|
|
| i hvilken uge fødte du??? |
|
|
terminen er om 14 dage og jeg bilder mig selv ind at 1 gangs fødende typisk går over tid, mens 2 eller flergangs statistisk set føder hyppigere før termin... hvor naiv må man være ???  så hvilke uge fødte du i? med den første fødte jeg 40+4 (sikker beregning af cyklus) denne gang er der igen sikkerhed omkring beregning af cyklus og magter ikke hvis jeg skal gå 14 dage over termin 
Mange hilsner Mette Mor til Frederik 11 dec 06 -og nu med termin 11 maj 2010
Nogen som vil bytte? haves: drengetøj fra str. 50/56 - 92 ønskes: pigetøj fra str. 50/56 - 92
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Efter og før |
|
|
Første gang gik jeg 17 dage over med den store ... Med nummer to fødte jeg 3 dage før termin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Fødte Oliver i uge 39+3  Heldige mig :p Sådan som førstegangs.. Gg
RegitzeReenberg
Mor til Oliver - 15/9-09 Stensgårdens Mistral <3
Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aner ikke hvilken uge |
|
|
men jeg led også af den tro at jeg skulle gå over tid som førstegangsfødende - baaaah, jeg fødte 14 dage før termin.
Børnemodeller søges Tryk B for børnemodel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| havde glædet |
|
|
mig til at gå over tid og holdel idt ekstra på mavsen nu jeg var 1 gangs fødende. Men næh nej, jeg fødte 39+1...
Nikon-pics4U Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09. Elsket eller hadet, intet midt i mellem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Første gang |
|
|
Min søn fødte jeg lige præcis en uge over tid - dvs. 41+0, og denne gang håber jeg at jeg føder til terminen, hvilket vil gøre så meget andet så meget nemmere, men nu må vi se... Der er ihvertfald 4 uger endnu *suk*... Ville egentlig gerne føde nu, men omvendt så alligevel ikke.
Hilsen Gitte - Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke... - Der tages forbehold for fejl af enhver art. - Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser - Nu med job i forsvaret...!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hallæj |
|
|
Oscar ville ud, da jeg var 40+4 
Live your life to its fullest potential... Mor til Oscar 18-09-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min Oscar ville ud da jeg var 39+4... så ikke alle førstegangsfødende går over tid 
Hilsen Iben ... Der findes 3 slags mennesker: dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.
.............. Mor til Oscar - født 1. juni 2008 ... og nu med part på skøn lille hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaa..... |
|
|
Sofie ville først ud 41+2
MVH Maria von der Lieth Hyldgaard Sofie født 9/3-2010 kl. 11.51 3470g og 51 cm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
miller |
| Dato:  |
28-04-2010 09:05 |
|
jeg født i uge 34+0, og ud kom mine sknne tvillinge drenge..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Med Sofie startede fødslen i uge 40+0 - jeg vågnede op på terminsdagen med dejlige veer . Men da hun stod skævt i bækkenet og ikke ville skride ned, måtte vi tage hende ved kejsersnit. Jeg havde ellers nogle rigtig gode presseveer, men der skete bare ikke noget. Så hun er født i uge 40+1 (5 timer og 44 min. over tid). Rimelig præcist eller hvad?? Jeg har termin med baby nummer 2 om en uge og jeg er meget spændt på om den er lige så præcis som sin søster..... Pia
Team Østerled Fjordheste i Sport
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| termin |
Hanne GJ |
28-04-2010 09:25 |
|
havde termin den 5/8, den 6/8 kl 01:00 startede små veerne og knægten kom til verden 7/8 kl 18:31, så det var egentlig meget på termin. Min mormor har født til tiden, min mor 1 dag før termin med både mig og min søster. Begge 2 havde meeeeget lange 1. fødsler og må jo sige at jeg ligner dem meget. Så jeg vil sige du skal se på hvordan din mor og mormor har født 
Hanne Mor til Villads musen født 0708-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *********** |
|
|
Julius blev født 39+3. Altså 4 dage før termin, selvom han er mit første barn . Mvh Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| førstegangs |
Bellstar ♥Snoop♥ |
28-04-2010 11:26 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hanne GJ |
|
|
nej det kan du ikke regne med selvom de siger det - jeg ventede det værste fordi jeg kiggede på min mors fødsel bl.a. med mig dengang. Hun havde veer fra d 10/2 først på formiddagen til de var nødt til at tag mig ved AK kl 12.30 dagen efter. Som første gangs siger man jo det tager længere tid - gennemsnitligt 10 timer fra man beregner fødslen er i gang til man har født. Og jeg sys det er misvisende at der er forskellige meninger i den forstand - for mener man at en fødsel for en førstegangs ca skal tag 10 timer (som de gør) - ja så kan man jo ikk tag efter forældre og mormødres fødsler heller. En anden ting er det med at se på deres fødsler - fair nok, men de fleste får mere end et barn - og man siger se på deres fødsler og ikke bare deres første fødsel. Og så er det endnu mere svingende. Jeg tror ikke så meget på det med mødres fødsler længere som jeg har gjort. Uanset hva blev jeg selv glædeligt overrasket.
Nikon-pics4U Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09. Elsket eller hadet, intet midt i mellem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ********** |
|
|
Jeg fødte 10 dage over termin  Og jeg var ellers 100 % sikker på jeg fødte før. For i følge sidste mens osv havde jeg termin 25 januar men fødte 13 februar. HAvde termin ifølge scanning 4 februar Så havde testet positiv i 3½ uge..
Nu mor til jordens smukkeste pige Alice Sofia 13. Februar 2010 3330 g og 53 cm lang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Før termin.... |
|
|
Ved ikke helt hvad uge det har været i, men havde termin 03.01.2009 og fødte 15.12.2008 - 19 dage før. Også som førstegangsfødende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min fødsel |
|
|
Jeg ved ikke om det helt tæller, men jeg "fødte" 37+0-1 ca. Men pga akut opstået svær svangerskabsforgiftning. Hellp syndrom.
"Det tar lang tid, at få en gammel ven"
Trakehner FAN  Nu også med titlen Mor!
列弗
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min dreng kom lige præcis på 40+0 og nået det inden midnat 21.40 kom han ud 
Mor til en dejlig dreng fra d.25/6-08 Elsker ham så meget....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liam... |
LineogPiv (Line Ditlevsen) |
28-04-2010 18:04 |
|
Liam kom til i uge 39+0 helt præcis, så ingen overtid trods førstegangs 
Mvh Line - Med lille Liam på armen.
24-11-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stute.... |
Hanne GJ |
28-04-2010 18:30 |
|
det er jo klart det ikke vil passe altid, men nu passede det altså i 3 generationer hos os. Desuden var min JM ikke overrasket når jeg fortalte om min mor og mormors forløb os så kiggede på mit forløb.
Hanne Mor til Villads musen født 0708-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg fødte... |
|
|
første gang 8 dage før termin - helt som jeg havde krydset fingre for! Min mand havde nemlig en uges ferie efterfølgende. Den næste håber jeg virkelig på, bliver derinde ligeså længe. Har termin 1. august, men er lige blevet sygemeldt pga. virkelig mange plukkeveer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1 - 2 og 3 |
|
|
1 .........39+5 2 .........40 3 .........39+3 så jeg har født til "termin" hvergang......
hilsen stella engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto. kontakt mig over PB. for at bestille.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Før termin |
|
|
Mille kom til verden i uge 38+3, og det kom lidt bag på mig, for ikke mindre end en time inden vandet gik, tænkte jeg, at jeg helt sikkert kom til at gå over tid  Hilsen Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg fødte |
|
|
37+5 som førstegangsfødende. Frederik er undfanget med teknisk hjælp (reagensglas), og nogen mener, at reagensglasbørn generelt fødes før termin.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som førstegangsfødende. |
|
|
Magnus blev født 9 dage før tid. På min sidste JM konsultationsdag og gangen før havde hun spurgt mig om vi sås denne dag og jeg svarede helst ikke. Men hun mente bestemt at jeg gik over tid. Så blev hun lige snydt. 
Hilsen Carina.
Nu mor til Magnus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MiniCB |
|
|
hi hi min jordmoder sagde osse jamen vi ses næste gang (2 dag EFTER termin var min sidste konsultation)... Aaaahhh svarede jeg... Det skal du nok ikke tro for meget på hi hi...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke med i statestiken |
|
|
om at gå over tid som første gangs fødende. Emelie kom 6 uger før tid i uge 34+0. Venter mig igen og har lige slået rekorden med at være gravid i længst tid nemlig 36+0 en stor ting her i huset. Dog kan fødslen gå i gang hvad dag det skal være. Mvh Sandra C
Grundet hård graviditet sælges/udlånes 3 års (april 4 år) allround hoppe e.Chopin m. Chopstik til farfar. Hjem før pris. Kom med et bud - Forsvunden pony efterlyses stor dusør -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm hver gang for tidligt |
|
|
1, Den første dreng blev født i uge 37, vægt 2550g, ved normal og hurtig fødsel (det var som at smutte en mandel), det var nytårsdag så kæresten var ikke helt appelsin fri. 2, en pige uge 37 ved planlagt kejsersnit, vægt 2600g hun lå forkert og ville ikke vende sig. 3, en dreng uge 36+5 ved planlagt kejsersnit, han lå forkert og så mente lægerne at han var for lille og tabte sig (de scannede ham til 1800g) men to timer senere kom han ud og vejede 2600g. 4, en lille pige uge 32 ved planlagt kejsersnit, vægt 1500g lægerne havde syet min livmoder og min blære sammen under sidste kejsersnit, og så var min moderkage vokset sammen med det gamle ar (meget alvorligt, jeg lå på riget i 2,5 måneder op til fødselen, de var bange for at mit ar invendig kunne briste og så ville jeg forbløde på 2-5 min.). Det kostede min livmoder på grund af en læge fejl, så nu kan jeg ikke få flere børn, ikke da jeg tror vi skulle have flere men det ville være rart at selv kunne vælge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fødsel |
|
|
Fødte præcis en uge før termin, som førstegangs. Har termin d. 1/6-10 med den næste, spændende hvornår han har tænkt sig at komme...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fødsel |
TinaR |
30-04-2010 12:04 |
|
1. gang - uge 40, dog igangsat 2. gang - uge 42 3. gang - uge 40
Træk vejret nu, venter du til om lidt.... - så dør du! TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
37+0. En stor dreng på 3910g så er ganske glad for at jeg ikke gik tiden ud og måske 2 uger over... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
WWW.ELBKGAARD.DK Mit største ønske om et Romanov hoppeføl gik i opfyldelse d. 11/4-10! Mor til Mie d. 9/3-2010 1'er ponyvallak sælges! 2 år gammel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uge.... |
|
|
Barn 1 - uge 39+4 Barn 2 - uge 39+6 :)
http://dphorses.dk RM Caiser. Nykåret DSP hingst e. FS Champion De Luxe/Antario N Shulay Gold Rush e. Rusleem/Legend Arabian Sun Moonhaze Silver Spiral e. Shulay Fabarge/Silver Moonlight
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uge.... |
Cassie84 |
30-04-2010 21:01 |
|
Magnus 13dage over termin blev jeg igengsat, endte i semiakut kejsersnit og selv dér ville han ikke ud og måtte skubbes og tages med kop, så hvis de ikke havde taget ham ud dér så var han sikkert blevet derinde et par måneder mere hehe.. han vejede 3800g Julie 2uger før termin planlagt kejsersnit 3250g Oliver kommer så den 26maj ved planlagt kejsersnit en uge før termin
Mor til de dejligste børn: Magnus født 040108 Julie født 040209 Oliver planlagt ankomst den 260510 Med hestene: Thor Munksgård født 280595 Viktor Enghøjgård født 210707
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbumbum |
|
|
jeg havde termin d 23 maj, jeg fødte hende den 24 maj. Så en dag over tid ; )
Mor til skønne maddie 24/5-08 Sommergræs tilbydes amager
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| igansat |
little-horsie ♥Blaze♥ |
01-05-2010 22:03 |
|
jeg havde termin den 20 feb men fødte da jeg var 38 uger henne da jeg blev sat igang 
?? (Kage)
Nu med en lille dreng i armene født den 9/2-10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min datter |
|
|
Da jeg fødte min datter, som er min første og eneste, fødte jeg 6 dage før termin.
MVH. Britt Lynnerup. Den 11 feb. blev jeg mor til verdens skønneste datter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uge..... |
|
|
Første gang fødte jeg i uge 40+2 (igangsat) Anden gang fødte jeg 3 uger før termin 
DSP'er sælges: -hoppe, 3 år, rød 15.000,- -hoppe, 4 år, kåret og m. hoppeføl v. siden 10.000,- - vallak, skimmel, 4 år, stg. 147 cm, tilredet. 24.000,- -vallak, brun, 3 år, stg. 145 cm. 23.000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg fødte |
|
|
præcis den dag jeg havde termin... og det var på min søns oldemors 80års fødselsdag... vi havde spøgt hele året med at han nok kom på hendes fødselsdag, men troede ikke at jeg holdt terminen. men veerne gik i gang præcis kl 10.00 den dag jeg havde termin, og 5 timer og 38 min senere var jeg mor lidt sjovt hehe
©´¯`·.¸¸.·´¯`·-KROMI-·´¯`·.¸¸.·´¯`©
Kromfohrländer - Så bli'r det ikk' bedre Stald Kromi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fødte.... |
|
|
39+0 med første barn 
Bedækning tilbydes ved champion palominohingsten Shulay Gold Fever og OX-hingst Shaklan Ibn Saskatoon
Sommergræs tilbydes på Vestsjælland, 500kr/hest
Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fødte 42 |
Amalie H |
06-05-2010 22:02 |
|
Jeg fødte i 42+0 samme dag som jeg skulle sættes igang, men klarede det selv 
Hilsen Amalie
nu med lillepigen født d 3-3 2010
Bred Shilouette springsadel sælges og kvalitets læder kapsun
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hfahfalsfa |
Reginella ♥REGINELLA Mor til LU |
07-05-2010 08:49 |
|
1 gang fødte jeg 5dage efter termin og 2 gang 3 dage efter termin. Så hvis der bliver en 3 gang,så kan det være at jeg rammer terminen 
Mor til Lucia 20-06-06 og Angelina 20-06-09 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|