Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Jeg tror jeg bliver én af dem....
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 20:18

.....der kommer til at bruge stofbleer til min bebs.

Har været inde at surfe lidt rundt og tanken tiltrækker mig ganske meget. Her tænker jeg også miljømæssigt, økonomisk, plus at jeg bilder mig selv ind, at stofbleer, som jeg selv kan vaske er mere skånsom for et evt. allergibarn (manden har astma og eksem).

Inde på babybiksen.dk findes der noget de kalder lommebleer, hvor, der er en lomme mellem yder og inderlag i bleen kan lægges indlæg, som også kan vaskes. Når baby så har afføring, så lægges der rispapir (som med afføring på bare kan smides i toilettet uden problemer)mellem babynumse og inderlaget.

Nogle der bruger disse bleer ? Fuzzibunz?

Bare vinden ville vende sig, når vi skal tilbage, sagde kællingen i modvind
0
0
Svar på denne tråd

stofble
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 21:34

inde på mingraviditet.dk er de en stor flok der bruger alverdens former for stofbleer. Hvis det viser sig at der ikke er nogen herinde der bruger dem.

蛋糕
(Kage)

Nu med en lille dreng i maven der har termin den 20 feb :)
0
0
Svar på denne tråd

bd4jbjk3brjk
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 21:38

overvejede det også kort ved første barn. Men da så min veninde som er dagplejer kunne fortælle mig at et af hendes plejebørn skulle have stofble på og at dette barn på mange måder var begrænset i forhold til alm bevægelse og hvor besværlig det egentlig er med alt det vask mm Ja så droppede jeg det igen

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

tror at vindingerne
Forfatter: 
Dato:  12-01-2010 09:47

... ved at bruge stofbleer er meget små. Du vasker oftere og derfor er den miljømæssige gevinst meget lille. Det samme med det økonomiske aspekt - det koster også penge at vaske tøj.

De bleer du nævner kender jeg ikke, men Emma har haft en gammeldags stofble på én gang, og da sådan en altså ikke suger helt fantastisk meget, blev hendes tøj også vådt, da hun tissede. Det hele skulle skiftes.

0
0
Svar på denne tråd

stofbleer
Forfatter: 
Dato:  12-01-2010 22:01

Jeg vil anbefae at du besøger slyngebarn.dk og beder om at blive medlem af deres ble forum. Derinde kan du finde svar på ale dine spørgsmål, se anmeldelser af de mange forskellige bleer, de har en lånepakke hvor man kan prøve en masse forskellige og der er et brugtmarked så man kan finde ud af hvilken slags der er den rigtige for jer og jeres barn uden en kæmpe investering.

Vi bruger stofbleer og er utrolig glade for det. Vi har absolut ikke fortrudt at vi besluttede os for det. Der er selvf nogle flere overvejelser i starten, da man jo ikke som udgangspunkt kender så meget til dem som til alm papirsbleer - det er lidt lettere at gå ned i supermarked og hive en pakke libero i rigtig kg angivelse ned fra hylden. Men man kan starte langsomt op, bruge både papir og stof indtil man efterhånden finder ud af hvad der duer og hvad der ikke gør.

For lige at aflive nogle myter om stofbleer:

Mht motorisk udvikling har forskning vist at børn IKKE bliver hæmmet af stofbleer ift papirsbleer nogle børn er bare mere motoriske end andre. tilde14's veninde kender en stofblepige der var langsom motorisk - men jeg har i familien både en stofbledreng der gik allerede v 9 mdr og en papirsbledreng på 16 mdr der stadig har svært ved at gå, så den slags "jeg kender en" historier skal man passe på med at blive skræmt af ;)

Moderne stofbleer er noget helt andet end en gammeldags gylpeklud pakket ned i en gummibuks - som du selv har opdaget feks med Fuzzibunz (der i øvrigt er en udemærket ble som er meget populær).

Vi bruger som sagt stof, men har et par gange brugt papir ifm længere besøg hos mine forældre der ikke har tørretumber (vi har ikke nok bleer til at vente på de hængetørrer, men det kan man jo godt indkøbe hvis man ikke ønsker at tumble).

Vi har på 4 mdr 1 gang haft et bæ-uheld med stofble hvor tøjet skulle skiftes. Den håndfuld gange vi har brugt papir til ham har vi haft 5 af den slags uheld.

De beskidte stofbleer i deres vaskepose lugter meget mindre end at have papirsbleer i skraldespanden. Også når de er på lugter de mindre end papir. Om morgenen når bleen er godt tung efter en hel nat lugter han overhovedet ikke - men har han papirsble på er der været en skarp ammoniaklugt efter en nat.

Hvor i landet bor du? Hvis du er i køreafstand til Holte er du velkommen til at komme forbi og se nogle forskellige typer af stofbleer og hvordan de er at bruge, hvordan vi har det indrette med vask osv - det er slet ikke så besværligt og uoverskueligt som det virker ;) Bor du for langt væk kan du sikkert finde en inde på slyngebarn som bor tættere på sm kan give dig en intro, de er utrolig hjælpsomme derinde.

Hvis man synes at tøjvask er det værste i verden så er stofbleer nok ikke sagen, men jeg føler ikke det er noget synderligt besvær. Selvf skal der vaskes oftere men til gengæld slipper vi for en hel masse affald + vi aldrig løber tør for bleer ;)

Vi bruger stof hovedsageligt fordi vi ikke vil have kemikalierne fra papirsbleerne, og så bare lækkerhedsfaktoren - bebs skal have ble på døgnet rundt i flere år, så vil jeg altså hellere at det er blødt og lækkert stof end papir og kemikalier - jeg synes det er slemt nok at have bind på nogle få dage af gangen!

Det blev lidt langt, men som sagt tag et kig på slyngebarn.dk, det er det største stofble-forum i DK, der kan du få svar på alle dine spørgsmål og en masse gode råd fra folk der selv bruger dem :)

0
0
Svar på denne tråd

Vi brugte...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2010 22:19

... Fuzzibunz til vores datter, indtil hun skulle starte i dagpleje.

Jeg synes, det fungerede rigtig fint og det tiltalte mig, at hun (som allergidisponeret)ikke skulle have kontakt med flere "kunststoffer" end højst nødvendigt. Det var let at have med at gøre, dog er rispapiret altså ikke nogen fuld garanti for at undgå lo.. i bleen - det kan sagtens komme ved siden af, men en del af det tog det da. Vask osv. var ikke noget problem - vi hev indlæggene ud af bleen, når den blev taget af og smed ble + indlæg i en vaskepose (særlig stofble-pose) som kunne lukkes til. Når den var fuld smed vi den åbne pose med indhold i vaskemaskinen, så det eneste ekstra arbejde var at hænge det til tørre (og det minimeres selvfølgelig, hvis man tørretumbler dem - men så ryger den i forvejen måske beskedne miljøgevinst vist helt - og så lidt til).

Da hun startede i dagpleje og ca. samtidig skulle skifte til en ny størrelse (= en større investering) droppede vi det igen. Hendes dagplejemor var meget lidt begejstret for ideen og så syntes vi ikke, det var rimeligt, at hun skulle have besværet. Hvis det kun var til brug herhjemme, ville det være lige dyrt nok at købe et nyt sæt - så hun er nu helt almindeligt Libero-barn :-)

Mvh. Maiken

0
0
Svar på denne tråd

se imse vimse indlæg
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 07:27

Hej...

Vi bruger også stofbleer.

Søg på imse-vimse og du vil finde et indlæg hvor jeg har skrevet mere

Ellers spørg og jeg vil prøve at svare...

Som en nævner meld dig ind på slyngebarn.dk og bed om at blive medlem af ble-forummet.Her kan man få svar på alle sine mange spørgsmål ;)

Mvh Maiken

0
0
Svar på denne tråd

fuzzibunz
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 10:48

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/ Indslag/2006/0524095555.htm

Jeg fandt inde på babybiksen.dk dette link, derfor jeg blev sådan hooked på stofbleer.

Er rigtig glad for så positive meldinger, fordi jeg nemlig selv synes, det ikke er noget problem at skulle vaske og også fordi jeg gerne vil skåne babynumse mod ukendte stoffer, som kan være i papirsbleer.

Jeg bor på nordfyn, så det er vel nok lidt langt til Holte ??

De eneste spørgsmål jeg har, er vel nok lidt, hvor mange bleer skal jeg starte ud med og hvor mange indlæg til nyfødt. Tænker at jeg bliver nødt til at vendte med at købe fuzzibunz til barnet er født, bare sådan lige, hvis det skulle blive en god tung baby ;)

Bare vinden ville vende sig, når vi skal tilbage, sagde kællingen i modvind
0
0
Svar på denne tråd

Stofbleer ;)
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 15:07

Hvor mange bleer kommer lidt an på hvor ofte du vil vaske...

Jeg vasker ca hver 3 dag og for at få det til at løbe rundt har jeg ca 20 dagsbleer og 4 natbleer...

Før du køber bleer kan det være en god ide at låne nogen (fx prøvepakken inde på slyngebarn.dk og alliere sig med en derinde fra som bor i nærheden og kan forklare/vise dig forskellige muligheder)og finde ud af hvilken ble og indlæg der fungere bedst til netop dit barn. Dette kan dog også varier når baby vokser, det der passer i en periode passer måske ikke i en anden periode. Derfor kan det være en god ide at invistere i lidt forskellige mærker bleer.

De første par måneder fra barnet er nyfødt og et par måneder frem, bruger mange almindelige gylpeklude (da det kan være svært at få de andre bleer til at passe) med en nippa nappi (bruges til at lukke bleen med) og evt et enkelt Little Lamb booster indlæg...

0
0
Svar på denne tråd

Fuzzibunz
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 20:39

Fuzzibunz er vores yndlingsbleer, jeg har lige på slyngebarn, hvor der er køb og salgs forum, og forum om hvordan man selv kan lave dem og hvordan man gør osv..

købte lig 3 stk for 50 kr stykket, og en newborn til den næste til 20 kr :)

så vil anbefale dig at gå der ind, de er alle så søde der inde og utrolige hjælpsomme!

jeg har brugt stofbleer i 15 mdr nu, og det køre bare på skinner. spørger gerne hvis du vil vide mere :)

mor til den smukkeste prinsesse 061008

Mister Silverfoot til salg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider