Ja så har jeg brug for lidt hjælp.
Sagen er den at jeg havde sp på besøg igår og hun har åbnet op for pandoras æske...
Historien meget kort fortalt.
Jeg er gift med verdens dejligste mand og sammen har vi 2 piger. Lærke 3 år og Mai knap 6 måneder. Henrik arbjder 6-14 mandag til lørdag den ene uge og 14-22 mandag til torsdag og kører lastbil fredag.
Da Mai var ca 2 uger startede skrigeriet og læge og sundhedsplejerske konstanterede hurtigt at det var spædbarnskolik. Jeg tog det stille og roligt for det var jo bare en periode. Men den periode var lang og hård og stoppede faktisk først da hun rundede 5 mdr.
Der har så efterfølgende været små korte perioder hvor hun har været meget vågen om natten, så jeg ikke har fået sovet.
Vores fantastiske sundhedsplejerske kom igår som hun altid gør og spurgte hvordan det gik. Og så ramlede det hele bare! Normalt har jeg en meget stærk psyke og personlighed og det "plejer" at være mig der står ved veninder og venners side og hjælper. Og hvis hun havde spurgt mig en anden dag hvor jeg havde fået et par timers nattesøvn, så var der nok heller ikke blevet åbnet op!
Jeg har en veninde der lider af skizofreni og jeg har været der for hende i de sidste 6 år hvor hun har været syg...-med til læge, psykolog, og psykiater. Hun har flere gange kommenteret at det da ikke kunne være så svært/hårdt med 2 små børn. Jeg skulle jo kun sørge for at de fik mad. Såan en ubetydelig kommentar viser jo bare at hun er syg og ikke aner en disse om dagligdagen med små børn, men alligevel så rammer den mig hårdt og det er nok også derfor jeg ikke har snakket højt om mine kvaler.
Jeg har siden jul haft problemer med at falde i søvn, kan ikke huske aftaler, hvad vi fik til aftensmad igår og hvilken dag vi har idag. Når babyalarmen aktiverer får jeg rysteture, da jeg ikke aner om det tager 5 minutter eller 5 timer. Jeg får det skidt når jeg tænker på at Henrik har aftentur i næste uge og jeg ikke aner hvordan jeg skal komme igennem den. Jeg har taget mig selv i at skælde ud på Lærke og det giver bare den sorteste samvittighed når hun bliver ked af det..-for det er jo min skyld at det ikke kører i øjeblikket! Jeg har undværet søvn og jævnligt mad i en rimelig lang periode, så nu kører jeg på pumperne.
Mais vægtkurve er faldet, så jeg skulle ringe til lægen imorges. Jeg ringede og ringede i 1 time, og kunne ikke komme igennem. Jeg endte med at sidde og tude...-og nu tuder jeg igen.
Sp stillede en masse spørgsmål og ud fra det siger hun stress(men der skal selvfølgelig en lægelig vurdering til)..-men hvem hulen får lige stress af at være på barsel!
Ved egentlig ikke hvad jeg vil med det her. Få luft måske..-fordi sp har prikket til noget...
Ja kort blev det vist ikke