Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

børneopsparing
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 20:22

ja er nysgerrig.: Hvor meget sætter af til børneopsparing pr mdr?

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

bbjhbb
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 20:23

og hvor gammel skal jeres børn være før de bliver frigivet

0
0
Svar på denne tråd

opsparing
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 20:23

100 kr om måneden. Vi er ikke millionære og vi har snart to at betale til.

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 20:26

Vi sætter hver 100kr fra om måneden. Dvs. 200kr. om måneden. Det kan godt ske at det bliver halveret på et tidspunkt. Engang kommer der jo nok flere der skal betales til ;)

Vi har spærret børneopsparingen til Frida bliver 21. Til den tid håber vi at hun vil bruge den fornuftigt. Har selv en veninde der fik den som 18 årig og hun klattede dem væk på ingenting - hvilket jeg synes er ærgerligt, men selvfølgelig ikke sikkert alle 18 årige vil gøre. Jeg selv får først min til august når jeg bliver 21. Jeg er egentlig meget glad for at jeg først får den nu.

Mvh. Fie

Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

Skriv for mere information

0
0
Svar på denne tråd

Vi sætter...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 20:39

250 kr ind pr. barn pr md (dvs. 750 kr i alt)

Nogen gange ryger der lidt ekstra ind på enten deres børneopsparing eller alm. konto - hvis der dukker uventede penge op ;-)

De er bundet til de er 18 år - men vi har valgt at de ikke skal vide, at pengene er der før deres 18 års fødselsdag.

De får heller ikke lov at bruge dem på hvad som helst - har de ikke et fornuftigt formål når de er 18 - ja, så bliver de stående.

Pengene skal bruges til at flytte hjemmefra, uddannelse, længerevarende udlandsrejse eller andet i den stil.

TinaR

Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205

og Bertram 250108

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 21:25

Vi har både en børneopsparing og en alm konto til Niklas, da man kun kan betale max 3000 pr år på en opsparing samt 36000 i hele bindigsperioden. Og da mormor gav de første 3000 i dåbsgave har vi også oprettet en, hvor fx alle børnepenge går ind, men den har så et hævekort, så vi kan bruge penge derfra, når der skal købes større ting, eller vi mangler lidt til det daglige budget.

Men et decideret beløb har vi endnu ikke aftalt, og den er bundet til han er 21.

Venlig hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Børneopsparing.
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 21:59

Vi sætter 500,- ind om måneden på hver barns konto.

De har så to konti hver da der jo er loft på børneopsparingen.

Pengene skal gå til uddannelse og lejlighed til den tid.

0
0
Svar på denne tråd

Opsparing
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 22:30

Vi har 2 børn. De har hver 2 konti

1 bundet opsparing til de er 18år samt

1 opsparing, som skal bruges til konfirmation

Hver opsparing sættes der 100kr ind på pr. md. dvs. 400kr pr. mdr.

Desuden sættes der 250kr ind på hver af kontoerne når der kommer børnefamilieydelse dvs. 1000kr pr. 3.mdr i alt pr. konto pr. år = 2200kr

Hvis de får penge i fødselsdag/julegave så bliver de ligeledes indsat på den "bundne"

Når man sådan lige reflekterer over det, så er det jo egentligt ret mange penge pr. år. 8800kr i alt.

Vi har valgt at lave konfirmations opsparingen, da det som ofte er en ret stor fest og mange penge der skal bruges, så er det jo rart, at man har tænkt over det, fra starten af deres liv. Vi har ikke taget stilling til endnu, om vi fortsætter indbetalingen derefter. Det kunne måske også være rart, at der igen var lidt til når de bliver 18år, der skal jo nok også være en lille fest. Det er så langt ude i fremtiden, at vi endnu ikke er kommet så vidt.

Med venlig hilsen

Charlotte Dalgaard

Mor til

Emily 180907

Elliot 180709

Jeg har en masse brugt babyudstyr til salg, skriv en PB hvis du lige står og mangler noget.

0
0
Svar på denne tråd

i øjeblikket
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 22:48

... sætter vi ikke noget månedligt beløb ind, men det kommer nok, når vi begynder at tjene menneskepenge :-)

Der er jo i øvrigt loft på hvor meget der kan indsættes om året, hvis ikke du er opmærksom på det :-)

Emma får sin børneopsparing, når hun fylder 18

0
0
Svar på denne tråd

Vi sætter
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 01:56

400kr ind om måneden til Adrian. Han har to kontier, en børneopsparing (der er dog loft på 3000 om året, så den blev fyldt ved dåben) og derudover en børnebørnsopsparing hvor pengebeløb fra bedsteforældre + det månedlige beløb fra os går ind. Den kan hæves, når Adrian er 21 år.

Derudover har han en studiekonto, som kun kan bruges til bøger fra hans 18. år.

Vi er begge studerende, så de næste par år bliver beløbet ikke højere. Får vi mulighed for det vil vi dog gerne sætte lidt mere af hver måned!

Sidst, men ikke mindst, har hans morfar oprettet et lille særskilt konto hvor han sætter 1000kr ind om året. Den bliver frigivet når han er 18 og må bruges til at forsøge tilværelsen som teenager :-)

Mvh. Juliette

Vil du til tops? Talentfuld og smuk dressurpony kat. 1 sælges - Se Her

Mor til verdens dejligeste lille prins som kom til verden d. 28-07-09

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 08:41

Her sætter vi begge 200 kr. ind om måneden, farmor sætter 100 kr. ind hver måned - altså går der fast 500 kr. om måneden ind.

Dertil kommer det løse, jeg sætter ofte 500-1000 kr. ind, i slutningen af måneden - hvis jeg synes der er overskud til det.

Der er intet loft, på børneopsparingskonto her i Sverige.

Vi har ikke låst pengene - men eftersom vi har disponeringsretten over den, så er det også os der bestemmer.

Pengene bliver frigivet, den dag vi mener at NU, behøver han dem.

Ved fx. uddannelse og bolig - dog er vi også åbne for, at nogle af pengene, kan bruges til en rejse, bil eller lign. De kommer helt an på, hvorfor han ønsker disse ting.

Live your life to its fullest potential...
Mor til Oscar 18-09-09

0
0
Svar på denne tråd

jfkejfkqjfkqw
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 09:14

tak for de mange svar. Jeg selv sætter 100 ind til hver af ungerne i pr mdr. Menere de er bundet til de er 21 år.

Men egentlig en god ide at tage et ekstra beløb når børnepenge kommer, lige som jeg også synes at det var en god ide med at lave en opsparing til konfirmation.

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 09:54

der er godt nok nogen der sætter meget ind ;o)

vi sætter pt 100 kr ind om måneden, vi startede med 200 men da bedsteforældre brokkede sig over at så var der ikke "plads" til de kunne give noget til opsparingen, så satte vi det ned, havde ikke lige overvejet at man jo bare kunne lave 2 konti til ham he he...

men det er også fint nok synes jeg, 100 kr om måneden bliver jo også til mange penge... altså seriøst selv var min børneopsparing kun på ca. 7500 kr da jeg fik den udbetalt. og jeg har aldrig set børneopsparingen som nogle penge der skal finasiere lejlighed og bil, det er i mine øjne ikke noget forældrene skal betale... mine egne blev brugt til tilskud til min hest, og så havde jeg en bedsteforældreopsparing også og de blev brugt på kørekort. og det er noget i den retning jeg forestillede mig at opsparingen kunne bruges til.

marcus opsparing er indtil videre bundet til 18 år, men det står åbent og vi ændrer det muligvis til 21 år..

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

150 kr i alt
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 10:05

Vi sætter 100 kr ind til hver af drengene og mine forældre sætter 50 kr ind til hver af dem pr. månede.

Vores er låst til de er 14, planen er at hvis vi ikke har penge til at holde konfirmation, bliver deres opsparinger brugt til det, men har vi penge får de dem når de er omkring 18 år.

Altså drengene skal ikke vide de har en børneopsparing :)

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Herhjemme...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 12:20

Herhjemme vokser pengene ikke på træerne så vi sætter hver især 100 kr ind på Liams konto hver måned, og så hvis der er penge til overs af børnepengene ryger de også ind, ligeledes gør pengegaver fra vores egne fødselsdage også.

Den bliver frigivet når han bliver 21, ligesom Mortens og min egen gjorde det i sin tid, når man er 21 mener jeg man er bedre til at administrere den forholdsvis store sum, der tilsidst står på kontoen :)

Mvh Line

- Med lille Liam på armen.

24-11-09

0
0
Svar på denne tråd

Opsparing
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 12:44

Herhjemme sætter også vi 100 kr ind i mdr, på alle 3 kontoer. Mener at den er spærret til de bliver 21 år. De har så også en konto hver ved siden af, hvor vi sætter lidt ind engang imellem og hvor de selv sætter penge ind, hvis de fx er ved at spare op til noget stort

Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

Børnepenge
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 19:42

Vi indbetaler 3000 kr. i januar måned på Karlas børneopsparing. Det er maksimum pr. år, og det passer jo med, at der kommer børnepenge i januar + det er kort efter jul, så som regel er det nok ikke lige i januar, vi mangler mange ting til hende.

Det bliver det samme med nummer to.

Penge fra bedstefoældre osv. bliver sat ind på hendes almindelige konto, som hun kan hæve af, hvis der er noget, hun vil købe (altså, når hun bliver lidt større).

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

opsparing
Forfatter: 
Dato:  21-03-2010 20:29

Vi sætter 3000 kr. ind på vores to børns konto hvert år i december. Derudover har de en mindre arv fra deres farmor på en anden konto. Forestiller mig, at de skal have pengene når de flytter hjemmefra.

Mange hilsner fra

Gry

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 11:21

Når der kommer børnepenge sætter jeg 1000, de første tre gange på et år, og den sidste 600.. Mere må der ikke indbetales på børneopsparingen.. Den er pt spærret til 14 år..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider