Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

kostmetik
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 10:53

Hej HN'er

Tænkte på, om vi ikke skulle hjælpe hinanden med at lave en liste over "tilladte" kostmetik mærker for os gravide og ammende, uden diverse skadelige stoffer.

Jeg synes at det er en jungle at finde ud af, hvad man kan bruge, når man nu gerne ville undgå at udsætte sin baby for skadelige stoffer. I dag var jeg fx ved frisøren og købte noget shampo, som efter sigende skulle være uden skadelige stoffer og nu hvor jeg kommer hjem og læser på det, er de det ikke alligevel ØV. Neutrals hårshampo virker bare ikke ret godt til mit tørre hår :(

Mvh Jannie

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 11:58

hvorofr ikke bare undgå decideret kosmetik? Shampoo mv er hygiejne produkter- så når du siger kosmetik tænker jeg mascare, øjenskygge des lige- og det undgik jeg simpelthen helt af samme grund.

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

Laver du barnedåbskager el ønsker du at prøve?

0
0
Svar på denne tråd

Komsetik
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 12:51

Hej Jannie

God idé, jeg kan da godt lægge ud med hvad jeg bruger til daglig.

Shampoo, balsam og bodyshampoo er fra Derma, det køber jeg i Føtex (har et ordentligt lager da jeg ikke er så meget i DK)

Til Emily bruger jeg også primært Dermaprodukter - vådeservietter, olie og shampoo/sæbe

Af creme bruger jeg faktisk kun A-Derma, den fås på apoteket og er også uden skadelige stoffer. Den bruger vi alle sammen, den er ret dyr, men den holder længe, og er ikke mindre end fantastisk til tør hud. A-Derma fra apoteket har en hel serie uden skadelige stoffer.

Jeg bruger ikke så meget make-up, netop pga. alle de ting de putter i, det høre til sjældenhederne at jeg gør det. Det samme gælder parfume og Deo.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 13:47

shampoo og balsam fra Neutral eller Derma.

Cremee fra neutral eller a-derma fra apoteket.

Mascara og øjenskygge fra Niels jord, Mascaraen synes jeg ikke er fantastisk, men heller den end ingen.

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 16:40

Må tilstå jeg ikke er den der er flittigst til, at bruge disse fornuftige produkter på trods af jeg er gravid. Står gerne ved at jeg fortsat bruger det make-up som jeg plejer (dyre mærker), samme lækre shampoo+balsam+hårkur, biotherm creme osv.

Forleden da jeg manglede barbercreme købte jeg Matas egen uden parfume i stedet for Gilettes og vasker mig også i uparfumeret sæbe.

Men ellers laver Neutral og Derma mange produkter der kan bruges

Til gengæld hverken ryger jeg eller drikker. Mener at røg er laaangt værre. Spiser heller ikke de ting som det anbefales at holde sig fra.

/Malene

0
0
Svar på denne tråd

God tråd!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 17:17

Jeg bruger Neutral vaskepulver, deo, håndcreme, bodylotion og showergel.

Matas laver en shampo og balsam uden parabener og parfume som jeg kan bruge trods tørt hår. Det er ikke så lækkert som det jeg brugte før jeg begyndte at forsøge at blive gravid, men det går.

Parfume bruger jeg ikke.

Ansigtscreme, eyeliner, øjenskygge og mascara er fra Origins, det er angiveligt ok også.

Ansigtsscrub, ansigtsvask og skintonic er fra Derma - fungerer ok og koster 1/3 af det jeg brugte før!

Desuden spiser jeg i videst muligt omfang økologisk, dyrker motion og undgår røg og alkohol.

Måske lyder det hysterisk, men det er en kort periode af mit liv, og tænk en god indflydelse det kan have på den lille i min mave!

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 19:23

tak for de mange svar.

Jeg har nu forsøgt at købe shampoo fra derma, det virker umidlbart bedre til mit hår end det fra neutral

Tak for inspiration til andre produkter

mvh jannie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider