Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hjælp kære ænder, ang amning/gylp
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 12:42

åhhh er lige ved at blive tosset... :(

Min lille tulle pige gylper virkelig meget. Det føelses virkelig som opkast. Men det er bare gylp !!

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal beskrive det. Men hun vil spise tit. hver 2-3 time. Ind imellem spiser hun og er vågen en ½ - 1 time og vil spise igen inden hun kan sove.

Ofte om aftene spiser hun virkelig meget, så ,meget at der bare ikke er mere mad, men hun er stadig sulten.

Hun bevøser næsten aldrig, men gylper i stedet. I store skyller som sagt.

Nævnte for min SP at hun ikke bøvser, men så længe hun prutter var det okay sagde hun.

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, det er virkelig ulækkert, og synd for trunten hvis hun føler sig sulten hele tiden..

håber i kan hjælpe mig lidt

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

bøvsen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 13:00

kan tag sin tid at lære- det tog vores trold en 4 ugers tid ca. Og ja det er da okay så længe de kan prutte - problemet er bar at det kan give voldsomme mavesmarter hvis ikke de kan bøvse og i stedet skal prutte luften ud - I KNOW for vi har et gylpebarn der nu bøvser, men i små perioder ikke kan og derfor skal prutte det hele ud. Og så han godt nok mavepine det bette pus.

Han gylper osse - og det kan man ikke rigtigt ændre på - jo hvis hun lærer at bøvse KAN i være heldige og så blir det måske bedre.

Hun skal bar op på skulderen og hænge i god lang tid efter hvert måltid. Så skal hun nok lære at bøvse hen af vejen. Nogle babyer lærer det faktisk ikke rigtigt før de er 2-3 mdr!

Men som sagt er det ikk = hun holder med at gylpe.

Hvis hun er mere sulten men du ikk har mere mad - så skulle du måske til og supplerer op med MME og flaske?? Hun skulle jo gerne blive mæt.

Nikon-pics4U

Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.

Elsket eller hadet, intet midt i mellem!

Laver du barnedåbskager el ønsker du at prøve?

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 13:10

For mig virker det ikke helt som om hun er mæt, men andre gange spiser hun kun 5 min og så er det det.. Så er lidt fortvivlet.

I dag gylpede hun faktisk samtidig med hun lå og spiste

Hun kommer altid op på skulderen for at "bøvse" Og tager hende ikke ned før hun hikker :D hikken er bevis på der ikke kommer mere gylp :D

Det med at suppler op har jeg da haft i tankerne, MEN da jeg har allergi, anbefaler alle hun KUN får min mælk til hun er 6 måneder ... så det ved jeg ikke lige med..

hun skal til 5 ugers undersøgelse på fredag, så vil forhør lægen om hendes gylp. Og hvis de ikke kan svare på det, må jeg omkring SP til åbent hus. Og så få tjekket om hun stadig tager ordentlig på.

Hun virker ikke som om hun har ondt i maven, hun græder ikke. Kun når hun er sulten...

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde lidt samme problem
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 13:12

Dertil at brystbetændelse pludselig satte min mælkeprod ekstremt ned.

Jeg opdagede det faktisk først ved kontrol vejning, da bebs stadig gylpede og var over en time om at amme.

Så nu suplere vi med modermælkserstatning. Og hun tager godt nok fra!

Dertil er hun blevet noget nemmere i hverdagen! -Og tager på;-)

Hun gylper stadig, men nu ved jeg i det mindste, at hun får hvad hun skal have.

Håber bare at mælken kommer retur i mine bryster, så vi kan trappe erstatningen lidt ned igen. Pt er det ca 2/3 dele af hendes mad.

Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Midtsjælland

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=47&i=1880&...y=desc&e=0

Kvalitets DV'ere sælges, kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

jo jo...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 13:20

det anbefaler man som end- men det hjælper jo ikke hvis hun ikk blir mæt alligevel. Gjorde hun det brude et helt og fuldt måltid hver 3-4 time jo være nok more or less.

Og vedr. gylpen - så tror jeg ikk du skal regne med at få en grund. Nogle børn er bare gylpere - og hos andre kan det hvis de udviser andre tegn senere hen være en del af en sygdom. Men hun vil jo osse gylpe hvis ikke mavsen kan indeholde mere men hun stadig er sulten- hvis hun er ivrig når hun spiser og forsluger sig ect.

Uha her plejer hikke være = endnu mere gylp, el i hvert fald at han gylper minimum en gang mens hikken står på.

Lægen kan osse tjekke hendes vægt - det gør han sandsynligvis alligevel til 5 ugers undersøgelsen så det behøver du nu ikke SPerne til den dag.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

PS....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 13:22

hvis du supplerer op så prøv med grøn allomin der både KAN afhjælpe luft i mavsen samt gylperiet. Det er i 700gs pakninger nu og laves af semper selv nu.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

''''''''
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 13:32

haha du siger da noget stute, selvfølgelig vejer de hende hos lægen

men hvis hun skal have mm skal det være det fra apoteket.

hun sover også fint .. barevognen om dagen tager hun en lur på 3-4 timer og sover til halv 3 ca og igen til halv 6 - 7 om natten...

i det store hele er det mest om aftenen hun virker ekstremt sulten, om dagen spiser hun ikke særlig meget. udover i dag

måske det er problemet.. så måske hun skulle ave mm om aftenen..

men hun gylpr hele dagen, lidt eller meget mad det er under ordnet

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

Vidunderlige uger
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 13:48

Først og fremmest tillykke med din lille pige.

Til det du spørger om, så er det helt normal, at børn vil ammes oftere om aftenen.

De skal tanke op til om natten (også selvom de ikke sover igennem endnu) og når du er træt om aftenen er det også normalt, at mælkeproduktionen er mindre end om dagen.

Nogle vælger her, at supplere med mme, men du kan også bide tænderne sammen og lægge hende til, så ofte hun vil som muligt.

Et bryst er aldrig tomt - ej heller et slapt bryst.

Jo oftere hun lægges til, jo mere mælk laver du til hende.

Dernæst vil jeg anbefale dig at læse/ kigge i bogen der hedder "Vidunderlige Uger" - den omhandler tigerspring og appetitspring.

Tigerspring er (ifølge bogen) forskellige udviklingstrin barnet skal igennem og i disse perioder kan barnet godt være ekstremt omklamrende og forlange tryghed.

Appetitspring er mindre behandlet i bogen, men omkring tigerspringene ændrer de fleste børn deres spisevaner.

F.eks vil ammebørn lægges oftere til eller afviser brystet - det er barnets måde at øge mælkemængde og at vise utilfredshed over, at det går for langsomt - dette går over i løbet af nogle dage (men de er ikke sjove for mor).

Flaskebørn laver samme numre og man kan købe ti forskellige flasker og suttestørrelser uden virkning - det er en fase.

Jeg håber du kan bruge det eller få lyst til at læse i bogen - den gav mig meget trøst og når jeg synes min dejlige unge opfører sig anderledes end han plejer - så har det som regel været fordi, at "tigeren" har været på besøg.

Maria - Voksen begynderrytter med ekspertise i faldteknikker...

Fik fantastiske Kristoffer d. 6. august 2009

0
0
Svar på denne tråd

Fra www.baby.dk
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 13:52

Fandt lige dette:

Amning » Am efter behov

Hvis dit barn i en periode vil til brystet meget ofte - fx oftere end en gang i timen - kan det være et tegn på, at dit barn har brug for mere mælk, og gennem hyppige amninger forsøger det at øge mælkeproduktionen. Det kaldes et appetitspring og kan forekomme på alle tidspunkter af barnets liv.

Særligt tit ses appetitspring i femugersalderen og i tremåneders alderen, men det kan også forekomme på andre tidspunkter. Det bedste du kan gøre, er, at lade dit barn komme til brystet, når det beder om det, og lade det sutte så længe det vil; altså amme efter barnets behov. På den måde producerer du nemlig præcis den mængde mælk, dit barn har brug for. Det kan være lettere at få et slumrende barn til at tage brystet end ét, der er lysvågent.

Maria - Voksen begynderrytter med ekspertise i faldteknikker...

Fik fantastiske Kristoffer d. 6. august 2009

0
0
Svar på denne tråd

gylp...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 13:59

da min søn var ca. 2 mdr begyndte han også at gylpe helt vildt meget. Han havde været forkølet og jeg havde skiftet babs ved hver amning. Problemet var bare at han helt sikkert ikke fik tømt brystet hver gang. Det vil sige at han kun fik alt det tynde mælk, og jeg begyndte at producere en frygtelig masse af det tynde mælk. Så blev han jo nød til at gylpe det op for at få plads til det fede og bede om mere mad, men jeg skiftede jo bryst igen og så kørte den ellers er ud af.

Min SP foreslog at jeg ammede HELT i bund på brystet inden jeg skiftede. I et par uger kunne jeg amme 3-4-5 gange på det samme bryst inden jeg skiftede over til det andet. Efter de der uger havde mælkemængden justeret sig og gylperiet var minimeret en del.

Jeg ammede så meget at det til sidst gjorde helt ondt i brystet, så vidste jeg at der var ammet helt i bund og kunne så skifte.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

*'''''''...'''''
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 14:11

maria: ja det der med hun skifter rytmer har jeg lagt mærke til. I en periode ville hun have md hver anden time. Og det var altså var start til start ikke fra slut til start. Nøj det var træls, man når intet, hun vågnede enda fra sin søvn for at få mad, denne periode varede halvanden uge eller sådan noget.

Men det betød også at hun havde taget 500 g på på 1½ uge :D

Nå, men kan også mærke hun nu har brug for mere mad end tidligere, nu spiser hun længere. Gået fra 10 min - 30 min. Og hun spiser so regl af begge bryster nu. Det kommer an på hvor på dagen hun er ...

Hanne: Syntes det er lidt interasant det du skriver. Hvordan VED du dit bryst er helt tomt? du skriver begynder at gøre ondt.

Jeg bruger ammebrik, så kan se om der ligger mælk i brikkr. Hvs hun sutter og jeg kan se det ikke ligner der kommer mælk i brikken går jeg ud fra det er tomt.

Du skriver du som tider ammede 3-5 gange på samme bryst. Det forstår jeg ikke helt.. Det vil smpelthen sige at i løbet af en hel dag næsten kun brugte 1 bryst, men er der ikke fyldt om igen, når du lagde til igen nogle timere senere?

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

MME fra
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 15:31

apoteket er dyrt MEGET - men det er godt skal det siges. Så vidt jeg ved

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Amning
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 18:14

Hej,

For mig lyder det fuldstændigt som da jeg ammede min datter. Det er helt normalt. Om aftenen ammer man meget, fordi de tanker op til natten - det medfører at du har masser af mælk om dagen = hun gylper.

Jeg er sikker på at din datter har taget rigtig fint på, for gylpen er jo netop tegn på at hun få masser af spise.

Hun sover jo også rigtig godt, hvilket er et super tegn, på et sundt barn.

Lad være med at supplere op, det vil bare gøre det hele værre (efter min mening).

Så fortsæt du bare, og snart er hun inde i en helt alm. rytme igen.

Mht at bøvse, har nogle lettere ved at bøvse hvis du ligger hende på maven over dine ben - og klapper hende let i bagdelen.

Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd

sut efter amning
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 18:42

Har selv ikke den store erfaring med gylp, men vil tilslutte mig, at det er helt normalt de vil ammes ofte om aftenen, det betyder ikke de mangler noget, de skal bare have tanket godt op, så deres mor kan få mere end 2 timers søvn i streg

Mht. gylperiet, så fik en fra min mødregruppe det råd af SP, at hun skulle give barnet sut så snart det slap flasken (brystet i dit tilfælde) for at fortsætte med at lave suttebevægelser, så mælken kom ordentligt ned i systemet, måske det kunne hjælpe jer.

held og lykke med hende

Merete

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 21:52

Stute: Ja det tror jeg på det er. Men bliver det MM skal det være det. Tør simpelthen ikke andet. Udviklede selv allergi da jeg var 5 uger gammel. Og vil gøre alt for hun ikke arver det ..

Lene: Ønsker heller ikke at bruge MM. Så tror jeg det ender med at man trapper længere og længere ned med amning, for det går hurtigere at give en flask osv.

Men var lige på besøg hos min mor her til aften ov vi vejede tullen. I følge hendes vægt har hun taget 700 g på. Så gætter på det nok er omkring de 500 g, det er nok ikke helt hen i vejret. Så det vil sige ½ kg på 2 uger.

Så tyk bliver den lille mus

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

samme problem
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 22:15

vi har samme problem herhjemme, Adda spser og gylper det meste op igen men heldigvis tager hun fint på, men det kræver voldsomt meget mælk.

Jeg prøver kun at bruge et bryst pr amning så det er helt tømt, det har givet lidt mere her om aftenen. det sammen med at jeg har pumpet ud i løbet af dagen det har også sat lidt mere gang i produktionen.

Men hun er meget ulykkelig og har ondti mavsen her om aftenen, som jo nok mangel på bøvser :) så kan hjælpe de små til at lære at bøvse..

Hilsen Amalie

nu med lillepigen født d 3-3 2010

Bred Shilouette springsadel sælges og kvalitets læder kapsun

0
0
Svar på denne tråd

her hjælper
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 08:06

det ofte at lægge bebs på mavsen 10-15 min efter spisning hvis ikk han har kunnet bøvse- ok han kan nå at gylpe en del inden. Men så får han da ikk ondt i mavsen over ikke at bøvse i det mindste - el hvis man sætter baby op mens man holder baby undeer armene (ja el for den sgas skyld bare har hun/ham hængende lodret i luften(forstå mig ret))*LOL*

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

D-dråber
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 08:22

Ville lige sige til Amalie, mavesmerterne kan også skyldes D-dråberne (hvis I altså er startet op på dem endnu), der er nemlig en del børn, der ikke kan tåle kokosolien d-dråberne er i, dem kan man så give ACD dråber i stedet. Man kan teste om det er det ved at springe dråberne over et par dage, hvis det hjælper, så er det nok dem, der laver ulykker.

Mvh

Merete

0
0
Svar på denne tråd

Kylix...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 08:58

det er rigtigt - dem er vi nemlig ikk på længere heller. Vi gik over på acd dråber af den grund for det gik ikk længere da han blev 2 mdr... Og man kan så vidt jeg er orienteret ikk længere få D dråber uden kokosolie mere.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

for meget mælk
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 09:04

jeg ammede simpelthen til brystet var helt fladt og slatten og det gav sådan en prikken i brystet når han suttede.

Det er rigtig nok at jeg nogle gange ammede næsten en hel dag på samme bryst. Det nåede ikke at fylde helt op igen og slet ikke af den overflod af tynd mælk som jeg havde. Efterhånden faldt mælkemængden jo.

Den måned hvor han sov fra 20-4 og jeg kun ammede en gang om natten måtte jeg malke ud om morgenen inden jeg ammede fordi jeg havde alt for meget mælk. Kunne heller ikke holde ud at gå rundt til han skulle spise på det bryst som ikke var spist på om natten.

Har du snakket med din SP omkring det? Tænker lidt om hun får suttet ordentligt i bund med suttebrikkerne?

