Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

At rive sit barn ud af sin hverdag
Forfatter: 
Dato:  23-04-2010 20:34

Vi flytter fra Jylland og tilbage til Sjælland, hvor al vores familie og dermed også hjælp til hverdagen er. Men for pokker, hvor er det svært at rive sit barn væk fra den hverdag her i Jylland, som hun er så vant til.

Hun er knap 2 år og super glad for at komme hos sin dagplejemor.

Og jeg kan skam godt forstå lillepigen, for Louise er det mest hjertevarme menneske, som jeg nogensinde har mødt.

Hele ugen har jeg fortalt hende, at nu skal hun sige farvel til Louise og at nu skal vi snart flytte(vi flytter imorgen, lørdag). Lillepigen ved jo godt at noget foregår, og som svar på de ting jeg fortæller har hun hele ugen sagt: "Ise(her mener hun Louise) græder". Jeg har selvfølgelig spurgt Louise, om hun kender noget til de ting vores datter siger og hun mener, at vores datter har overhørt hende snakke med en anden dagplejemor, hvor hun har sagt, at hun er ked af at vores datter flytter.

Men altså, puha...hvad gør jeg på mandag, når lillepigen vil hen til "Ise og lege". . Hvad gør jeg, når hun spørger efter de andre børn hos Louise.

Jeg har nu den grimmeste knude i maven og er så bange for, at hun ikke kan falde ordentligt til på Sjælland.

Så kære hn´er...jeg har brug for opmuntrene ord, trøst, kram, knus...og gode historier ang. flytninger som er gået godt. Måske jeg kan få nogle råd til, hvordan jeg takler vores datter, når reaktionen på flytningen sætter ind.

Maj

0
0
Svar på denne tråd

Min nevø og niece
Forfatter: 
Dato:  23-04-2010 20:41

blev flyttet fra deres trygge rammer for lidt over et år siden og de stortrives de nye steder.

Og tænk på at de kommer til at se meget mere til mennesker, som rigtig gerne vil have dem i deres liv, så det kan godt være, at dagplejemoderen bliver skiftet ud, men så kommer der mange flere til.

De vigtigste mennesker i hendes liv, er der jo stadig og det er jer.

Jeg tror ikke du kan gøre meget mere end at lytte til hende og vise at du acceptere hendes følelser, hvis hun bliver ked af, men prøv at gøre hende begejstreret ved tanken om nye legekammerater.

Hilsen,

Anja

Vil du have det bedste ud af dit liv?

www.anjafunder.dk

0
0
Svar på denne tråd

So long and thanks for all the fish
Forfatter: 
Dato:  23-04-2010 20:59

Hvorfor tage sorgerne på forskud, du stresser dig selv mere end nødvendig og det vil dit barn også kunne mærke.

Som Anja også er inde på, så accepter hendes følelser når hun savner hendes DP.

Hun skal nok hurtig komme over det når i falder til i jeres nye hjem. :)

Graviditets ridebukser sælges.

kontakt for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

altså..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 14:12

Det gør jo egentlig ikke den store forskel.. Selv om du ikke flyttede nu, skulle hun alligevel jo stoppe hos dagplejeren om et års tid. Der ville det være lige så "traumatisk" for hende.

Mine er flyttet 2 gange. Og har taget det helt fint. Ja, de kan savne deres tidligere venner lidt, men det er glemt efter et stykke tid. Og der har jo altid været en "bonus". Dvs tættere på familie, netværk, at kunne have dyr der hvor vi flyttede hen osv.

Jeg er selv i samme dilemma nu vedr den ældstes skolestart - som bliver i en anden skole end alle kammeraterne, men man gå gøre hvad man tror som er bedst. Jeg tror ( og håber ) at den anden skole vil være bedst i længden.

Du tror ( ved ) at i får et bedre liv på Sjælland - så gør i det sikkert også

... Og hun glemmer hurtigt, at hun nogensinde har boet i Jylland.

God flytning.

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

Og nå ja..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 14:14

Det første du gør det nye sted, er at få et hurtigt pigeværelse i stand til hende. :-) Så ser hun, at hendes ting er flyttet med - og hun har et sted at lege mens du pakker resten ud ;-)

Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd

puha hvor jeg kender det :(
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 15:44

Jeg står lidt i samme situation, min søn på 2år og 4mdr bliver også revet fuldstændig ud af sin hverdag fordi vi skal flytte :(

Han har gået hos hans dagplejemor siden 1. dec 2008 og har nu en uge tilbage hos hende, og du kan tro vi er kede af det, både dagplejeren og jeg :( Sønnen har fået lov at flytte direkte over i en børnehave, så han ikke skal til at knytte sig til en ny dagplejer i et par måneder og så videre i børnehave. de har selvfølgelig vurderet at han er klar til børnehave.

Vi flytter fra vores lejlighed, fra hans dagplejer og til et helt nyt sted, og der er så mange nye forandringer, og jeg har grædt og grædt fordi jeg skal byde ham sådan et stort skift, men jeg er bare nødt til at se det fra det synspunkt at fremtiden bliver bedre og at det nye liv er så meget bedre end det gamle, vi får mere plads, vi får bedre muligheder for at gøre ting sammen osv... men det er så hårdt..

håber bare jeg virkelig har truffet det rette valg, for man vil jo altid sine børn det bedste :)

held og lykke til jer :)

©´¯`·.¸¸.·´¯`·-KROMI-·´¯`·.¸¸.·´¯`©

Kromfohrländer - Så bli'r det ikk' bedre

Stald Kromi

0
0
Svar på denne tråd

Øh....
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 16:03

Rolig nu. Børn tilpasser sig altså nemt. Jeg går ud fra at jeres børn er helt almindelige velfungerende børn og så bekymrer I jer altså alt for meget.

Dagplejen bliver jo alligevel skiftet ud når de nærmer sig 3 år, så om det sker nu eller der er jo ligemeget.

I, forældrene, er der jo stadigvæk selvom omgivelserne skifter så slap af og lad være med at stresse over det ;)

Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Hvis forældrene...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 17:48

...tror på, at det er det rigtige at flytte, så skal børnene også nok komme til at tro på det. Tror jeg ;-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider