Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvem har taget min nattesøvn...???
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 09:19

Jeg er simpelthen ved at få spat af manglende nattesøvn...

Jeg er 1.gangs gravid, snart i uge 30.

Jeg har altid haft et utrolig godt sovehjerte, nogen gange for godt. Fortået på den måde at jeg altid har sovet igennem om natten, og sovet så tungt at vækkeure kunne ringe i halve og hele timer, og bomber kunne springe uden jeg vågnede.

Ind imellem har det været problematisk da jeg tit har været bange for at sove over mig.

Men jeg skal da lige love for at det er fortid nu! Det er jo på sin vis meget rart, men det betyder nu, at jeg falder i søvn omkring kl. 23 (går i seng kl. 21-22 ca), mellem kl. 2 og 3 vågner jeg så, og ligger efterfølgende lysvågen 1-4 timer

Mellen kl. 7-8 vågner jeg igen og står op, i forhåbning om at jeg så er rigtig træt næste nat, men det er jeg ikke... Sådan har nætterne gentaget sig de sidste 2 uger. Det skal lige nævnes at der er indlagt ca 3-5 tisse-ture om natten også.

Jeg fatter det simpelthen ikke, har været så træt så træt hele graviditeten igennem, og nu behøver jeg pludselig ingen søvn

Jeg har ikke ondt nogen steder og lillepigen sover, så det er ikke fordi der bliver danset tango i min mave.

Der findes jo større problemer i verden, så jeg overlever jo nok, det er bare r#v kedeligt og ligge vågen alle de timer nat ud og ind.

Måske forbereder kroppen sig bare på at der vil mangle nattesøvn i fremtiden

Har I oplevet det samme?

Venlig hilsen

Sidsel

Termin d. 4 april

0
0
Svar på denne tråd

Næsten det
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 09:52

samme her.

Er 35 uger henne, og har kæmpet de sidste par uger med søvnproblemer.

Forskellen her er bare, at jeg ikke er frisk!

Jeg sover først ved en 23-24 tiden. -Jeg går i seng ved 22 tiden og læser indtil jeg kan mærke nu er den ved at være der.

Som oftest vågner jeg igen kl 2 eller 4 og er vågen indtil kl 6, hvor jeg så lige kan tage 2 timer til.

Dertil er indlagt en del tisseture.

Det har virkelig påvirket mig de sidste 14 dage især, jeg bliver mere og mere smadret, og kæresten har simpelthen beordret, at nu må jeg kun slappe af, og lave en ting om dagen. Ellers er jeg for kvæstet.

Den ene dag lå jeg og græd af bar frustration over, jeg ikke kunne sove.

Middagslur er et herligt trick, hvis man skal noget særligt!

Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Midtsjælland

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=47&i=1880&...y=desc&e=0

Kvalitets DV'ere sælges, kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 11:32

Jeg har det på præcis samme måde. Og det er mega frustrerende. Jeg er begyndt at stå op når jeg vågner kl l*rt og ikke kan sove mere. Jeg har fundet ud af at det kun bliver værre af at ligge og irritere mig over at jeg ikke kan sove og kæresten får heller ikke meget søvn når jeg ligger og vrider og drejer mig.

Så hellere stå op i et par timer og se fjernsyn eller læse en bog. Det hjælper faktisk. Jeg var rigtig træt hele dagen men i det mindste gik jeg ikke og irriterede mig over at jeg spildte tiden med at ligge i sengen og være vågen hele natten. Og så er jeg begyndt at smide mig en time om eftermiddagen i stedet. Det gør hverken nattesøvnen bedre eller værre, men i det mindste får jeg da sovet lidt og er lidt mere frisk.

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 12:02

ikke mig, er også som du i uge 30 og PT har jeg de vildeste smerter i de store muskler der løber langs med rygsøjlen, det er ligesom der sidder en kniv i dem når jeg lægger mig ned så sove det bliver det ikke til, skal til JM idag og må høre om jeg ikke kan tage nogle pain killers til natten for ellers er der nogen der ikke overlever de næste 8 uger desuden tror lillebror at natten er til kickboxing i egen arena og holder vældig fest men det gør ikke ondt det er blot irriterende.