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 11:40

Jeg ville nok forsøge mig uden brikkerne. Det kan sagtens være pga dem at hun ikke får den naturlige mængde i forhold til hvor meget hun sutter, og derfor kan der dannes så meget luft i maven at mælken kommer retur i stedet for at blive hvor det skal.

Man kender selv den mærkelige fornemmelse man får i maven når man tygger meget tyggegummi - især når man samtidig er sulten. Det må give samme ubehag hos babyer hvis de sutter uden der kommer tilsvarende i maven.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 20:12

Hanne 1000 millioner mange gange tak for dit råd, tror virkelig du har fat i noget der. Har forsøgt lige siden dt indlæg. Der har kun været 1 skylle siden i går ved 14 tiden og det var i dag ved 12 tiden. Og det var fordi hun startede på nyt bryst. :D :D så jeg er optimistisk

Men nej har ikke snakket med SP, for problemet var der egentlig ikke da hun sidst var her. Har sagt hun ikke bøvser, men så længe hun pruttede var det fint. Det stor gylperi er først startet her den sidste uges tid. Så hjælper dit lille råd ikke tager jeg til det der åben hus hos SP´erne. Kan ikke lide min Sp så har ikke lyst til at ringe til hende.

Heldigvis flytter vi til en anden del af byen, så skal kun se hende en gang mere :D

Tante: kan ikke undværre ammebrik. Har forsøgt, men hun kan slet ikke få fat. Prøvede at lade hende sutte med brikken, derefter fjerne den, men hun suger 2 gange og så kan hun ikke få fat igen.

Men hun døjer ikke med ondt i maven. Hun er ikke en pige der græder andet hun er sulten eller død træt.

Stute: der findes d-dråner uden kokos. Jeg har købt nogle. da jeg selv er allergisk over for kokos, så ville gerne undgå at give hende det også ...

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

skøn tråd
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 20:27

Det er dejligt at vi er flere med disse problemer, jeg har nu prøvet at få Adda til at bøvse og med stor succes, så mange tak for de gode råd..

Men men jeg har stadig store problemer her om aften men nu tror jeg at det måske er en mave influenca som er undervejs, da min mave er lidt mystisk og kæresten lige har haft den. Hun har ikke reageret på d vitaminen men måske skulle jeg prøve at købe nogen andre og se om det hjalp, især da jeg har voldsom nikkelallagi og der er en del i kokos. MiniBailey ?Shetter? hvor har du købt dine ??

Hun har godt nok en sart mave det lille pus og det er voldsomt svært at vide hvad man kan spise og hvad jeg ikke kan spise:(

Hilsen Amalie

nu med lillepigen født d 3-3 2010

Bred Shilouette springsadel sælges og kvalitets læder kapsun

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 20:33

Amalie: de er bare købt på apoteket, bad dem om at finde en uden kokos så hun var i gang med at læse på den alle.

Den jeg har hedder <multi tabs.

I følge beskrivelsen skulle den være uden kokos :D

Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia

13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd

glad for det hjælper
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 15:33

jeg er super glad for det hjælper dig. Er spændt på om det fortsætter, du må meget gerne opdatere.

Jeg var selv lidt skeptisk i starten da min SP sagde det og tænkte...jajaja det kan da ikke passe. Og hvordan hulen ved jeg at brystet er tomt. Men det fandt jeg ud af.

Utroligt det skal være så svært at amme. Man tror det bare lige er vupti og når så produktionen er oppe så køre det.

Men næææ nej, synes det går op og ned hele tiden og hvis han er syg så skal jeg virkelig tænke mig om så brystet bliver tømt hver gang. Han spiser jo nok mindre af gangen.

Men du må nok regne med det godt kan tage en uges tid inden produktionen har rettet sig. Det tog godt nok lang tid for mig, men jeg havde også voldsom meget mælk.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider