Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Hvad gør jeg nu?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 14:02

Ja, jeg sidder her og er mega nedtrykt... Er kun 12 uger henne og ryggen er begyndt at skabe sig For mig er det noget af det værste der kunne ske..

Jeg har for nogle år tilbage døjet voldsomt med en diskusprolabs. De sidste par år har jeg ikke haft problemer med ryggen...Faktisk var der heller ikke noget, da jeg var gravid med Frederikke (i 2006). Men da hun var omkring 2½ mdr. låste min ryg sig pludselig fast -En dag kunne jeg simpelthen ikke rejse mig op. Det endte ud i en uges indlæggelse på sygehuset, hvor jeg fik smertestillende og ved en fysioterapeuts hjælp kom så meget på benene, at jeg kunne komme hjem. I den uge så jeg kun Frederikke 1 gang i knap 2 timer. Det var så hårdt og selv om jeg ikke kunne stå oprejst mere end 15 min ad gangen, så ville jeg bare hjem, for jeg savnede jo min baby. Efter noget tid gik smerterne væk og jeg kunne fortsætte mit liv og endda komme til hest igen.

For omkring 1 år siden blev jeg sendt til psykolog af lægen. Jeg led af angstanfald. Min angst bestod især af, at jeg var evig ræd for, at der skulle ske Frederikke noget og at jeg ikke var der eller ikke kunne gøre noget for at redde hende. Efter mange samtaler fik jeg det bedre og kunne slappe af på arbejdet, uden at være angst for, at dagplejeren skulle ringe og sige der var sket noget forfærdeligt. Jeg vågnede heller ikke længere flere gange om natten og bare måtte ind og tjekke om hun trak vejret.

Så indtil nu har jeg faktisk haft det godt og det samme har ryggen.

Men nu er ryggen så begyndt at skabe sig igen...Jeg må jo selvfølgelig ikke tage de pilller jeg før har brugt..Kun panodiler og de hjælper ikke på ryggen. Det eneste lægen kunne anbefale var lange varme bade. Da jeg havde talt med hende, knækkede jeg sammen, jeg er så bange for at ryggen skal blive helt slem igen. Og samtidig kan jeg mærke frygten kommmer snigende..For hvis ryggen låser sig helt fast igen, hvordan skal jeg så kunne være der for Frederikke? Årh altså, det er sku pinligt at sidde her og tude...Øv altså.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Er næsten lige startet i et "løntilskudsjob" i en børnehave. Da jeg mistede mit job pga nedskæringer, ønsker jobcentret at have mig i "aktivering" indtil jeg skal på barsel til sommer.

Har du et godt råd eller har du prøvet noget lignende? Hvad gjorde du?

Undskyld det blev så langt.

-

Zeli Brentedal, det dejligste røde lyn

24.02.1990 - 05.04.2006

Elsket og savnet

-

Flicka -rød hoppe - søges

Billeder på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

det må din
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 14:21

.. læge altså kunne gøre bedre end bare at anbefale varme bade. Det må også være muligt at finde noget smertestillende, som du kan tåle selvom du er gravid.

Er hun klar over din forhistorie? for ellers lyder det jo bare som almindelige graviditetsgener.

Jeg tænker, at du skal have fat i en fysioterapeut allerede nu, så I kan arbejde forebyggende. Din læge må kunne give dig en henvisning. Men du skal nok banke i bordet.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Louise
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 14:36

Tak for dit svar

Min læge kender alt til historien om min ryg, da hun også var min læge, dengang jeg endte med en uges indlæggelse. Lige inden jul var jeg oppe hos hende for at få lavet vandrejournal. Da fortalte jeg hende, at jeg skulle være i en børnehave de næste mdr. og da sagde hun: "Tror du det er smart med din ryg". Da var der jo ikke noget med ryggen, så jeg kunne ikke se noget forkert i at det var et sådant sted jobcentret valgte at "aktivere" mig.

Jeg har, lige siden indlæggelsen, lavet de gulvøvelser jeg lærte af fysioterapeuten på sygehuset. Så min ryg burde jo være styrket bare lidt i løbet af de 3 år. Men du har sikkert ret i at jeg må gøre hvad jeg kan, for at få en henvisning fra lægen.

-

24.02.1990 - 05.04.2006

Elsket og savnet

-

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 16:12

Kan ikke hælpe med nogle gode råd. Kun nogle varme tanker til dig.

Kunne du ikke få de læge til at sygemelde dig, når du allerede nu døjer. Og når du nu "kun" er i aktivering er der jo ikke noget job du skal tage hensyn til på den måde.

Det kan vel også give dig lidt ro i sindet at du kan bruge hele forløbet til at passe på dig selv og ryggen??

Nu med lille pige

I mavsen.

4. febuar 2010

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror du skal
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 16:59

få din læge til og sygemelde dig ASAP pga din ryg fra arbejdet/aktiveringen!! Det tror jeg er ret vigtigt. BED om det for Guds skyld!

Der må skisme da findes et el andet medicin du kan få der virker bedre end panodiler - jeg mener jeg fik da noget nyt creme i stedet for det med hormoner i jeg fik bl.a.

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

Enlig mor søges - kig her

0
0
Svar på denne tråd

du skal ikke sygemeldes
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 18:49

du skal fraværsmeldes. du er ikke syg iforhold til graviditet- men det gir nogle gener ( hormonelle sikkert)der ikke skal blive værre. din læge må kunne henvise dig til en afdeling på sygehuset der arbejder med at afgøre om man skal fraværsmeldes.

da jeg blev det , ringede de samme dag som jeg var derinde , selvom normen er at man får brev inden for 5 dage. fordi det simpelthen var for farligt for mig at fortsætte min flexjobsafprøvning på rideskolen.( mine 13 uger var afsluttet- de trak det blot i langdrag, det var efter 16 uger jeg blev fraværsmeldt- promte)

når man har noget med ryggen, så skal man passe ekstra på sig selv under graviditet. det er vigtigt du husker det. for der er ingen der takker dig bagefter for at du har passet det du skulle og måske har fået det værre.

pøj pøj med graviditeten :) håber du snart kan pleje dig selv hjemme på sofaen og ryggen blir lidt bedre

hilsen en der har lagt 2 graviditeter i halen af hinanden på sofaen og plejet sin dårlige ryg :) og nej nr 2 var bestemt ikke planlagt :D

Har du nogle gamle tentor pæle eller vandrør liggende du gerne vil donere til et godt formål?? så send en pb :)

ponypude søges- gerne i brun ruskind - har du sådan en send en pb:)

0
0
Svar på denne tråd

Dumme ryg
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 21:34

Tak for jeres svar. Det er sødt af jer, at I har taget jer tid til at skrive

Jeg vil kontakte min læge i næste uge og høre hende ad, hvad der er vil være bedst i min situation. Normalt er hun meget obs på hvordan jeg har det.. Hun spørger f.eks. altid til ryggen og "angsten" hvis jeg er derovre med Frederikke.

Jeg synes det er trist hvis jeg ender med ikke at kunne fortsætte "aktiveringen", men der er dog ingen tvivl efterhånden... Kan jeg ikke gøre noget eller få hjælp så smerterne bliver mindre, så er det sådan det er nødt til at blive. For jeg vil bare ikke ned af den vej igen, hvor det ender med, at jeg hverken kan gå, stå eller selv gå på toilettet. Det prøvede jeg dengang og det skal helst blive ved det.

-

24.02.1990 - 05.04.2006

Elsket og savnet

-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider