Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

Autostol fra harald eller thansen??
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 17:45

Jeg sidder her og kigger reklamer, faldt over et par autostole til 300 og 400 kr. Står de er godkendt, men tør alligevel ikke satse på om den er okay..

Autostolene er i T-hansen eller i harald nyborg. Nogle der har nogle erfaringer med disse stole.

Nu med lille pige

I mavsen.

4. febuar 2010

0
0
Svar på denne tråd

det er noget
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 20:55

... pap. Kort og godt. ECE-godkendelsen kræver kun at stolene er testet i frontalkollision, som de jo så består :-) men de er formodentlig ikke testet i sidekollision, som ellers er den mest almindelige form for ulykke.

Skal du have en ordentlig autostol er min overbevisning (og den kan skam være forkert) at du skal have en Römer eller en Maxi Cosi. De er de største på markedet og så tilpas store konkurrenter, at de holder hinande på tæerne i forhold til kvalitet. Dernæst laver begge producenter nogle stole, der er supernemme at betjene, hvilket jo også er vigtigt.

0
0
Svar på denne tråd

Tjek Silvan
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 21:08

de har Maxi Cosy til ½ pris. Super gode stole og de fåes bare ikke billgere end Silvans tilbud.

Katja

Sofia 30.10.04 - Stina 18.07.08

--------------------------

Flying Dunphy XX - Smuk fuldblod - Cheval - Herlig pony

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 23:17

eller fra tyske hjemmesider, vær dog obs på leveringstiden, så bestil i god tid. Sidst var vi for sent ude, og kunne ikke nå at få leveret fra Tyskland i den ønskede model, og da handlede vi har istedet: www.billig-alu.dk, det var også noget under den danske markedspris, og en SUPER service.

Nanna

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

Spar ikke....
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 23:25

Det er vist i adskillige test at de billige autostole er livsfarlige. Så hellere købe en brugt i god kvalitet, hvis pengene er små.

/Bluebell

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm,m,
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 17:56

det var også lidt det jeg tænkte. Selv om vi ikke har så mange penge, vil jeg ikke tage et sats med en autostol. Det kan trods alt koster den lille livet. så heller betale de penge og undværre noget andet -...

Tak for jeres råd ;)

Syntes det er utoligt de må sælge dårlige autostole... det er ikke nemt at gennemskue når man regner med at hvis de har det der nummer 44-03 44-04 så var de gode .. Men man bliver klogere :D

Nu med lille pige

I mavsen.

4. febuar 2010

0
0
Svar på denne tråd

Tjek test
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 22:50

Der bliver løbende lavet test af autostole - bla. af TÆNK. Der kan du finde alt den viden du søger

/Bluebell

0
0
Svar på denne tråd

lad værre..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 23:27

køb en god brugt i stedet hvis der ikke er penge til en god ny.. Du vil fortryde så bittert hvis det en dag går galt. Og til alle dem der siger at man ikke skal købe brugt fordi der kan være kørt galt med dem.. sludder.. så skulle der dælme være mange børnefamilier der kører galt hver dag.

Tinna

0
0
Svar på denne tråd

Tinna L R
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 08:36

Det kan du for så vidt have ret i.

Problemet er bare, at nogle faktisk er involveret i sammenstød og andre uheld, og det er ikke alle, der oplyser dette ved salg eller selv drager konklusionen, at stolen måske ikke længere er brugbar. Hvor ofte har vi ikke kunnet læse om fusk og snyd ved private handler alene her på HN?

Hvor grænsen går mht. uheldenes omfang ved jeg ikke, men jeg ville ikke turde tage chancen - slet ikke efter en kollega ville have mistet sine børn, hvis det ikke var for en god bil og gode stole.

Mange brugte stole er ikke længere godkendte efter de nyeste regler. Men der er selvfølgelig også ret nye, brugte stole til salg, så med et vågent øje og viden om reglerne kan man nok klare den side af sagen.

Velholdt babyudstyr købes

* Himmelstang m/u himmel * Ammepude m/ vaskb. betræk *

Midtjylland

Helst i køns-neutrale farver ;o)

0
0
Svar på denne tråd

guest, det
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 12:53

er rigtigt nok.. Folk er skrubbel løse til tider.. men så mange sammenstød sker der jo altså ikke.Men dog du har ret self skal man være på vagt..Og reglerne har man jo sat sig ind i inden man køber stol. Nye som brugte. :0)

Tinna

0
0
Svar på denne tråd

nu har...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 13:27

nu har jeg været i en laaang tænke pause. Læst på nettet og undersøgt alverdens ting. Nettet = ingen gode råd..

Tog en tur i et babylagersalg i randers og snakkede lidt med dem. De havde en der hedder Recargo, som de anbefaldede. Tog en tænkepause og tjekkede lidt om den på nettet og så købte jeg den i går. Er godt tilfreds. Gav 700 kr for den og den havde en pris på 1800 så det er vidst super godt :)

det var så bare en lille opdatering :D

Nu med lille pige

I mavsen.

4. febuar 2010

0
0
Svar på denne tråd

Recaro...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 19:08

...har selv lige købt en Recaro, vistnok 9-36 kg, til Louise.

Lea har en Britax til 18 kg, mener jeg.

Recaro´en har en indsats der tages ud når barnet er for stor, så der bytter de bare, Lea er jo den store.

Da de var helt små havde jeg en Chicco med autofix.

Britax var en gave, Chicco kostede 1100, Recaro på tilbud 1500.

Kig på Tøjbamsen.dk

Recaro laver jo iøvrigt sæder til racerbiler, så sikkerheden har de da formentlig styr på.

Venlig hilsen Stina.

Mor til de to charmetrolde

Lea og Louise.

Og nu har jeg hest igen! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Tinna L R
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 20:20

Enig.

Jeg så fornylig et par brugte stole i den lokale genbrugsforretning. De var helt tydelig "udløbet". Ærgeligt, hvis nogen bruger penge på den slags uden at tjekke, om de må bruges.

Velholdt babyudstyr købes

* Himmelstang m/u himmel * Ammepude m/ vaskb. betræk *

Midtjylland

Helst i køns-neutrale farver ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider