Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Forslag til mad til fryseren søges
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 18:15

Jeg har knap 7 uger til termin, og da min krop ikke er så mobil og jeg nu har gået hjemme i 2 uger er jeg desværre allerede ved at kede mig - så overvejer at begynde at lave lidt mad til fryseren, så vi har nem mad til den første tid.

Men jeg har brug for lidt inspiration.

Jeg har selv tænkt på:

• Lasagne
  • Kødsovs
  • Frikadeller

Så kom med nogle forslag.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Lillebror i vente juni 2010

0
0
Svar på denne tråd

Fryser-mad
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 18:28

Uhhh her elsker vi også fryser-mad, det er rigtig godt når tingene går stærkt.

Vi har tit:

Kødsovs

Hakkebøffer med sovs

Svinemørbrad med sovs

Boller i Karry

Tartelet fyld

Svensk pølseret

Sammenkogt ret

Ellers er det også rart at have noget kage som lige kan hives op når der kommer gæster.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 22:08

Hej Maria

Jeg fyldte også fryseren, og hvor er jeg glad for det nu hvor jeg står med den lille på armen.

Jeg bagte over 100 boller og kanelsnegle og de røg alle ved barselsbesøgene.

Du kan også fryse suppe ned (grøntsagssupper/hønsekødssupper/ osv). Har fået forkærlighed for mad, der kan spises med 1 hånd.

God fornøjelse

PS. Nyd kedsomheden, læs en bog, læg ansigtsmasker ...

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 08:01

Den søde ventetid..

Jeg lavede kødsovs, boller i karry, suppe, bøffer med sovs, frikadeller, lasagne (både alm. og lakselasagne), farsbrød m.m.

Desuden bagte jeg flutes, boller, franskrød, kage. Af kager bagte jeg drømmekage, chokoladekage og andre skærekager. Diverse muffins. Kanelsnegle..

Ja, jeg fik lavet noget mad i den periode og hvor var det skønt bagefter!

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 08:15

jeg lavede stort set ikke noget mad til fryseren - det var meget minimalt. der var lidt lasange og kødsovs... Jeg bryder mig ikke så meget om mad der har været frosset - det mister et el andet ved det.

Men som de andre siger er boller i karry, frikardeller, bøf med sovs (og kartofler), lasange af forskellig art, evt supper og den slags gode til det ellers.

Så kan man lave farsbrød, forloren hare, millionbøf, risretter (kinesisk/indisk inspireret), flødekartofler (du kan få brug for det hvis du taber dig meget ved amning hi hi (god undskyldning ikk)), tærter, div. frugtgrød (er jo sund hurtig og nemt til et mellem måltid), hjemmelavet pizza, pandekager medd fyld, pølsehorn (kan osse bruges til gæster), rullesteg med sovs, oksesteg med sovs, svinekam med sovs, kylling i karry, paprika gryde, mørbradbøffer, fyldt mørbrad, kyllingespyd, kalkungryde, bøf stroghanof osv osv det kommer andet på hva du er til jo.

Nu ved jeg ikk om du helst vil ha bagerens el eget brød og omi har plads el du har helbred for så kan du jo bage osse. Samt evt kage til kommende gæster (ellers bed DEM om at tag kage med til kaffen!)

Alle mulige skærekager, boller m/u rosiner og chokolade, kanelsnegle og div. er gode.

Nikon-pics4U

Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.

Elsket eller hadet, intet midt i mellem!

0
0
Svar på denne tråd

boller og kage
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 09:32

jeg lavede en hulens masser boller og kage til både barselsbesøg og morgenmad (altså bollerne)

Og så er der jo kommet en del forslag, men gryderetter som boller i karry, gullash, kyllingboller med grønt og sovs. Diverse lasagner, fiskedeller til frokost.

Og så sørg for at have rigeligt brød i fryseren. Jeg synes nogle gange at frokosten var svær fordi det ikke lige var den man havde sørget for at købe ind til, men efter en hård fødsel og ammestart så havde jeg et kæmpe behov for en nærende frokost ellers gik jeg helt død om eftermiddagen.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

Uha...!
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 15:13

Uha, ja du har allerede fået super mange forslag!
Jeg vil bare lige understrege jeg synes det er super du laver noget til frys!

Jeg havde ikke selv helbred/overskud til det, og det bed mig i måsen da Liam kom til den første måned var mit eneste måltid, et aften måltid som Morten hurtigt baksede sammen.

Så det er bare med at komme igang!

Mvh Line

- Med lille Liam på armen.

24-11-09

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 19:40

Jeg har ikke selv børn og heller ikke nogle på vej. Men hjemme hos os har vi desuden stegte kyllingetern i fryseren. Det er fantastisk dejligt når man hurtigt skal lave mad. Kan godt være jeg bare er doven. For det er jo virkelig ikke noget der tager lang tid at lave, men når jeg alligevel er i gang plejer jeg at skære en hel masse og komme resten i fryseren.

Specielt nemt hvis man laver denne kast sammen og i ovn ret.

Kylling i tern

2 dåser hakkede tomater

½ l fløde (jeg døjer med at holde vægten, man skifter selvfølgelig ud med mælk hvis man ikke har det problem)

Paprika

Basilikum

Oregano

Ca en 30-45 min i ovn 200 grader

Ellers måske nogle fadkoteletter som er stegt så er det nemt at lave koteletter i fad. Samme sovs som ovenover og peberfrugt, bacontern, champinon og hvad man eller har lyst til ned i.

Jeg er stor fan af ting der skal kastes sammen og så passer sig selv :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider