Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

diarre
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 16:17

hej har virkelig brug for lidt hjælp nu. Vores søn har haft noget diarre i 4 dage nu, og han spiser ikke ret meget, kun om morgen, men de andre gange spiser han kun lidt, og så hyler han og skriger, når han får flasken, han har ellers spist godt i 14 dage, men nu har det vendt sig, men det er nok pga maven. Vi prøver også på at få lidt væske i ham, men det er ikke altid det er lige nemt. Er godt frustreret over det, da man selvfølgelig frygter at han skal tabe sig. Hvor lang tid ville en sådan diarre tage, inden det går over. Håber i kan hjælpe os, da det er virkelig frustrende, at man skal få at få noget mad i ham

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 16:26

Tja, alt efter hvad diarreen er kommet af kan det tage noget tid. Men jeg ville nu alligevel ringe til lægen og høre. Det er jo ikke nemt når det er de små der er syge.

Mvh. Fie

Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

Skriv for mere information

0
0
Svar på denne tråd

diarre
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 16:27

jeg har haft en maveinfektion, så det er vidst derfra det er kommet, men det varede ikke kun i nogle timer

0
0
Svar på denne tråd

Bumbum
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 19:09

Hvis han heller ikke vil tage væske til sig, ville jeg kontakte lægen.. Mad skal de nok indhente, som en læge sagde til mig, men væske skal de have..

Venlig hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

virus...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 19:37

for ca 3 uger siden havde marcus en virus der gjore at han havde meget diarre og kastede op, det varede fra mandag til søndag, torsdag aften ringede jeg til vagtlægen fordi jeg var bekymret, han ville ikke rigtigt spise eller drikke, var mere og mere dvask for hver dag, sov rigtigt skidt og havde tabt sig 700 gram. eneste svar han kunne give mig var at så længe han selv kunne sidde, og at han godt ville lege lidt selv ville de ikke gøre noget, medmindre det varede mere end en uge... tak for hjælpe!!!! synes det var virkeligt dårligt, som bekymret mor med et meget slapt barn på armen er det bare ikke det man har lyst til at høre..

marcus var 10 mdr og tabte lige knap 1 kg inden det gik den rigtige vej igen...

sker det igen ringer jeg til min egen læge og forlanger at de gør noget!!!

men altså til dig vil jeg sige er du bekymret så ring til lægen og få en tid, og gør du ikke det skal du huske at det må max tage 1 uge!!

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Bellstar
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 21:15

sker det igen ringer jeg til min egen læge og forlanger at de gør noget!!!

Og hvis de ikke kan gøre noget?

Diarre er jo ikke en sygdom men et symptom, det kan vare kort tid og lang tid.

Vi har lige været igennem 1 uges tyndskid, synes det var lang tid, men jeg ville have ham 100% rask inden han kom tilbage i institutionen.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

her....
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 21:25

fik vi mavevirus på besøg- det avrede en lille uges tid med hyl, mindre søvn, mindre mad etc. han havde RIGTIG ondt i mven. hold øje med feber - er deri kke feber blir der intet gjort.

Prøv med kamillethe med sukker i - det ligger sig som en smertelindrene hinde på tarmene på de små.

Nikon-pics4U

Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.

Elsket eller hadet, intet midt i mellem!

Laver du barnedåbskager el ønsker du at prøve?

0
0
Svar på denne tråd

arose...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 21:54

de kan jo selvfølgeligt ikke få det til at gå væk, men de kan evt. indlægge barnet og derved give mere tryghed for forældrene, de kan give væske når både mad og drikke kommer ud lige så hurtigt som det kommer ind, i værste tilfælde kan de jo også give sondemad...

ikke at jeg siger det var det der skulle til ved marcus dengang, men vi var som forældre meget bekymrede og ønskede nok mest at en proffessionel ville kigge på ham og afgøre om der skulle gøres noget da han var meget skidt, men heldigvis tog det jo ikke den uge som det max måtte, så det er vi jo kun glade for.. ;o)

og det med en uge, ja så bør man kontakte læge og få en til at kigge på barnet, det var det vi fik at vide når det er så lille et barn vi snakker om.

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

vi var ved
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 22:21

vagtlægen på dagen - for på trods af han ikke havde feber ville de lige se ham da de fik at vide hvordan og hvorledes de tre foregående dage.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

1 uges diarre
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 22:27

og det med en uge, ja så bør man kontakte læge og få en til at kigge på barnet, det var det vi fik at vide når det er så lille et barn vi snakker om.

Det er vel igen en individuel vurdering, er barnet friskt, feberfri, smertefri og indtager mad og væske er der vel ingen grund til bekymring.

Min søn var frisk nok, men han var jo stadig en smittefabrik som ikke skal i kontakt med andre børn.

de kan jo selvfølgeligt ikke få det til at gå væk, men de kan evt. indlægge barnet og derved give mere tryghed for forældrene, de kan give væske når både mad og drikke kommer ud lige så hurtigt som det kommer ind, i værste tilfælde kan de jo også give sondemad...

Hmmm, indlæggelse som tryghed for forældrene... Altså ville det ikke være bedre at bruge de ressourcer på børn der er virkelig syge, cancerafdelingen fx. Er barnet så sygt at det skal have sondemad er der ingen tvivl om at det skal indlægges, men fordi forældrene er bekymrede, det synes jeg egentlig ikke.

Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

arose...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2010 22:31

enig - netop derfor spurgte vi osse efter at tag hjem fra børne afd. fordi vi optog plads og de var overbelagte - vores dreng var ikke syg her da vi var indlagt jo, men skulle blot gennem div prøver- den ene dag skulle han slet ikk noget dernede. Det avr ikke plads vi ville optag når andreh avde brug for den og vi bor et kvarter væk og sagtens kunne kære derned dagen efter- og det gav de os ret i.

Tryghed kan man vel osse få ved at tag et besøg hos egen læge- el snak med denne vedr barnet og sygdommen. Denne må jo indlægge hvis denne finder det nødvendigt. Og kan ellers berolige.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

arose du misforstår mig vist
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 08:05

jeg bliver tydeligvis misforstået!!!

jeg siger jo ikke at barnet skal indlægges og der skal gøres et kæmpe nummer ud af det..

det jeg prøver at sige, er jo at som du selv siger AROSE, at hvis barnet er så skidt at det hverken spiser drikker eller vil andet end at hænge så KAN man evt. gøre noget ved det, og ja det er da kun i sidste ende.

desuden skriver jeg jo også

ikke at jeg siger det var det der skulle til ved marcus dengang, men vi var som forældre meget bekymrede og ønskede nok mest at en proffessionel ville kigge på ham og afgøre om der skulle gøres noget da han var meget skidt, men heldigvis tog det jo ikke den uge som det max måtte, så det er vi jo kun glade for.. ;o)

her menes (hvis det skulle kunne misforståes) at vi som forældre var meget bekymrede for ham, og ville gerne have haft den tryghed at en læge havde kigget på ham, og fortalt os at vi godt kunne blive hjemme!!!! frem for at en læge dissede mig i telefonen og på det nærmeste sagde jeg var en pylremor, så det er også det jeg mener med at jeg ville forlange at der blev gjort noget, altså at jeg som det mindste kunne få en tid hos lægen hvilket jeg ikke kunne når det "bare var det"!!!

og igen den med en uge!!!

ja jeg fik det at vide, ved da ikke om andre ville få det samme at vide, han sagde bare at normalt siger man en uge for de vil tage et så lille barn ind, men hvad ved jeg, jeg er ikke læge og siger bare det jeg har fået at vide..

nu gik det jo selvfølgeligt godt med marcus, så nej der var ingen grund til bekymring, men han spiste og drak jo netop ikke, var meget slap og sov det meste af tiden væk, ville ikke rigtigt andet end at hænge på mig når han var vågen, og for den sags skyld også når han sov, han tabte sig næsten 1 kg på under en uge, og da han jo kun vejede lige knap 10 kg og kom ned under 9 kg var det jo en ret drastisk vægttab.. så set ud fra det synes jeg der var grund nok til hvertfald at de ville kigge på ham!!! men igen det gik jo godt og han har snart taget det på som han tabte... måske ER jeg bare en pylre mor, men jeg har ikke prøvet det før, og derfor kan det være skræmmende at se mit barn sådan...

jeg må jo have trådt dig over tæerne eller noget, hvilket overhovedet ikke har været min mening, det beklager jeg da, men laver man et indlæg herinde om hvad man bør gøre, er det vel meningen man gerne vil have svar, og jeg gav bare det svar jeg selv havde fået dengang... undskyld mange gange hvis det ikke falder i alles smag...

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

iøvrigt
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 08:25

så synes jeg det er helt okay at tage til lægen med sit barn hvis man er bekymret, ja det kan godt være man optager tid, men det giver en tryghed at hvide der ikke er noget, eller at finde ud af hvad det er, så i mine øjne bør man altid kunne få en tid hos lægen..

men giver jer klart ret i at er der ingen grund til det, skal man selvfølgeligt ikke optage unødigt plads på sygehusene, og det har jeg heller ikke sagt tidligere, sagde bare at det kunne være en mulighed hvis det står slemt nok til...

men i det her tilfælde med "Pia 5 (stella)" og hendes søn, lyder det til at det er tiden der skal hjælpe hende, evt et besøg hos lægen hvis det bekymrer hende meget...

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

jamen for
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 09:24

hulen så ring dog til din alment praktiserende læge og ORLANG at vedkommende ser på det bette pus. Det er jo sådan set det eneste du reelt KAN gøre.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

hvis det er mig
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 09:51

du tænker på Stute.

så er der jo ingen grund til det nu da han jo ikke er syg mere ;o)

og det gjore jeg dengang, snakkede med en vagtlæge torsdag aften og min egen læge fredag, men fik bare besked på at når jeg havde fået den melding fra vagtlægen, skulle jeg bar rette mige efter det, og det var jo også godt nok, det var jo ikke det, men ville gerne have haft et kig på ham, og rigtigt det skulle jeg så bare have forlangt der, men det er jo for sent nu, og til en anden gang vil jeg gøre det ;o)

men for søren da der er vel ingen grund til at gøre en masse ud af det med min søn som er overstået, det var bare et eksempel, og jeg er nok mere pylremor end de fleste herinde så ;o)

det her indlæg handlede jo slet ikke om mig, så skal vi ikke bare vende tilbage til det egentlige spørgsmål, nemlig hvad pia skal gøre???

hvilket hun så måske har fundet ud af nu he he...

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

hospital, vagtlæge egen læge.
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 09:57

så synes jeg det er helt okay at tage til lægen med sit barn hvis man er bekymret, ja det kan godt være man optager tid, men det giver en tryghed at hvide der ikke er noget, eller at finde ud af hvad det er, så i mine øjne bør man altid kunne få en tid hos lægen..

Ja selvfølgelig skal man kontakte sin læge hvis man er i tvivl om noget, det er klart og, ja, man burde kunne få tid hos lægen med det samme, det er så desværre et problem mange steder. Når det så er sagt, så er der jo milevid forskel på at kontakte sin læge og blive indlagt på hospitalet.

Vagtlægen derimod, ringer man altså ikke til med petitesser som sagtens kan vente til lægen har konsultation og rent praktisk er diarre en ting man tager med egen læge.

Pludselig opstået opkast, HØJ feber, kramper og andre pludselige symptomer er vagt/natlæge sager. Hvis alle ringer ind med småting tager man tid fra de virkelig grimme sager.

Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

det var nu osse
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 10:27

Pia den avr henvendt til.

Arose: Vi ringede til vagtlægen fordi det havde stået på i tre dage, troldeungen spiste så eks kl 22 tre timer senere VILLE ha været madtid igen MEN tre timer senere faldt han endeligt i søvn og sov så indtil kl 10 næste dag - SÅ ville de se ham selvonm han ikke havde feber ect - så jo det kan være nødvendigt hvis de ter efter kl 16 fredag til og med søndag/natten til mandag det står på jo.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Stute...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 11:21

Nu påstår jeg ikke at man ikke må ringe til vagtlægen...

Nu tror jeg faktisk jeg er en relativt ubekymret mor, måske, jeg kigger på den almene tilstand hos barnet og sammenligner det med normalen i den givne situation.

Jeg har aldrig haft brug for at ringe til vagtlægen, selvfølgelig har han haft feber, men der har altid været en grund, så jeg har ikke bekymret mig om det, men sørget for at køle ned eller varme igennem alt efter kropstemperaturen.

Det betyder IKKE at man ikke skal ringe til vagtlægen hvis det er nødvendigt, men jeg synes også godt lige man må slå koldt vand i blodet og lige finde ud af om der er nogle eksterne faktorer der gør at barnet har det dårligt - vaccine og tænder fx.

Og når det så er sagt, så er jeg hysterisk bange for store sygdomme, den kære Nanna herinde har fx. måttet skrive en længere symptomforklaring til mig på et tidspunkt :D Tak Nanna.

Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

bare rolig
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 11:24

det er heller ikke sådan jeg opfatter det - jeg forklarer bare vores situation da vi måtte gøre det for en sikkerhedsskyld - fordi jeg avr lidt uklar på om det var henvendt til mig el alle

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Nej nej
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 11:27

Ikke direkte henvendt til dig, bare generelle overvejelser ;)

Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

det regnede jeg osse
Forfatter: 
Dato:  12-03-2010 11:36

med - men ville lige for en sikkerhedsskyld du ved

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider