Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvad når i bliver gravid?
Forfatter: 
Dato:  01-03-2010 15:27

Nu skal jeg jo ik har barn liiiige nu, meeen der kommer ik til at gå mange år..

Tænkte hvad gør i med jeres heste når det er tid til at få barn? hvor længe under graviditten rider i? og er det farligt (skal siges jeg har den roligste hest og aldrig 7-9-13 røget af)

og hvad så når i har født, giver i hesten en pause imens i er kommet til fods igen.. skal siges salg ville jeg aldrig.. men mere om man til den tid skal finde sig en part 24/7 næsten eller om man bare skal sige så får den ½ års tid fri..

jeg synes ik jeg vil flytte hende nemlig når den tid kommer, det synd. Hun kommer jo ud hver dag, og min mor ville evt. kunne ride lidt hygge bestemt ik dressur :-)

fjordhesten, den kan og den vil!

Se min profil for at se en skønhed uden lige!
0
0
Svar på denne tråd

sabrina---
Forfatter: 
Dato:  01-03-2010 15:46

Tror der er nogle tråde om det inde på "ve ble og det der følger.." :)

Jeg kender flere der red hesten, helt op til fødslen, men det er meget individuelt fra person til person alt efter hvordan graviditeten påvirker din krop..

Mvh.

L Nielsen.

Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  01-03-2010 16:08

Da jeg blev gravid red jeg indtil jeg ca. var i 20. uge. Derefter synes jeg egentlig det blev ubehageligt og jeg ville ikke risikere noget - på trods af enmeget rolig hest.

Nu er min datter blevet et halvt år. Ja, hesten den står da stadig i stalden og i sommers var jeg da på ryggen af de nogle gange. Nu er den så også med føl så jeg har ingen dårlig samvittighed. Men jeg har slet ikke samme tid og muligheder som før, hvilket jeg sagtens kan leve med.

Om man har tid til hest kommer an på hvordan barnet er, hvilken indstilling manden har og hvad man selv kan klare. Baby er som sagt nummer 1 nu!

Min kæreste er selvfølgelig på arbejde. Når han kommer hjem skal der fodres dyr m.m. Så jeg har ikke tid til at skulle ride. Det der med at ride når baby sover i barnevognen vil jeg aldrig gøre!!! Tænk hvis der skete noget. Derfor er det med heste pt. en smule på standby. Det bliver til lidt fodring, striglning m.m. når baby sover, men ikke meget andet.

Dog forventer jeg at min kæreste vil tage mere over på et tidspunkt så jeg igen kan få tid til at ride. Evt. om aftenen når vi har spist... men nu må vi se :)

Og du finder ud af til den tid hvad der er bedst for dig...

Mvh. Fie

Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

Skriv for mere information

0
0
Svar på denne tråd

Tjah ...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2010 19:01

Da jeg blev gravid med mit 1. barn, red jeg indtil jeg fødte og var på nakken af krikken igen 2 mdr. efter, jeg havde intet ubehag, men da jeg blev gravid med nr. 2, stoppede jeg ret hurtigt med at ride da ubehaget blev for stort.

Tror det er meget individuelt, hvordan man har det og hvor pylret man er. Da jeg ventede den første var min hest i topform og jeg ville meget nødigt gå glip af undervisning og stævner men da jeg flere år efter fik nr. 2 var min hoppe begyndt at blive ældre og trappet ned i arbejdsmængden, så på den måde forsømte jeg ikke noget. Hun (hesten) blev aflivet pga. alder da min yngste datter var 4, de sidste 5 år af hendes liv lavede hun ikke det store og det gjorde jeg heller ikke mht. ridning ;)

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

Ridning ....
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 08:41

Nu er min hest heldigvis en 3 års ispind - så jeg kan med god samvittighed lade ham gå i løsdriften og nøjedes med at pusle om ham ..

Kæresten håndterer ham lidt fra jorden, da han faktisk er noget mere pylret på mine vegne end jeg selv ... ;) ...

I weekenden var vi på 2½ times islænderridt (på turheste) og der var ingen problemer men jeg er jo også kun 17 uger henne endnu ..

Har dog ingen planer om at sætte ridningen helt på standby - tager af og til en hyggetur på svigerfars følhoppe uden problemer..

Får et par kommentarer ind i mellem om at det er alt alt for farligt at ride.. Men jeg kører jo også bil hver dag - der kan der da også ske uheld .. Jeg kan falde ned af en stige på arbejdet, jeg kan snuble over en kantsten, hundene kan hoppe uheldigt op i maven på mig og 1000 andre ting.. Hvis man hele tiden går og tænker på alt det der kan gå galt, så får man dælme en lang og træls graviditet ..

Syntes man skal vurdere det hen af vejen ... Både ud fra hestens temperament men også ud fra hvilke gener man evt får .. Ikke to graviditeter er jo ens - så bare fordi veninden ikke red betyder det jo ikke du behøver lade være hvis du ellers har det godt med det...

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Bumlelum..
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 08:56

Jeg er helt enig med dig ManEater...

Jeg er selv 15 uger henne, og jeg har absolut ingen planer om at sætte ridningen på standby. Jeg rider min gamle rolige hoppe, som ovenikøbet er i fol, så hun skal nedkomme her sidst i maj, og derefter må jeg se om jeg kan klare at ride :)

Har ligeledes en unghoppe på 4 år, som jeg virkelig savner at sidde på ryggen af. Hun blev tilredet sidste år, og var noget så sød, men jeg har lovet manden, at jeg ikke rider hende, der er ingen grund til at risikere noget, ved at sætte sig op på hende, når ikke hun er helt sikker endnu..! Så, når jeg har født, regner jeg med at vi for alvor går igang med ridningen på hende.. Indtil da, har jeg fået en veninde til at holde hende ved lige, så ikke hun glemmer alt hvad hun har lært..!

Stutteri Vica - Avl og salg af welsh sec. D

v/ Vicky Stolberg og Camilla Alring

En gang Welsh, altid Welsh.....

Nu med en lille guldklump i maven, der har meldt sin ankomst d. 23/08-10...

0
0
Svar på denne tråd

ridning og gravid
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 09:06

jeg red en eneset gang da jeg var få uger henne. Ellers red jeg slet ikke under graviditeten. Jeg håndterede også kun hestene i det helt små. Kæresten klarede mange af opgaverne. Jeg turde ikke løbe en risiko.

Altså at strigle og nusse var fint nok, men f.eks. at lukke heste ind passede jeg godt på med.

Da han begyndte på grød ville jeg have været klar til at komme ud at ride, men der har jo så været så meget sne og is at det har været umuligt.

Det er svært at sige hvor emget man kan som højgravid. Nogle kan næsten ikke komme ud af sengen og andre muger ud lige til sidste dag. Det kommer an på graviditeten.

De første måneder efter fødslen vil jeg nok ikke sætte næsen op efter at passe hesten selv. Men det er jo igen meget forskelligt hvad man kan og vil.

Hanne

Mor til Villads musen født 0708-09

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 13:08

jeg stoppede rimelig tidligt med at ride til trods for at jeg fik undervisning osv... men ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis der skulle ske noget... min svigerfar og kæreste satte nogen punkter op for mig som fik mig til at indse det... jeg har gårdens mest idiotsikre pony så det er ikke fordi faren var overlagt... jeg muger stadig selv og ordner ham... jeg har så fået mig en rigtig god part som rider ham to gange om ugen samtidig med at min veninde rider ham nogen af de andre dage (plus undervisning) og så overtager hun ham helt med pasning osv når jeg går i fødsel... hun støtter mig super MEGET og er fuldstændig rolig over det... havde jeg ikke fået sådan et tilbud tror jeg godt det kunne give lidt stress når man nu ikke har hesten stående hjemme...

jeg har idag 4 uger til termin og kan slet ikke forestille mig jeg ikke selv skulle kunne passe ham de næste uger også... jeg arbejder med ham fra jorden og hygger med ham... ridningen har jeg ladet andre stå for men ligger ikke skjul på at jeg savner ufattelig meget at ride rigtigt (tager en hyggetur i ridehuset en gang imellem)...

Hilsen Jeanette

Ejer af skøn haffe...

venter en lille prinsesse i slutningen af marts...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 09:30

Jeg er gravid i 15 uge, og har en hest på 8 år der også er meget rolig, men den er så tilgengæld en lidt stor en på 177 (er selv en lille @!#$ på 163) så når nu maven kommer i vejen, har jeg valgt at den får en en pause. så når jeg er klar til at ride igen, så kan vi begge to starte stille og roligt op igen. hvorimod hvis den er blevet holdt igang, så får jeg kamp til mit hår, med at være på den igen

Mvh. Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider