Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Problemer ved bleskift
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 13:09

Vores datter er halvandet år gammel og er en pige med fart over feltet.

Herhjemme kører vi vores daglige rutiner og afviger sjældent fra dem. Dette er også gældende ved bleskift. Vores datter kender selvfølgelig rutinen, men gider ikke bleskiftene. Det virker som om, at det er et irriterende moment i hendes lege-aktiviteter, at hun skal skiftes.

Når hun kommer op på puslepuden, så ændrer hun sig på et splitsekund fra at være glad, til at være sur, hylende, tvær, sparker med benene, vrider sig omkring om på maven, rejser sig op og kaster gerne sutten eller hvad hun nu har i hænderne imod os. Når bleskiftet er overstået, så er hun sit glade jeg igen.

Engang i mellem kan vi tage problemerne ved bleskift i opløbet ved at fange hendes opmærksomhed; vi synger, fortæller historier, leger og inddrager hende selv til at hjælpe os.

Men de fleste af gangene forløber som beskrevet ovenover.

Det er meget frustrerende og vi ender med at skælde hende ud og tage lidt hårdt fat for at vende hende tilbage på ryggen og for at forhindre hende i et sparke os i maven og samtidig også for at forhindre, at der er afføring/urin smurt ud alle steder.

Hvordan takler I puslesituationerne når der er optræk til ballade? Vi vil gerne have nogle gode råd, da vi er kede af at skulle skælde hende ud/tage hårdt fat i hende og bruge laaang tid på noget, som kun burde tage et par minutter...

Det skal nævnes, at ingen andre; dvs. hverken dagplejer eller bedsteforældre har problemer med at skifte vores datter. Det er altså kun når det er mor og far der vil skifte, at der opstår de dumme situationer.

Mvh Maj

0
0
Svar på denne tråd

Det samme her..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 13:23

Hej Maj..

Jeg har nøjagtig det samme problem med min søn på 1 1/2 også en meget aktiv dreng der ikke gider at ligge stille...

Som jer har vuggestuen og andre ikke problemer med at skifte ham.

Så jeg venter spændt på et par gode råd.

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Vi har også været der
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 13:28

Vi har også prøvet det der med Astrid der nu er 19 mdr. men det var nu en kort periode.

Jeg sagde til hende mens hun legede at nu skulle bleen skiftes, og blev hun sur og vred sig rundt, blev hun stille og roligt vendt om. Samtidig distraherede jeg hende med forskellige legesager, sange, rim mv. mens hun lå på puslebordet, og kort efter blev situationen vendt til igen at blive noget hyggeligt.

Hun kan godt blive sur på mig over at blive afbrudt, men så sir jeg at hun kan komme tilbage og lege med det, når bleen er skiftet.

Om det virker at snakke så meget ved jeg ikke - jeg fortæller hende som regel altid hvorfor og hvordan... og i det her tilfælde fik vi det vendt til igen at blive en hyggestund på puslebordet.

Arbejder som sygeplejerske

- Og MOR til Astrid, født 24.04.08!

OG til Andreas, født 10.09.09!

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 13:39

... mange gange skifter jeg simpelthen Emma, mens hun leger. Det er så selvfølgelig kun tissebleerne ;-)

Ellers får hun lov at få legetøj med ud. I morges ville hun for eksempel heller ikke skiftes (og det var l'rteble), så ligge stille skulle hun sgu' ;-)

Heldigvis lå der en tøjdyrs-rudolf på badeværelset, så fik hun den at kigge på, mens jeg gik igang med at synge "kender du den om Rudolf?" (og fik den dumme sang på hjernen)

0
0
Svar på denne tråd

buksebleer:-)
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 13:58

Hej igen

Hos os har det stået på i ca 5-6 måneder:-) faktisk lige siden han kunne gå selv..

Vores søn får også lov at få legetøj med på puslebordet, med det resultat at jeg får en bil i hovedet

Tisseblerne tager jeg altid imens han leger, og er rigtig glad for buksebleer...

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

det samme her
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 20:36

vi har det samme problem med vores tvillinge drenge på 18 mdr.

Når vi skal skifte ender det som ovenstående med en bil eller sut lige mellem øjnene på os, en fod i maven...

Den anden dag fik min mand, Som er noget høj, en fod direkte i de ædlere dele.. med ordentlig tryk på...

Det er en fase har jeg fået afvide.. Men hold op det er frustrerende..

0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  13-12-2009 17:10

har vi haft det problem

Vi har kunnet lege det meste væk - med det resultat, at jeg ikke må fjerne spindelvæv over puslebordet, fordi Anne og Far en dag fandt på en historie om Babyedderkop, "Farkop" og "morkop", som boede i spindelvævet)

Snak omkring hvad man skal lave i morgen - hjælpe med til aftensmad osv er vi også kommet langt med; men hvis intet af dette har hjulpet, er ble-skiftet bare blevet overstået så hurtigt som overhovedet muligt på trods af gråd - og så bagefter var hun igen glad og tilfreds.

Dette var vi simpelthen nødt til, fordi Anne bliver meget hurtigt rød i numsen, hvis hun går med bleen for længe.

En anden løsning kunne være et nyt spændende stykke legetøj, som kun bruges ved puslebordet?

vi har også haft en tilsvarenede periode omkring badet... Anne fik pludselig et flip med, at hun slet ikke ville i badekarret - fint nok at komme ud og få tøjet af og kigge på badelegetøjet - men ned i vandet - NEJ!!!

Det har stået på rigtig lang tid, hvor jeg nogle gange har måttet holde og lynvaske. Nu har vi endelig haft nogle gange i træk, hvor hun har været i bad uden gråd - og det er skønt.

Så det skal nok komme, men hvor er det hårdt, når det står på, for man er nemlig bange for at komme til at tage for hårdt ved - samtidig med at lortebleer og bad ikke er noget man lige kan tage let på...

Held og lykke med det...

Tanja

Shetlænder hoppe - rød med lys man og hale - god afstamning - hoppeføl fra i år kan ses. Passet med alt - sød og børnevenlig. Tilkørsel påbegyndt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider