Jeg vil anbefae at du besøger slyngebarn.dk og beder om at blive medlem af deres ble forum. Derinde kan du finde svar på ale dine spørgsmål, se anmeldelser af de mange forskellige bleer, de har en lånepakke hvor man kan prøve en masse forskellige og der er et brugtmarked så man kan finde ud af hvilken slags der er den rigtige for jer og jeres barn uden en kæmpe investering.
Vi bruger stofbleer og er utrolig glade for det. Vi har absolut ikke fortrudt at vi besluttede os for det. Der er selvf nogle flere overvejelser i starten, da man jo ikke som udgangspunkt kender så meget til dem som til alm papirsbleer - det er lidt lettere at gå ned i supermarked og hive en pakke libero i rigtig kg angivelse ned fra hylden. Men man kan starte langsomt op, bruge både papir og stof indtil man efterhånden finder ud af hvad der duer og hvad der ikke gør.
For lige at aflive nogle myter om stofbleer:
Mht motorisk udvikling har forskning vist at børn IKKE bliver hæmmet af stofbleer ift papirsbleer nogle børn er bare mere motoriske end andre. tilde14's veninde kender en stofblepige der var langsom motorisk - men jeg har i familien både en stofbledreng der gik allerede v 9 mdr og en papirsbledreng på 16 mdr der stadig har svært ved at gå, så den slags "jeg kender en" historier skal man passe på med at blive skræmt af 
Moderne stofbleer er noget helt andet end en gammeldags gylpeklud pakket ned i en gummibuks - som du selv har opdaget feks med Fuzzibunz (der i øvrigt er en udemærket ble som er meget populær).
Vi bruger som sagt stof, men har et par gange brugt papir ifm længere besøg hos mine forældre der ikke har tørretumber (vi har ikke nok bleer til at vente på de hængetørrer, men det kan man jo godt indkøbe hvis man ikke ønsker at tumble).
Vi har på 4 mdr 1 gang haft et bæ-uheld med stofble hvor tøjet skulle skiftes. Den håndfuld gange vi har brugt papir til ham har vi haft 5 af den slags uheld.
De beskidte stofbleer i deres vaskepose lugter meget mindre end at have papirsbleer i skraldespanden. Også når de er på lugter de mindre end papir. Om morgenen når bleen er godt tung efter en hel nat lugter han overhovedet ikke - men har han papirsble på er der været en skarp ammoniaklugt efter en nat.
Hvor i landet bor du? Hvis du er i køreafstand til Holte er du velkommen til at komme forbi og se nogle forskellige typer af stofbleer og hvordan de er at bruge, hvordan vi har det indrette med vask osv - det er slet ikke så besværligt og uoverskueligt som det virker
Bor du for langt væk kan du sikkert finde en inde på slyngebarn som bor tættere på sm kan give dig en intro, de er utrolig hjælpsomme derinde.
Hvis man synes at tøjvask er det værste i verden så er stofbleer nok ikke sagen, men jeg føler ikke det er noget synderligt besvær. Selvf skal der vaskes oftere men til gengæld slipper vi for en hel masse affald + vi aldrig løber tør for bleer 
Vi bruger stof hovedsageligt fordi vi ikke vil have kemikalierne fra papirsbleerne, og så bare lækkerhedsfaktoren - bebs skal have ble på døgnet rundt i flere år, så vil jeg altså hellere at det er blødt og lækkert stof end papir og kemikalier - jeg synes det er slemt nok at have bind på nogle få dage af gangen!
Det blev lidt langt, men som sagt tag et kig på slyngebarn.dk, det er det største stofble-forum i DK, der kan du få svar på alle dine spørgsmål og en masse gode råd fra folk der selv bruger dem