Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Løsrive sig fra forældre?
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 09:50

Hej Ænder..

Jeg har et problem - synes jeg ihvertfald selv det er begyndt at blive til..

Min kæreste er.. Hvad skal man lige sige.. Rigtig glad for sine forældre..

Vi har nu boet sammen i halvandet år, men han kan bare ikke give slip på dem.. Omvendt går den også - hans forældre vil ikke prøve at lade ham klare sig selv..

Vi har en masse konflikter herhjemme pga det og er virkelig ved at være derude hvor det egentlig ødelægger vores forhold..

Selvfølgelig må man gerne få hjælp af sine forældre, men synes også der er en grænse.. Jeg har det sidste stykke tid virkelig funderet over hvad jeg kan gøre for at han bare måske vil prøve at klare sig en lille bitte smule selv, har prøvet at snakke med ham om det.. "Det er da bare dejligt at mine forældre gider hjælpe mig".

For at komme med nogen eks.

Vi solgte vores bil i lørdags, og han skulle jo så på arbejde her til morgen ( Det skal man jo om man har bil eller ej) .. Så ringer man liiige til sin alt for søde mor og spørger om hun ikke godt vil køre en.. Jo da, mor har været på nattearbejde, men alligevel formår hun at holde på vejen kl 7.20 for at køre ham.. Der findes jo hverken busser eller cykel i hans univers..

Bilforsikringen skulle være betalt her i Januar, men det havde han ikke lige penge til - fint, far betaler..

Istedet for at han går i vaskekælderen og vasker hans bukser, så tar man dem med hjem til moooar, hun elsker jo at vaske tøj - lige så meget som jeg gør. Ironi kan forekomme..

Han får penge til tøj, hvilket er en ting han absolut ikke mangler..

Hans mor kommer med mad til køleskabet et par gange i ugen - Køleskabet er jo altid tomt.. Ironi igen..

Idet hele taget - han har aldrig brændt nallerne, og kommer heller ikke til det hvis der ikke snart sker et eller andet..

Jeg går rundt med en følelse af at jeg ikke slår til, siden han skal have hjælp til så mange af "mine pligter"..

^Det var den ene side - så dan anden vej..

Som skrevet, Mor har også svært ved at lade ham blive selvstændig..

Hun ringer rundt regnet til ham 30 gange om dagen.. Er han syg står hun der straks med pamoler, termometer, næsespray, the og halspastiller.

Hun ringer til lægen og bestiller en tid til ham - uden hans samtykke.

Om morgenen kl ½6 har jeg flere gange taget hende i at stå og skrabe vores bil fri for is.

Der har flere morgener hængt en pose med rundstykker, smør og syltetøj på vores dørhåndtag som han liige kunne få med på arbejde..

Jeg kunne blive ved ud i en lang køre med ting som for mig, er et mærkeligt forhold..

Men er det bare mig der er strid - eller er der virkelig noget om snakken ?

Hvis jeg ikke er helt galt på den, kom endelig med råd til hva dælen jeg kan gøre for at få en normal tilværelse uden at skulle gå i seng med mine svigerforældre..

En ordentlig svada, svært a skrive - endnu sværer at trykke "Vis"..

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

Stensgårdens Mistral <3

Man kan ikke lave omelet - uden at slå et æg i stykker!

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 10:05

Stakkels dig, siger jeg bare, det ER for meget, det er ikke dig den er galt med! Det er nok lidt svært når kæresten ikke kan se problemet, kan du snakke med svigermor uden du fremstår som en gimpe?

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 10:08

Nanna - Jeg tror arlig talt at hvis jeg hiver fat i svigermor blive rhun utrolig ked af det,og min kæreste sur fordi jeg ikke vil lade ham have de goder.. Han er sågar begyndt at sige det er fordi jeg er jaloux

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

Stensgårdens Mistral <3

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 10:54

Jeg fornemmer i bor tæt på hinanden, nu aner jeg ikke om i har eget hus, men ellers var det værd at flytte lidt længere væk hvis i skulle flytte.

Er der søskende? Hvordan er hun overfor dem? Hvad med svigerfar, kan han se problemet, var han værd at vende det med?

Ellers er jeg bange for du må vælge om du vil leve med det, sætte kæresten stolen for døren eller langsomt omvende ham lidt, for det ER svært når han ikke ser problemet.

Støt børnecancerfonden

0
0
Svar på denne tråd

okay det
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 10:57

lyder da godt nok ekstremt. altså vi har også fået meget hjælp fra mine svigerforældre men slet ikke i den dur som du har.. hold da op.

jeg ville seriøst sætte mig ned og snakke med kæresten om det og så sige det som det er. det er jo igang med at ødelægge jeres forhold. og det siger da en del.

og det siger lidt om mænds tankegang... at du er jaloux.....

jane

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllll
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 10:58

Nu kan jeg se du ikke er så gammel, hvor gammel er kæresten? Måske det vender lidt når hun ser i klarer jer fint?

Støt børnecancerfonden

0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 11:06

det er så mærkeligt at det kun er til at grine af, og så alligevel ikke, hvor er det tragisk at være så afhængig, selv har jeg et meget tæt forhold til mine forældrer synes jeg og de er der med det samme jeg har brug for dem, meeeen der er godt nok grænser vil jeg mene, jeg var blevet stiktosset hvis mine svigerforældrer ikke lod kæresten klare sig selv langt hen af vejen, det er okay at hjælpe hvis det virkeligt brænder på, men for pokker da det der er for meget!!!

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

what....
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 11:16

ved slet ikk hva jeg skal sige- godt nok er min mor god til at hjælpe OS - men så græl er det heller ikke da. Og det er sleeet ikke så meget som det har været... Vi er sgu tætte - meget endda! Og det er dejligt... Meeeen...

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

Laver du barnedåbskager el ønsker du at prøve?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 11:44

Nanna - De bor omkring 20 km fra os , så det er ikke frodi vi er naboer.. Hvor imod min mor faktisk er vores nabo, men hun kan da godt holde sig for sig selv

Han har en enkelt søster, hun bor stadig hjemme, selvom hun lige er fyldt 25 .. Hun har godt nok været flyttet hjemmefra, men er nu under deres tag igen.. De er på præcis samme måde overfor hende..

Han er lige så gammel som mig - altså 20 år.

Vui har klaret os " selv" ( læs på samme måde som nu) i alt den tid vi har boet sammen, så vil mene det burde være gået op for dem nu at vi godt kan selv.. Tror det hele bunder ud i at de er bange for at deres dreng er blevet stor..

Janek - det er jo som sådan ikke mig de hjælper, tror egentlig de er ret ligeglade med om jeg er her eller ej

Bellstar - tro mig, jeg er også stiktosset, men lige lidt hjælper det. Ville bare gerne have der var en måde hvor vi kunne finde ud af det sammen så vi alle var glade

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

Stensgårdens Mistral <3

0
0
Svar på denne tråd

sørgeligt....
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 12:29

Ja det kunne næsten være mig der havde skrevet det indlæg, jeg ved præcis hvordan du har det. Her er kæresten så bare 35 så det er ikk sikkert det bliver bedre med tiden.

Hvis det stod til ham sad vi derhenne til kaffe hver dag og også gerne aftensmad. Hans søster sidder derhenne hver dag når hun kommer fra arbejde og i de fleste weekender.

Hans mor ringer også flere gange om dagen, bare fordi.....

Det er nogle flinke mennesker, men hold da op hvor er det til at blive vanvittig over. Jeg aner ikke hvad man kan gøre ved det

Nu med fejlfarvet knabstrupper...

0
0
Svar på denne tråd

der er vist
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 12:37

ikke så mege tat gøre ved det - de skal jo selv komme til den erkendelse at det ikke dur, at man skal løsrive sig, leve seperate liv og ikke leve hinandens el som en stor familie når man er på vej ud i sit eget... Erkender både børn og forældre ikke det - ja så ka ningen udefra få dem til det.

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

Laver du barnedåbskager el ønsker du at prøve?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 20:58

Maja finder du en kur, så post den gerne herinde så jeg kan læse den.. altsåaltså..

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

Stensgårdens Mistral <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider