Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Flaske - stoppe hvornår??
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 20:03

Hej alle sammen :)

Jeg har en søn, der bliver 1 år her den 25. februar.

Her den sidste tid har jeg så spekuleret på, hvornår det er "normalt" at stoppe helt med at give flaske..

Han får 1 flaske, når han skal sove om aftenen, og så får han flaske, hvis han vågner om natten. Ellers får han ikke andre i løbet af dagen..

Jeg har prøvet at lade ham ligge og brokke sig, hvis han vågner om natten, fordi han spiser en hel del fast føde i løbet af dagen, og at jeg derfor ikke kan forstå, at han har brug for mælken om natten - dette resulterer dog kun i, at han græder og græder, indtil han får flasken.. Og han falder ikke i søvn af sig selv, lige meget hvad jeg gør.. Jeg kan sidde ved ham, ae ham over håret, snakke til ham eller bare blive ude fra hans værelse - intet hjælper.

Så jer andre, hvornår stoppede i med at give jeres børn flaske, hvordan gjorde i det, og hvordan fik I dem til at falde i søvn af sig selv?

Det skal lige siges, at han ikke bruger sut..

Sagde Carina Gøttler (:

- som ENDELIG er blevet mor til den skønneste lille dreng<3

R.I.P Pax&Carsten Junior

4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges

0
0
Svar på denne tråd

flaskestop
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 20:36

vi gik over til tudekop da magnus var 1år.. han fik så sødmælk(han var/er en meget slank dreng) julie bliver 1 på torsdag og vi er så småt ved at droppe flasken og bruge tudekop i stedet.. han drikker bare sindsygt meget.. han er altid sulten og siger altid mam mam.. hun vejer mere end magnus trods han er 1år ældre.. hun får så skummemælk i stedet for sødmælk..

0
0
Svar på denne tråd

Flaske..
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 20:45

Tak for svar :)

Frederik er også en meget slank dreng, og han får sødmælk til maden, men han er simpelthen så glad for sin aften/natteflaske, at jeg simpelthen ikke kan overskue, hvordan og hvornår vi skal tage den fra ham.

Stoppede du samtidig med at give dem mælk om aftenen og om natten?

Sagde Carina Gøttler (:

R.I.P Pax&Carsten Junior

0
0
Svar på denne tråd

Flaske
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 21:47

Vi stoppede med flaske, da Karla blev et år. Hvis jeg havde ammet, var det nok også der omkring, jeg havde stoppet, så vi valgte bare det samme med flasken. Jeg snakkede med sp om det, om hun sagde, at man sagtens kunne give flaske, så længe som man ville have ammet.

Når nu jeres dreng kun falder til ro ved flasken om natten, så skal I nok overveje grundigt, om I er klar til at tage kampen op nu. Hvis ikke, så ville jeg fortsætte med natflasken, indtil det bliver nemmere at vænne ham fra. Der er trods alt ingen børn, som får natflaske, når de når konfirmationsalderen, så det går nok

I kan jo evt. skrifte mme ud med alm. mælk. Og så efterhånden vand - det er der ikke meget ved at vågne efter...

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

Vi har
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 22:10

... ikke som sådan haft et tidspunkt, hvor vi sagde "nu stopper vi med sutteflasken". Det skete ligesom bare af sig selv.

Emma fik også en godnatflaske og en flaske om natten, og først røg natflasken af sig selv og siden blev godnatflasken udfaset ligeså stille.

Hun er to år nu, og jeg tror det er et halvt år siden, hun ligesom vænnede sig selv fra.

Hun fik dog en flaske med vand i i sidste uge, fordi hun var syg og ikke rigtigt ville drikke.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Carina
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 22:13

Lucas og Frederik er jo ret jævnaldrende med 1 dags mellemrum og her får Lucas også en aftenflaske som han er meget glad for Og så længe han drikker en god mængde, alt mellem 160-260 ml, så bliver han ved at få sin nat-bajer lidt endnu... Kan ikke se hvorfor jeg skulle tage den fra ham, den er en del af vores putterutine og Lucas vender sig altid om på siden, finder sin sut og bamse og putter sig og så går jeg ud af værelset og 9 ud af 10 gange ligger han sig bare til at sove uden noget som helst brok... Engang imellem piver han en enkelt gang eller 2 og så er det hurtigt overstået.. Til gengæld sover han også 9 ud af 10 gange hele natten igennem UDEN så meget som en lyd indefra ham, altså mellem 10,5-13 timer i træk.....

Lucas spiser også godt i løbet af dagen og alt afhængig af hvor meget aftensmad der gled ned, justerer jeg på hvor stærk flasken bliver lavet og mængden... Regner med han selv takker nej til flasken på et tidspunkt, her har vi hvertfald ikke i sinde at tage den fra ham lige foreløbig bare fordi han snart runder 1 år....

Michelle
Livet er kort, så husk at nyde det!

Mor til Lucas d. 24 feb. 2009

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 07:15

Mht. natflasken så kan det godt blot være en vane at de skal spise om natten og ikke fordi de har brug for det. Derfor kan det nemt ske at han skal lære det på den hårde måde - en kold tyrker, hvor man bare tilbyder vand når de gentlig vil have mælk. Og ja, det vil være hårdt de første par nætter, men de lærer det nu også hurtigt. Når han snart er et år burde han kunne sove igennem uden at skulle have flaske om natten. Aftenflasken synes jeg som godt i kan fortsætte med lidt endnu. Nogle børn kommer til et punkt hvor de bare ikke vil have flasken mere, men ikke sikkert han er sådan ;)

Mvh. Fie

Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

Skriv for mere information

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 08:17

Stinebrkr: Ja, vi er også meget tilbageholdende med at tage flasken fra ham, da han jo ikke bruger sut eller andet, og han derfor er virkelig glad for sin aftenflaske. Det er simpelthen noget af det eneste, han falder til ro med.

Louise Christensen: Nogle gange får Frederik heller ikke sin flaske om natten i lange perioder, og så tænker jeg "Yes, så sover han endelig igennem og behøver ikke den flaske mere!" Men så kommer der igen en periode, hvor han vågner flere gange om natten :(

Daisybelle: Dejligt indlæg fra dig :) Frederik drikker den samme mængde om aftenen - og hvis han vågner om natten.. Men aftenflasken sørger IKKE for, at han ikke vågner om natten :( øv øv.. Eller det vil sige, i perioder sover han fra 18.30-06, mens han i andre perioder vågner både 1 og 2 gange om natten..

FieThomsen: Som jeg har skrevet i det første indlæg, hjælper det ikke at lade ham ligge, putte ham igen, eller andet :( han falder KUN til ro, hvis han får flasken.. Vi har simpelthen prøvet alt.. (Inklusiv at tilbyde ham vand).. Jeg er lige ved at tro, at han kan græde hele natten, hvis det skulle være..

Han giver simpelthen ikke op..

Sagde Carina Gøttler (:

R.I.P Pax&Carsten Junior

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 08:45

Hvor lang tid har i prøvet? Er det 10 minutter og så har i givet op eller er det et par timer og så har i givet op? For det vil være hårdt! Evt. lade ham putte ved jer, måske det kunne hjælpe? Jeg er ikke selv god til det natteroderi og er nemmere til at give op om natten end normalt, men nogle gange er man bare nødt til at tage sine kampe.

Ellers er der den anden metode og det er langsomt at gøre mælken tyndere og tyndere og til sidst vil det næsten være vand og evt. vil han miste interessen for det.

Mvh. Fie

Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

0
0
Svar på denne tråd

FieThomsen...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 08:51

Nej - vi har ikke givet op efter hverken 10 eller 20 min..

Men når barnet bare græder og græder og græder, hvad pokker stiller man så op?

Jeg har ikke lyst til bare at lade ham ligge og græde så længe..

Hvis han ligger inde ved os, sover han slet ikke

Prøvede så sent som igår nat at tage ham over til mig, da han var dybt ulykkelig, og jeg kæmpede i 1½ time for at få ham til at sove, men han blev bare mere og mere ked af det, fordi han ikke kunne falde i søvn..

Men ja, det der med at gøre mælken tyndere var skisme da en god ide..

Sagde Carina Gøttler (:

R.I.P Pax&Carsten Junior

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 08:57

Det plejer ellers at virke nårde får lov til at putte ved mor ;)

Han er bare en knægt der ved hvad han vil. Men ja, den med mælken vil måske virke, men måske den godt kan skabe frustrationer alligevel.

Mvh. Fie

0
0
Svar på denne tråd

Vænne fra...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 09:26

Her har vi samme problem, dog ammes Markus istedet for flasken.

Han får også en godnattår og triller så pænt hen på siden og falder i søvn. Han vågner dog ofte mere en 1-2 gange om natten og selvom det ikke er hver gang han kræver/forventer noget at drikke, så er det i hvert fald 2 gange hver nat.

Og som din Frederik så bliver han meget gal/hys/ked, hvis han ikke får det. Jeg har også prøvet at gøre mig hård og sige nej, med det resultat at han skriger og græder til han næsten kaster op... Og det har jeg altså ikke hjerte til.

Han er 13 1/2 måned

Dog synes jeg at han de sidste 2-3 nætter har været bedre til at falde i søvn igen uden at få en tår, så krydser fingre for at han er ved at vænne sig selv fra

Tina - nu med søn & Anastasia

Anastasia søger part 2-3 gange om ugen: www.heste-nettet.dk/lodge/45094/ hest/192323/

0
0
Svar på denne tråd

FieThomsen
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 09:27

Han vil skam også gerne ligge hos mor, men så vil han lege ..

- og det gider jeg altså IKKE kl. 1 om natten

Jeg tror, vi vil prøve det med at gøre mælken tyndere over lidt tid, når han vågner om natten :)

Sagde Carina Gøttler (:

R.I.P Pax&Carsten Junior

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 09:41

Puha.. skulle op flere gange om natten når de er 13½ måned. Det håber jeg ikke bliver mig! Og når jeg starter på uddannelse til september skal Frida sove igennem! Meget gerne inden. Når de får gode faste måltider om dagen burde de kunne sove igennem.

Natte spiseri er noget de vænner sig til og det er da klart de bliver sur når de så ikke får noget. De vil jo føle en slags sult fordi de er vant til at spise på den tid. Det tager altså ikke kun 2 timer at vænne dem fra det, men et par nætter. Jeg håber godt nok at jeg selv har viljen til at holde fast i min beslutning, hvis det bliver nødvendigt. Men det ved man jo aldrig før man står i det ;)

Mvh. Fie

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 11:00

Altså et barn på 1 år, har ikke noget behov for at få flaske mere. Ang. flasken om natten så ville jeg have vænnet af med den noget før - ca. 6 mdr. alderen - der hvor de også får andet mad end flaske.

Jeg tror ikke han er sulten, det er bare så hyggeligt med den flaske til at falde til ro på... altså en dårlig vane - ellers burde det jo virke at give ham et glas sødmælk istedet.

men når det er sagt, så er jeg ikke tilhænger af at man giver noget som helst om natten, har set så mange eksempler på børn der konstant vågner om natten (også ældre børn), fordi de f.eks er tørstige og vil have en tår vand - alt er relativt og mine børn kan da også blive tørstige om natten og så får de da, men det skal bare ikke blive en dårlig vane.

jeg selv gav en godnat flaske til ca 11-12 mdr og derefter et lidt grød eller et stykke brød til natten, så burde de ikke blive sultne.

Mvh. Bodil

Mor til tre vidunderlige unger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Frederik 24.03.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 11:09

Bodil: Lige det jeg mener

Mvh. Fie

0
0
Svar på denne tråd

FieThomsen:
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 12:40

Det er jo altså IKKE fordi, jeg ikke har viljestyrke til at kæmpe for at vænne ham fra flasken, og ej heller fordi jeg prøver 2 timer én enkelt nat, og så er det dét..

Jeg har kæmpet rigtig meget for det den sidste måneds tid, men lige meget hvad jeg gør, så nægter han at falde i søvn..

Og hvad skal jeg så stille op - lade ham græde i 4 timer??

Dette er ikke et surt indlæg, føler bare lidt, at jeg bliver stemplet som om, at jeg prøver 1 gang - lalala - og så giver jeg op.. Sådan er situationen jo altså ikke :)

Bodil: Jeg er helt enig med dig.. Ønsker ikke, at han skal blive ved at vågne om natten for at få noget at spise. Det er såmænd også derfor, jeg laver dette indlæg - for at høre, hvad andre har gjort, fordi jeg føler mig lidt fastlåst :)

Tina: Ja det er noget af det samme med Frederik - her er det bare kun en enkelt gang om natten, han vågner :) Ligesom din søn falder i søvn ved dig, falder Frederik i søvn med flasken, og det er simpelthen den eneste måde, jeg kan få ham til at falde i søvn

Sagde Carina Gøttler (:

R.I.P Pax&Carsten Junior

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 13:36

Undskyld. Det er ikke fordi jeg vil stemple dig eller nogen anden. Jeg ved hvor hårdt det kan være og at de små kan drive en til vanvid. Og intet barn har taget skade af at græde endnu, så lang tid de ikke bare ligger alene og græder. Desuden tvivler jeg på at et barn vil græde vildt mange timer i træk.

Hvordan falder han i søvn om dagen? Får han også flaske der? For jeg tænker på om han måske kun har lært at falde i søvn ved flasken? Børn skal jo lære at falde i søvn selv og nogen kan have sværere ved det end andre.

Mvh. Fie

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 13:43

ved det ikke , at det desværre er en fejl vi forældre hurtigt kan lave. Vi har i flere mdr- været vant til at når lille emil vågnede om natten, så var det fordi han var sulten. Der kommer dog et tidspunkt, hvor det mere er pga. tryghed de vågner og det der så sker er, at lille emil til sidst forbinder den flaske med tryghed. I stedet skulle han jo falde til ro, hvis han kunne mærke mor eller fars nærvær.

Som sagt synes jeg flasken om natten skulle have været taget fra før...

Nogle skriver at det ikke er et problem og de jo holder op på et tidspunkt. Men flasken og ikke mindst mme, vælling ødelægger altså tænderne :-(

hvis en kop mælk ikke hjælper, så ville jeg putte mindre og mindre i den flaske til det ligesom kan være lige meget til sidst.

Mvh. Bodil

Mor til tre vidunderlige unger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

Frederik 24.03.08

"Livet leves forlæns, men forstås baglæns"

Søren Aabye Kierkegaard

0
0
Svar på denne tråd

Angående..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 14:04

at græde i flere timer, så havde jeg sat mig for en nat, at nu skulle det stille og roligt være slut med den flaske, så jeg ville i stedet bare trøste ham, hvis han vågnede om natten..

Lige meget hvad jeg gjorde, græd han uafbrudt i 1½ time - INTET hjalp..

Jeg ved godt, det højst sandsynlig er min skyld, at han er blevet så glad for flasken, men nu ER jeg 1. gangs mor, og da han var mindre, virkede det bare som den bedste (og indrømmet: nemmeste!!) løsning, der var, for at få ham til at falde i søvn.

Sagde Carina Gøttler (:

R.I.P Pax&Carsten Junior

0
0
Svar på denne tråd

vent...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 14:53

Hvis jeg husker rigtig har I knas i parforholdet??

Hvis ja, så vent lidt med fravænningen.

Sats i stedet på parlivet og lad den lille beholde sin flaske lidt endnu.

Børst evt. hans tænder en ekstra gang i løbet af dagen.

Vil I fravænne er der massere af muligheder, bla: udskift indholdet med vand, kyle flaskerne langt væk, så har I ikke noget valg (nok det vi kommer til at gøre her i huset).

Kilden

Med Fjordhesten Sussi og vores Kejserføl Pilgrim

(Pilgrim sælges ved fravænning)

Samt vores mini Tarzan

(som gerne vil have en part)

Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 14:59

Mon ikke vi alle prøver det? At vi i en given situation vælger den nemmeste løsning, fordi vi når vi står i situationen ikke har mere overskud at give af. Det prøver alle. Vi er jo bare mødre.

Som kilden siger.. Hvis i har knas i forholdet (hvilket jeg intet aner om) så vent med kampen. Et lille barn kan nemt mærke sådanne ting og de er letpåvirkelige.

Men en eller anden dag tror jeg desværre du bliver nødt til at tage den hårde kamp det er. Men jeg synes da du skal prøve de løsninger der ellers er blevet foreslået. Måske de virker.

God kamp! :)

Mvh. Fie

0
0
Svar på denne tråd

Flaske..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 15:16

Kilden: Det der med at børste hans tænder en ekstra gang i løbet af dagen, tror jeg da, vi vil til at gøre. For ja, det tærer jo rigtig meget på tænderne..

Forleden dag skiftede jeg MME'en ud med alm. mælk, da han vågnede om natten - og det drak han uden at fortrække en mine.. Er bare ikke klar over, om det er en bedre løsning eller ej?

FieThomsen: Ja, kampen skal tages. Det er jeg desværre godt klar over Er bare ved at finde ud af, om der ikke er en eller anden måde, hvorpå jeg kan lære ham at falde i søvn selv, som evt. vil kunne lette processen lidt..

Sagde Carina Gøttler (:

R.I.P Pax&Carsten Junior

0
0
Svar på denne tråd

Flaske om natten
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 15:39

Jeg har læst tråden og dens mange gode forslag og tips.

En ting jeg ikke synes at kunne læse er, at en fravænning tager jo ikke bare 1 døgn. Det tager både 3 og 4 døgn og nogle en hel uge. Derfor er det vigtigt at gøre sig klart, hvad man vil opnå og afsætte den nødvendige tid. Mange af mine veninder har brugt weekender, ferie og feriedage for at ændre nattevaner.

Men det kræver, at du er klar på, at det er hårdt arbejde. Græder han, så gå ind til ham hver 2 minut ikke snakke med ham eller lave om på tingene, men sige godnat og put ham og ud igen. Bliv ved, med den samme rytme du gerne vil have ham ind i. Er det ingen flaske, men kop, så tilbyd ham koppen selvom han siger nej. Efter et par dage begynder han så at finde ud af, at lige meget hvor meget jeg græder efter flasken, så kommer den ikke og han vil sikkert græde i kortere og kortere tid.

Det er hårdt at ændre disse uvaner, som vi desværre har været med til at skabe. Min ældstes sovevane endte med, at farmand sad 1½ time til hun sov. Da vi skulle ændre den, var det 6 dage med et grædende barn, dog aldrig længere end 2 min, men på 7 dagen græd hun i 10 min sammenlagt inden hun lagde sig til at sove og efter endnu 1 uge, var der ingen problemr med at falde i søvn selv.

Der er desværre ingen nemme løsninger, men heldigvis mange gode råd at støtte sig op ad.

0
0
Svar på denne tråd

Natflaske
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 20:05

Jeg kan altså ikke lade være med at tænke - hvad sker der ved, at han får den flaske om natten? Jo, man kan have principper og forestillinger og forventninger til det at være forældre og til, hvad et 1-års barn bør kunne, men det holder jo ikke altid stik! Hvis man regner med, at børnene opfører sig efter et skema, så har man vist misforstået forældreopgaven Hvis det, I har mest overskud til er at give flaske lidt endnu, så fred være med det.

Hvis du skifter mme ud med alm. mælk, så kan jeg ærlig talt ikke se, hvordan det kan skade hverken tænder eller barn. Han bruger ikke sut, så han sutter i forvejen meget mindre end andre børn.

Og jo - børn kan godt græde flere timer i træk. Og nej, børn sover ikke nødvendigvis igennem, når de er 1 år. Og nej, det skyldes ikke altid utryghed, eller at forældrene har "gjort noget forkert" i soveprocessen. Men børn er forskellige! Vågner I selv om natten? Børn vågner langt oftere, sådan er deres søvnmønster.

Det er udmattende at have vågne børn om natten, når man er to arbejdende forældre. Hvis jeres forhold knager, så er det bestemt ikke nu, I skal droppe flasken. Se det lidt an, og måske mister han interessen af sig selv. Ellers vent til I har en længere ferie evt. hvor I kan snuppe en middagslur sammen dagen efter.

Og husk... Det tærer jo også på barnet at være vågent og skrige om natten. Han er også træt næste dag. Så det skal ikke kun passe ind i forældrenes planer, hvornår man afvænner...

mvh Stine

http://www.sk-farm.dk

Nu med avlshingst! New Park Tamerlane 82 cm

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 20:15

Susanne: Tak for svar :) Jeg er skam udmærket klar over, at det ikke er noget, der kommer på én nat - det har jeg vist også skrevet et par gange. :) Jeg har også kæmpet intensivt den sidste måneds tid for at vænne ham til at falde i søvn uden flasken. Både ved at lade ham ligge og brokke sig, stryge ham over håret, osv.. Og ikke det hele på én gang, men givet det lidt tid - det bevirker dog bare, at han græder endnu mere..

Stinebrkr: Sikke et velskrevet indlæg ;) så mange tak for svar! Problemet er, at både mig og kæresten studerer, så at sidde på skolen fra 8-16, samtidig med at man har været oppe om natten pyyyha, det er dælme ikke altid sjovt.

Jeg tror, vi prøver at skifte MME'en ud med almindelig sødmælk, da han ligeså gerne vil have det :) vi har dog lige bestemt os for at sætte projekt "afvænning" på standby, da Frederiks mellemørsbetændelse er kommet tilbage, og han derfor gerne vågner en 3-4-5 gange om natten de sidste par dage ..

Sagde Carina Gøttler (:

R.I.P Pax&Carsten Junior

0
0
Svar på denne tråd

1324246
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 21:00

Stinebrkr: Kunne ikke være mere enig

Vores datter er 1 1/2 og sover efterhånden igennem. Hvis hun vågner om natten får hun en flaske vælling. Da hun i forvejen er en lille frø, kan jeg ikke se hvad det skulle skade hende at få lidt ekstra mad om natten.

Havde faktisk ikke tænkt på det som et problem før jeg så dette indlæg, og har egentlig heller ikke tænkt mig at se det som et problem i fremtiden...

Mvh Kit

I used to have an open mind but my brain kept falling out.

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  04-02-2010 07:55

Ja, børn er forskellige.. meeeen.. Dog ikke så forskellige at de ikke kan undvære mad om natten. Selvfølgelig vågner børn af og til om natten og det vil de blive ved med resten af livet ;) Men det behøver ikke være ens betydende med at de skal have mad.

Jeg tror på at jo tidligere man løser problemerne desto nemmere bliver det. Trækker man det ud, så bliver det sværre.

Men vi har jo alle vores holdninger og om i giver jeres barn mad om natten, det må være jeres sag. Jeg kan egentlig være ligeglad. Men børnenenes maver vænner sig mere og mere til at skulle have mad om natten. Og sulten bliver derfor stor når man pludselig fjerner maden. Derfor er det nemmere både for barn og voksen at gøre det når barnet er 6-7 måneder.

Carina: Jeg forstår godt du ikke kan gøre det når i begge læser. Ingen vil kunne holde til at være oppe om natten og afsted om dagen. Det vil også være hårdt for barnet.

Men i kan jo snakke om det og forberede jer på det og så gøre det på et tidspunkt i begge har ferie, så har i mulighed for at få en god middagslur :)

Mvh. Fie

0
0
Svar på denne tråd

FieThomsen
Forfatter: 
Dato:  04-02-2010 17:12

til dig for dit sidste indlæg.

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv, og jeg er enig med dig :)

Nu får vi lige gjort noget ved det mellemørsbetændelse, og så må vi igang med at få vænnet ham fra flasken..

Jeg er nemlig helt sikker på, at det er en vane for ham, og det bryder jeg mig ikke om :)

Sagde Carina Gøttler (:

R.I.P Pax&Carsten Junior

0
0
Svar på denne tråd

min datters
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 18:46

tandlæge sagde at hvis bare barnet var sluppet af med flasken når de blev to år, så var det ikke noget problem. Min datter var 1 år og 8 måneder da hun droppede sin.

De sidste tre måneder havde vi skiftet mælken ud med vand, og det uden brok.

herefter fik hun en tom flaske som jeg klippede et lidt større hul i- sagde at musen havde spist af flasken.

Jeg fortsatte med at klippe i sutten på flasken over de næste par dage, og da halvdelen af sutten efter tre dage var væk, mistede min datter interessen for den. Helt uden problmer

Til gengæld har jeg aldrig fået hende til at sove i sin egen seng..

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

sutteflaske
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 07:29

Hej hej

Min Amalie er 16 måneder, og hun får en halv flaske til at putte på, men så sover hun også hele natten. Skal da indrømme at jeg gerne giver hende flasken, da jeg føler det er en dejlig afslutnung på en god dag :) At få lov til og sidde ved mor, eller far og hygge med sin elskede flaske, som giver ro velvære og tryghed, imens man får små nysser , nærhed og bliver strøget over kinden, tjah det er ikke noget problem for mig :)

Er helt sikker på når "malle" føler hun er stor nok til at slippe så gør hun det. Endvidre synes jeg , at et lille væsen, der kæmper for at kunne gå, forstå være i dagpleje og møde den store vide verden, med de klaps den gir, har lov til at få den ro og tryghed når man er træt, for så at kunne få en dejlig nattesøv. :) Lad være med at spekulere så meget på tidspunktet, og nyd den lille så længe vi har dem så små.

Håber du forstår hvad jeg mener. Synes vi har for travlt med at standartisere vores kære små, bedre vi lader dem være de individuelle små, som de er og give dem det bedste de ved i den tid de har behov for, som en god og dejlig afslutning på dagen.

Rigtig mange venlige hilsner fra Henriette

Mor til den dejligste pige født 3/10-2008

Nu Med Roosgårdens Picasso DV/FRISER

0
0
Svar på denne tråd

Flaske..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 13:05

kate jensen ?Naia?: Det var da en fed ide med sutten .. Den har jeg aldrig hørt før.. Vil det sige, at hun stadig sover hos jer?? Siden du siger, at du aldrig har fået hende til at sove i sin egen seng?

gizmo12345: Det er helt rigtigt, det du siger.. Det er skønt at sidde med dem i armene om aftenen, når de er trætte :) Det er simpelthen også noget af det bedste, jeg ved.. Og det med at lade dem tage tingene i deres eget tempo er jeg helt enig i :) Jeg havde bare ikke lige noget begreb om, hvornår man "normalvis" begynder at tage flasken fra dem..

Nu er jeg begyndt at putte sødmælk i flasken, hvis han vågner om natten for at vænne ham fra MME'en.. Det har han taget rigtig godt imod :)

Tusind tak for svar begge to :)

Sagde Carina Gøttler

- mor til den dejligste lille dreng, født 25.02.09

0
0
Svar på denne tråd

ja, hun
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 13:48

sover hos os.. hyggeligt, men til tider lidt belastende

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider