Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Inspiration til mad ved dagplejebesøg
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 09:22

Hej allesammen

Håber på lidt input og gerne mere end de mellem 0 og 4 besøg jeg normalt får, det er ikke sådan når man ikke er så "kendt" åbenbart, eller hvad man skal sige.

Nå, bortset fra det:

Emma, min lille prinsesse, har sidste dag hos sin faste dagplejer; Malene nu på fredag.

Herefter går Malene på 4 ugers ferie og Emma ryger i gæstepleje de næste 2 uger hvorefter hun selv har ferie og derefter skal begynde i - hold nu fast; børnehave!

Iiiiih min lille pige er pludselig blevet stor!

Børnehave! Allerede!

Nå, i kender det nok, chokket at de pludselig er så store nu :P

MEN i den anledning har jeg jo så inviteret Malene + unger på besøg på fredag.

Emma ville gerne vise sit legehus og værelse frem, så vi holder afslutningen herhjemme fremfor hos dagplejen (y)

Hvad skal man så byde på?

Frugt tænker jeg.

Men hvad mere - "gider ikke" rugbrødder m.v. - må gerne være lidt mere spændende.

Men stadig sundt. Og ikke voldsomt svært at lave.

Måske også en kage?

Eller muffins...?

Eller - hvad syntes du?

Pyyyh det er altså ikke længe siden at min lille pige så sådan ud syntes jeg:

Nu ser hun sådan ud - frisk, fræk og lige dejlig:

0
0
Svar på denne tråd

afslutning
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 09:36

Vi har lige holdt afslutning for Malthe i vuggestuen, der medbragte vi pølsehorn og jordbær, det var et stort hit.

Det var dog som eftermiddagsmad.

Hvis det er til frokost hvad så med noget hjemmebagt pizza eller pitabrød eller små frikadeller på spyd med fx. chery tomater og agurk og gulerods stave.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

En god
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 10:25

spaghettisovs (svits løg, sguash, gulerod, et fed hvidløg og blend med en dåse flåede og kog det med svitset hakkekød, en koterning, peber, basiulikum eller oregano) og pastaskruer - majs, ærter, cherrytomater, agurk i små skåle. Nemt - og der BURDE være noget alle kan lide!!

Til den søde tand - div. frugt (melon, jordbær, ananas, blåbær, nektarin, druer) på et lækkert fad.

Går du bage-banjo så prøv at lave grissini-stænger eller noget andet der ser sjovt og nyt ud og knaser lækkert!

Det er ikke fordi mine børn ikke må få kage, men fx Johanne æder altid frugten før kagen - og den præference støtter jeg hende meget meget gerne i!!!

Christina ..Prinser og Prinsesser

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

:-)

0
0
Svar på denne tråd

muffins
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 10:53

som du selv siger så muffins. Madmuffins med forskelligt fyld. Min knægt på knap 1 år er helt vild med det og han gider ellers ikke rugbrød og har taget længe om at lære at spise boller.

Frugt er jo næsten et most, evt. nogle kolde kogte grøntsager, hvis der er flere små børn. Min elsker kolde kogte gulerødder og ærter.

Som lidt ekstra lækkert at drikke kan du fryse bananstykker her en af dagene, så blender du dem med papaya, kakaopulver og mælk, det smager virkelig lækkert af chokoladeis nærmest og er en dejlig kold drik til de små. Især hvis det er lidt større børn.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Oplysninger
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 11:01

Gode input indtil nu, mange tak - gerne flere :)

Lidt nærmere oplysninger; så er det om formiddagen og med middagsmad.

Emma er den ældste, herefter er der en som lige et blevet 1 år og så 2 yngre.

Så der er ikke decideret store børn (udover Emma)

Har helt klart tænkt at der skulle være diverse skårne frugter og grøntsager.

Det er altid et hit og især hvis varmen fortsætter som hidtil.

Selve middagsmaden er så der jeg strander lidt.

Har også overvejet netop spaghetti m. kødsovs - men ved ikke helt endnu.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 11:42

Pitabrød syntes jeg er super lækker, nemt og sundt :) Der er noget for alle sammen. :D

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

okay nogle af
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 14:06

dem er jo meget små - ungerne - hmmmm...

ellers er kylling et hit her, i ALLE afskygninger.

En kyllingeret med små stykker bryst eller filet kogt i kokosmælk og med rosiner i - mums. Ris til.

Jeg plejer at svitse lidt grønt, evt. også karry, så hælde en ds. kokosmælk og den rå kylling i, rosiner - simre en tyve minutters tid.

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 14:08

Jeg lavede frugtspyd, til vuggestuen da Patrick fyldte 1 år. Jeg brugte jordbær, vandmelon, galiamelon vinduer.

0
0
Svar på denne tråd

kan de godt tygge det?
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 15:05

vinduer

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mad til dagplejen
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 20:48

Selvfølgelig kan de tygge vinduer... Det kniber bare med at tygge resten af maden bagefter...

Du kunne også bage nogle fuldkornsbrød/boller. Når det er så små børn, så er det i hvert fald nemt for dem at sidde med selv, mens de vil få sværere ved at spise et måltid med gaffel eller ske. Dertil kunne du servere forskelligt frugt og grønt samt nogle ostestykker og rosiner fx.

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllll...llllllllll
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 20:34

Når min mor har været til afslutning hos "gamle" børn har det typisk bestået af noget af følgende: små pølsehorn, grønsagsstænger, boller, kage af en art, mini pizza'er, sjove pindemadder, lækkert frugt skåret i mundrette stykker, mini frikadeller og andet godt .. Børnene har jo ikke ret høje krav Og så fordi det var fest har der været saftevand/kakao ..

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

Anything your warmblod can do - my Irish Cob can do better!!

' '

0
0
Svar på denne tråd

fest ogt farver
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 21:12

måske bordpynten i virkeligheden er vigtigere end foderet for de små - en flot dug, sjove servietter, flotte bordkort, en ballon til hver, en guirlande Emma kan klippeklistre - bare kom i gang med at klippeklistre i det lille hjem!!!

Pindemadder styrer da forresten for vildt - ksn du ikke købe flotte lange,lidt solide drinks-pinde i stærke farver? Minideller, ost, agurk, tomat og voila-vupti, griner!!

Find mine billeder på

www.skingurs.dk

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 08:29

Rolig folkens - det er altså imorgen og jeg har ikke fri idag!!! ;D

MEN når det så er sagt har jeg netop helt af mig selv fundet på at vi skal have pindemadder ;)

Med minideller, agurk, gulerod, ost og diverse frugter (pt. ananas, honning og vandmelon)

Og så har jeg købt ind til hjemmegjorte muffins i farvestrålende papirsforme.

Og så havde jeg egentlig købt til pasta, men syntes/tror ikke det bliver et hit for Malene at skulle styre 3 små børn + "vild pasta".

Så det skal være noget lidt nemmere og mindre grisende tror jeg.

Måske pizzasnegle var et godt forslag.

Og så balloner jada.

Dugen har Emma selv valgt; lyserød med prinsesser på :P

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider