Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvad synes I om Albert?
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 00:02

Min pige skal hedde Kathrine Marie efter min farmor. Min dreng skal hedde... jaaaah? Jeg hælder til Simon Peter, som ikke har nogen betydning, andet at det er to navne, som jeg synes er pæne, ok at udtale og stave. Men nogen betydning har de jo ikke, som pigens navn. Der er ikke rigtigt nogen gode navne i familien (Svend, Kastor, Arne mm. er simpelt hen ikke rigtig godt, synes jeg), bortset fra måske og eventuelt min oldefars navn, Albert.

I første omgang røg Albert i samme pulje som de andre, men det kunne jo være meget fedt, hvis drengen også fik et navn, der betød noget. Så Albert er hevet op fra mølposen igen til overvejelse, men jeg ved simpelt hen ikke, om det måske er lidt sødt, eller om det er rædselsfuldt. Så hvad synes I om Albert? Og kan det kombineres med Simon eller Peter som mellemnavn?

Jeg synes jo, at når pigen skal have to navne, så skal drengen osse...

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

12324565356
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 00:10

Ved ikke lige hvorfor men de første 2 navne der faldt mig ind, af dem du nævner var

Albert Kastor :-)

Mvh Jeannette

Mor til Marcus Mikael 191106

Pinto araber er vejen frem...

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 01:19

Tak for dit bud, men første prioritet er, at ungerne får nogle ret normale navne, som er til at udtale og stave :-) (Jeg diskuterer derfor stadig stavemåden af Kathrine med mig selv) Og Kastor er derfor ikke på listen over muligheder. Albert er til at udtale og skrive - men ret normalt...?

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Kender flere
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 09:51

Jeg kender flere børn der hedder Albert - og synes det er rigtig kært.

Maria

Mor til Silje 30.05.07

Lillebror i vente juni 2010

0
0
Svar på denne tråd

Min dreng
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 09:53

hedder Albert Philip Hendrik. Vi var meget (!) hurtig enige om navnet Albert. Min mand er fra Holland så det skal være et navn der kan bruges begge lande, dvs. folk kender det og kan stave det.

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

jeg bryder
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 10:05

... mig ikke om Albert, men jeg bryder mig nu heller ikke om Simon Peter (du ved godt at det er et bibelsk navn ikke?)

Albert er for mig en engelsk butler ;-)

Hvis det skal være et opkaldenavn, er der så ikke nogen i farens familie, der hedder noget "ordentligt".

0
0
Svar på denne tråd

Albert
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 10:15

Jeg synes at Albert er et fantastisk navn. Det ville jeg vælge, hvis jeg var dig. Simon og Peter er jeg ikke så meget til, men hvis jeg skulle vælge, ville jeg tage Simon.

Som du kan se her, er Albert et navn i vækst:-)

ANne

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 11:00

Jeg synes godt om Albert, det er der mange små børn der hedder, det ligger som navn nr 39 i 2009 www.libero.dk/Pages/General/ Article.aspx?id=9435

Kastor er da fantastisk, det er da et navn der tager "stilling" til noget. Albert Kastor - flot

Peter Albert

Simon Albert

Albert Simon

Albert Peter

Jeg synes Albert gør sig godt såvel i kombination med Peter som Simon, dog mest flydende i udtalen som navn nr 2, bedst synes jeg er Peter Albert. Peter er også et godt gammelt og til alle tider brugt navn, ligesom Kathrine og Marie

Og tillykke med en af hvert køn, jeg vidste ikke at det var det din mave gemte på.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg googlet på simon Peter
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 12:22

Nu har jeg googlet på simon Peter, og det er da et ok cool navn, selv om det er kristent. Den første leder af kirken er da ikke så ringe endda :-)

Tak for links til navnesider, den der dst.dk kan man vist bruge afsindigt lang tid på!

Der var en, der listede alle mulighederne med Albert + et andet navn op, og jeg kan faktisk ikke rigtigt lide nogle af dem. Udgangspunktet var jo, at drengen skulle have to navne, fordi pigen skal. Men er det nu også nødvendigt? Det er jo åndssvagt at putte et navn på, bare "fordi". Specielt fordi jeg har et lang efternavn også. Jeg havde også tænkt mig, at pigen kun skulle kaldes Katrine til dagligt. Men vil det være helt forkert, hvis pigen får to navne og drengen kun et?

Og Nanna, tak :-) Det var også lige det, jeg ønskede mig, så det er jo helt fantastisk!

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

vores drenge
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 13:54

får ikke mellemnavne men vores datter har fået pga min mormor og bedstemor begge hed marie til mellemnavn..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider