Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Øv øv øv.
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:53

Der er et tilfælde af Lussingesyge i Silas børnehave. Har ikke selv haft det og så vidt jeg ved har Silas heller ikke haft det. Skal så til lægen idag og have taget en blodprøve, og ellers snakke med lægen om det. Bl.a. om Silas skal holdes hjemme eller hvad. Det er bare rigtig mange uger det drejer sig om, hvis han skal blive hjemme, og det holder hverken han eller jeg til. Har i forvejen bækkenløsning og andre graviditetsgenere, så dette havde jeg slet ikke behøvet at få oven i hatten. Så er der ski langt til termin.

Skal så tjækkes hver 14. dag med bl.a. en blodprøve. Øv øv øv. Ville i holde barnet hjemme, hvis i kunne? Det vil som min. være i 6 uger fra nu af, og det er kun hvis det holder sig til det ene tilfælde der er nu. Men det er der jo ikke så store chancer for.

Mange vrinsk fra Lene

Nu uden hest. Snøft. Men er sikker på at hun får et godt hjem i det jyske.

Termin 13. feb. 2010

0
0
Svar på denne tråd

nej ville
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:14

ikke holde et sundt og rask barn hjemme, fordi der er lussingesyge i BH, derimod ville jeg selv holde mig væk og få far til at hente....

det er ikke sålænge siden at begge mine kom hjem med knald røde kinder, og de mente det var lussingesyge, var det ikke....

men er der mistanke ringer børnehaven til mig og advare....

det der med at holde børnene hjemme fordi de risikere at blive smittet, det kunne jo lige så godt have været dit barn der fik det først....

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

venter en prinsesse, termin ca. 30/1. 2010

stem på mango... www.libresse.dk/Pages/General/ FlashContainer.aspx?id...nid=206402

0
0
Svar på denne tråd

Hej Stella.
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:24

Det er ikke så meget for at han kan blive smittet. Men han kan jo være rask smittebære og tage smitten med hjem til mig, hvor der så er 10% chance for at fosteret bliver smittet. Men jeg syntes det vil være meget "dyrt" for min søn at han skal være hjemme så længe. Men både læge og min veninde der sygeplejerske har sagt jeg skal overveje det. I øvrigt er jeg alene, så det gør det noget besværligt hvis far og mormor skal aflevere/hente. Men der er jo ikke andet for.

Mange vrinsk fra Lene

Termin 13. feb. 2010

0
0
Svar på denne tråd

lene...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:32

ved godt at det er for at du ikke skal blive smittet, men ville stadig ikke holde ham hjemme 6 uger..

chancen for at han bliver smittet og smitter dig er der selvfølge, men chancen for at ingen af jer bliver smittet er der også...

jeg ville alliere mig med en til at hente og bringe, og får han de mindste symtomer få ham passet til han er rask.

han kan jo allerede være smittet...

jeg synes det er bedst for ham at fortsætte som normalt.....

der går jo altid et par dage fra du er smittet til det bryder ud, og f.eks gravide pædagoger bliver jo først sendt hjem når sygdommen er konstateret, ikke før, hvor de rent faktisk også kan blive smittet..

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

stem på mango... www.libresse.dk/Pages/General/ FlashContainer.aspx?id...nid=206402

0
0
Svar på denne tråd

Stella.
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 12:07

Ja det er jo det. Vil også helst have han kommer i børnehave. Har lige fået taget en ny blodprøve, og så må vi se om jeg er blevet smittet. Hvis ikke skal jeg have taget en ny om 14 dage, for at holde øje med det.

Mange vrinsk fra Lene

Termin 13. feb. 2010

0
0
Svar på denne tråd

lene...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 12:49

krydser da fingre for at du ikke er smittet, eller bliver det.... er selv så bekømret for omjeg skal få det, for tiden er jo til div. sygdomme i BH

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

0
0
Svar på denne tråd

Stella.
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 13:09

Tak. Krydser også finger for dig.

Mange vrinsk fra Lene

Termin 13. feb. 2010

0
0
Svar på denne tråd

lussingesyge
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 09:23

For det første vil jeg sige at gravide pædagoger bliver sendt hjem med blot den mindste mistanke om lussingesyge, indtil man ved præcist om det er det eller ej.

Det kommer jo også an på hvor langt du er i din graviditet. Det er størst chance for komplikationer tidligt i graviteten.

Jeg ville tage min læges ord alvorligt, det er ikke for sjov han siger det. Min læge som normalt er meget afslappet, har sagt til mig at jeg skal tage det alvorligt. Er selv gravid og arbejder i børnehave.

0
0
Svar på denne tråd

Lussingesyge
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 10:21

Hej

Vi var samme tur igennem som du er nu da jeg ventede vores 3. barn. Min læge sagde at chancerne for at jeg fik det var meget lille, og måske havde jeg haft det. Hvis jeg fik det, så var chancerne stadig små for at mit foster fik det. Så fik hun beroliget mig lidt. Hun anbefalede blot at jeg ikke kom i børnehaven, så det måtte manden stå for.

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider