Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Doven tarm - maven går i stå...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 12:10

Min søn på 2 1/2 døjer så meget med sin mave. Der kan gå 4 dage mellem der er gevinst i bleen, og han klager meget over det. På "pølledagen" hopper han rundt, små-løber og er vildt urolig og kan slet ikke side stille. Det optrappes indtil der endelig kommer noget i bleen. Nogen gange græder han som pisket og er helt fra den, men efter han er begyndt at få Movicol (har fået laktulose længe) græder han heldigvis ikke længere. Men han vil bare ikke pølle og kan altså trække den læænge.

Lægen er rigtig sød og vil gerne hjælpe. Hun har undersøgt ham og konstateret at han har det hun kalder en doven tarm. Hendes råd er at fortsætte med Laktulosen (10 ml morgen og aften) og et brev Movicol morgen og aften. Men det hjælper bare ikke nok og nu er han begyndt på at han ikke vil drikke det Movicol - og det smager da også rædselsfuldt. Med kakao ryger det knebent ned, men det er nok kun et spørgsmål om tid før han helt nægter at drikke det.

Hvad filan gør man. Er der nogen der ved om en zoneterapeut kan hjælpe, eller noget andet. Glæder mig til at høre hvad i siger og krydser alt for at en af jer sider med et gyldent råd der kan hjælpe den stakkels dreng!

Hilsen Maria

The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...

0
0
Svar på denne tråd

Tag ham til
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 13:48

en RAB godkendt alternativ behandler f.eks zoneterapeut eller akupunktur. Hvis du vælger akupunktur skal du vælge en indenfor TCM og de 5 elementer.

Hilsen,

Anja

Nu Tankefelterapeut, hjælp til sundere livsstil, angst/fobier, afhængighed (sukker, smøger mm) og et bedre liv.

www.taldigslank.dk

www.taldigglad.dk

0
0
Svar på denne tråd

min søn havde samme problem
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 14:51

ved ikke om der var doven tarm men forløbet du forklare... jeg prøvede sveskejuice, det virkede bedre end movikol og laktolose

til at starte med et par glas om dagen, så trappede vi ned til 1 glas, så hver anden dag, og nu har han ikke fået det i 3 år, og har ingen problemmer mere...

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

venter en prinsesse, termin ca. 30/1. 2010

stem på mango... www.libresse.dk/Pages/General/ FlashContainer.aspx?id...nid=206402

0
0
Svar på denne tråd

Zoneterapi
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 16:11

Hej

Min datter har fået zoneterapi mod hård mave, det kan klart anbefales. Hun er tilknyttet sygehuset, og her er rådet, Movicol, og der er faktisk ingen øvre grænse. Lægen siger at hun skal lave stort HVER dag!!! INGEN undtagelser!! Masser af vand og så hjælper frugt og grønt også rigtig meget her.

Min ene dreng har været samme tur igennem, på det tidspunkt var det laktulose og ej her var der nogen øvre grænse, bare der var gevinst i bleen HVER dag!!

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  09-12-2009 21:57

Hej

Min datter lider af samme problem. Hun har snart været på movicol i et år, og det har da også hjulpet lidt. Men det der har gjort det meget bedre er "Laxoberal dråber". Det fås i håndkøb på apoteket. Hun får fem dråber om dagen. Det provokere tarmen til at arbejde igen. Alt dette er i samarbejde med roskilde sygehus. Ring til din læge og hør om dette kunne være en mulighed, det andet er næsten ikke til at bære.

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

Movicol
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 09:24

Hej

Du kan evt snakke med din læge om at få ordineret movicol junior. Der kan søges tilskud til det, så det ikke er så dyrt. Vi giver 70 kr pr pakke med 30 poser pr pakke. Det er smagsløst, og ryger derfor nemmere ned. Vi havde nemlig samme problem, at vores lille mand ikke kunne lide det alm.

Venlig hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

problemet
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 16:20

med eks laksoberal er at det kunstigt fremmer peristaltikken (bevægelserne) i tarmen. Dette virker, men bevirker også at tarmen unden laksantier bliver doven. dvs når du engang stopper med dråberne har du med al sandsynlighed problemet igen, måske endda forværret. Movicolen er i mine øjne bedre til børn, hvis man skal give noget.

Movicol fungerer ved at trække væske til tarmen, altså så "pladsen" i tarmen bliver fyldt ud, og man derfor får mere trang til at gå på toilettet. Aff bliver desuden blødere og lettere at komme af med.

Så husk at overveje nøje hvad i putter i jere børn (og ja, jeg ved jo godt det ikk er for sjov!)

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 21:59

Tak for jeres svar... jeg fortsætter med behandlingen og håber på at det snart bliver bedre for ham, for det her er i hverfald ikke sjovt!

Hilsen Maria

The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider