Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

babyalarm fra ikea? andre?
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 01:38

Nu er der efterhånden ved at komme hakker ud for næsten alle punkterne på indkøbslisten (Og det er vist også på tide, når der kommer tvillinger om et par måneder - sådan nogle har det jo med nogle gange pludselig at melde deres ankomst lidt vel tidligt :-)) Men et af de hakker, der mangler, er babyalarmen.

Jeg havde egentlig besluttet mig for en super nova og havde forestillet mig, at sådan en kunne man da (som næsten alt andet) finde i en fornuftig brugt udgave. Men der skal man godt nok være fremme i skoene - eller affinde sig med en gammel eller lettere defekt model. Og jeg må bare erkende, at jeg er ALT for nærig til at kaste 1300 kroner efter en babyalarm - specielt når det, som lige præcis er så smart ved den, nemlig at man kan have to babyalarmer til en forældreenhed, er lidt ligegyldigt, når der kun er eet sted at stille barnevognene...

Så nu overvejer jeg ikeas model - tudegrim, men billig! Er der nogen, der har erfaringer med den og vil dele? Eller forslag til andre (billige!) alarmer, hvor forældredelen ikke er alt for skrumlet og kan sidde med klips i bælte eller bukser? Jeg har også luret lidt på Philips Avent-modellen, som er på tilbud lige nu, men den der antenne der, synes jeg virker lidt voldsom, hvis man vil have den med rundt?

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

super nova....
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 08:51

vil sige at jeg tror du har valgt rigtigt når du har valgt super novaen fra. Vi har den og jeg er langt fra tilfreds. Desuden kan den ikke tåle at komme på jorden og nu har vi haft babyalarm i 7 mdr til 1300 kr men den duer ikke mere. Den har desuden aldrig virket helt fantastisk synes jeg ikke.

Vi overvejer nogle walkie talkies fra harald nyborg som jeg har hørt meget godt om. De koster 300 kr.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

walkie talkies
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 09:25

udsender stråler der skader børn! Det ville jeg IKKE bruge hvis det var mig.

Mht babyalarmer er det jo meget forskelligt hva der virker for folk - nogle kan osse ha en brist der gør man kan være uheldig og så virker de ikk lige. Jeg købte i går et sæt brugte til 200 kr- nej ikk en ny model, men så længe de virker som de skal er det da fuldstændig lige meget - dur de ikk, ja så er det 200 kr vi snakker om! De her har da ridser ect ja - men det er ikke udseendet der skal virke.

De har i babysam en lækker udgave som gør man hele tiden kan høre sin baby - den overvejede jeg i går til knap 800 kr. Det er hvor den ikk kun siger noget når babyen gør men så man kan høre baby hele tiden. DET er super rart sys jeg faktisk - og betryggende (ja lidt noia har man vel inde i en by - sæt nogen løb med ens barn hvis han skal ud og stå)...

Nikon-pics4U

Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.

Elsket eller hadet, intet midt i mellem!

Laver du barnedåbskager el ønsker du at prøve?

0
0
Svar på denne tråd

Harald
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 14:18

Vi har brugt walkier fra Harald Nyborg til vores datter, men de er desværre ikke særligt gode. Vores datter skulle skrige ret højt, før walkien registrerede hende, så vi skulle tjekke hende konstant på trods af alarmen.

Denne gang har vi overvejet en Super Nova til 1249 kr, da vi venter tvillinger og man kan købe en ekstra barneenhed. Vi vil købe den i butikken, så vi har 2 års garanti. Vi overvejede at købe brugt, men gider ikke smide penge efter nogen, som måske har været på gulvet og ikke virker 100%.

Jeg kender desværre ikke dem fra Ikea.

Venlig hilsen

Gitte

"Mennesket er et guddommeligt eksperiment ..." Grundtvig

Nu med 2 babyer i maven ;-) - ankomst sidst i maj.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 14:48

Men super nova - og andre dyre alarmer - ER blevet droppet herfra. Som kommende enlig mor til tvillinger må man jo prioritere lidt :-)

Hvis der er nogen, der har erfaringer med billige alarmer - heriblandt gerne ikeas! - vil jeg meget gerne høre om dem :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

jo men hva
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 16:41

er dyrt??

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

det er ikke
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 16:51

fra ikea altså - men meget billigere blir det vist ikke fra nyt - ved ikke om man kan få en ekstra baby enhed dertil dog.

www.guloggratis.dk/barn-baby/ borneartikler/babyalarm/annonce/ 5428913

Jeg kiggede selv på denne fra Doro.

Denne koster en smule mere: www.guloggratis.dk/barn-baby/ borneartikler/babyalarm/annonce/ 5428939

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

stute...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 18:53

Super novaen er i hvert fald dyr :-) Ikeas ligger så vidt jeg husker på 2-300 kroner, og det vil jeg i hvert fald mene er billigt :-)

Jeg tror ikke, jeg får brug for ekstra enhed - jeg har alligevel kun et sovested, hvor begge barnevogne skal stå, og så er det jo lidt tosset at investere i to enheder...

De to, du linker til ser spændende ud - de ser ikke så store ud. Har du gode erfaringer med dem?

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

et andet forslag
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 21:01

Hva med og vente og se om du får brug for den ? :-)

Jeg har aldrig kunne enes med baby alarm jeg syntes, jeg kommer til og rende konstant , hver gang den knaser

Ved selvfølgelig ik hvordan du bor, men her har det altid fungeret med et åben vindue - jeg er glad for jeg bare havde lånt en til vores første barn for ellers havde det været spild af penge - for mig ihvertfald ;-)

Mvh Rikke

Bor laaaaaangt ude i skoven

0
0
Svar på denne tråd

mjaaaah....
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 22:48

Jeg bor på 1. og 2. sal og vil gerne have børn til at sove i haven, hvor der er et halvtag. Så de skal godt nok råwe igennem for at lyden skal nå frem - specielt når jeg lytter efter rådet "sov når de gør" og har soveværelse mod gaden, i øvrigt et rum hvor døren altid er lukket, fordi min hankat er en dynepisserkat. Nah, jeg tror, det bliver nødvendigt med en babyalarm :-D Men tak for ideen, gekke :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

taina...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 08:52

nu endte jeg jo selv op med en brugt super nova til 200 kr - ikke super pæn men den virker som den skal og det er det vigtigste.

Jeg har derfor selvfølgelig ikk personlig erfaring - men så vidt jeg ved så virker de fint ligesom de fleste andre - selvfølgelig kan man være uheldig. det er jo derfor nogle er for et mærke men mod et andet. Man kan ikke ha lige gode erfaringer el råd altid

Rigtig mange elsker super novaen - det var med måde jeg købte den faktisk - og derfor osse en brugt til kun 200 kr. For troede ikke jeg ville sys den var ok... det er den indtil nu - men jeg ville ha haft med video enhed da jeg ikk har det godt med ikke at kunne se ham... OG fordi muligheden foreligger simpelthen at vende kamera enheden således man ser ud ad så hvis nu nogen skulle løbe med ham (de findes jo desværre)...!

Men super novaen sys jeg er ok - så måske du skulle overveje en brugt alligevel?? Ved godt du ikke er vild med ideen - men altså 200 kr har jeg givet - de er ikke pæne længere men de virker!

og ellers alt efter dit behov ville jeg nok vælge Doros til 449 kr - for det lyderj o ikk til du reelt får behov for en kamera enhed ligesom jeg har tænkt jeg havde det bedst med...

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

altså hvis det var
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 10:31

mig der boede på 1-2 sal og skulle have mine børn til at sove i haven, ville jeg ikke kunne foretage mig andet end at kigge efter dem ved vinduet hele tiden.

de billige walkie talkier osv. som andre i min MG har haft reagere slet ikke som en baby alarm gør...

nu er jeg selvfølgelig også lidt sippet, men vil ikke have mit barn skal græde x antal tid før arlarmen reagere eller tænk hvis en kat hoppede op i barnevognen, nogen kom og tog barnet eller hvad ved jeg.....

personligt ville jeg aldrig kunne leve uden en god baby alarm og min baby alarm blev brugt meget. også hvis vi var ude hos fx familie så kunne jeg lægge frederik til at sove på 1 salen i et værelse men trygt snakke videre eller spille kort nedenunder uden alle døre behøvede at være åbne og man skulle tysse på de andre for at være sikker på at høre ham.

ved godt vi alle er forskellige, men lige netop en babyalarm ville jeg ikke spare penge på. ifht hvor meget man bruger den syntes jeg ikke 800-1200 kr er mange penge hvis man ganger beløbet ud over alle de måneder eller gange man bruger den.

men selvfølgelig kan du alternativt (som en anden også siger) vente og se om du syntes den er uundværlig eller ej. fortryder du kan du altid købe en eller ønske dig den i dåbsgave.

Mange hilsner Mette

Mor til Frederik 11 dec 06

-og nu med termin 11 maj 2010

Nogen som vil bytte?

haves: drengetøj fra str. 50/56 - 92

ønskes: pigetøj fra str. 50/56 - 92

0
0
Svar på denne tråd

Super Nova...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 15:27

....vinder altså også ved mig.

Jeg har kun været tilfreds med min og den virker som den skal trods ungerne har smidt med dem og gnavet i dem osv....

Kører på 2. sæt nu (der gik 4 år fra nr 1 til nr 2 barn og batterierne var flade=1.000 kroners udgift, så det var ligeså billigt at købe nye på tilbud til 1100 kr) og prøvede imellem de 2 sæt nogle billige walkier fra Harald Skrald hvilket jeg godt kunne have sparet mig.

De virkede faktisk ikke og ungen skulle græde så højt at jeg alligevel kunne høre det indenfor, før den reagerede på lyden

Jeg har haft Super Nova i 7.5 år nu.... God investering efter min mening.

venlig hilsen
RikkeAnd

Victor 14. juli 2002

Mille 20. september 2006

Benjamin 17. februar 2008

....nu Fru Bredahl

Til minde om Krastrup´s Paddock Dancer, Skovgaards Zelle og Sonette
0
0
Svar på denne tråd

husk nu på
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 22:19

at en baby alarm IKKE erstatter direkte opsyn med barnet. Det sker altså at babyalarmer går i stykker uden at man opdager det, så skal du sove imens babyerne gør, så læg dem til at sove inde.

Jeg havde en avent alarm (DYR) der lige pludselig ikke virkede. Den lyste grøn, så man kunne ikke se at den ikke virkede. Og jeg havde sat lille bebs over i stalden fordi der regnede helt sindsygt. Pludselig fangede det, at jeg ikke kunne høre baggrundsstøj. Heldigvis sov pigen stadig, men jeg tjekkede normal aldrig. Indtil den dag.

Babyalarmen skal være en hjælp til at høre barnet bedre. Ikke eneste mulighed.

15/12-09 kl. 20:10.... Tage .... Nu med vinger. Dit liv var alt for kort.

0
0
Svar på denne tråd

Babyalarmer
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 13:33

Jeg invisterede i en Super Nova her anden gang og det har jeg ikke fortrudt. Haralds var dårlig :-( Philips fik vi også lynhurtigt problemer med, så hvis vi bare havde købt Novaen fra starten havde vi sparet 700 kr ;-D. Padwico var også på tale, men en af vores venner købte en sådan og kan nu ikke skaffe reservedele til netop den længere (Den er så 4 år, men alligevel)...

Folk i min mødregruppe har børn på 12 år, hvor deres Nova stadig virker og går noget i stykker kan der skaffes reservedele stadig :-).

Selv med alarm skal man tjekke barnet af og til, min barnevogn er altid synlig fra vinduerne. Tog jeg en lur så blev det i det rum hvor barnevognen stod lige op af det åbne vindue :-).

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

ja her har
Forfatter: 
Dato:  03-04-2010 20:20

vi også startet med at købe de billige. men kan nu se frem til at investere i en dyr model da vi simpelthen ikke har haft andet end problemer.

købt den fra harald nyborg. men den går lige pludselig ud af sig selv trods fuld opladt batteri og fuld signal. ikke så rart og den anden kan jeg ikke lige huske, men købte den i føtex.

den holdte en mdr. derefter gik den i stykker.

så vi overvejer også stærkt en super nova nu.

jane

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde også
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 09:46

super nova og var glad for den. Troede faktisk ikke der var et marked for dem brugte, så havde jeg ikke smidt dem ud..

Vi brugte vores længe.. hvis en af de store unger var syge satte vi den til om natten, så kunne de bare kalde et par gange, eller hvis de faldt i søvn i bilen, så slap vi for at vække dem og slæbe dem ind. Vi sattte bare alarmen til og låste bildøren, så det var let.

Eneste minus var at hvis man bor i et tæt bebygget område, eller betonhus i flere plan kan det være et problem at den mister signalet. Om det gælder for alle typer skal jeg ikke kunne sige.

Jeg syntes du skal prøve at låne en og se om den fungerer i dit hjem inden du køber noget.

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

Billige DAM /Gjøl trolde købes!!! Skal være originale. i størrelsen fra 9- 16 cm. Gerne med tøj.

0
0
Svar på denne tråd

Kate...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 18:14

ja det har jeg desværre fundet ud af - indtil nu eneste minus. den skal jo kunne række 50 m uden/indendørs hvis han er ude og jeg inde ect- men går jeg i opgangen og han ligger i soveværelset er der visse steder den ikke kan trække harj eg opdaget. ÆVS - den rækker ikke langt umiddelbart - MEN det ER en ældre sag jo skal det siges.

Jeg tror nye digitale alarmer er gode.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

400 kr
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 05:03

Vi har den her: www.tojbamsen.dk/ group.asp?group=1021

vi er rigtig godt tilfredse

MVH Tina

Læssetov sælges.

Venter føl efter Rosoff/Carex/Leandro og Leredo/Landtinus/Primus AA

Hoppeplag fra 09 sælges. Smart, feminin og godt gående. 20000,- ...

0
0
Svar på denne tråd

Nå....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 21:37

Nu har jeg lige været ude at købe en ældre Super Nova. Men hvis I kun kan få den til at række 50 meter, så duer den nok ikke her - det er både i byen og med et par etager ned til haven. Nå, men jeg må jo se, om den er brugbar, og ellers er det tilbage til plan A - Ikea eller anden nyere og ikke ret dyr alarm.

Tak for linket, Tina - det er også i min prisklasse, så er helt klart en mulighed :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider