Ja, jeg sidder her og er mega nedtrykt... Er kun 12 uger henne og ryggen er begyndt at skabe sig
For mig er det noget af det værste der kunne ske..
Jeg har for nogle år tilbage døjet voldsomt med en diskusprolabs. De sidste par år har jeg ikke haft problemer med ryggen...Faktisk var der heller ikke noget, da jeg var gravid med Frederikke (i 2006). Men da hun var omkring 2½ mdr. låste min ryg sig pludselig fast -En dag kunne jeg simpelthen ikke rejse mig op. Det endte ud i en uges indlæggelse på sygehuset, hvor jeg fik smertestillende og ved en fysioterapeuts hjælp kom så meget på benene, at jeg kunne komme hjem. I den uge så jeg kun Frederikke 1 gang i knap 2 timer. Det var så hårdt og selv om jeg ikke kunne stå oprejst mere end 15 min ad gangen, så ville jeg bare hjem, for jeg savnede jo min baby. Efter noget tid gik smerterne væk og jeg kunne fortsætte mit liv og endda komme til hest igen.
For omkring 1 år siden blev jeg sendt til psykolog af lægen. Jeg led af angstanfald. Min angst bestod især af, at jeg var evig ræd for, at der skulle ske Frederikke noget og at jeg ikke var der eller ikke kunne gøre noget for at redde hende. Efter mange samtaler fik jeg det bedre og kunne slappe af på arbejdet, uden at være angst for, at dagplejeren skulle ringe og sige der var sket noget forfærdeligt. Jeg vågnede heller ikke længere flere gange om natten og bare måtte ind og tjekke om hun trak vejret.
Så indtil nu har jeg faktisk haft det godt og det samme har ryggen.
Men nu er ryggen så begyndt at skabe sig igen...Jeg må jo selvfølgelig ikke tage de pilller jeg før har brugt..Kun panodiler og de hjælper ikke på ryggen. Det eneste lægen kunne anbefale var lange varme bade. Da jeg havde talt med hende, knækkede jeg sammen, jeg er så bange for at ryggen skal blive helt slem igen. Og samtidig kan jeg mærke frygten kommmer snigende..For hvis ryggen låser sig helt fast igen, hvordan skal jeg så kunne være der for Frederikke? Årh altså, det er sku pinligt at sidde her og tude...Øv altså.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Er næsten lige startet i et "løntilskudsjob" i en børnehave. Da jeg mistede mit job pga nedskæringer, ønsker jobcentret at have mig i "aktivering" indtil jeg skal på barsel til sommer.
Har du et godt råd eller har du prøvet noget lignende? Hvad gjorde du?
Undskyld det blev så langt.