Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Str fødder 0-6 mdr?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 20:23

Kære alle jer med 0-6 mdrs baby'er

Jeg er gået i gang med strømpestrikkeri til den store guldmedalje. Den bette skulle jo nødig få kolde fødder ved ankomsten - i hvert fald ikke sådan rent fysisk.

Har bare liiiige et lille problem...

Hvor store er baby-fødder??? Mon jeg kan lokke jer til at måle jeres guldklumper og skrive mål og alder her i tråden?

Jeg skal umiddelbart bruge 3 mål:

1) Hele foden = hæl til spids af længste tå

2) Hæl til spids af lilletå

3) Hælhøjde = hæl til "hakket" ved akillessenen (altså fra gulvet og op, hvis de kunne stå op )

Jeg ved godt, der ikke er en entydig sammenhæng mellem alder og str., men det vigtigste er også sammenhængen mellem de tre mål. Om strømperne passer lige ved en bestemt alder kan jeg bedre tilpasse.

På forhånd 1000 tak for hjælpen!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 20:52

Oliver er 4 måneder om et par dage.. Hans fod er sådan meget lige hen over tæerne, ved storetåen er han 10 cm, og ved lilletåen 9,5.. Han er ca 3 cm "høj", alt efter hvor langt jeg måler op - selvfølgelig

RegitzeReenberg

Mor til Oliver - 15/9-09

Uden Bellami, men med Stensgårdens Mistral <3

Hest sælges!!

www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=343728

0
0
Svar på denne tråd

Lige tæer
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 20:56

Tak, Regitze!

Ja, jeg tænkte også på, at deres fødder nok er ret "lige" henover tæerne. Venter lige og ser, om der er nogen med stor forskel, men ellers strikker jeg nok tåen, så den første begynder ved storetåen - hellere for meget end for lidt plads.

0
0
Svar på denne tråd

på øjemål
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 21:41

og tro mig et ebdre øjemål end mit findes nærmest ikke (har overrasket mange med min præcision)

Tobias er lige blevet en mdr i går - og hans fod er ca flg:

1) Hele foden = hæl til spids af længste tå - 6-7 cm

2) Hæl til spids af lilletå - 6-7 1/2 cm

3) Hælhøjde = hæl til "hakket" ved akillessenen (altså fra gulvet og op, hvis de kunne stå op - ca 2 cm

Og ja han HAR store fødder (fra sin far!)

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

Enlig mor søges - kig her

0
0
Svar på denne tråd

He he...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 21:46

Stute, mener du seriøst, at hans lilletå er op til ½ cm længere end længste tå?

Spøg til side - tak for svaret! Det ser ud til, at han også har en "firkantet" fod ved tæerne.

0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 21:49

nej omvendt - altså en halv cm kortere end storetåen knao og nap - men jo han ahr osse en firkantet fod pt - men det er min fornemmelse at næsten alle babyer har det faktisk - jeg har endnu ikke set en baby der ikke har det - det er nok først når de blir større

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

0
0
Svar på denne tråd

opskrifter
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 22:01

www.garnstudio.com/lang/dk/ category_oversikt.php?kat=3

Har jo ikke en baby at måle fod på endnu men syntes de har nogle rigtigt fine opskrifter herinde

蛋糕
(Kage)

Nu med en lille dreng i maven der har termin den 20 feb :)
0
0
Svar på denne tråd

Little-horsie
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 22:10

Ja, garnstudio har rigtig mange gode opskrifter, og de er rigtig gode til at skrive mål på trøjer osv. Det gør det nemt at designe selv.

Når det kommer til strømper har jeg min egen opskrift (den slags, der ikke findes på skrift ). Når bare jeg har målene, så kommer resten af sig selv.

Men tak for linket, kan varmt anbefale andre at besøge det, hvis man har mod på at strikke eller hækle.

Ja, Stute, det ender nok med virkelig fodformede strømper - du ved sådan a la de gammeldags Eccosko.

0
0
Svar på denne tråd

Guest...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2010 08:04

ha ha ja de der rigtig grimme nogle - ej så er hjemmestrikkede futter til børn heldigvis noget pænere end de skumle sko der Men jo pointen er nok således for som sagt så tror jeg alle børn har firkantede fusser mere el mindre. Nogle større end andre ikk (bare se på min søn)

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

He he he
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 21:00

Hvis jeg var bedre til at strikke, ville jeg lave nogle i gul og blå, der lignede andefødder - altså med de kakteristiske buer som andefødder har i tå-enden (giver det mening?).

Er der flere, jeg kan vriste mål ud af?

0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  13-01-2010 21:06

de ville da være for seje man!

Faktisk så er min søns lilletå ikk engang en hel 1/2 cm mindre end den anden længste tå - men han er jo osse kun 5 uger

Nikon-pics4U

Laver du barnedåbskager el ønsker du at prøve?

0
0
Svar på denne tråd

Ja ja...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 11:05

Jeg kunne jo selvfølgelig ikke dy mig og har prøvet at lave en prototype...

0
0
Svar på denne tråd

ha ha....
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 13:56

de er sgu da fede- de skulle bare enten kun være røde el gule som rigtige fuglefødder er det

Nikon-pics4U

Laver du barnedåbskager el ønsker du at prøve?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider