Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Fravæning??
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:00

Hej alle I erfarne mødre. Jeg har lige et problem jeg håber på at få hjælp til. Hvordan fik I vænnet jeres poder fra?

Markus bliver 1 år om to uger og han får stadig bryst
En enkelt hyggetår om eftermiddagen når vi kommer hjem. En tår inden han skal i seng og så ellers i løbet af natten, når han vågner. Det er helt og aldeles min fejl at han har fået den dårlige vane med at skulle ammes i løbet af natten, men jeg det var jo så nemt at få ham til at falde i søvn igen på den måde.
Nu er jeg startet på job efter barsel og jeg har brug for min nattesøvn. Han tager ikke flaske og sut, bliver hysterisk, hvis han bliver tilbudt disse i løbet af natten. Jeg har besluttet mig for at juleferien skal bruges på at få stoppet det natteroderi, men hvordan gøres det bedst, når barnet nu elsker det så meget?
Har hørt om flere, hvor barnet nærmest selv har endt med at sige fra, men det tvivler jeg på Markus vil gøre

Tina - nu med søn & Anastasia

Anastasia søger part 2-3 gange om ugen: www.heste-nettet.dk/lodge/45094/ hest/192323/

0
0
Svar på denne tråd

Tralalalalal
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:22

I må bestemme jer for at natmad er slut. Nat er sovetid og det højeste man kan få tilbudt er lidt vand af kop. Måske far skal tage den tørn, for du er jo = mad ;-).

Det holder hårdt men efter et par dage skulle den gerne gå bedre og en uge efter burde det være glemt ;-)

Mange hilsener Rikka

Mor til en hel masse :-)

0
0
Svar på denne tråd

Kubling...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:32

Ved godt at det mest optimale vil være at far tager over i fravæningsperioden, men af forskellige årsager vil det ikke være en mulighed. Jeg må bare gøre mig hård og stå imod når tiden kommer.

Anastasia søger part 2-3 gange om ugen: www.heste-nettet.dk/lodge/45094/ hest/192323/

0
0
Svar på denne tråd

jfiwoqjdiowjdiow
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:21

mit første barn ville ikke spise ved mig mere da han var ni mdr. Mit andet barn som nu er 7 mdr har også sagt fra. Ville rigtig gerne have ammet til de var et år. Men det vil mine unger desværre ikke.

Men ang nattesøvn ja så er det bare at være målrettet og virke sikker i din sag. Hvis du begynder at vakle og være usikker så kan du være sikker på at den lille vil benytte sig af det med det samme.

Gå ind og sig godnat, pak dynene om ham og gå igen. Også selv om han rejser sig og skriger. Vent så lidt tid og gå ind og gøre det samme en gang til.

Der vil nok være lidt ked og lidt skrig og lidt åre. Men helt ærlig hvad er nogle dages natter med skrig og kede børn når man efterfølgende får sin nattesøvn.

Du skal måske advares med at de faktisk godt kan blive så sure at de skriger så meget at de kommer til at brække sig. Gør han det så skift ham og dynebetræk og fortsæt forfra. Ikke være for pivet omkring ham og lad ham forstå at nat er beregnet til at sove og dagen til at nusse, snakke, pusle mm.

Held og lykke

Den lykkelige ejer af Søgaards De Zero og Martina

0
0
Svar på denne tråd

gode råd
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 23:39

jeg kan ikke hjælpe dig, men vil gerne selv have vænnet min marcus fra natteroderiet, det er bare rigtigt svært at finde overskudet til det synes jeg ;o) men vi må jo være hårde, og i vores tilfælde går det så ud over både mor og far, da marcus har meget gode lunger og derfor skriger MEGET højt hvis han er utilfreds, og det går ud over farmand også, da vi desværre endnu kun har en 2-værelses og deler værelse med ham.. så vi må jo bare være enige om at tage det sure med det søde og forhåbentligt hurtigt få det overstået...

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Ditte....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 08:49

Kan huske at Piratos og jeg talte om vores Markus'er og deres temperament engang i en anden tråd. Og Markus/Marcus betyder den stridbare på latin ;) Så måske vi selv er ude om det ud fra vores valg af navn

Hvor gammel er din Marcus?

0
0
Svar på denne tråd

uha da..
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 12:19

he he ja det var da vist selvmål så hi hi.. han er fra april 09

Ditte...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider