Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

hvordan smider vi bleen?
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 21:19

Hej min datter bliver 3 år sidst i sept. og stater i børnehave 1 sept. derfor er det jo oplagt at hun smider bleen her i sommer, i dagplejen vil hun gerne tisse på potten , men herhjemm vil hun ikke......

hjææælp hvordan gør man lige det der når de skal af med bleen og hvad med om natten?

kom glad med alle jeres gode OG dårlige erfaringer

Livet med heste er en gave, når man kan se og mærke at de stortrives og altid er kommer i fuld gallop når de høre ens stemme:)

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 21:46

Hvorfor har du så travlt med at hun smider bleen?? Jeg forstår ikke hvorfor at mange forældre presser deres børn ud i at blive blefri.

Ingen af mine 2 drenge, har været blefri når de er startet i BH.

De har smidt deres ble når DE har været klar til det, og vi har haft ganske få uheld, efter de selv har smidt bleen.

Mvh Jane

Skøn kåret hoppe sælges, se annonce på profil.

DreamCar.dk - Alt om privatleasing

0
0
Svar på denne tråd

min lukas
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 22:36

Min Lukas bliver 4 år til oktober - han bruger stadig ble. Han var slet slet ikke klar til at smide den sidste år, da han startede i børnehave - knap 3 år gammel.

Børnehaven har heller ikke presset på. Der har de blot sagt (om en stor gruppe blebørn) at det kommer med sommeren og varmen.

Pludselig er Lukas nu klar til at prøve at gå uden. Han oplever at andre i børnehaven gør det og det synes at være hans motivation. I går søndag tog han pludselig det meste af dagen uden ble og kun med et enkelt uheld.

Han bad selv om bleen til natte og jeg forestiller mig, at han vil bruge det et stykke tid.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

Nej, man skal ikke presse MEN
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 08:10

Selvfølgelig skal man ikke presse børn der slet ikke er klar - men jeg må ærligt sige at jeg har set en del familier hvor børnene er klar, men skal skubbes lidt, men forældrene synes simpelthen det er for NEMT med ble!

Vi gjorde det at da vores datter var begyndt at visse interesse for at tisse på toilet/potte, så købte vi nogle tynde blebukser, kan selvfølgelig ikke huske hvad de hed, men er meget tyndere end alm. bleer, så de faktisk ikke suger tisset super hurtigt. Bleer idag er så gode, at børnene faktisk ikke bliver våde når de har tisset.

Efter et stykke tid tog vi bleen af om dagen, det gav mange uheld nogle dage, og ingen andre dage. Vi spurgte ca. hver time om hun skulle tisse, og havde bestemte tidspunkter hvor hun skulle prøve, f.eks. efter vi havde spist, inden vi skulle ud af døren osv.

Selvfølgelig sker der uheld, og det syntes hun var skrækkeligt, for så blev hun jo våd, og det var altså med til at hun gerne ville på toilet.

En vigtig ting er ROS - aldrig skæld ud eller sure miner når der sker uheld - bare ind og skifte.

Natten ventede vi med til bleen ofte var tør om morgenen.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Lillebror i vente juni 2010

0
0
Svar på denne tråd

Blebørn....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 09:22

Jeg forstår så til gengæld ikke at man ikke prøver at se om barnet kan undvære bleen i max 3 års alderen. Synes godt nok der er flere og flere store børn (+4 år) der bruger ble og det er altså - i min verden - alt for sent at smide den.

Jeg ved godt det var andre tider dengang jeg var barn, men jeg var blefri som 2 1/2 årig. Men det var nok alt for tidligt, kan jeg se....

Bare min mening

Tina - nu med søn & Anastasia

Anastasia søger part 2-3 gange om ugen: www.heste-nettet.dk/lodge/45094/ hest/192323/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 10:05

Jeg har nogen skræk historier fra min egen gamle svigerinden, mine nevøer ved nemlig 5 og 6 år da de først fik deres ble af. Det var simpelhen moren som synes det var for nemt lige og gi dem en ble på, istedet for og gøre dem blefri. og det var jo syndt da de blev drillet i bh af de andre børn.

Så jeg er glad for at min egen dreng på snart 2år vil tisse på potte og wc uden nogen pres fra os. Han synes det er sjovt at han gør lige som mor og far. så roser ham til skyerne hvergang han tisser der.

Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08

Elsker ham så meget....

0
0
Svar på denne tråd

jeg er også ond
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 10:23

Jeg er nok også en ond mor OG pædagog!!! Men jeg tager altså bleen af Malthe til sommer og der er han "kun" 2½.

Som en anden skriver, så er bleerne for gode i dag, de kan simpelthen ikke mærke de tisser.

Så når vi lige er kommet på plads i det nye hus, så ryger bleen altså.

Så må vi tage den der fra, kan han slet ikke styre det, ja så kommer den på igen og vi venter lidt med at prøve igen.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Godt at høre....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 11:49

Jeg ikke er den eneste der synes det er lidt for meget med så store blebørn....

Kender også en, hvor datteren først nu i en alder af 6 år (hun skal starte skole efter sommerferien) har smidt bleen helt. Det er da at gøre barnet en bjørnetjeneste.

Min søn er fra december 08 og regner med at vi tager springet næste sommer når han er 2 1/2....

Anastasia søger part 2-3 gange om ugen: www.heste-nettet.dk/lodge/45094/ hest/192323/

0
0
Svar på denne tråd

nu findes
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 12:04

der altså osse børn med urininkontinens som bruger ble til sent fordi de simpelthen er nødt til det, da de ikke KAN holde sig. Disse børn er det da uhyggelig synd for hvis forældrene har travlt med de skal af med bleen.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd

Men det nævnes der jo
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 13:05

ikke noget om Stute....

Jeg taler om helt almindelige raske børn, der bruger ble op i 5-6 års alderen. Det er altså ikke normalt og jeg synes det er synd for børnene at forældrene ikke øver at tage bleen fra dem tidligere.

0
0
Svar på denne tråd

datter
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 13:37

Min datter, Emma, bliver 3 år den 1. august hvor hun også begynder i børnehave.

Hun har længe været interesseret i toilettet og er også ofte kommet og har sagt hun skulle på wc, hvorefter hun så laver hhv. stort og småt (y)

Hun har også rendt uden ble et par gange/dage, men kommer selv og beder om at få den på igen.

Når hun har rendt uden ble har hun af sig selv rendt på wc cirka hver halve time for at tisse ;)

Hun vil ikke rigtig på wc hos sin dagplejer, men der er ikke noget herhjemme.

Vi overvejer at smidde bleen her i løbet af sommeren, men venter og ser hvad hun siger til det hele.

Nu skal det hele jo heller ikke komme på én gang!

Slut med ble

Børnehavestart

Skal være storesøster

Njaaeh, vi tager det stille og roligt - forsvinder den til sommer er det fint, hvis ikke så tager vi lige lidt tid ekstra ;)

Sutterne smed hun der imod for snart 4 måneder siden, uden problemer (y)

0
0
Svar på denne tråd

urininkontinens
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 14:34

Tina

Nu kan du jo rent faktisk ikke se på et barn om det har urininkontinens eller ej.

Vores yngste datter har haft rigtigt mange problemer med at blive renlig og børnehospitalet har været ind over. Intelligensen fejler ikke noget, men den fysiske modenhed i forhold til at kunne holde sig og gå på toilettet har været længe undervejs.

Så alt det der med dovenskab det passer altså ikke altid, de "kloge" siger faktisk at ca 1 barn i hver 1. klasse har problemer med inkontinens.

Vores ældste datter har til gengæld aldrig haft nogen problemer og har været renlig til "normal" tid.

Der har været rigtigt meget "pres" på os fra omgivelsernes side, for der måtte jo være noget galt siden vi ikke kunne få den yngste renlig til tiden.

Hilsen

Anne

nu med rask hest på græs

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 14:35

urininkontinens nævnes ikke nej- dermed ikke sagt det ikk er en mulighed eftersom det kræver undersøgelse. Noget forældre ofte ikke lige tænker over.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd

At smide bleen
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 17:24

I min familie er der "tradition" for, at børnene smider bleen i 2-års alderen.

Og det sker stille og roligt med pottetræning osv. Nogle er helt blefri allerede, når de flyder 2, og andre først når de nærmer sig 3 år.

Det kan godt være, at det er hårdt skrevet, men jeg mener, at det er direkte ulækkert, hvis en 4-5 årig går med ble. Det må være dovenskab fra forældrenes side, hvis altså ikke barnet er sat tilbage rent udviklingsmæssigt af en eller anden årsag.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 20:23

Min mor har haft 3 børn. Den sidste, min søster, er 10 år yngre end mig. Da hun var omkring 7 måneder (tror jeg) så lærte min mor et lille trick. Det endte ud i at min søster ikke lavede stort i bleen fra ca. 8 måneder af. Det gjorde hun simpelt hen ved at sætte trunten på toilettet når hun fik skiftet ble.

Ganske stille og roligt.

(nu må I ikke hænge mig ud på månedene, men det er ca.)

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Blefri
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 20:37

Når nu din datter helst ikke vil sidde på potten, så er det måske et tegn på, at hun ikke er helt klar? Har I forsøgt med et ekstra sæde til toilettet i stedet - måske er det sjovere? I hvert fald er hun jo nødt til at have et trygt alternativ til bleen, inden I kan komme videre, så det må I nok træne videre i første omgang.

Ellers er jeg altså enig i, at børn ikke skal vente for længe med at komme af med bleen. Min egen datter på 20 måneder, laver altid stort i potten - aldrig i bleen længere. Det betyder vel ikke, at vi presser hende, hun kan bare bedre lide at lave der. Jeg regner da bestemt med, at intensivere pottetræningen hen over sommeren. Hvis hun så ikke gider det, så dropper vi det bare igen - men jeg kan ærlig talt ikke se, hvad det kan skade at gøre forsøget. Hun er glad for at sidde på potte!

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

Blefri eller ej....
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 07:52

De børn jeg taler om, hvor jeg kender forældrene, ved jeg der ikke har været/er problemer med inkontinens

Selvfølgelig er det en anden sag, såfremt dette er tilfældet.

0
0
Svar på denne tråd

Ble fri
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 10:57

Hej,

Jeg er nu også en af de mødre, der gerne ser mine børn blefri inden børnehaven. Og såfremt de er klar, er det om at gribe øjeblikket. Børn finder hurtigt ud af, at det er meget lettere at ha ble på, end at skulle på potten.

Min datter blev blefri lige inden hun fyldte 2 år - og har kun haft ganske få uheld.

Da hun begyndte at vise interesse for potten i 1 års alderen, gjorde vi potte træning til hygge. Jeg læste pixi bøger og hyggede om det.

Da hun blev 1½ lavede hun aldrig stort i bleen mere, og så begyndte vi at minde hende om - at hun skal tisse. Sådan faste rutiner - inden man går ud - inden lur mv.

Og da det var på plads, købte vi de helt tynde papir bleer som Maria ovenfor nævner. Fra Huggies. De klarer en lille tisse tår men suger slet ikke som bleer. Derudover er de lette for barnet selv at trække ned, når det er potte tid.

Og lige før 2 års alderen var hun blefri.

Vi har haft fokus på det, og derfor lykkedes det så tidligt. Men ikke alle børn er lige modne - dog er det meget vigtigt at gribe chancen når den er der....

Jeg syntes det er synd for de børn der kommer med ble i BH - jeg kan jo se at de andre driller med at de lugter, hvis der er noget i bleen. Selvfølgelig skal børn ikke presses til det, men man kan som forældrer godt opmundre positivt.

Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd

Blefri...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2010 21:05

Vores Liva er 2 ½ og skal i børnehave efter sommerferien.

Hun vil gerne tisse på toilettet og siger ofte også til.

Men hun nægter pure at lave stort på toilettet. Når vi kan se hun lægger an til noget, spørger vi hende, om vi skal gå ud på toilettet. Det nægter hun, og siger, hun hellere vil lave det i bleen.

Hvad gør man?!?

Jeg ville også foretrække, at hun er blefri inden børnehaven...

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Sec. A hingsteføl sælges ved fravænning ultimo oktober

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2010 11:14

Ghristian havde nu ble på det første halve år i børnehaven og han blev bestemt ikke drillet med at han lugtede.....Han var ikke klar til at komme af med den lige der. Lige pludselig en dag ville han ikke have ble på og har ikke haft det siden. han var 3,5 år da han smed bleen og har kun haft få uheld.(han er nu 6 år)

Jeg tror bestemt også det bliver deromkring med mathilde, alt efter hvordan hun selv har det med bleen om.

Christians storbror på 9 år er lige kommet af med bleen om dagen, har den stadigvæk på om natten, men han er autist så det er derfor. Jeg tror ikke der er nogen "normal" fungerende børn der i en alder af ca 5 år har lyst til at gå med ble, så er der noget galt et eller andet sted.

Men der er ikke ret mange voksne der går med ble så mon ikke det kommer i løbet af det næste halve år

mvh katrine

0
0
Svar på denne tråd

blebørn
Forfatter: 
Dato:  16-06-2010 11:26

Nu går min dreng i børnehave og har gjort det siden april. Han bliver 3 om 9 dage. Han bruger stadig ble og bliver ikke drillet. vi har længe spurgt om han vil ha bar numse for at træne stille og roligt. Men det vil han ikke.

Syntes nu det er hårde ord at skrive at det er synd for børn der kommer i børnehave med ble. Skulle jeg sende ham afsted med en masse nederlag... Niks ikke i min verden!

vi træner stadig og håber da han smider den her i sommer, men han skal ikke presses.

25/6-07 blev jeg mor jubii

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2010 20:23

Hvad er det lige for en børnehave, hvor man bliver drillet for at have ble på?!? Hvor hulen er pædagogerne henne?? Jeg var blevet tosset som mor, hvis dét var den gængse omgangstone i børnehaven.

Min datter gik stadig med ble, da hun startede i børnehave da hun var 2 år og 9½ måned. Hvis vi spurgte hende, om hun ville på toilettet/potten, gik hun nærmest i panik. Dét ville hun ikke!

I løbet af de næste par måneder nævnte vi slet ikke toilettet eller potten for hende, og en dag (lige da hun var blevet 3), kom hun selv og sagde, at nu var hun stor og brugte ikke ble mere. Der har stort set ingen uheld været siden. Om natten bruger hun dog stadig ble, fordi hun sover så tungt, at hun ikke engang opdager, at hun tisser i sengen.

I børnehaven har stort set alle børnene ble på, når de starter, og så smider de den i deres eget tempo. Ingen bliver presset til at smide den, og der er ingen der bliver drillet!

Kh

Maria

Mor til skønne Kathrine 24.08.06

Og skønne Frederik 22.03.09

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider