Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Ridebukser
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 20:18

Ja, jeg er så ny på dette forum, eller jeg har i hvert fald ikke skrevet her før, men jeg tænkte at nogle måske kunne hjælpe :-)

Sagen er den at jeg er gravid og jeg ikke rigtigt synes at jeg kan finde nogle ridebukser med plads til maven.

Indtil videre har jeg købt nogle for store ridebukser, hvor der er lidt ekstra god plads, men der er ikke ubegrænset plads til udvidelse, så på et tidspunkt bliver det et problem.

Er der nogle der kender et sted man kan købe graviditetsridebukser eller er der nogle der har haft held med at sætte stof foran eller kiler i siden, på almindelige ridebukser?

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Flere muligheder
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 23:58

Webster som er "herinde" sælger graviditetsridebukser - det er en mulighed.

Jeg har købt noget bredt elastik, fundet et "klik-spænde" (sådan et som nogen gange er på skoletasker som man kan klikke henover maven). Jeg lader så elastikken gå gennem bæltestropperne på mine ridebukser og klikker så spændet. Jeg har en bluse ned i bukserne og en ud over. Det ser måske ikke super charmerende ud men det fungerer.

Nu er maven vokset noget mere og jeg synes at der kommer flere plukkeveer hvis elastikken strammer for meget. Så lige nu er systemet at spændet er klikket når jeg går rundt, ordner stald, strigler og sadler op men når jeg rider, går elastikken bare løst igennem. Jeg har jo stadig en bluse ned bukserne. Jeg regner med med tiden at købe en endnu længere elastik.

Jeg tror godt man sy en form for kile foran i bukserne eller i siden, jeg oplever bare at maven fylder forskelligt når jeg går rundt og når jeg rider så man skal måske kunne spænde kilen ind/ud.

Kh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Ridebukser
Forfatter: 
Dato:  31-03-2010 17:33

Jeg har 14 dage til termin og rider stadig. Min søde mor har sprættet et par ridebukser op i siderne, hvor der så er sat et stykke knaphulselastik i hver side og en knap. Der er så syet et bredt stykke rib på fra den ene side til den anden, som jeg så trækker op over maven. De har kunne justeres, så jeg har kunne passe dem hele vejen igennem.

Håber ovennævnte gav mening :-)

Oldenborgfan

0
0
Svar på denne tråd

Ridebukser
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 08:33

Jeg må bare igang med at lege lidt, der er ikke andet for!

Tænker at jeg vil prøve at sy noget rib i foran, enten en kile i midten eller i hele forstykket og så evt have et elastikbælte, så der er lidt at give af...

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Bukser
Forfatter: 
Dato:  08-04-2010 20:39

Jeg har fået bikset nogle bukser sammen!

Jeg har erstattet forstykket på et par gamle ridebukser med ribstof og øverst lavet en løbegang med knaphulselastik, så de kan tilpasses både nu og senere og det fungerer super!

Jeg skal til stævne i weekenden og prøvede lige for sjov min ridejakke, men jeg tror bare at jeg rider i sort trøje

Hehe, det gik fint med de første to knapper, men de sidste to skulle vist flyttes lidt udover kanten hvis det skulle være rigtig kønt at kigge på :-D

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider