Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Næsespray.
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 15:31

Er der nogen der ved helt præcist hvorfor man ikke må bruge næsespray som gravid - uden at have talt med lægen? Hvilke risici er det, man udsætter sit barn? Og hvorfor gør det en forskel at tale med lægen ?

På forhånd tak.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 16:05

Jeg ved ikke helt hvorfor man ikke man bruge det, men ihh hvor er det træls når man kun må bruge det saltvands spray.. jeg brugte dog under min første graviditet alm spray, da det saltvand ikke hjalp og fortalte os min læge at jeg brugte det andet og det tog han meget roligt.

Har da flere veninder der er sygeplejesker og de brugte os alm spray da de var gravide. Vi alle har sunde og raske børn

Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08

Elsker ham så meget....

0
0
Svar på denne tråd

Næsespray
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 16:07

Må man ikke gerne bruge den ene slags? Jeg google i hvert fald en indlægsseddel, og der stod, at man gerne måtte bruge den under graviditet. Jeg kan ikke lige huske mærket...

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

Næsespray
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 17:51

Jeg har selv lige været på apoteket og fået No-Go til næsespray :-(

Jeg har hørt at det er noget med at et af de stoffer der er i spray'en nedsætter blodtilførslen til livmoderen, men aner ikke om det passer...

Jeg tænkte også at et par enkelte dage med næsespray jo nok ikke gjorde den store forskel, men købte alligevel ikke nogen, for nu er der ikke lige den store risiko for at jeg ville blive næsespray-afhængig, men på den anden side, så kan man jo blive ved! Ungen går nok heller til ikke til, hvis man drikker et glas rødvin om lørdagen, eller hvis man ryger, eller hvis man springer nogle små spring eller...fortsæt selv listen. For mig er det bare nemmere at sige ingen rødvin, springning, næsespray eller andet "ulovligt", så kan jeg ikke falde i og hoppe lidt større spring i næste uge eller også få et glas rødvin om fredagen :-)

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 18:08

Hvad med sådan en fra en helsebutik? Der skulle da helst ikke være alt muligt i.

Ved at min mor brugte sådan en, kan ikke lige huske navnet. Men hun var gravid og havde bihulebetændelse var det vist... Så den var tiltrængt.

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 18:12

Jeg spurgte lægen, fordi jeg tilfældigvis var mega forkølet til 24 ugers tjekket, og hun sagde ok for næsesprayen.

- men der står altså også på mine gravitamin at man ikke må tage dem når man er gravid/ammer, uden lægens anvisning, så tror altså lidt det er en standard tekst på håndkøbsmedicin.

Dermed selvfølgelig ikke sagt at man bare skal bruge løs.

Det samme står også på panodil, og der fik jeg også grøn lys fra lægen, så længe man ikke storforbruger og overskrider dagsdosis.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Lillebror i vente juni 2010

0
0
Svar på denne tråd

Næsespray.
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 19:27

Jeg kan også uden problemer få lov af lægen, men damen på apoteket piskede en stemning op - "dit barn får bivirkninger, dit barn får bivirkninger!" Hun kunne dog ikke fortælle hvilke bivirkninger...

Alette, det var da et bud.. Det kunne jeg godt se det logiske i...

Jeg brugte også næsespray under en forkølelse, da jeg ventede nr. 1. Det kom først frem at apoteksdamerne skulle advare, da jeg ventede nr. 2. Nu venter jeg så nr. 3... . Nr. 1 har tilsyneladende klaret skærene, men det gør de fleste rygerbørn jo også . Jeg er ret hysterisk i forhold til hvad jeg udsætter min baby for - tør ikke engang at stå ved en tændt mikrobølgeovn .

Men jeg kan ikke lige finde ud af hvor hysterisk jeg skal være ang. næsespray. Det ville jo være rart hvis man kunne trække vejret om natten - også indtil forkølelsen er gået over! Så hvis bare der var nogle facts man kunne forholde sig til....

Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd

Flere bivirkninger?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 19:58

Ved at google lidt, har jeg fundet frem til at problemet også kan være at spray'en giver forhøjet puls og blodtryk, også hos baby, der jo i forvejen har en meget høj puls og mange gravide har forhøjet blodtryk.

Derudover kan sprayen også påvirke slimhinderne andre steder i kroppen end i næsen.

Igen, noget er folks lægers meninger og bud, så ved ikke hvor meget der passer!

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

absolut no go
Forfatter: 
Dato:  01-05-2010 21:13

Jeg fik bihulebetændelse under min sidste graviditet og var hos en øre-næse-halslæge, og han frarådede på det kraftigste brug af næsespray af "otrivin-typen". Netop fordi blodtilførslen til moderkagen nedsættes. I stedet gav han mig en recept på noget, der hedder Nasonex og det hjalp virkelig godt. Ikke lige med det samme, men efter to dages brug, og det måtte jeg bare bruge løs af, også længere end de 7 dage, som man maks må bruge Otrivin m.fl. Nasonex er faktisk et binyrebarkhormon-præparat, men det virker meget lokalt og påvirker ikke fosteret / barnet. Jeg brugte i øvrigt også en næseskyllekande, der kan købes på apoteket. Den var også vældig effektiv

- Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider