Min søn på snart 22½ mdr. plejer at være så glad for sin vuggestue og er glad når man afleverer og henter ham.
Efter påskeferien var der heller ingen problemer. Så blev han syg sidste søndag og rask igen torsdag. Men torsdag formiddag ringede de fra vuggestuen fordi han bare var så ulykkelig. Jeg hentede ham og mente at det måske var mathed efter sygdom (opkast og dårlig mave). Der var ingenting, da han kom hjem. Rendte glad rundt som han plejer. Det samme gentog sig fredag. Helt utrøstelig, da jeg afleverede ham om morgenen og de ringede igen op ad formiddagen, så jeg måtte hente ham.De kunne slet ikke få ham til at falde til ro, selvom de brugte meget tid på ham.
I weekenden har han været glad og fræk som han plejer. Da jeg skulle aflevere ham igår morges, græd han igen. Jeg ringede til vuggestuen i løbet af dagen for at høre hvordan det gik. De sagde det gik en smule bedre men han var utrolig pjevset og ville kun sove to gange ½ time i løbet af dagen. (Sover normalt 1½ time ca).
I morges da jeg afleverede ham, græd han igen og jeg måtte ikke gå. Det gør så ondt indeni og jeg sidder på arbejde og tænker på ham hele tiden.
Hvorfor er han pludselig så ked af at blive afleveret?? Og hvorfor er han ked og pjevset og sover pludselig dårligt i løbet af dagen?
Er det normalt at små børn pludselig ændrer adfærd i vuggestuen på den måde?
Ligeså snart han er hjemme, er han som han plejer. Der er ikke lavet nogen ændringer i vuggestuen mht rutiner, nye pædagoger eller lign.
Har I nogensinde oplevet det samme??
(Og har I også dårlig samvittighed overfor jeres arbejde over at skulle være så meget væk = barn "syg"?)