... er det ikke sjovt, som man nogen gange bare ved, at nu er det tid?
Jeg har læænge tænkt, læst og overvejet hvornår man egentlig så småt påbegynder afvænning af bleen.
Vi havde tænkt det skulle være denne sommer, mest fordi sommer er den nemmeste årstid at smide bleen (siger nogen) og så fordi Emma skal starte i børnehave til august.
Men ja, hvornår er det så tid?
Idag, eller imorgen?
I går eller om 3 uger?
I den seneste uges hedebølge, har Emma lidt meget med sin eksem og andre "udslet" på især ryggen men også mave og arme.
Og så især lige rundt om mave/ryg hvor bleen sidder.
Hun har haft rendt i bar numse i lidt tid af gangen, men har efter relativ kort tid selv kommet og bedt om at få ble på igen.
Skal lige siges at hun indtil nu faktisk ikke har haft lavet stort i bleen i tjaeh, knap 2mdr - hun har haft sagt til og så gjort det på toilettet. 
Helt sluppet den ville hun dog ikke og har heller ikke "presset på" med det.
Nåmen, torsdag aften gik hun så rundt og kløede især på hoften/maven hvor bleen sidder.
Jeg har selvfølgelig smurt hende i xantal forskellige fugtigheds/eksemcremer/olier for at holde kløen og udslettene nede.
Desuden snakkede vi løbende om at man ikke må klø, da det så bliver værre.
Nåmen, lang historie kort 
Torsdag aften satte Emma og jeg os ned og tog en snak om bleen og kløen.
Vi blev enige om at numsen havde bedst af ikke at have en ble som strammede og derfor kløede. Og at i nat så ville være sidste tur med bleen og hele fredag derfor ville være blefri.
Emma var med på den, i hvert fald den aften - så var lidt spændt på dagen efter 
Nåmen, fredag morgen kommer hun ind og lumrefiser i min seng som hun plejer og siger så at bleen ikke sidder ordenligt.
Okay siger jeg, vi aftalte jo også at du skulle lade være at have ble på, kan du huske det?
Ja siger hun og tager bleen af.
Resten af dagen går hun uden ble - vi er ude i Bauhaus og handle endda, hvor hun tisser på deres toilet (hun sidder i hvert fald på det...)
Hun har et enkelt uheld ved 15tiden - udelukkende vores fejl, da vi glemte i lidt for lang tid at spørge om hun skulle på wc.
Dog tager hun efterfølgende en knap 2 timer "middagslur" sammen med mig uden ble og uden uheld 
(ja, jeg sover middagslur ind imellem, *S* man er vel gravid...)
Fredag aften får hun ble på for natten.
Lørdag tager vi til byen, igen uden ble på 
Her har hun desværre et lille uheld igen lige da vi kommer tilbage til bilen.
Hun havde sagt hun skulle tisse og jeg var obs på det, men da vi når bilen glemmer hun det da hun rigtig gerne vil låse den op inden hun skal tisse og derved glemmer fokusset og kommer til at tisse i bukserne.
Hun skulle ellers have haft været "i busken" lige efter oplåsningen af bilen.
Nå, øv - vi snakker selvfølgelig om det og at det er ok, det går nok. (hun er selvfølgelig ked af tisseriet).
Lørdag går herhjemme og efterfølgende aftensmad hos mormor - hun har ikke haft nogen uheld idag. 
Sover pt. i sin seng med ble og syntes det er skønt.
Hun har haft en enkelt gang i middag hvor hun gerne ville have ble på, men det fik vi snakket uden om.
Ellers er det bare gået som om det var ren hverdag 
Det er da sjovt at det bare var lige nu hva'`?
PPPuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh en lang smørre!
Beklager, men håber i nåede bunden og ikke mindst POINTEN 
Lige et foto af min dejlige prinsesse som forresten fylder 3 år den 1. august - om en uge! 

ER HUN IKKE BARE DYGTIG????

Vi husker hende selvfølgelig løbende på om hun skal på toilettet og hun render da også ind imellem derud med uforrettet sag eller for kun 2 dryp.
Men syntes virkelig hun tager det flot og er obs på det