Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

mad? hvad får jeres?
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 20:05

jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvad og hvor meget jeres børn i 4-6 mdr alderen får at spise??

??
(Kage)

Nu med en lille dreng i armene født den 9/2-10
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 20:17

Min Tut får alverdens ting.

Til middag (kl.11) får hun enten risgrød, hirsegrød, majsgrød, måske med lidt banan i. Vil også forsøge mig med boghvedegrød.

Til aften (kl.17.30) får hun altid kartofler med nogle grønsager. Har købt en frost pose med grønsager i som jeg så tager nogle stykker af. Super nemt!!

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Felecia er lidt over 5 måneder...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 21:25

og hun er stadigvæk kun på smagestadiet af forskellige slags grød og most frugt... Skal igang med lidt grøntsager...

Så hun får ikke et helt måltid med grød og er stadigvæk alt rigeligt mæt på mælken...

Venlig hilsen Susanne og Sedoj

Hvitfeldt Foto | Dyrene i mit liv

The love of horses knows not its own depth til the hour of separation.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-07-2010 22:20

Intet udover bryst mælk. Jeg venter til han er 6 mdr her d. 30/7. Derefter starter vi lige så stille op med at smage på ting.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 07:27

trolden sys jo ikke mad er til for at blive spist - han vil helst abre ha ris og majs grød samt vælling og sin mælk. Der er to typer frugtmos han gerne vil ha - det får han til middag (ca). Så skifterj eg mellem det andet måltid - har nemlig prøvet ALT jeg kan komme på. Blive ved i 3 uger med det samme uden han kan lide det - en dag uden han kan lide det, en uge uden han kan lide det osv osv.

Det ryger kun ned hvis det blandes med risgrød og det så er hovedparten af det!

SPen VIL ha han skal ha mere groft nu - men tvinge ham kan jeg ikke, sulte ham fordi han SKAL vil jeg ikke...

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd

stute....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 08:41

har du prøvet at blende øllebrød meget fint, sigte det, fylde det med frugtmos og evt. mme.

Min ville først spise øllebrød da der kom æblegrød i og så mme så det svare til den vandmængde som blev brugt.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 10:41

jeg ved godt man ikk skal lade sig dikterer - men SPen er total imod blende mad- det har jeg indtil nu ikke taget efter fordi det avr vigtigere han bare fik mad i det hele taget.

I dag er det prøvet med mme, men han var ikk synderlig sulten så om han rent faktisk vil ha det el ej vedj eg ikke helt- han tpg et par små mundfulde, så måske det kan glide ned sådan (det virkede ellers ikk sidst). Der kom en smørklat i og en smule sukker (virkede heller ikk sidst jeg prøvede det).

Men hvis ikk han vil ha det sådan her så prøver jeg da lige med frugtmos som du skriver - måske det kan hjælpe.

jeg er virkelig på opgivets rand pt mht mad og ham - specielt fordi SPen kræver dit og dat - men ikk kommer med råd til hvordan hulen jeg skal få det i ham nu jeg ikk selv har flere gode ideer og han stadig ikk vil ha al det mad der.

0
0
Svar på denne tråd

frugtmos
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 10:59

prøv med det frugtmos. halv/halv måske og så godt med mme. Min SP mente bestemt der skulle frugtmos i når han var nået 6 mdr og ikke rigtig gad øllebrød. Og det gik så nemt. Så trappede vi bare stille ud af det igen.

Men ja det er virkelig frustrerende når man ikke kan få noget i dem. Pas på du ikke bliver stresset over det. De dage hvor jeg kan mærke jeg stresser lidt fordi han ikke gider spise så får jeg manden til at give mad. Det går lige over i dem når man sidder der på pinde og VIL have mad i dem.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Hanne.
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 11:17

jamen jeg vedj eg stresser- jeg blir super frustreret mest af alt fordi SPen har så travlt. Det er ikke hende der sidder med en knægt der bare ikke vil og fletter næbbet fuldstændigt.

jeg sys osse det er vigtigere han får et el andet fremfor intet fordi han ikk vil ha det der kommer. Så kan det godt være han skal til og ha noget grovere osv - men hva hjælper det hvis ikk man får det i ham altså.

Jeg kæmper virkelig for ikke at stresse op og blive frustreret men det kan jeg abre ikke længere. Slet ikke når hun så snakker om han skal falde i mme nu osse!! Han spiser småt i forvejen jo- ha nskal ha væske nok i de kommende dage med den avrme der blir osv.

Så jeg føler mig bare så magtesløs- specielt når så jeg ingen råd får med på vejen. Havde seriøst lyst til at sætte ham over til hende og sige VÆRSGOD at prøve og VIS mig hvordan så i denne uge!

Har du råd til andet mad sådan generalt?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 12:14

om han er rigtig klar til fast føde!?!?!

Tine

OLIVER, kl. 05.47 - 230109 - 55 cm - 3670 g

BERTRAM, kl 17.06 - 260410 - 55 cm - 3830 g

RIP. Surprice - 13 juli 1990 - 29 juni 2010.

RIP. Ticco - 15 april 1991 - 29 juni 2010.

!Altid elsket, altid savnet!

0
0
Svar på denne tråd

stute..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 13:39

Stute jeg kan ikke lige huske hvor gammel din dreng er...

Nova gad heller ikke rigtig grød eller mos. Jeg husker tydeligt hvor frusteret jeg var og hvor lidt SP hjalp. Så føler virkelig med dig.

Da Nova var 6 måneder begyndte vi med rugbrød eller det vil sige bondebrød med leverpostej, som så blev sat i blød i mælk. Det hittede noget mere. Kartoffel og grønt ville hun også gerne have i bidder i stedet.

Mor til Nova den 8/11-2007

og Vega den 7/5-2010

Life is what happening while you´re busy making other things:-)

0
0
Svar på denne tråd

Tine...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 14:02

han er 7 mdr i dag så det brude han vel - men tro mig jeg ahr tænkt nøjagtigt det samme, og derfor bryder jeg mit slet ikke om det. Jeg havde gerne ventet længere før jeg begyndte at stoppealt muligt i ham udover hans elskede majs og risgrød - det elsker knægten jo og det får han slet ikke mere da han SKAL ha de andre ting iflg hende.

Normalæt kan jeg godt lide hende skal det lige siges. MEN pt her på madpunktet føler jeg bar hun vil bestemme og nærmest siger at sådan SKAL det være, på en måde hvor hun får det til at lyde som om at han ellers aldrig når med? (hvis i forstår)...

Hun VIL osse ha han drikker af glas fra nu af- fint nok... Men han elsker han drikkekop fra tupperware med blød tud fordi han selv kan ligge med den - der kommer langt mere vand i ham her i disse varme dage så, for han kan sagtens drikke en helt kop selv (jo der ryger lidt ved siden af hvis han lige får fat i tuden emd fingrene ind i mellem hehe).

Jeg må indrømme at jeg har det bedst med at give ham det han kan lide fordi jeg ahr tvivlet på han har været klar når han ikk ville ha andet lige meget hvad, hvornår, hvor sulten osv. Han kløjs i AL mad pga det. Han vil nemlig ikke sluge det hvis ikk han kan lide det. Så han lader det blive i munden til han sprutter og spytter hvilket ofte har givet mig nerver på. Ellers spytter han det ud hvis han kan komme til det.

Men om han ik ker klar- el springer dette stadie over - det kan vel være begge dele? Nogle unger springer jo grød stadiet over - så kan han vel springe dette stadie over i stedet??

Må han overhovedet få leverpostejs madder nu?

0
0
Svar på denne tråd

7 mdr...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 14:05

jeg mener at stutes dreng er 7 mdr, hvis ikke han snart nærmer sig 8?

Altså jeg måtte gennemblende og sigte rigtig meget i starten. Øllebrød med sigtet efter jeg havde haft det i blenderen. Grøntsagsmos blev blendes til ukendelighed. Der måtte så noget væske til for at den kunne blendes fint nok. Vi har taget lidt tid om at komme over på det grovere, men faktisk tror jeg bare han har fulgt normalen i modsætning til mange jeg kender som så har været lidt foran med maden.

Lad være med at bruge for meget kartoffelmos hvis du prøver med det. Mest gulerod eller broccoli og så bare lidt kartoffel i, evt. pastinak kan være fint, det er lidt sødt. Jeg måtte trappe kartoffel op over en lang periode og der siger din SP sikkert også at hovedparten skal være kartoffel, men rigtig mange små børn gider faktisk ikke kartoffelmos.

Har du evt. prøvet at lade ham sidde med noget selv som ikke er blendet. F.eks. lave nogle lidt tykke pomfritter af bagekartofler, så tager du det hårde af (det kommer af sig selv når de har været i ovnen, så ved du hvad jeg mener) og så bare give ham 2-3 stk og sidde med selv i stolen. Lad være at kigge på ham eller sige noget. Måske han tager de første 10 min om at smatte med dem, men så får han bare en ny. Pludselig smager han på det i stedet for.

Kogte gulerødder måske også? Det skal være godt gennemkogt.

Måske han bare ikke gider mosen?

Men når han nu gerne vil med risgrød så prøv at gennemblende det så det bliver helt fint i konsistensen, alla over i risgrøden. Du kan evt. jævne det en smule med risgrød. Så må du trappe ud af risgrøden over en periode.

Og så lad manden give mad ind imellem mens du går helt væk. Jeg kan virkelig gøre et måltid til et mareridt hvis jeg ikke ligger det helt fra mig og lader manden styre 100%, det er skide svært når ungen ikke har spist i flere dage. Men det smitter som bare pokker.

(Hold da op et langt indlæg, sorry)

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Hanne.
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 14:50

det er helt i orden- jeg skriver osse lange indlæg.

Manden prøver en gang i mellem, men det lader sig kun gøre i weekenden da han ellers arbejder.

mnen det blir det ikk bedre af for han prøver virkelig ikk ret meget, så ungen slipper bare!! Beskeden er så abre- nej ha ner da ikk sulten

Jeg har prøvet at trappe ham ud med risgrøden, men når vi når et vist punkt så vil han ikk fordi det ikk smager nok af risgrøden.

Han har fået lov at sidde med flutes, en frikardelle osv (dellen sys han var ok at sidde og savle på hehe).

Jeg er ikk helt med på hva du mener med de fritter der? Er det så han abre får det bløde stads inden i dem, og jeg derfor skal lave dem helt tykke??

Han ahr fået lov at pille i spaghetti og kodsovs, most kartoffel emd sovs osse. Sidst nævnte blev han dog rasende over. Flutes kan han ikk fordrage smagen af.

SPen mener han skal smage vores mad fordi det da sikkert er fordi det ikk smager af nok, men jeg er ret sikker på det ikk er derfor.

Han er lige blevet 7 mdr i dag ja

0
0
Svar på denne tråd

pomfritter...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 19:11

altså når man ovnbager dem får de jo ligesom en skal og det skal af for det kan han sikkert ikke tygge eller sortere fra. Vores eeeelsker pomfritter, og pølse uden skind som man selv kan sidde og holde.

Ærter og majs som han selv kan tage og putte i munden. Han er jo gammel nok til at kunne sluge og tygge så det kan være han bare er en af dem som gerne vil springe mos/grød stadiet over.

Har du prøvet med vanilie is...meget upædagoisk, men bare for at han får smag for andet end risgrød.

Og ja så tror jeg også det er vigtigt han får af jeres mad. At i sidder alle 3 og spiser og hygger og så kan han få lidt fra din tallerken. Sådan startede vi stille op da vi gik væk fra den aller første skemad.

Vores spiser klart bedst når vi sidder mange mennesker samlet om bordet og snakker. F.eks. til fødselsdage.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 21:07

det er jo det der er lidt af problemet her - for han gider ikke sidde i sin skråstol el lig hvis jeg skal lave mad- så jeg laver stort set ikke mad, for så snart jeg går i gang så blir han tosset (det er lykkes mig 4 gange). Jeg ville gerne stå med ham på armen men det kan jeg ikke (længere forklaring, den korte er at armene ikke holder). Manden er altid hjemme såsent at det er lige før trolden siger godnat - det gør han nemlig mellem 18 og 19.

Uha tør jeg prøve pølse uden skind???? Altså han har fået lov at sidde selv med en pølse - han kunne dog ikk så godt lide den (det kan ha ændret sig siden). Men i dag var det dejligt at ligge med en rå gullerod godt nok. Jeg er nervøs anlagt mht maden fordi han laver de numre med at kløjs i det - så tror du jeg skal gøre forsøget med hele majs og ærter???

Det med kartoflerne må jeg prøve - vanilie is, kan sådan en lille mave godt tåle det? Ved godt det er vildt upædagogisk som du siger, men man må jo prøve et el andet og jeg er som sagt snart fallit her!

Mht vores mad tænker jeg hvordan med krydderier? Hun snakkede jo godt nok om hun troede han måske ville ha det skulle smage af mere - men jeg bruger altid meget krydderi... Det var han osse vant til da han lå i maven der har det ikk skabt problemer, men tænker at det kan det vel godt nu?

ha ha sikke mange spørgsmål, men du fik jo lige åbnet for helt nye muligheder for mig - skønt... (Bortset fra mine sarte nerver der snart ikk tør give ham den slags mad fordi han laver de numdre med at kløjs helt vildt).

0
0
Svar på denne tråd

Hej Stute
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 21:40

Hejsa,

Jeg ville godt nok holde igen med rå gulerod og alt for meget "stykke" mad, da han kan få det galt i halsen - eller fejlsynke. Specielt når han ikke er ældre. Mund motorik kommer stille og roligt, og måske han lige har brug for en måned mere.

Jeg syntes du skal lytte til dit moder instinkt - og lade drengen få det grød han elsker. Hvorfor ikke??? Han er måske typen der lige skal vende sig til nye smage, og derfor er det velkendte det han foretrækker?

Så kan du jo lade ham smage Jeres mad også? Men der behøves han ikke andet end at lege og sutte lidt på maden, fordi kan jo får nærring gennem den alm. grød.

Med hensyn til madlavningen, så skulle du overveje at indføre en ny rutine. Nemlig at du laver mad, mens Trolden sover? Altså om formiddagen når han alligevel tager en lur? Lav noget mad der kan simre færdig i ovnen? Og varmes til aften? Lasagne, Frikadeller, bøf - ja alt kan faktisk laves i en ovn, med ganske få minutters tilberedning. Og at tænde for kartofler og grønsager - det kan du godt med ham på armen.

Håber det hele bliver lidt lettere for dig.

Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd

ungen kan
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 06:33

lugte hvis jeg vil lave mad el ha en lur el et el andet- for så sanrt tankerne går på dette så vågner han fra lur

hvordan får man ham til at sutte på vores mad uden at risikerer galt i halsen el fejlsynke (kan de virkelig osse fejlsynke... Jøsses nej dog). Han skal godt nok drikke af glas for at hjælpe munden til at lære og tygge bedre iflg SP ja. Og det har hun ret i han trænger til hvis han skal ha mere normal mad...

Årh nu kom alle skræk scenarierne tilbage

0
0
Svar på denne tråd

ps.....
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 07:21

jeg fik ikk svaret på det med hvorfor ikke (den mad han kan lide) - det er SPen der pacer frem, for han skal ha noget mere groft mener hun. 1. fordi det er alderen til det efterhånden. 2. fordi vi har døjet med hård mave (gik fra lactulose til movicol for få dage siden i håbet om at kunne trappe ud af afføringsmiddel igen)...

men det hjælper jo ik når han ik vil ha det som sagt får han får ikke mere- nærmere mindre mad i sig så. Og hun vil jo ha han skal trappes ned på flaske. (Sys bare 1/2 ltr allerede er tidligt eftersom grød mv ikke laves på mme).

Han er i forvejen småtspisene (hvis ikk jeg har fået det sagt). Indtil nu har han fulgt kurven som han skal (lagt præcis på stregen). Uden hun direkte sagde noget- så kunne jeg godt høre på hendes tonefald at det måske begyndte at blive i underkanten nu mht vægten - men jeg ahr jo fulgt hendes råd netop (el mangel på samme reelt). Knægten har to slags frugtmos han kan lide, dem kan jeg jo ikk putte smør i så der er han gået glip af fedtstod han i grøden ville ha fået. Det gør han osse hver gang jeg serverer et elandet han ikk kan lide.

Jeg frygter jo at det ender med han får for lidt væske i disse dage, tager for lidt på og han kommer til at afsky mad (i større el mindre omfang) senere hen hvis det her fortsætter(?).

0
0
Svar på denne tråd

rolig nu
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 07:26

Hej igen,

Det var jo ikke for at gøre dig bange ;o) Det handler bare om at tilbyde ham mad, der er groft MEN ikke hårdt. Ex en kogt kartoffel, kogt pasta, kogte grøntsager, lad ham rode fingrene i mos - han skal nok sutte på fingrene, og derved smage noget.

Mange børn er vilde med brun sovs - most med kartoffel eller grønsager.

Jeg syntes bestemt du skal have gang i madlavnngen - du skal da også have nærring? Hvad med at lade ham sidde i barnevognen og kigge på det i køkken??

Lene

0
0
Svar på denne tråd

nærring
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 07:40

joeh.... Det får jeg i weekenden når manden er hjemme til at tag ham - og ellers nøjes jeg (meget)... Og ja jeg ved skam godt hvor usundt jeg lever pt...

Hmm dvs alt muligt blødt og udkogt er i orden så? Altså bar at stikke ham eks en hel lun kartoffel? Jeg har prøvet med små mikro stykker grøntsager - han ville ikke stikke fingrene i - men daj eg ville give ham så smagte det ikk godt. (Det gjorde vi med guleroden i går- det var SPens anbefaling og for første gang ville han gerne da han fik en hel og derfor selv måtte sutte løs derfor den var rå turde jo ikk andet in case han tog en for stor bid af en kogt).

Men at han roder i det og får smagt på noget får han jo ikk et måltid udaf- hvordan sørger man så for han stadig får et måltid - ved eks at give ham risgrød bagefter fortsat så?

ha ha most kartoffel og brun sovs blev han mega gal over en dag han fik lov at pille i... DET var ikk sjovt... Men det var pasta og kødsovs tilgengæld.

Hvordan med kød??? Han har vel brug for proteinerne derfra til muskler??? men det er jeg da nødt til at blende??? (SPen afskyr blender så det er hun såååå meget imod).

0
0
Svar på denne tråd

blende...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 11:22

jeg blendede alt muligt. Min SP ville også helst at jeg bare moste det, men i en overgang måtte jeg altså blende det. Tror det er fordi der ryger noget næring og noget mæthed når der bliver gennemblendet, men det er jo bedre end slet ingen ting.

Du er nød til at spise sundt ellers får du ham aldrig til det. I skal spise sammen, det er altså alfa og omega. Så må du lave mad når han sover så det bare skal lunes til aften. Det er et planlægningsproblem ;) (det lyder måske hårdt, men det er altså vigtigt at give dem sunde madvaner og der er man nød til at starte med sig selv)

Men ja hvis han kun smager så må du give risgrød bagefter. Vi har i flere måneder tilbudt rugbrød først og øllebrød bagefter, tror efterhånden det har taget 3 mdr at få ham til at spise rugbrød og det svinger stadig meget. Han spiser det helst kun i dp sammen med de andre. Og det er jo fordi det smitter når der sidder andre og spiser ;)

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

hendes argument
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 07:07

for ikke at fordrage blende mad er at nogle unger vænner sig til det og ikk vil ha andet fordi de kan smage det er blended.

Der ryger ingen nærring el lig.

0
0
Svar på denne tråd

protein...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 07:32

glemte forresten lige det med kød og protein. Når de er under 1 år har de ikke godt af for meget protein, også derfor mælkeprodukter skal være baseret på sødmælk. A38 og sødmælk har et andet protein/fedt/kulhydrat forhold. Derfor giver man jern, for at de får nok af det i forhold til de rødeblodlegmer.

Jeg holder stadig på at blendet mad er bedre end ingen mad. Men hvis din SP ikke rigtig kan hjælpe dig så må du godt lidt til hende. Skriv evt. en masse tanker omkring det med mad ned til hun kommer næste gang. Det er jo da ret vigtigt at få styr på det med hans mad så han kan trives.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

det er ikk
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 08:21

nødvendigt at skrive det ned sys jeg ikke - for jeg får da sagt det jeg vil, jeg får bare ingen hjælp hevet ud af hende.

og vi er enige- mad er bedre end ingen mad. Tænker lidt det kommer da vel nok- at han så måske kommer sent efter det, men det vigtigste er da mad.

I går spiste han så lid han simpelthen kun fik flaske for væsken og lidt nærring- færdig bum. Jeg gør det ind i mellem osse alligevel i håbet om maden dagen efter så er mere spændende.

0
0
Svar på denne tråd

Travlt???
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 09:06

Hej igen,

Jeg undrer mig over du har så travlt Stute? Han er kun 7 mdr - altså jeg fuld ammer til 6 mdr - så som 7 mdr er mine børn kun på "nippe til smagsprøve grød" stadiet. Selvfølgelig lærer han at spise, det er bare om at have lidt tålmodighed.

Lige pludselig kommer der en grovædende løve ud af ham - men ro på ;o)

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Lene...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 13:47

det er jo ikke mig der har travlt - det er Spen der pacer fuldstændigt for han SKAL da ha noget med mere struktur i, han SKAL starte med at lære at drikke af glas nu, han SKAL siddeo p og spise (selvom han ikk kan sidde selv, nej så skal jeg klynge ham op i højstol med tæppe/puder iflg hende til hans måltider som så osse blir endnu mere bøvlede fordi han er ud over det hele da han ingen balance har).

hun har så travlt med han skal ditten og datten og det irriterer mig, for jeg sys ikk det er nødvendigt reelt (i mine måske uvidende øjne)...

Så vidt jeg husker så anbefaler man nu at flaskebørn SKAL i gang med andet mad når de er 4 mdr, og det skulle jo derfor ikk kunne sammenlignes med mm børn.

Som jeg så siger er det at når hun mener som hun gør - så burde hun da komme med råd når det slet ikk lader sig gøre. jeg sys osse det er tidligt at ville ha ham trappet ned på 600 ml mme pr dag - når ikk andet af hans mad normalt laves på mme men vand eks.

Hun bruger bl.a. det at vi har haft bøvl med afføringen (hård mave) som undskyldning herfor.

I dag fik han alm risgrød igen - bare med en smule hele havregryn i- ikke mange bare lidt. Og det gled fakisk ned. Risgrød med smørklat smager nemlig godt hi hi... men stadig var det ret svært at give ham mad når ikk jeg bar kan sidde med ham som vi hele tiden ellers har gjort - el det kan vi jo godt, men det mener hun ik er i orden. Han skal lære at man sidder op og spiser

0
0
Svar på denne tråd

Stute,,,,
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 15:39

Lige en tanke - er det din knægt eller SP'ens??

Min SP ser jeg som en vejledende instans, men jeg følger altså mine egne instinkter og den viden, som jeg tilegner mig andre steder også.

Blend dog maden, hvis knægten vil spise den blended. Han skal nok komme i gang med at spise rigtig mad efterhånden, som han bliver nysgerrig.

Felecia hader risgrød, men hun er helt vild med hirseflagerne. Så selv om Sp'en siger, at risgrød er god til opstart, så starter jeg da alligevel op med hirseflagerne, for det kan hun lide...

Så vidt jeg har kunnet følge med i, så har I nogle øvelser, som I laver med knægten, og han skal nok komme efter det, som han er bagud, hvis han er bagud med noget overhovedet.

Lad være med at pace ham frem, og forsøg at slå koldt vand i blodet ang. SP'en. Hun kan og skal ikke bestemme over, hvordan du går med din dreng, men hun kan vejlede dig, og hendes råd kan du så tage til dig eller lade være.

Venlig hilsen Susanne og Sedoj

Hvitfeldt Foto | Dyrene i mit liv

The love of horses knows not its own depth til the hour of separation.

0
0
Svar på denne tråd

Sikke dog en sundhedsp......
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 18:49

Hej igen Stute,

Det lyder da til den sundhedsplejerske er fuldstændig forskruet... Et barn på 7 mdr behøver da bestemt ikke sidde selv, det er da fuldstændig alm. at de først sidder selv senere. Det med at sidde selv kan man opnå på 2 måder. Enten ved at sidde dem - med støtte, eller ligge dem på maven, og pludselig kan de sidde selv. Nr 2 metode tager længere tid, men tilgengæld lærer de så hurtigere at kravle og laver ikke møve på røven manøvren.

Jeg ville aldrig lade mit barn sidde med støtte - jo i barnevogn eller i skråstol, men ikke på gulvet. De skal nok lære det.

Og det jeg har hørt om din fantastiske knægt, så er han bestemt ikke bag efter - og de billeder vi har set - uhm en lille lækker sag....

Hvor tit kommer din SP? Det virker som om hun bruger vældig meget tid på at få dig helt forvirret??? Her hvor jeg bor er der 2 besøg - og de har en varrighed på ca 15 min. Så hun har da ikke nået at forvirre mig ;o)

Stol på dine moderinstinkter - og husk nu at nyde din dejlige dreng. Små bump på vejen, er en del af det at være mor.

Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd

ja sidst
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 07:46

præsterede hun virkelig at forvirre mig- jeg har ellers nok sagt fra osv hvis ikk jeg sys det passer os det vi skal/får at vide. De grundlag hun har brugt har virket korrekte, så jeg har sat og kæmpet og egentlig sys det var synd for ham, men at det sikkert var helt normalt at det var som det har været her Jeg har haft det dårligt på hans vegne og ikke mindst egne osse.

Jeg er slet ikk vild med han skal sidde og spise i stol endnu, for han karter som sagt rundt, specielt når han ik vil ha det. I klapvogn/barnevogn får han lov at sidde - helst ikke helt op.

Han er pt ikke bag ud mere (så vist jeg kan se og hører på hjemmefys og småbørnskonsulenten - nu brændte hjemmefyssen mig dog af her d 9 uden at ringe så siden sidst ved jeg intet).

Vi havde jo SP 1 X ugentligt de første to uger - så blev det i en periode hver 14 dag og da så vi fik hende her i stedet for de to andre (pga en masse unødvendig ballade osv) blev dey 1 X mdr. Sidst var det 1 1/2 mdr siden dog.

Jeg har sjældent noget at spørge om mv - fordi jeg leder på nettet el skriver herinde hvis jeg er i tvivl om noget el har noget jeg vil vide - netop fordi man så får råd fra flere mennesker, og virker et ikke så gør andet måske OG fordi som nu finderj eg ud af hvis den er helt gal og der paces for meget frem.

mht maven har de jo været et problem at han ikk ville. Han er stadig ikk glad for det, så det er 10 min. af gangen nogle gange dagligt ikke mere. jeg træner ham med at sidde ved at sidde med ham selv som fyssen har sagt jeg skal bl.a.

Jeg har godt kunnet lide min SP - men sidste besøg må jeg indrømme gjorde et el andet så jeg ikke er så glad for hende mere nu.

I går blev jeg enig med mig selv om at lave risgrød i gryde og så bare smide lidt havregryn i så det avr lidt ala havregrød alligevel - det gled ned. Så tror bare jeg skal balnde op i risgrød el majs som han kan lide og så afvente endnu.

Jeg går nok osse tilbage til han ligger hos mig og spiser igen- for det der stoleværk det går bare ikke!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider