Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Godt/skidt at sende 2 børn i samme dp??
Forfatter: 
Dato:  23-06-2010 22:23

Ja - jeg har Astrid på 2 år 2 mdr og Andreas på 9 mdr. Astrid har været i dp siden hun var 1 år. Er hos den BEDSTE dp! Nu hvor jeg går hjemme er hun afsted 3-4 dage om ugen fra 9-15.

Andreas skal i dp når han er 11 mdr, og har egentlig fået plads hos en anden sød dp pr 1.8.

Men så er det, at et barn i Astrids dp blir taget ud pga flytning, og jeg har meddelt pladsanvisningen at såfremt der var mulighed for det, vil jeg gerne have Andreas hen til Astrids dp. Egentlig udelukkende af praktiske årsager, da jeg i forvejen ville hænge i en tynd tråd mht at hente 2 børn 2 forskellige steder inden lukketid.. De dage jeg har dagvagt skal de være der 10 timer..! Også det, at jeg jo kender Astrids dp..

Af andre fordele tænkte jeg, at det var godt for dem at være sammen i løbet af dagen, idet de ellers kun ville se hinanden fra 16.30-19.30 hvor de ville være pænt trætte - og så selvfølgelig alle de dage, hvor jeg har fri og har dem hjemme. De er MEGET glade for hinanden. Ingen jalousi. Ingen mor-syge. Glade milde og nemme børn

Men - kan det blive for meget??

Hvad hvis den ene "har godt af" en hjemme-dag, og den anden "har godt af" at komme afsted??

Hvad ville I gøre?

Skal lige siges at herude kommer de først i børnehave når de er 4, så de skal jo være noget tid sammen inden Astrid skal i bh.

Arbejder som sygeplejerske

- Og MOR til Astrid, født 24.04.08!

OG til Andreas, født 10.09.09!

0
0
Svar på denne tråd

vores de
Forfatter: 
Dato:  23-06-2010 22:47

2 store har gået i dp sammen i starten til hun lukkede, og så kunne vi ikke få plads sammen længere... men det var helt klart en fordel... nu går de i bh sammen... stadig en fordel, har lige haft den store pige hjemme i 3 dage pgga sygdom uden problemmer med sønnen... så jeg synes klart det er godt at have dem sammen...

hilsen stella

engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto.

kontakt mig over PB. for at bestille.

0
0
Svar på denne tråd

Mine....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2010 00:05

Mine gik en tid i samme vuggestue - egentligt mod mit ønske, da de var noget trætte af hinanden hjemme inden start.. Der var absolut ingen problemer. Nuvel en vuggestue er større og der er mulighed for flere legekammerater, men alligevel.

Jeg havde bestemt valgt praktisk! :-) Og så ved i hvilken Dp i får til den lille..

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

samme dp
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 20:36

Jeg har også haft mine de 2 mindste i samme dp indtil Mille skulle i bh og det fungerede rigtig fint.

Kunne sagtens have den ene hjemme fx pga sygdom uden den anden partout også skulle være hjemme.

Til februar når Benjamin skal i bh kommer de til at gå sammen igen i samme institution hvor den ældste går i sfo.

Synes det er skønt og meget praktisk at de i dagligdagen har hinanden og man kan hente 1 eller 2 steder.

venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

Benjamin 17. februar 2008

....nu Fru Bredahl

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd

Mine piger...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 21:01

var i den samme dagpleje i nogen mdr, det gik fint og helt uden problemer.

Ville gøre det igen... hvis vi altså skulle få flere børn ;-)

I øvrigt har jeg haft 3 børn i den samme institition (60 børn med børnehave og vuggestue) på samme tid - det gav heller ingen problemer og så var det NEMT.. ikke mindst fordi der er maks. 50 m fra vores dør til deres ;-)

Træk vejret nu, venter du til om lidt....

- så dør du!

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 14:49

Tusind tak for jeres svar.

Jeg fik igår af vide at Andreas får samme DP som Astrid Jeg kan bare mærke, at det blir rigtig rigtig godt....!!

Som bonus skal vi først betale fra 1.8 og han starter efter hendes ferie 9.8.

Kan bare mærke det blir helt super.. let for mig, dejligt for de små der jo i forvejen er meget glade for hinanden, og dejligt at man kender dp.

Nu glæder jeg mig faktisk til at begynde at arbejde - og håber på dp aldrig nogensinde blir syg eller skal have fri..

Det var lille update herfra.

Arbejder som sygeplejerske

- Og MOR til Astrid, født 24.04.08!

OG til Andreas, født 10.09.09!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider