i går, det var nu meget rart at se det og høre om hvordan det foregår.

Det er frivilligt at deltage og koster ikke noget, men jeg synes nu at det er ok lige at være helt sikker på at man har styr på det (så meget som man nu kan have!) og se omgivelserne, og hvis man ikke rigtigt får noget ud af det, så er det jo bare et par timer man har spildt...

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Vi var
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 10:33

til 3 gange fødselsforberedelse à et par timer. Det handlede om amning, smertelindring, hvilke forestillinger man havde gjort omkring det at blive forældre o. lign.

Jeg synes, det var rart at have gjort sig nogle overvejelser omkring hvilken smertelindring jeg kunne forestille mig. Det er bare vigtigt, at man husker på, at man kan ændre mening undervejs. Det er nemlig svært på forhånd at vide, hvordan man reagerer på at være i fødsel og hvor ondt man synes, det gør.

Så er det også vigtig under fødslen at få et godt samarbejde med jordemoderen. Så skal han/hun nok guide en igennem fødslen på bedst mulig vis.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til Frederik født 280908

0
0
Svar på denne tråd

Jeg foretrak
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 10:54

lykkelig uvidenhed jeg behøver ikke alle skrækscenarierne opremset og efter jeg har født kan jeg konstatere at ligemeget hvad nogen fortæller kan man under ingen omstændigheder forstå den latterlige kæmpe frygtelige dejlige forventningsfulde af for helved smerte som det er at føde.

Jeg født med kendt jordmoder hvilket var FANTASTISK især da jeg høret kvinden på naboen stuen stønne til midnat du er nr 3!!!! idag

Når det først går igang er der ingen vej tilbage og der er proffesineller folk ommkring der fortæller dig præcis hvad du skal gøre så for meget syntes jeg ikke det var relevant og det har jeg ikke fortrudt!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 13:44

Da jeg ventet min dreng var jeg heller ikke til dem. og jeg fik riglig info at min jordemor under fødslen. Og her anden gang melder jeg mig heller ikke til dem...

Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08

Elsker ham så meget....

0
0
Svar på denne tråd

Den gang i ruder konges tid
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 13:51

da jeg var gravid med Janick, gik jeg til fødselsforberedelser, fik ikke noget ud af det, andet end nogle gode grin.

Signe, du kan trække vejret, du kan tale, du skal nok klare dig. ;)

Den jordmoder som fødte sammen med mig, var super sød, og skulle alligevel guide mig i starten med vejrtrækning, for jeg havde da glemt alt hvad vi havde lært...

Ejer af den fantastiske Toby.

0
0
Svar på denne tråd

gik ikke til
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 16:41

det og klarede den fin uden - jeg kunne alligevel selv da det kom dertil - ik at jeg ved om jeg har fulgt som de vil ha det, men jeg fik i hvert fald stor ros for min evne til at kontrollerer og bruge mit åndedrat mv

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd

ingenting
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 19:25

Jeg var ikke til noget og med 5 presseveer så ville det nok osse have været rimeligt spild af penge. Mine jordmødre var super til at hjælpe mig igennem mine veer indtil jeg fik lagt epi og så kunne jeg ikke mærke noget før presseveerne kom og det gik så stærkt og min krop gjorde instinktivt selv arbejdet så forberedelse havde nok ikke hjulpet noget.

??
(Kage)

Nu med en lille dreng i armene født den 9/2-10
0
0
Svar på denne tråd

Fødselsforberedelse
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 20:11

Altså, det er slet ikke sådan noget med at sidde i rundkreds på gulvet og lave vejrtrækningsøvelser mere!

Det er udelukkende at høre om ting og snakke om ens egne forventninger til det og vide hvor man skal henvende sig (telefonnumre m.m.) og hvornår.

Det er som sagt frivilligt og ganske gratis ;-)

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Fødselsforberedelse
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 22:06

Jeg skal føde på Holbæk sygehus, og har været til 3 gang 1 times fødselsforberedelse-

første gang var måske lidt spild af tid, men omkring kost,motion mv. 2. gang var omkring amning, som jeg synes var rigtig godt og lærerigt. og sidste gang var fædrene med. Her var det omkring fødslen, smertelinding mv. og så var vi på fødegangen og se en fødestue.

Her har jeg nu ikke selv betalt noget som helst!

Og synes det har været ganske rart med lidt info!

Stutteri Vica - Avl og salg af welsh sec. D

v/ Vicky Stolberg og Camilla Alring

http://stutterivica.dk

En gang Welsh, altid Welsh.....

Nu med en lille guldklump i maven, der har meldt sin ankomst d. 23/08-10

0
0
Svar på denne tråd

Var vildt glad for APA
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 22:52

Jeg gik ca. 10 x 2.5 timer hos APA i Kbh. (Afspændingspædagogernes Aftensskole). Det var helt fantastisk og jeg vil anbefale det til alle. Der var gymnastikøvelser for at holde os hvaler i form inden fødslen. Så var der forberedelse på at være mor (vi var alle førstegangsmødre og havde termin i samme måned). Vi lærte om den første spædbørnspleje, gennemgang af fødslens faser, smertelinding, veer o.m.m. Jeg var lykkelig for kurset og kunne virkelig bruge det til min fødsel, som gik super godt, og til bagefter, har jeg også fået uvurderlige råd.

Pigerne fra kurset følte et særligt bånd, så vores maver vokse i takt, sammenlignede med 13 andre store maver. Når vi hver især havde født, var det så sjovt at se alle de andres små. Vi ses stadig. Det er som en ekstra mødregruppe. Og man har jo alligevel oceaner af tid, når man har født, og masser af lyst til at snakke om ens lille og alt hvad dertil hører.

Det var til gengæld ikke helt billigt.

Kh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

var afsted - gratis
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 09:38

men syntes det var spild af tid. Find nogle gode bøger, spørg din jordmor når du er til konsultation. Hos os har de 1 time hver tirsdag hvor man kan komme uden tidsbestilling.

Her ved nr to bliver jeg hjemme. Det er fantastisk hvad ens krop kan, men ok nu har jeg jo prøvet det før, så det er noget helt andet denne gang.

Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

jeg gik
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 13:10

... ikke til fødselsforberedelse, og manglede det heller ikke.

Jeg læste dog en del fødselsberetninger og også litteratur om fødsler, så jeg var godt med i hvad der skulle ske alligevel :-)

Trangen til at læse om tingene kommer sig nok af at jeg er journalist, så jeg kan ikke helt lade være med at researche :-)

0
0
Svar på denne tråd

syns godt om
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 14:01

Første gang gik vi til fødselsforberedelse hos jdm, sådan noget gruppe noget, 2 timer x 4, om den normale fødsel,afvigende fødsel (ks, osv), amning og familieliv, og det var rigtig godt :) - og gratis. Derudover rundvisning på fødegang og pt hotel.

Især min mand fik faktisk rigtig meget ud af gennemgangen om den normale fødsel og amning, så han var 100% tryg og med på hvad jdm snakkede om.

Og nej - der var ikke vejrtrækningsøvelser! Det blev man guidet i undervejs.

Da jeg så også fødte under strejken og blev sendt hjem 8 timer efter fødslen, var det af stor betydning at jeg ikke først der skulle til at læse om alt muligt.

Anden gang var fødselsforberelse desværre sparet væk, men der var så rundvisning incl en times gennemgang af normal fødsel, men det nåede vi ikke med til.

Begge gange har jeg været rigtig glad for at vide hvad der sker, smertelindring osv for selvom jeg er sygeplejerske og tror på at kroppen ved hvad der skal til, har det været af stor betydning at min mand også har haft styr på tingene - og det tror jeg ikke på man får ved bare at læse om udvidelsesveer, fødekanal, rotation og 3 cm åben..

Jeg synes det er synd det offentlige sparer fødselsforberedelse væk...! Men det er så en helt anden sag..

Arbejder som sygeplejerske

- Og MOR til Astrid, født 24.04.08!

OG til Andreas, født 10.09.09!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider