mit første barn ville ikke spise ved mig mere da han var ni mdr. Mit andet barn som nu er 7 mdr har også sagt fra. Ville rigtig gerne have ammet til de var et år. Men det vil mine unger desværre ikke.
Men ang nattesøvn ja så er det bare at være målrettet og virke sikker i din sag. Hvis du begynder at vakle og være usikker så kan du være sikker på at den lille vil benytte sig af det med det samme.
Gå ind og sig godnat, pak dynene om ham og gå igen. Også selv om han rejser sig og skriger. Vent så lidt tid og gå ind og gøre det samme en gang til.
Der vil nok være lidt ked og lidt skrig og lidt åre. Men helt ærlig hvad er nogle dages natter med skrig og kede børn når man efterfølgende får sin nattesøvn.
Du skal måske advares med at de faktisk godt kan blive så sure at de skriger så meget at de kommer til at brække sig. Gør han det så skift ham og dynebetræk og fortsæt forfra. Ikke være for pivet omkring ham og lad ham forstå at nat er beregnet til at sove og dagen til at nusse, snakke, pusle mm.
Held og lykke