Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Jer med børn omkring 6 måneder :-)
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 22:21

Hvad laver I andre med jeres babyer på 6 måneder ? Det kunne jo være man kunne få nogle gode ideer :-) Og ellers bare hyggeligt at læse om jævnaldrende.

Her bruger vi meget tid på at lege på legetæppet, både på ryggen og maven, vi snakker/pludrer, Adrian ser på når vi ordner nogle ting, går tur i barnevognen, bader og ellers bare hygge - og så sover og spiser han ellers en masse :-D

Pt. er vi på 2 x faste måltider udover mælk - frokost og aftensmad. Pt. står den på kartoffel/gulerodsmos. Snart skal vi prøve at have lidt brocoli i. Grød vil han bare ikke have, han synes det smager helt frygteligt.
Hvad spiser jeres i denne alder og hvor mange måltider?

Tror pt. der er tænder på vej, for der er let feber, rød numse og han er noget mere pjevset end normalt + til tider lidt nedsat appetit. Han gnaver i ALT og savler, så det er spændende hvornår der kigger en lille en frem.

Adrian øver sig derudover virkelig på der første øvelser til at kravle. Han øver sig i armstræk og at trække numsen ind under sig og komme op på knæ. Pt. han han vender sig 180 grader på maven, men der går nok lige en lille måneds tid inden han kommer fremad i rigtig kravle-gang.

Ellers er han vild med vores hund, den har han virkelig fået øjnene op for - og vores hund er så ufattelig rar og nyder bare at blive aet lidt ekstra ;-)
Ellers er Adrian glad for stort set alt legetøj som har øjne, det er bare et hit :-D

Om aftenen putter vi ham ved en 18.30 - 19.30 tiden og så sover han a 12-12 timer. Hidtil har det kun været afbrudt af en enkelt flaske, men netop i disse dage hvor han er pylret der vågner han noget mere...

Han fylder iøvrigt 6 måneder i morgen!

Fortæl lidt om hvad I laver med jeres 6 måneders, rytme, hvad de kan osv :-)

Mvh. Juliette

Vil du til tops? Talentfuld og smuk dressurpony kat. 1 sælges - Se Her

Mor til verdens dejligeste lille prins som kom til verden d. 28-07-09

0
0
Svar på denne tråd

Igen igen
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 07:50

Nu skriver jeg også lige i denne tråd :-) Fik lige skrevet i din billedtråd for lidt siden :-)

Som sagt er Emily 5 mdr og 1 uge. Vores morgner er ikke så skrukturerede, som jeg gerne ville ha dem til at være, men måske det engang kommer Det er ligesom om at der ikke rigtig er nogen af os der er rigtig morgenfriske (inkludere også Emily)

Men vi bruger også en del tid med at ligge og rode rundt på gulvet og snakke og pludre. Og så er jeg SÅÅÅÅÅ glad for alle de CD'er hun fik i dåbsgave:

Tumlebiller og Dansemus - med forslag i tilhørende bog om øvelser og lege - LOVE that book! Der er øvelser fra 0 - 3 år! (hint hint - køb den)

Alberte synger med de små 2 - Der er altså noget magisk over hendes stemme - Emily elsker musik!

Dyrerne i HakkeBakkeskoven - Atjuuu (Bagermester harepus)

Rapanden Rasmus - den er bare sød!

Vi laver mange vilde ting - hun er vild med at hænge på hovedet, blive "kastet" op i luften, slå baglæns kolbøtter, svømme, blive kildet og krammet. For slet ikke at blive trukket rundt på gulvet liggende på en dyne eller tykt tæppe

Hun er endnu kun på et "rigtigt" måltid om dagen, og det er aftensmad, hun bliver tilbudt morgengrød, men der glider der ikke rigtig noget ned. Det gør der tilgengæld om aftenen, hvor hun er totalt smurt ind ;-) Og så har hun lige opdaget "koppens" egenskaber - det er bare et hit at drikke af kop - her i morges fik hun væltet den, så der var vand over det hele - FRYD! :-)

Lige et par billeder af Prinsessen:

Efter svømning :-)

Billede

Tandløst grin :-)

Billede

Og den pony prinsessen ønsker sig :-)

Billledet er taget for ca 1,5 mdr siden ;-)

Billede

Hvor vilde lege, leger i med jeres - inspiration ønskes gerne :-)

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 07:56

Frida blev 6 måneder d. 22. januar.

Hun er blevet rigtig god til at spise grød, men har også fået det siden hun var 4,5 måned. Nu får hun havregrød til morgenmad, forskellig grød til middag (øllebrød, forskellige fuldkornsgrød m.m.), om eftermiddagen får hun bl.a. frugtmos, youghurt med frugtmos i, om aftenen får hun kartofler med forskellige grøntsager. Og damen guffer bare i sig ;)

Der imellem ammer jeg hende. Oftest inden hun skal ud og sove.

Om aftenen går hun i seng ca. kl. 19.30. Hun vågner næste morgen imellem kl. 7-8. Dog har hun stadig for vane at skulle spise 2-3 gange i løbet af natten. Jeg tror det ender med at vi skal tage en kold tyrker på et tidspunkt.

Om dagen sover hun en formiddagslur på et par timer, en eftermiddagslur på et par timer og en lille lur på ½-1time kl. 17.

Frida har lært at sidde selv og det synes hun er super dejligt. Så dejligt at hun ikke vil ligge på maven. Højst 10 minutter og så skal der være masser af underholdning. Men man skal jo ligge på maven for engang at lære at kravle.

Ellers bruger vi resten af vores tid på at lege og Frida leger selv, når jeg laver noget. Vi synger, pjatter, hygger osv. Det er ikke fordi vi laver nogle specielle ting og jeg tror heller ikke børn de har brug for en helt masse. Udviklingen sker nærmest af sig selv.

Det bliver desværre ikke til så mange gåture for tiden. Sneen har overtaget vejen og der er ikke meget plads til både biler og os. Men mon ikke vi kommer ud og afprøve den nye klapvogn snart ;) Ellers bliver det til en lille tur ud i stalden til hestene, køerne og gederne. Det synes Frida er meget hyggeligt.

Mvh. Fie

Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

Skriv for mere information

0
0
Svar på denne tråd

uh min lille
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 10:44

pige er nu 6½ mdr gammel nu. vi har nogle faste rutiner som vi prøver så vidt muligt at holde fast i.

om morgen vågner hun mellem 8 og 9. så bliver der skiftet blev. hun for lov at side i skråstol mens jeg laver mad til hende. en go gang grød. mens jeg har lavet grød har lille pigen som regl lavet puha... derefter spiser hun og så står det på hygge og leg. lige for tiden gider hun ikke ligge særlig meget på sit legetæppe, så hun kommer med rundt eller for lov til at være i sin gåstol som er et megahit syntes hun. tør dog bare ikke lade hende være i den for længe.

efter hun ca har været vågen i to timer så er det tid til en lur. den svinger i mellem 1 time til 2 ½ time. men hvis hun vågner efter en halv time så giver jeg hendes som regel lidt mælk (mme) i flaske så hun kan sove videre.

ved middagstid vågner hun igen og der hygger vi os lidt på lege tæppet med at ligge på mave eller det hun nu lige finder behageligt. efter en time ca skal hun have lidt grød, frugtmos. hvorefter hun hygger sig igen enten med mig eller på legetæppe. tit går vi også ud og giver hestene wrap her. og leger lidt med hundende udenfor. det syntes hun er alletiders.

så er hun somregel træt efter dette og sover en go lur igen på 2 til 3 timer

hun vågner som regl mellem 17-18 stykker og er sulten. så her for hun næsten lige efter hun er vågnet sin aftensmad som er katoffelmos, lidt forskelligt med grøntsager jeg kommer i.

det ryger altid lige ned.

så er det farmand´s tur til at hygge sig med hende. efter 1 time til 1½ så skal hun ind og have en lille lur på ½ til 1 time. derefter vågner hun, så tager vi hendei bad. og hygger så med hende i sofaen lidt inden hun bliver lagt i seng igen med en go sutteflaske fyldt med mælk(mme) her er kl som regel ni. og så sover hun til mellem 3 og 4 om natten hvor hun gerne lige vil have lidt mælk igen. ja og så sover hun til mellem 8-9. og så starter vi forfra....

hun har fået to bisser. men er meget mor pylleret...stadig. hun bider i alting. elsker vores hunde og heste specielt min store hoppe. den skal altid lige have en krammer på mulen hihi.

ja så er hun endnu ikke så god til at sove uden når vi er nogle steder. så det kan godt skabe nogle problemer med overtræthed.

jane

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider