|
|
| Så SOV dog...! |
| Forfatter:  |
LineogPiv (Line Ditlevsen) |
| Dato:  |
29-12-2009 11:57 |
|
HULK hvor jeg dog bare kører på de sidste reserver Liam sover bare ikke for fem flade øre... Han sover om natten i snit 4 til 5 timer, og disse er langt fra sammenhængende... Så skulle man tænke, jamen for søren så sover han vel for meget om dagen, og svaret på det er, bestemt NEJ... han sover 1-2 timer om dagen, igen sjældent sammenhængende... Og når han er vågen så er det ikke bare for pyller og mad, han er vitterligt lysvågen og søger nye indtryk hele tiden, er det ikke ved at kigge mig dybt i øjnene og smile og pludre lidt, så er det en lang samtale med uroen i kravlegården... I snit i løbet af et døgn er han nok vågen 12 timer, og helst i træk... Jeg er bare HELT nede på overskud og søvn, jeg er nok klar over at mange har det meget værre med f.eks. kolik børn der nok er rimelig kede af det når de er vågen, men jeg føler derfor alligevel lige et behov for et pyller indlæg! Skulle bare lige ud med min frustration! (Og samtidig gøre opmærksom på at jeg da er SUPER glad for at min dreng er så vågen og opmærksom som han er! Jeg savner bare en lille lur i ny og næ!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj |
|
|
Velkommen i klubben Line 
Oscar må være af den overbevisning, at man går glip af noget, hvis man sover.
Så om dagen sover han stort set aldrig, han powernapper - 10-15 minutter, så er han klar til et par timer mere... Og der skal bare ske noget, ellers bliver han sur - så mor her er på, nærmest konstant og så er han bare såååå glad  Han overgiver sig først sent, til nattesøvnen - hvor han dog sover mere stabilt. 3-5 timer, mad, og så vågner han gerne hver time, efter det. Han vågner dog kun for mad!
Kan dog sige, at Oscar er blevet bedre, indenfor de sidste 2 uger - sover bedre på natten og er verdens gladeste dreng, når man altså bare aktiverer ham. Det passede med hans 12-ugers tigerspring - hååååber for dig, at ihvertfald nattesøvnen bliver bedre, snart! Jeg får energi, ved at løbe 5 km. hver 2. dag - og lange aktive gåture med barnevogn og hund... -Hvor Oscar altså ikke sover, han kigger på legetøj, hviler sig et par minutter, hvorefter han kigger på legetøj igen. Forresten, der var en dag hvor han sov 4½ time midt på dagen - det var efter han blev vaccineret...
Kan farmand, mor, svigermor eller lign. ikke tage ham et par timer - så du kan sove, løbe, shoppe, stirre ud i luften, eller hvad du nu har behov for, for at få lidt ny energi 
Og luft da endelig ud, man er altså ikke en dårlig mor, der ikke elsker sit barn - bare fordi man synes det kan være hårdt! 
Live your life to its fullest potential... Mor til Oscar 18-09-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kære line |
|
|
hejsa tænkte på hvor meget han spiser inden puttetid. Og hvad den lille nus får og spise. Hvis han kun får bryst, kunne det være at en lidt mere mættende mad kunne hjælpe dig. FX MME. Og der vil jeg foreslå HIPP, da den er økologisk og indeholder mere fløde. Det er meget når han vågner hver time, og det kan du ikke blive ved med at holde til, slet ikke hvis du også ammer. en god fast rytme og sut kan også være med til at strukture hverdagen og få system idet. Det er ikke nemt og det er bare så hårdt.man er rådvild engang imellem. mvh Henriette
Mor til den dejligste pige født 3/10-2008
Nu Med Roosgårdens Picasso DV/FRISER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Barnevogn??? |
|
|
Hvor sover han når han bliver puttet om dagen? Det bedste sted er en køling barnevogn, pakket godt ind! Der kan de sove i 100 år! Prøv barnevognen -og lad så være med at tage ham op så snart han siger et grynt.
Hilsen fra Strit 77
Hestetrailer sælges: Se præs.
Kontor-elevplads søges! Til start sommer 2010. Af seriøs voksenelev!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej allesammen :) |
30-12-2009 16:18 |
|
Liam sover allerbedst i barnevognen, i den kan han sove et par timer uden at vågne, - problemet her er bare at jeg nervøse hønemor IKKE kan få mig en lur sammen med ham, fordi jeg er bange for ikke at vågne når babyalarmen giver udsving, men jeg kan trøste mig med han i det mindste sover et par timer. Af mad får han både bryst og MME, til nat plejer han at få brystmælk, men det kunne da godt være jeg skulle prøve at han fik MME til nat i stedet, da det jo nok, som du siger Henriette, mætter lidt mere end brystmælken, han får i øvring grøn Allomin (er bange får maven ellers går i stå). Jeg synes generelt jeg er god til ikke straks at tage ham op, og forsøger at tilbyde ham sutten når han vågner med det samme igen, det virker også til at holde ham på "mute" men desværre kun små 10 min. Af sovevaner til nat har jeg også prøvet lidt forskelligt, han sover normalt i hans Leander vugge, men har et par nætter prøvet at have ham i min seng, i den tro han måske sov bedre når han kunne se, mærke og lugte mig, men sovemønstret er nøjagtig det samme, lige bortset fra jeg sleeeet ikke får sovet fordi jeg vågner ved hvert grynt, så det er IKKE et hit i hvert fald. Idag måtte vi tage i aflastning ved mormor og morfar da jeg kørte på 4 døgn uden et minuts ordentlig søvn, så der fik jeg da indhentet 2½ time (SKØNT!)... Der er ikke andet for end at jeg må forsøge mig med jeres gode råd og håbe det hele snart vender, for jeg kan mærke der skal ikke ret mange flere dage til uden søvn før jeg kaster mig selv ud fra et højt sted... Puha, knus Line, der godt nok føler sig rigtig rådvild og frustreret i disse dage!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor gammel.. |
Carina Gøttler ♥Frederik♥ |
30-12-2009 19:55 |
|
er din søn?? Frederik var på samme måde de første måneder af sit liv. Han sov ALDRIG - hverken om dagen eller om natten, og det var ikke fordi, han fik for lidt at spise, eller fordi han havde ondt. Han var glad og tilpas, når han var vågen, men vi var ved at gå helt til, fordi vi aldrig fik søvn eller tid til hinanden. Vi prøvede vitterligt ALT, men INTET hjalp.. Indtil han begyndte i dagpleje som 6 måneder gammel..  Nu sover han 1½ time om morgenen og 3 timer til middag, og så sover han igen fra ca. 18.30-06 (i hverdagene). Så i vores tilfælde fandt vi ikke en løsning, før han begyndte i dagpleje.. Det var bestemt ikke sjovt, mens det stod på, men i sidste ende blev det bedre 
Sagde Carina Gøttler (:
- som ENDELIG er blevet mor til den skønneste lille dreng<3
R.I.P Pax&Carsten Junior
4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carina :) |
31-12-2009 11:12 |
|
Liam er godt 5 uger  Håber det bliver bedre, i nat sov han fra 00.30 - kl. 06.00 DET har jeg aldrig prøvet før, og aner ikke hvorfor han pludselig har sovet... men jeg NØD det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overlevelse |
|
|
Det er sikkert ikke en trøst for dig lige nu, men op med trynen, det skal nok vende. Jeg plejer at sige at de første 2-3 mdr. er et spørgsmål om overlevelse, resten af barslen er bare som en leg:-) Min den ældste var også ved at blive smidt ud med storskrald, de første 2-3 mdr, fordi hun en overgang ikke gad at sove mere en 30 min af gangen. Det var så slemt at det faktisk tærede på vores forhold,og jeg var ved at bryde ud i gråd pga. desperation over manglende søvn overfor SP. Men pludselig efter 3 mdr. vendte det, og hun har siden hen bare været så god til at sove (er 2 1/2 år nu) Denne gang har jeg været prisgivet med et barn der har et stort sovehjerte. Hun sover fra 17 (gerne fra 15:30-16 hvis hun fik lov) og frem til kl. 7 næste dag, og vågner kun 5-10 min. hvert 3 time for at spise. Så skulle man tro at hun vil være vågen hele dagen, men nej, der bliver lige tid til 2 lure på hhv. 1 1/2 og 3 timer i løbet af dagen. Dette har hun gjort siden vi forlod hospitalet ...!
"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden." -Henry Mencken-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| husker det så godt |
Bellstar ♥Snoop♥ |
01-01-2010 23:34 |
|
da vores søn var ca 4 uger begyndte han også bare at være vågen konstant, frisk og nysgerrig, men sove gad han ikke, dog tror jeg han om natten sov lidt mere end din søn, mener han tog på det tidspunkt 2 gange 4 timer og så sov han max 2 gange 30 min om dagen, det varede i ca 5-6 uger, hvorefter han begyndte at sove meget bedre både dag og nat, desværre tror jeg bare man må have tålmodighed, jeg bildte mig selv ind at det var et tigerspring, men ved det ikke rigtigt, måske har vi bare nogle nysgerrige unger ;o) det er hårdt, men det går over igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En lille update. |
02-01-2010 11:07 |
|
Endnu en lille update herfra  Nu har vi i nogle dage brugt barnevognstricket, og det har resulteret i en middagslur på 3 timer i træk til den lille prut, foruden det så har han fået en stor portion MME til nat, og har faktisk bare sovet RIGTIG godt. Det er naturligvis lidt forskelligt hvad tid han går i seng om aftenen/natten, men han har sovet rigtig godt, når først han har sovet. Nytårsnat faldt han endelig i søvn kl 03.30 og sov helt til kl. 07.00! og natten til idag sov han fra 22.30 til 04.30... Det har bare været SÅ skønt oven på minus søvn i en uges tid. Men får han ikke luren i barnevognen, ja så tror jeg ikke han sover... Men hvor er det rart at have lidt overskud igen Han har ellers været billigt til salg de sidste mange mange dage 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line... |
|
|
problemet er hvis de blir overtrætte- den lurede jeg hurtigt kan jeg love dig! For så sover de heller ikke ordentligt resten af dagen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tænker, han |
|
|
er jo heller ikke ret gammel. Chanel bad om mad ca hver 3-4 time døgnet rundt indtil hun var 4 mdr, hun led af kolik i 3 mdr, hvilket selvfølgelig gav en ureglmæssig rytme. I dagperioderne sov hun max 15-30 min af gangen, så var hun på igen. Idag 1½ år gammel, sover hun ca fra 20.30-21.00 aften og vågner selv v 6.30 tiden, sover ca 1 time til middag og det var så det  Hilsen Tina
Tina Hansen www.team-stald-hestehaven.dk Kieffer Master dessursadel sælges, som ny, brugt få gange. Nu mor til Chanel. 21.08.2008 Opstaldning tilbydes -privat hestepension - * Bokse * udendørsbokse * Samt o ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
Maj dec juni nov |
13-01-2010 11:56 |
|
Vores datter er fra d. 11/11-09. Om dagen får hun brystmælk, men aften og nat får hun mme. Om dagen bestemmer hun selv hvornår hun vil spise, men om natten bestemmer vi. Det skal forstås på den måde, at vi den første uge af hendes liv lurede hendes rytme af - for en rytme, det havde hun. Hun var der kl. 1 og igen kl.3-4. Min mand napper hende derfor kl. 24, skifter bleen og giver mme. Jeg napper hende kl. 3, lurer lige i bleen og giver mme. Begge gange bliver hun faktisk vækket af os - helt bevist fra vores side af. Det er lettere sådan, for hvis hun selv får lov til at vågne(altså køre i sin helt egen rytme), så er hun helt hysterisk af sult og kløjs i maden og er timer om at falde til ro igen. Hilsen Maj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her sover |
|
|
lillemand fra hans 4 leve uge i 3 - 5 1/2 time af gangen om natten nu. Alt efter hvor meget han lige kan spise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|