Jeg tror som du selv er inde på at det er kroppens måde at forberede tiden der kommer med mange gange op i kortere eller længere periode, det gjorde jeg også ved nr. 1, nu ved nr. 3 er der ingen problemer hvis ellers man kunne sove for smerter.

Hilsen Jeanne

0
0
Svar på denne tråd

vist ganske
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 12:10

normalt....

jeg har det på samme måde, og som min jordmoder siger.. nu må du ikke lægge dig til at sove om dagen, for så bliver det ikke bedre... hmmm nu har jeg 2 børn i forvejen, og har brug for min søvn.

min nat ser således ud.. i seng kl 22, sover ved 23 tiden, vågner kl. 1 er vågen en ½ times tid, sover så til 3 er vågen en time, sover til 5.30 hvor vækkeuret ringer, op smørre madpakke, gøre børnene klar, mand aflevere dem, så op i seng i gen kl 6.30 ikke altid jeg falder i søvn igen, men ellers tager jeg en lur fra 9-11 og en morfar senere på dagen....

nu er jeg jo flergangsfødende og er sikker på¨at min krop bare forbereder mig på natterenderiet, og her skal man også hvile om dagen mens den bette gør det, ellers bliver det sq hårdt...

forleden nat kunne jeg ikke falde i søvn, gik i seng kl 22 havde været igang hele dagen siden 5.30, lå og vendte og drejede mig, manden kom ind kl. 00 og blev overrasket over at jeg ikke sov, dette fortsatte til kl 3 hvor jeg nu var godt træt af at jeg ikke kunne sov.... gik nedenunder en tur, drak et glas vand, så op igen, og sidst jeg kiggede på kl var den 4.20 ca. og sov så, men var helt frisk igen kl. 5.30 og her var jeg igen igang hele dagen, men gik så¨også kold kl. 22

hilsen stella

engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto.

kontakt mig over PB. for at bestille.

0
0
Svar på denne tråd

Heldigvis ikke sådan her
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 12:35

Jeg kan se på det hele at jeg er ganske heldig, i forhold til mange af jer andre. Jeg er i dag uge 34 + 0.

Jeg går i seng et sted mellem 22-00, og sover gerne til 9-10 stykker næste morgen (formiddag). Eneste afbrydelse er 2-5 tisseture i løbet af natten, men jeg falder hurtigt i søvn igen. Derudover tager jeg af og til en times tid på sofaen om eftermiddagen.

Har altid haft et stort sovehjerte, og nu hvor barslen er startet udnytter jeg det til fulde på at få sovet. Puha det bliver hårdt når prinsessen kommer ud, med alle de forstyrrelser hele dagen igennem. Men hva, så er det godt at have barsel, så man kan sove når den lille gør det

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 13:22

Tak for svar! Rart at høre at man ikke er alene om det...

Vi må tænke på hinanden når vi ligger der og glor

Jeg har hele tiden nægtet af stå op når jeg ligger vågen, har sådan en lille hjemmelavet lomme-filosofi om at det får baby til at tro at der skal være "fest" om natten når den er født, i stedet for søvn...

Jeg sover heller ikke om dagen, tager aldrig en morfar, for så er jeg netop bange for at jeg skal ligge endnu mere vågen.

Nu har jeg lige været ude og muge, måske lidt fysisk arbejde kan hjælpe.

Men jeg er da heldig i forhold til jer der så også er trætte om dagen, det er der ikke noget af her.

Venlig hilsen

Sidsel

Termin d. 4 april

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 14:06

altså normalt og en af de ting der medfølger en graviditet - jeg sov altid fra alt osse, undtagen vækkeure - tisseture er fordi der er tryk på blæren, og al den vågnen skyldtes at kroppen forbereder sig på at du skal vågne nårr baby kalder om natten og være en del vågen der osse.

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

Laver du barnedåbskager el ønsker du at prøve?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider